Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jättää jokaisen aloittansa homman kesken

Vierailija
17.08.2023 |

Onko teidän taloudessa henkilö joka aloittaa innokkaasti mutta ei saa kuirenkaan vietyä hommia ihan loppuun asti? Sen sijaan aloittaa uuden jo ennen sitä? Meillä roikkuu monta hommaa puolivalmiina ja haluaisin auttaa tekemään niitä loppuun mutta selvästi apu ei kelpaa kun löytyy joku tekaistu syy miksen voi asiaa tehdä. En näin ollen saa myöskään itse tehdä aloitteita omille uusille ajatuksille kun on ne vanhat hommat vielä miehellä tekemättä. Vaikka lupaisin tehdä ne itse (koska hän joutuu kuitenkin tekee siinä kuulemma jotain.)

Turhauttaa tämä käytös.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minun vaimonikin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se kenellekään kuuluu, kotonaan saa elää siten kuin haluaa eikä olla puolison kontrollin alaisena lapsen asemassa. 

Vierailija
4/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen?

Vierailija
5/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raskasta kun kakki, pisu syöminen peseytyminen, pukeutuminen ja seksi jää kesken.

Vierailija
6/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se kenellekään kuuluu, kotonaan saa elää siten kuin haluaa eikä olla puolison kontrollin alaisena lapsen asemassa. 

Eli sinusta toinen saa tehdä mitä lystää niin että se myös vaikuttaa toisen henkilön elämään mutta toinen ei saa tehdä mitään. Itsekäs ajattelutapa.

Vierailija
7/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin joskus tämmöinen. En tiedä mistä johtuu, mutta ikä tuonut pitkämielisyyttä ja rauhallisuutta elämään.

Vierailija
8/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen?

Tarkoitin lähinnä suurempia projekteja. Väärä sanavalinta otsikossa.

Vierailija
9/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla jää joskus hommat kesken. Mutta paljon saadaan tehtyä riittävän pitkälle. Minua ei haittaa lainkaan talosta puuttuvat pari listaa vaikka tässä on asuttu jo 20 vuotta. Ei estä elämistä millään lailla.

Valitse taistelusi. Eli jos joku keskeneräinen projekti ei oikeastaan haittaa elämää (kuten meillä pari puuttuvaa listaa) niin unohda ne. Jos ne listat ajelee edessä niin kerro puolisolle tyynesti että nuo listat tuossa ajelemassa haittaavat minua. Jos puoliso sanoo ärtyneesti että laitan kyllä kun kerkeän niin vastaa että sopii minulle. Jos ne ovat vielä kahden viikon kuluttua laittamatta niin laitan listat pois edestä. Ja kahden viikon kuluttua vie listat varaston perälle ym jolloin ne ei ole sinun edessäsi. Ikuisuus projekteja voi lopettaa toteamalla että tämä on riittävän hyvä. Kiitos mennään tällä.

Jos haluat tehdä omia juttuja niin miksi edes kyselet mieheltä. Kerro vaan että teen asian x. Jos valittaa omista keskeneräisistä hommista niin tarjoudu että tehdään niitä pois miten voin auttaa projektissa a. Jos sanoo ettet voi niin kerro että jos et voi auttaa vanhoissa niin aloitat oman uuden.

Vierailija
10/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta toinen saa tehdä mitä lystää niin että se myös vaikuttaa toisen henkilön elämään mutta toinen ei saa tehdä mitään. Itsekäs ajattelutapa.

Tietysti siltä osin kuin on yhteistä tai merkitystä muutoin mutta siinäkin pitää pystyä ymmärtämään erilaisia luonteenlaatuja, myös itseään, joskus parasta kun kääntää vain selän kotvaksi eikä keskity tarkkailemaan toisen tekemisiä. 

Vierailija
11/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä lupia kyselet? Teet ukkos jutut loppuun ja siirryt hääräilemään omiasi.

Vierailija
12/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, se jatkaa homman loppuun jota se häirii.

Vierailija
13/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat miehen laskuun jokin mökkitalkkarit tms. tyypin tekemään hommat valmiiksi. Siihen ansaan ei pidä langeta, että teet asiat loppuun miehen puolesta.

Vierailija
14/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntainen mielialahäiriö?

Vierailija
15/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt runkkausta sentään.

Vierailija
16/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikilla jää joskus hommat kesken. Mutta paljon saadaan tehtyä riittävän pitkälle. Minua ei haittaa lainkaan talosta puuttuvat pari listaa vaikka tässä on asuttu jo 20 vuotta. Ei estä elämistä millään lailla.

Valitse taistelusi. Eli jos joku keskeneräinen projekti ei oikeastaan haittaa elämää (kuten meillä pari puuttuvaa listaa) niin unohda ne. Jos ne listat ajelee edessä niin kerro puolisolle tyynesti että nuo listat tuossa ajelemassa haittaavat minua. Jos puoliso sanoo ärtyneesti että laitan kyllä kun kerkeän niin vastaa että sopii minulle. Jos ne ovat vielä kahden viikon kuluttua laittamatta niin laitan listat pois edestä. Ja kahden viikon kuluttua vie listat varaston perälle ym jolloin ne ei ole sinun edessäsi. Ikuisuus projekteja voi lopettaa toteamalla että tämä on riittävän hyvä. Kiitos mennään tällä.

Jos haluat tehdä omia juttuja niin miksi edes kyselet mieheltä. Kerro vaan että teen asian x. Jos valittaa omista keskeneräisistä hommista niin tarjoudu että tehdään niitä pois miten voin auttaa projektissa a. Jos sanoo ettet voi niin kerro että jos et voi auttaa vanhoissa niin aloitat oman uuden.

Hyviäa jatuksia mutta meillä se varastoon vieminen ei auta kun hän lopulta onnistuu hukkaamaan ne ja kiukkuisena sitten pihisee miten kaikki on hukassa. Meillä hommat on lojuneet siis osa jo vuosia. Monta kertaa pyytänyt tehdäänkö tänään tuo ja tuo valmiiksi. Ei.

Ja jos alan itse repinään listoja niin myöhemmin saan kyllä kuulla että minun takia ei saa tehtyä niitä vanhoja pois. Vaikka ei todella pidä paikkaansa.

Vierailija
17/17 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala itse tekemaan samaa kotitoissa: keita perunat puolikypsiksi, tee miehen kahvi kylmaan veteen, leivo pullaa mutta jata sokeri pois ja paista vain puolet ajasta mita pitaisi.