Vaikuttaako poliittinen kanta parinvalintaasi?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen toisen poliittisen kannan voi tietää?
Kysyttekö sitä vai miten sen saatte tietää?Kyllä tällainen tulee esille ihan arkipäivän yhteiskunnallisista asioista keskustellessa. Jos ei tule, ei ole politiikasta kiinnostunut, mikä on ihan ok sekin.
Ahaa nyt ymmärrän miksi minua on leimattu joidenkin puolueiden kannattajaksi, ihmiset siis olettavat puheista sen mitä puoluetta joku kannattaa?
Itse en kannata mitään puoluetta enkä ole koskaan edes äänestänyt koska hyviä puolueita ei ole ja politiikka ei kiinnosta kovin paljoa.
M32Sillä ei aina ole väliä mitä puoluetta kannattaa vaan mikä se oma arvomaailma on siellä takana. Joskus se tietenkin heijastelee joidenkin puolueiden arvoja vaikka ei itse sitä tiedostakaan.
Mulle paha turn-off olisi se jos ihminen ei ole koskaan äänestänyt eikä ymmärrä että meidän kaikkien elämä kietoutuu politiikkaan tavalla tai toisella, joten on vähän epä-älyllistä sanoa että politiikka ei kiinnosta kovin paljoa.
Puolueet joiden arvopohja rakentuu ihmisiä yhdistäviin perusarvoihin ja hyveisiin on aina vahvoilla verrattuna ideologisiin puolueisiin joiden agenda väistämättä jakaa yhteiskuntaa.
Perusarvot pysyvät, ideologiat häviävät pitkässä juoksussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttekö sitä vai miten sen saatte tietää?Kyllä tällainen tulee esille ihan arkipäivän yhteiskunnallisista asioista keskustellessa. Jos ei tule, ei ole politiikasta kiinnostunut, mikä on ihan ok sekin.
Ahaa nyt ymmärrän miksi minua on leimattu joidenkin puolueiden kannattajaksi, ihmiset siis olettavat puheista sen mitä puoluetta joku kannattaa?
Itse en kannata mitään puoluetta enkä ole koskaan edes äänestänyt koska hyviä puolueita ei ole ja politiikka ei kiinnosta kovin paljoa.
M32Sillä ei aina ole väliä mitä puoluetta kannattaa vaan mikä se oma arvomaailma on siellä takana. Joskus se tietenkin heijastelee joidenkin puolueiden arvoja vaikka ei itse sitä tiedostakaan.
Mulle paha turn-off olisi se jos ihminen ei ole koskaan äänestänyt eikä ymmärrä että meidän kaikkien elämä kietoutuu politiikkaan tavalla tai toisella, joten on vähän epä-älyllistä sanoa että politiikka ei kiinnosta kovin paljoa.
En äänestä koska hyviä puolueita ei ole ja en halua äänestää huonoja puolueita.
Politiikka ei kiinnosta minua koska jo pelkästään politiikasta ei pysty keskustelemaan järkevästi.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolueet joiden arvopohja rakentuu ihmisiä yhdistäviin perusarvoihin ja hyveisiin on aina vahvoilla verrattuna ideologisiin puolueisiin joiden agenda väistämättä jakaa yhteiskuntaa.
Perusarvot pysyvät, ideologiat häviävät pitkässä juoksussa.
Heh te persut olette niin fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavinta on puritanismi, oli puolue mikä tahansa. Oikeaoppisuus, ehdottomuus.
Olen kasvanut 70-luvulla, jolloin kokkari ja kommari kyläilivät toistensa luona perheen kanssa.
Silloin oltiin suvaitsevaisempia, poliittisesti suvaitsevaisempia, luokkasuvaitsevaisempia.
Jos toinen ajattelee täysin toisin kuin itse, niin ei häntä tarvitse loukata eikä nöyryyttää siksi.
Ennen mentiin niin kuin positiivisen kautta.
Hyvä viesti, olen itse samoilla linjoilla. Tuollainen oikeaoppisuus ja ehdottomuus kertoo valitettavasti usein poliittisesta sinisilmäisyydestä ellei suorastaan tyhmyydestä.
Mutta käytännössä kaveripiiri kyllä koostuu saman suuntaisesti ajattelevista ihmisistä eli maltillisista sivistysporvareista, kok, RKP, vihreiden oikea laita.
Vihervassareiden tai muiden mielenterveysongelmaisten kanssa en kyllä viihtyisi edes ensimmäisiä treffejä loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittavinta on puritanismi, oli puolue mikä tahansa. Oikeaoppisuus, ehdottomuus.
Olen kasvanut 70-luvulla, jolloin kokkari ja kommari kyläilivät toistensa luona perheen kanssa.
Silloin oltiin suvaitsevaisempia, poliittisesti suvaitsevaisempia, luokkasuvaitsevaisempia.
Jos toinen ajattelee täysin toisin kuin itse, niin ei häntä tarvitse loukata eikä nöyryyttää siksi.
Ennen mentiin niin kuin positiivisen kautta.
Hyvä viesti, olen itse samoilla linjoilla. Tuollainen oikeaoppisuus ja ehdottomuus kertoo valitettavasti usein poliittisesta sinisilmäisyydestä ellei suorastaan tyhmyydestä.
Mutta käytännössä kaveripiiri kyllä koostuu saman suuntaisesti ajattelevista ihmisistä eli maltillisista sivistysporvareista, kok, RKP, vihreiden oikea laita.
