Puolison haluttomuus vauvan jälkeen
Heipätin hei
Minulla on kinkkinen tilanne. Meille syntyi vuosi sitten lapsi ja sitä ennen meillä oli seksiä noin kaksi kertaa viikossa mikä oli ihanaa. Nyt syntymän jälkeen meillä on ollut kaksi kertaa seksiä. Ymmärrän toki synnytyksen jälkeisen toipumisen ettei silloin voikkaan mitään harrastaa mutta mielestäni aikaa on kulunut ettei sen taakse voi mennä. Ymmärrän myös sen, että kokemus omasta kehosta ja siitä ettei ole ehkä hehkeimmillään imetysaikana voi latistaa seksihaluja, eikä siinäkään mitään jos ei halua niin ei halua, mutta se mikä minua painaa on se, että minun tilannetta ei ymmärretä (en siis tarkoita sitä että säälistä pitää antaa). Minusta tuntuu etten saa edes haluta seksiä tai jos sanon haluavani niin tilanne menee todella kiusalliseksi tai syntyy riita. Tämä on alkanut vaikuttaa myös minun muuhun käytökseen, minua ei enää kiinnosta tehdä aloitetta ja muutenkin koko tilanne on etäännyyttänyt minua puolisosta, koska haluan kovasti seksiä ja puoliso haluaa vain halailla, en jaksa enää vain halailla.
M30
Kommentit (107)
Tätä lukiessa vaan korostuu käsitys, että ei mennä sörkkimään parisuhdetta millään lapsikuvioilla, vaikka se olisi miten naisen "unelma". No, minäpä katuisin sitä, jos ja kun se heittää sen verran kapuloita rattaisiin, että siihen menee vuosikymmenen ajan rakennettu suhde.
Avioehtoonko kirjattu sopimus siitä, että puoliso lupaa joko olla säännöllisesti [määrittele säännöllisyys?] saatavilla seksiin, tai mikäli tähän ei itse kykene/halua, olen tällöin vapaa ilman minkäänlaisia seuraamuksia hakemaan seksiä muualta? Tuskin tämä olisi kenenkään mieleen allekirjoitettavaksi, enkä olisi tähän tyytyväinen muutenkaan itsekään jos jälkimmäiseen skenaarioon päädytään, sillä haluaisin siinä tilanteessa vain puolisoni takaisin ja elää tasapainoista parisuhde-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kauanko nyt tuosta synnytyksestä on? On aivan biologisesti normaalia, että vuosi synnytyksessä, niin seksi ei kiinnosta hormonaalisista syistä. Sitten kun imetys loppuu, niin alkaa taas kiinnostaa. Ei siis ole siitä, että seksi loppuisi vaan tulee vaan normaali tauko synnytyksen jälkeen imetyksen ajaksi. Se on naisen normaalia biologiaa. Vuosi on lyhyt aika pitkässä liitossa.
On täysin normaalia, ettei seksi kiinnosta synnytyksen jälkeen vuoteen. Seksi parin kuukauden päästä synnytyksestä on kyllä todella, todella pian. Itse alkaisin vasta vuoden kohdalla palaamaan yhdyntään takaisin.
Kuka määrittelee normaalin? Sinäkö vain oman kokemuksesi perusteella? Sinä et ole kaikki naiset. Tuossa tapauksessa varoittaisin, että on myös täysin normaalia, ettet kykene ylläpitämään parisuhdetta miehen kanssa, jolla on edes etäisesti normaalit seksihalut. Itse harrastin lapsen äidin kanssa seksiä n. 1,5-2 viikkoa synnytyksen jälkeen ja tietyiltä osin se sujui paremminkin kuin ennen synnytystä.
Siis harrastitko seksiä vai masturboitko häneen? Kostuiko nainen, erektoituiko klitoris, saiko nainen orgasmin? Vai makasitko vain haluttoman reiän? Ei parisuhteen ylläpitäminen tarkoita vastentahtoista seksiä. Ei se miehen biologia ole mikään normi jota vasten nojataan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä lukiessa vaan korostuu käsitys, että ei mennä sörkkimään parisuhdetta millään lapsikuvioilla, vaikka se olisi miten naisen "unelma". No, minäpä katuisin sitä, jos ja kun se heittää sen verran kapuloita rattaisiin, että siihen menee vuosikymmenen ajan rakennettu suhde.
