Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka surkeaa seksiä te naiset olette elämänne harrastaneet?!! Itselle on kauhistuttava ajatus,että yksi elämän suurimmista nautinnoista loppuisi vaihdevuosiin. T. N44
Ihan hyvää. Joskus meinannut taju lähteä orgasmista. Keksin silti määrättömän määrän mielenkiintoisempia asioita joihin käyttää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa huoletta harrastamatta seksiä hyvät suomalaiset ikääntyvät naiset.
Maahan on tulossa tuhansia hoitoalan ammattilaisia työvoimapulaa paikkaamaan. Heitä varakkaat yli 50-vuotiaat miehet kiinnostaa.
Olkaan naiset huoleti, teidät kyllä korvataan. Jo nyt etelän baarit ja tanssipaikat on täynnä eksoottisia nuoria naisia.
Niin se vaan sinäkin täällä meidän perään kuolaat itku kurkussa etkä hurjastele eksoottisen nuoren tanssijattaren kanssa etelässä. Tsemppiä.
Tsemppiä vaan.
Vaimoni on filippiiniläinen sairaanhoitaja. Juuri 2 vaimon siskoa on tulossa Suomeen hoitoapulaiseksi ja kieltä oppimaan.
Lisäksi Suomi on aloittamassa massiivisen värjäyksen yhteityömaiden kanssa, johon Filippiinitkin kuuluu.Sori pihtaavat, teidät aivan oikeasti korvataan.
Minkä värisiksi värjätään? Toivon ettei kuitenkaan valkaista.
Näppäinvirhe.
Juuri siksi äänestinkin Kokoomusta, että työvoimapulaa paikkaamaan saadaan laumoittain tervehenkisiä naisia ja miehiä vahvistamaan geenipoolia.
Palstaa lukiessa ei voi kuin todeta, että 100% suomalainen nainen on geneettisesti loppuun kaluttu jo 45-vuotiaana ja alkaa pitämään itseä mummona.
Tarvitaan tervehdyttäviä geenejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nämä haluttomat naiset hauskoja. Kovasti ovat omaa oikeutta seksittömyyteen vaatimassa liitoissaan.
Toki heillä on oikeutensa kroppaansa.
Toisella parisuhteessa on oikeus sitten hakea uusi parisuhde tai sopimuksen mukaan seksiä muualta.Avioliitto loppuu, jos seksi loppuu. Seksin loppumisen jälkeen parisuhdetta ei ole, vaan on kämppäkaveruus.
Jos toista osapuolta ei kämppäkaveruus kiinnosta, niin on itseä kohtaan rehellistä ja oikein ilmoittaa, että olet muuttanut sopimusta parisuhteesta kämppäkaveruudeksi ja se ei minulle käy.Jatka sinä yksin tai jonkun toisen kämppiksenä, minä etsin uuden parisuhteen.
Te hapannaamat jotka päätätte elää ilman seksiä, niin kuka teitä oikein edes kaipaa? Omat lapset? Tuskimpa, parempi kun elätte yksin.
Ainut taitaa olla Attendon hoivakoti.Kyllä se kiinnostus seksiin vähenee ja loppuu miehilläkin usein jossain vaiheessa. Eikä se yhdessä pysyminen nyt mikään itseisarvo ole.
Vähän ihmettelen tuota tarvetta uhkailla ja pelotella sillä että varmasti sitten toinen siitä lähtee. Kuitenkin ollaan tuntemattomia ihmisiä toisillemme täällä. Jos omassa suhteessa tuntuu siltä että pitää kiristää toista, niin voin vakuuttaa että tilanne ei parane sättimällä tuntemattomia netissä.
Miettikää omia vanhempianne. Luuletteko että edelleen harrastavat seksiä tai harrastivat kuolemaansa asti. Vai olisiko niillä ollut jotain muuta joka kiinnostaa enemmän?
Kyllä minä ainakin tiedän yhden pariskunnan, jolla on ihan aktiivinen seksielämä vielä vaikka ovat reippaasti yli 70-vuotiaita. Enkä usko, että ainoita maailmassa ovat.
Tuo viesti, johon vastasit, on vihamielinen ja kärkäs, mutta olen samaa mieltä siitä, ettei nainen voi tuollaista asiaa yksinään päättää. Eihän mitään muutakaan isoa asiaa parisuhteessa päätetä yksin. Vai onko ok, että jompikumpi puolisoista päättä yksinään, että nyt myydään asunto tai tehdään remppa, muutetaan toiselle paikkakunnalle tai jopa ulkomaille? Tai sen minne mennään lomamatkalle, ja sitten vain odotetaan, että toinen hyväksyy, suostuu ja alistuu?
Jos seksi ei kertakaikkiaan enää kiinnosta, niin sitten pitää sopia yhdessä, mitä tehdään ja miten edetään ja pyrkiä löytämään molempia tyydyttävä ratkaisu. Jos toisen vain alistaa omaan tahtoonsa, kyse on mielestäni parisuhdeväkivallasta.
Jokainen voi todellakin päättää itse harrastaako seksiä. Sen voi ja saa kyllä päättää ihan itse.
Joo, eihän ketään voi pakottaa harrastamaan seksiä -tietenkään. Mutta avioliitossa ei voi myöskään pakottaa toista seksittömyyteen. Sitä tarkoitin, kun sanoin, että asiasta pitää sopia yhdessä.
Eli sopia siitä, jatketaanko avioliittoa entiseen malliin, mutta ilman seksiä vai onko miehellä lupa hakea seksiä muualta vai erotaanko, vai onko kenties joku muu vaihtoehto olemassa. Avioliitto ja parisuhde on yhteinen asia.