Jatkan: Kesk. unohtui listalta.
kyllä jollain tasolla. Vihervässyköiden kanssa ei vain pysty keskustelemaan pragmaattisesti
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin vaikuttaa. Olen vihervassari ja jos mies on merkinnyt itsensä oikeistolaiseksi, niin oletan ettei meillä ole kauheasti yhteistä. Joskus lähetin viestiä yhdelle kiinnostavan oloiselle miehelle, niin häneltä tuli vastaus, että tuskin ollaan match poliittisen kannan eroavuuden takia. Joten kyllä se poliittinen kanta varmaan usealla vaikuttaa. Eihän se poliittinen kanta heijastu pelkästään äänestyskäyttäytymiseen, vaan heijastuu myös ajatteluun ja elämän arvopohjaan. Jos poliittiset kannat ovat kovin erilaiset, niin ei välttämättä muutenkaan ole paljon yhteistä elämässä.
Halutuimman koulutuksen omaavat miehet ovat hyvin usein oikeistolaisia eli juristit, ekonomit, lääkärit, ym. taloudellisesti menestyvät miehet. Heillä on luonnollisestikin runsaasti valinnanvaraa potentiaalisista kumppaneista.
Vierailija kirjoitti:
Kysyttekö sitä vai miten sen saatte tietää?
Säästäkö vain ihmisten kanssa keskustelet?
Jos on persumielinen niin, näkemiin.
Tottakai vaikuttaa. Persua en huoli mistään hinnasta.
Muualta tulleen puolisoni myötä olen viimeistään kallistunut persujen puoleen. Äänestää en heitä voi, mutta ajatukseni kulkevat osassa asioita samaan suuntaan, eikä puolisonikaan ajatukset ole aina kovin kaukana niistä. On nähnyt mm. mihin rahat menevät kohdemaassa eikä voi kannattaa sellaisiin tarkoituksiin rahan jakoa.
Vierailija kirjoitti:
Vihervassareiden tai muiden mielenterveysongelmaisten kanssa en kyllä viihtyisi edes ensimmäisiä treffejä loppuun.
Kuulostaa siltä, että hiljaista on ollut pitemmän aikaa. Sinun seurasi taitaa löytyä Essolta perussuomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin vaikuttaa. Olen vihervassari ja jos mies on merkinnyt itsensä oikeistolaiseksi, niin oletan ettei meillä ole kauheasti yhteistä. Joskus lähetin viestiä yhdelle kiinnostavan oloiselle miehelle, niin häneltä tuli vastaus, että tuskin ollaan match poliittisen kannan eroavuuden takia. Joten kyllä se poliittinen kanta varmaan usealla vaikuttaa. Eihän se poliittinen kanta heijastu pelkästään äänestyskäyttäytymiseen, vaan heijastuu myös ajatteluun ja elämän arvopohjaan. Jos poliittiset kannat ovat kovin erilaiset, niin ei välttämättä muutenkaan ole paljon yhteistä elämässä.
Halutuimman koulutuksen omaavat miehet ovat hyvin usein oikeistolaisia eli juristit, ekonomit, lääkärit, ym. taloudellisesti menestyvät miehet. Heillä on luonnollisestikin runsaasti valinnanvaraa potentiaalisista kumppaneista.
Tämä. Yrittäjät ovat myös oikeistolaisia.
Kokoomuslaiset ovat pääosin yrittäjiä ja hyvätuloisia.
Persut ovat pääosin yrittäjiä,hyvätuloisia,duunareita ja työttömiä.
Vasemmisto puolueet taas on tukien varassa elävien,eläkeläisten ja julkisenpuolen työntekijöiden suosiossa.
Oikeisto elättää vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttekö sitä vai miten sen saatte tietää?Säästäkö vain ihmisten kanssa keskustelet?
Kaikesta muusta paitsi en politiikasta. Aika onnettomat sun keskustelutaidot on jos osaat puhua joko politiikasta tai säästä.
olin sen verran nuori kun tapasin puolisoni ettei mulla vielä oikein ollut sen kummempaa poliittista kantaa, mutta kyllähän ne tietyt arvot vaikutti valintaan. tuskin oltais vielä yhdessä jos puolisostani olisi kuoriutunut todella oikeistolainen mielipiteiltään.
Vasemmisto, persut eivät kelpaisi. Ei myöskään ihminen joka ei yhtään ole politiikasta kiinnostunut, pitää sen verran seurata maailmanmenoa että voi ruokapöydässä keskustella mielekkäistä aiheista.
Yhteiskunnalliset aiheet pitää ainakin jonkun verran kiinnostaa, tyhjäpäät ovat tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persua tai liian sliipattua kokkaretta en huolisi, kaikki muut käyvät.
Onko sliipattu pers-kokkare Alpeilla kiipeilevä ja lohikoskilla viihtyvä erä-jorma joka sattuu oleman yliopistot käynyt kielitaitoinen ja kulttuurista nauttiva toimitusjohtaja. Vai oletko edes koskaan tavannut meidän laisiamme ihmisiä?
Eräjormaan ei tule väliviivaa.
Tunnen rikkaita ihmisiä ihan tarpeeksi. Miesystäväni on miljonääri. Maailmankatsomus ja arvot ratkaisevat, eivät rahat sijoituksissa tai tileillä.
Vierailija kirjoitti:
kyllä jollain tasolla. Vihervässyköiden kanssa ei vain pysty keskustelemaan pragmaattisesti
Kieli poskessa kirjoitettu virkkeesi antaakin sinusta varsin pragmaattisen ja fiksun kuvan. Todennäköisesti "vihervässykät" eivät suostu edes keskustelemaan tuollaisen kanssa :D
Ei siinä mielessä vaikuta, että automaattisesti vedän puoleeni oikean laidan kannattajia. Konservatiivisia, miehekkäitä, älykkäitä miehiä. Minun ei siis tarvitse nähdä vaivaa löytääkseni konservatiivisen kumppanin.