Avioehtoonko kirjattu sopimus siitä, että puoliso lupaa joko olla säännöllisesti [määrittele säännöllisyys?] saatavilla seksiin, tai mikäli tähän ei itse kykene/halua, olen tällöin vapaa ilman minkäänlaisia seuraamuksia hakemaan seksiä muualta? Tuskin tämä olisi kenenkään mieleen allekirjoitettavaksi, enkä olisi tähän tyytyväinen muutenkaan itsekään jos jälkimmäiseen skenaarioon päädytään, sillä haluaisin siinä tilanteessa vain puolisoni takaisin ja elää tasapainoista parisuhde-elämää.
Miten tämä on mahdollista, jos klitoris tai penis ei erektoidu eikä pimppa kostu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kauanko nyt tuosta synnytyksestä on? On aivan biologisesti normaalia, että vuosi synnytyksessä, niin seksi ei kiinnosta hormonaalisista syistä. Sitten kun imetys loppuu, niin alkaa taas kiinnostaa. Ei siis ole siitä, että seksi loppuisi vaan tulee vaan normaali tauko synnytyksen jälkeen imetyksen ajaksi. Se on naisen normaalia biologiaa. Vuosi on lyhyt aika pitkässä liitossa.
No ei ole normaalia. Kroppa toipuu synnytyksestä yleensä viimeistään puolessa vuodessa, jos ei suurempia vaurioita ole tullut. Hormonit jyllää kyllä imetyksen ajan, mutta ei ne idiootiksi tee niin ettei ymmärtäisi olevansa parisuhteessa josta pitää myös huolehtia. Kyllä normiparisuhteessa harrastetaan seksiä viimeistään pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Toki tahti harvenee entisestä, mutta ei vain ole normaalia olla koko vauvavuotta ilman. Korostan tässä sanoja yleensä ja normaalia.
Mutta se yhdyntä tuntuu pahalta, jos nainen ei kostu eikä klitoris erektoidu. On täysin normaalia, ettei seksi kiinnosta synnytyksen jälkeen vuoteen. Seksi parin kuukauden päästä synnytyksestä on kyllä todella, todella pian. Itse alkaisin vasta vuoden kohdalla palaamaan yhdyntään takaisin.
Meillä oli äitiyspakkauksessa liukkaria, en kyllä tiedä onko enää nykyisin. En ymmärrä miksi parin kuukauden päästä olisi todella, todella pian, jos alapää on parantunut, ja on henkisesti valmis yrittämään seksiä? Me harrastimme heti kun sai, eli noin kuukauden päästä, kun tikit oli parantuneet ja jälkivuoto loppu.
Siis kerropa minulle, miten se liukkari tuo kiihottuneisuuden ja klitoriksen erektion? Etkai tosissaan luule, että emätin on joku aina valmsi reikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se yhdyntä tuntuu pahalta, jos nainen ei kostu eikä klitoris erektoidu. On täysin normaalia, ettei seksi kiinnosta synnytyksen jälkeen vuoteen. Seksi parin kuukauden päästä synnytyksestä on kyllä todella, todella pian. Itse alkaisin vasta vuoden kohdalla palaamaan yhdyntään takaisin.
Ja mikäli olet tällä hetkellä lapsentekoaikeissa tai kumppania vailla, suosittelisin kaikkien osapuolien parhaaksi ottamaan tämän katsomuksen esille ENNEN KUIN olet raskaana. Kun kumppani hieman liian myöhässä havahtuu siihen, että sinulla on periaatteena pitää häntä VÄHINTÄÄN vuoden selibaatissa, se ei erittäin luultavasti ollut sitä, mitä hän oli omassa mielessään kuvitellut ihanan perhetapahtuman lieveilmiöksi ja se perhe tulee hajoamaan siihen, vaikka sinun mielestäsi kaikki olisi hyvin ja "normaalia".
Mitenkäs sitten jos nainen haluaa mutta mies ei pysty? Mitäs sitten tehdään? Itsellä kova tarve yhdyntään, päivittäin. Mitä tehdä, jos mies ei saa erektiota? Miksi naisen pitää olla yhdynnäsäs ilman erektiota?
Vuosi ilman seksiä on oikeasti tosi vähän. Huomaa, ettet ole ikinä kokenut mitään vakavaa sairautta yms.
