Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko eläkeläinen laitat kuussa lastesi tileille?

Vierailija
17.08.2023 |

Yllättävän monet tukevat aikuisia lapsiaan ja lastenlapsiaan rahallisesti. Nämä vauvankin keskustelut osoittavat sen, vanhempiin lakataan pitämästä yhteyttä jos ei heistä mitään hyötyä.
Aamulla tuli faceen lehtiartikkeli, en muista enää lehteä, pitkälti yli 70 v vanhemmat väsyneet kun vielä nyt elokuussa pitäneet lastenlapsia viikon. Meni viikossa ruokaan kolmen viikon ruokarahat lasten ruokailutottumusten vuoksi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin olisi noloa, jos vanhemmat laittaisivat tililleni rahaa. Onhan minulla ja puolisollani tupla-ansiot vanhempiini verrattuna. Päinvastoin ostamme vanhemmillemme ulkomaanmatkoja. Viimeksi anoppi ja appiukko olivat viikon Roomassa, kun oli toisen synttärit. Oli meidän syntymäpäivälahja.

Miten teillä voi olla vankempi taloustilanne kuin selvästi teitä vanhemmilla ihmisillä? Miten se on nykyään mahdollista?

Koulutus.

Selvähän on että esim. Insinöörin alkupalkka on isompi kuin duunari-isänsä. Maisterin palkka isompi kuin äitinsä myyjän palkka oli.

Vierailija
22/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini tarjoaa meille hyvät ruoat, kun käymme. Anoppi on pienituloinen, joka elää kädestä suuhun. Meillä työssäkäyvinä menee taloudellisesti hyvin. Emme kaipaa rahallista avustusta vanhemmilta. Päin vastoin puoliso tukee äitiään isommissa hankinnoissa.

Poikamme saa meiltä vanhemmilta kuukausittain pienen rahasumman ja lisäksi hänelle maksetaan puhelin ja sairauskuluvakuutus sen aikaa, kun hän opiskelee. Tuo pieni rahasumma, jonka siirrän hänen säästötililleen kuukausittain, on jäänne ajalta, kun säästimme yhdessä mopoa varten ja sen jälkeen ajokorttia varten. Olemme sanoneet, että autamme mielellämme, jos tulee tarve. Mieluummin pyytää kotoa rahaa kuin alkaa pikavippien kanssa pelleilemään. Toistaiseksi hän on kieltäytynyt avusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Lapset on täysi-ikäisiä. Kun sain itse perintö isäni jälkeen, siirsin molemmille lapsilleni 4999 euroa tilille.

Vierailija
24/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä lastenvalvoja on määrännyt.

Vierailija
25/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun heillä oli tiukempaa laitoin rahaa mutta nyt tienaavat moninkertaisesti mitä minun eläke niin laitan vaan jouluna ja synttäreitä 500 euroa.

Lapsenlapsille myös jouluna ja synttäreitä.

Ihan älytön ajatus! 500! MIKSI ihmeessä!

Satanenkin riittäis kahdelle!

Vierailija
26/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa anna pojalleni. Se on samalla perintöä. Olen jo antanut kertasummankin 90000 euroa.

Vierailija
27/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Käteisenä jos tavattaisiin.

Vierailija
28/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun heillä oli tiukempaa laitoin rahaa mutta nyt tienaavat moninkertaisesti mitä minun eläke niin laitan vaan jouluna ja synttäreitä 500 euroa.

Lapsenlapsille myös jouluna ja synttäreitä.

Hohhoijaa, 500 euroa! Miksi ihmeessä noin paljon? Säästä rahasi itsellesi, jos tarvitset joskus vaikka hoitoa tai muuta. Ei lapsille pidä antaa noin suuria summia lahjaksi. Korkeintaan ylioppilahjaksi.

Vierailija
29/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen82 kirjoitti:

1000 euroa anna pojalleni. Se on samalla perintöä. Olen jo antanut kertasummankin 90000 euroa.

Tuosta menee lahavero.

Vierailija
30/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain koulujen päättyessä keväällä, laitamme kaikkien lastenlasten tileille muutamat kympit...

Kun on paljon lapsenlapsia jo 30 € tekee helposti paljon.

Lahjoja ostamme vain syntymäpäiviksi.

Jouluna he saavat muutenkin ihan liikaa lahjoja.

Sinne "hukkuvat " eläkeläisten isovanhempien hieman vaatimattomammat lahjat. Joten emme osta joululahjoja kenellekään suvussa.

Muuten, nyky lapset/nuoret eivät ilahdu eivätkä arvosta pienimuotoisia lahjoja ollenkaan !

Eivätkä muutenkaan ilahdu kuin "sen sekunnin" lahjastaan..

Ja se jää lojumaan muiden romujen tai lelujen sekaan hyvin nopeasti.

Lapset eivät ole kiitollisia MISTÄÄÄN !

Vierailija
31/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menes nyt vaan töihin siitä. Turha täältä hakea jotain pönkitystä omalle loisimisellesi