Minkälaisia punttisalien lastenhoitopaikat on?
Onko ihan ok toimintaa, vai olisko parempi tilata lastenhoitaja kotiin?
Kommentit (6)
Mitä hyvässä paikassa mielestäsi on? Itsellä on tuo punttisalin valintakin vielä auki...
ovat esimerkiksi hoitajien koulutusvaatimuksissa ja hoidon hinnassa. Tiedän, että ainakin Elixiassa hoitoa mainostetaan sillä, että hoitajilla on alan koulutus. Siellä on myös hyvin selvät pelisäännöt hoitosopimuksineen, mikä on tietysti plussaa. Hoito kuuluu jäsenyyteen, eikä siitä oteta lisämaksua, ja sitä on saatavilla (ainakin osassa saleja) kuutena päivänä viikossa. Itselläni ei ole kokemusta Elixiasta, mutta systeemi kuulostaa erittäin toimivalta.
Muualla ei käsittääkseni ole aivan näin antaumuksellisesti profiloiduttu lastenhoidon suhteen. Hoitajien koulutustaustasta ei ole tietoa. Hoito ei ole kaikilla saleilla tai jäsenyystyypeillä ilmaista, ja ikärajat vaihtelevat. Joillakin saleilla hoitajia on lasten lukumäärästä ja iästä riippumatta aina vain yksi.
Saleilla, joilla itse olen ollut asiakkaana, on lastenhoito ollut ihan hyvää. Lapsi on ainakin viihtynyt eikä haluaisi lähteä kotiin. Mitään ongelmia ei ole ollut. Toisaalta 0 - 1-vuotiaan kanssa en ole koskaan salien hoitopaikkoja käyttänyt, eli minulla ei ole kokemusta siitä, toimiiko hoito hyvin myös pienimpien kohdalla.
onko niinkuin ikean tai stockmannin hoitopaikat, eli piirtelevät ja kattelevat videoita ja jossain nurkassa on pallomeri?
katsovat tv:tä tai videoita, joskus jopa jumppaavat. Pallomerta en ole missään nähnyt.
Terv. 4
onko niinkuin ikean tai stockmannin hoitopaikat, eli piirtelevät ja kattelevat videoita ja jossain nurkassa on pallomeri?
Ikean ja Stockan kanssa. Meidän lapset ovat ainakin viihtyneet siellä loistavasti, joskus jopa hoputtelevat äitiä salille että pääsevät itse sinne leikkimään.
Itsellämme on kokemusta laidasta laitaan toiminnasta Tampereella.