Toinen voi muutenkin kuin emätinyhdynnässä huomioida toisen tarpeet. Onko se mahdotonta ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi ilman seksiä synnytyksen jälkeen on täysin normaalia, koska imetysaika tosiaan mututaa hormonitoimintaa niin, että fyysistä halua seksiin ei juurikaan ole. Tämä on normaalia naisen biologiaa ja tasoittuu kyllä taas ajan kanssa, muutaman kuukauden päästä imetyksen loppumisesta tilanne on taas eri. Ei se miehen biologia ole mikään sellainen normi, jota vasten peilataan asioita.
Ei, vaan joillekin käy näin. Se ei ole normi. Yhdessäkään tuntemassani avioliitossa ei ole oltu vauvan syntymän jälkeen noin pitkään ilman seksiä, omani mukaan lukien, ja imetyksistä huolimatta. Ennemminkin kaverit ovat kyselleet että kuinka nopeasti aloitettiin ehkäisy vai riittääkö imetys, tai ollaan puhuttu tuntuman paranemisesta, pikaisista vauvan ollessa päiväunilla jne. eikä olla mitään parikymppisiä. Eihän siinä väsyneenä aina todellakaan olleet halut parhaimmillaan, mutta sen kerran kun jaksoi siihen hommaan ryhtyä, niin kivaahan se oli. Tuskin oltaisiin enää yhdessä, jos olisin antanut välien kylmetä noin.
Minulle ei riitä, että seksi on kivaa vaan haluan tarpeeni tyydytettyä. Saitko itse klitoriksen erektion ja orgasmin? Vai olitko vain miestä varten? Miksi miehesi keho on tärkeämpi kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi ilman seksiä synnytyksen jälkeen on täysin normaalia, koska imetysaika tosiaan mututaa hormonitoimintaa niin, että fyysistä halua seksiin ei juurikaan ole. Tämä on normaalia naisen biologiaa ja tasoittuu kyllä taas ajan kanssa, muutaman kuukauden päästä imetyksen loppumisesta tilanne on taas eri. Ei se miehen biologia ole mikään sellainen normi, jota vasten peilataan asioita.
Ei, vaan joillekin käy näin. Se ei ole normi. Yhdessäkään tuntemassani avioliitossa ei ole oltu vauvan syntymän jälkeen noin pitkään ilman seksiä, omani mukaan lukien, ja imetyksistä huolimatta. Ennemminkin kaverit ovat kyselleet että kuinka nopeasti aloitettiin ehkäisy vai riittääkö imetys, tai ollaan puhuttu tuntuman paranemisesta, pikaisista vauvan ollessa päiväunilla jne. eikä olla mitään parikymppisiä. Eihän siinä väsyneenä aina todellakaan olleet halut parhaimmillaan, mutta sen kerran kun jaksoi siihen hommaan ryhtyä, niin kivaahan se oli. Tuskin oltaisiin enää yhdessä, jos olisin antanut välien kylmetä noin.
Minulle ei riitä, että seksi on kivaa vaan haluan tarpeeni tyydytettyä. Saitko itse klitoriksen erektion ja orgasmin? Vai olitko vain miestä varten? Miksi miehesi keho on tärkeämpi kuin sinä?
Koska sinulla ei ole kivaa, miehelläkään ei saa olla kivaa? On muitakin tapoja kuin emätinyhdyntä. Et siis halua tuottaa miehelle mielihyvää mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinulla ei ole kivaa, miehelläkään ei saa olla kivaa? On muitakin tapoja kuin emätinyhdyntä. Et siis halua tuottaa miehelle mielihyvää mitenkään?
Siis miten kenelläkään miehellä voi olla kivaa kun yhtyy naiseen ja tietää ettei nainen halua sitä??? Minkälaisten miesten kanssa te oikein olette? Miten tuo enää eroaa prostituutiosta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten kenelläkään miehellä voi olla kivaa kun yhtyy naiseen ja tietää ettei nainen halua sitä??? Minkälaisten miesten kanssa te oikein olette? Miten tuo enää eroaa prostituutiosta??
Luitko yhtään mitä kirjoitettiin? Tuossahan moni sanoi, että muutenkin voi tuottaa mielihyvää kuin emätinyhdynnällä. Olet nyt kovin oman missiosi pauloissa. Pyydän, lue mitä tuossa on kirjoitettu ja jos vaikka vastaisit.
Meillä oli suuseksiä hetimmiten, ja tosiaan, liukkarilla SAA sen pimpan halukkaaksi!
Yhdyntä sitten kun molemmat sitä oikeasti halusi, mutta mitääb taukoa ei seksissä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli suuseksiä hetimmiten, ja tosiaan, liukkarilla SAA sen pimpan halukkaaksi!
Yhdyntä sitten kun molemmat sitä oikeasti halusi, mutta mitääb taukoa ei seksissä ollut.
miten liukkari saa aikaan klitoriksen erektion?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan nyt vaikka vaikutatkin provolta oudoilla sanavalinnoilla jankatessasi; etkö ole kuullut esileikistä, minkä tarkoitus on nimenomaan kiihottaa? Harva mieskään enää tietyssä iässä "erektoituu" ilman fyysistä kosketusta. Ei ihmisen tarvitse olla itsestään valmis ja kiihottunut kun aletaan hommiin, vaan sitä varten on se esileikki, jossa liukkaristakin voi olla apua. Jos kiihottumisessa on fyysisiä vaikeuksia, voi kysyä lääkäriltä apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö siten että ottaa liukkaria ja laittaa sitä sormiin tai klitorikseen ja hyväilee? Mitenhän se yleensä sulla tapahtuu, jos on noin vaikea ymmärtää?
Täältä poistettiin viesti, että miten toinen itse tuottaa miehelle mielihyvää? Oliko se paha asia?
Jos puoliso kuitenkin haluaa hellyyttä ja sitä halailua niin tilanne ei ole niin paha, sopikaa vaikka, että 10 min päivässä aluksi sitä kahdenkeskistä aikaa, sitten siitä eteenpäin vaikka alasti 15 min ja pikkuhiljaa tämä johtaa seksiin. Kuulostaa siltä, että puolisosi tarvii aikaa virittäytymiseen, joten anna sitä hellyyttä ja luo mahdollisuuksia seksiin äläkä kosta seksittömyytä pihtaamalla itse. Kehu, pussaa ja kerro kuinka haluat häntä niin eiköhän ne ovet vielä aukene. Syyllistäminen ja kosto ei tuossa auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tietenkään ollut vain miestä varten. Onko vaikea käsittää, että monilla on miehet, jotka eivät kohtele pelkkänä reikänä. Ja monilla on naiset, joille mies on muutakin kuin mahdollisuus lisääntymiseen. Olisi ehkä kannattanut miettiä millaisen ihmisen kanssa alkaa vauvoja tekemään, ja varmaan viimeistään siinä tehdessä tulee selväksi, koska kuulostat vihamieliseltä ja katkeralta (ja niin varmaan kuulostaa miehesikin).
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso kuitenkin haluaa hellyyttä ja sitä halailua niin tilanne ei ole niin paha, sopikaa vaikka, että 10 min päivässä aluksi sitä kahdenkeskistä aikaa, sitten siitä eteenpäin vaikka alasti 15 min ja pikkuhiljaa tämä johtaa seksiin. Kuulostaa siltä, että puolisosi tarvii aikaa virittäytymiseen, joten anna sitä hellyyttä ja luo mahdollisuuksia seksiin äläkä kosta seksittömyytä pihtaamalla itse. Kehu, pussaa ja kerro kuinka haluat häntä niin eiköhän ne ovet vielä aukene. Syyllistäminen ja kosto ei tuossa auta.
Kaunista sinänsä. Mutta taas mennään pelkästään haluttoman ehdoilla.
Sitä sanotaan, että miehen pitää vaan odottaa, että hormonit tasoittuu, että sitten alkaa taas nainen haluta. Täällä ollaan nyt odoteltu reilu pari vuotta, kauankohan vielä pitäisi odotella? Taisi olla vaan pelkkä juoni pyytää odottelemaan kärsivällisenä. Osallistun lapsen hoitoon niin paljon kuin mahdollista, huomioin, autan, yritän ymmärtää. Vaimo kohtelee kuin työkaveria (tai no niillekin on varmaan ystävällisempi). Ei tämä miltään parisuhteelta enää tunnu, onkohan parempi vain luovuttaa. Onhan niitä eroperheitä vaikka kuinka paljon, kannan kyllä vastuuni lapsen hoidossa, kävi miten kävi. Ei vaimokaan siinä siis mitään menetä, kun ei mua tarvi kuin kotitöihin ja seurakoiraksi.
Meillä oli äitiyspakkauksessa liukkaria, en kyllä tiedä onko enää nykyisin. En ymmärrä miksi parin kuukauden päästä olisi todella, todella pian, jos alapää on parantunut, ja on henkisesti valmis yrittämään seksiä? Me harrastimme heti kun sai, eli noin kuukauden päästä, kun tikit oli parantuneet ja jälkivuoto loppu.