Eli ei nainen voi vain lopettaa seksiä ja olettaa, että se on ok miehelle. Ihan noin vain. Ihan hemmetin härskiä mielestäni ja osoittaa ainakin sen, että sitä miestä ei silloin rakasta eikä kunnioita ollenkaan. Enkä tarkoita todellakaan, että kenenkään pitäisi väkisin ja vastentahtoisesti seksiä harrastaa.
Täysin samaa mieltä. Avioliittoon kuuluu oletusarvona tietynlainen monopoli toisen seksuaalisuuteen - siis siinä mielessä, ettei sitä ole yleensä suotavaa harjoittaa muiden kanssa - ja siihen monopoliodotukseen sisältyy minusta myös vastuu kumppanin seksuaalisten tarpeiden huomioimisesta. Jos ei tätä huomiota voi tai halua enää antaa, on minusta monopolikin käytännössä purettu. Tästä purkamisesta olisi kuitenkin kypsää keskustella kumppanin kanssa, niin ei tarvitse ajautua repiviin uskottomuuskriiseihin, vaan voidaan yhdessä molemmat tunnistaa missä mennään ja millä ehdoilla jatketaan vai erotaanko suosiolla.
No enpä tiedä. Itse ehkä kannatan enemmän ranskalaista tyyliä, jossa avioliiton ulkopuoliset suhteet hoidetaan diskreetisti, eikä hierota toisen naamaan että *nyt minä menen tästä panemaan muita*. Kyllä se todennäköisesti on monelle ihan ok, kunhan siinä ei tehdä puolisoa jotenkin naurettavaksi. Eli härkitä siten että tutut tietää tai pahimmillaan tuttujenkin kanssa.
Itse toteutuksen voi minustakin hoitaa hienovaraisesti hieromatta asiaa toisen naamaan, mutta kertaalleen se asia olisi minusta syytä keskustella läpi. Minusta se seksin lopettanut on kuitenkin itse irtisanonut avioliittosopimuksen ja kantaa vastuun siitä, eikä halukas osapuoli minusta ansaitse tavanomaista pettäjän häpeää ja syyllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi erotilastot ovat niin korkeita.
Onneksi ymmärsin lähteä ajoissa pois seksittömästä liitosta ja löysin kiihkeän kumppanin.Mä en ihmettele yhtään. Mieheni voi kävellä vaikka tänä iltana pois tästä liitosta. Ymmärrän häntä, jos tekee sen ratkaisun. Mutta omasta mielestäni myös minä saan olla minä hiipuvan libidoni kanssa, enkä väkisin yrittää olla jotain muuta.
Täh? Voiko omahyväisempää, itsekkäämpää asennetta enää olla. Ja olet PARIsuhteessa mutta ajattelet vain itseäsi! Minä ja minun hiipivä libido..shaissea. Sinunlaisesi tulisi elää sinkkuna tai nunnaluostarissa.
Miten niin ajattelee vain itseään. Hänhän sanoi että voi hyvinkin olla että mies lähtee. Onhan hän miestä silloin ajatellut. Vasten tahtoa harrastettu seksi on kuitenkin niin epämiellyttävää että se toisen lähteminen on ihan ok vaihtoehto siinä.
Jos mun olisi pitänyt allekirjoittaa paperi häissäni, että parisuhteessa on pakko olla seksiä, vaikkei haluttaisi yhtään, niin en olisi kyllä allekirjoittanut. Olisi jäänyt avioliitto solmimatta. Kyllä itseään kohtaan pitää olla oikeuksia, ne tulee ensin. Ei ihmisen pidä pakottaa itseään seksuaaliseen kanssakäymiseen vastoin tahtoaan. Suhteen toinen osapuoli voi sitten tehdä omat ratkaisunsa siinä tilanteessa.
Ei varmaan kovin monikaan menisi. Mutta tässähän ei nyt puhuta siitä, että on väliaikaista haluttomuutta jonkin asian vuoksi. Sellaisessa tilanteessa on kohtuullista olettaa, että toinen ymmärtää, odottaa ja joustaa. Mutta on hiukan eri juttu, kun kyse on lopullisesta asiasta, joka ei tule enää muuttumaan. Pahimmillaanhan toinen voi joutua olemaan vastentahtoisesti selibaatissa kymmeniä vuosia. Ei ole mielestäni kohtuullista enää.
Ja tällainen puhe, että toinen tekee omat ratkaisunsa, kuulostaa siltä että kyseessä on avioliitto, jossa ei puhuta, keskustella, neuvotella tai sovita, vaan sooloillaan ja katsotaan, miten toinen reagoi. Sopiiko se sille vai lähteekö se lätkimään. Voihan noinkin tietysti elää, mutta itse tulisin varmaan hulluksi tuollaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oo
Vierailija kirjoitti:
Olkaa huoletta harrastamatta seksiä hyvät suomalaiset ikääntyvät naiset.
Maahan on tulossa tuhansia hoitoalan ammattilaisia työvoimapulaa paikkaamaan. Heitä varakkaat yli 50-vuotiaat miehet kiinnostaa.
Olkaan naiset huoleti, teidät kyllä korvataan. Jo nyt etelän baarit ja tanssipaikat on täynnä eksoottisia nuoria naisia.
Niin se vaan sinäkin täällä meidän perään kuolaat itku kurkussa etkä hurjastele eksoottisen nuoren tanssijattaren kanssa etelässä. Tsemppiä.
Tsemppiä vaan.
Vaimoni on filippiiniläinen sairaanhoitaja. Juuri 2 vaimon siskoa on tulossa Suomeen hoitoapulaiseksi ja kieltä oppimaan.
Lisäksi Suomi on aloittamassa massiivisen värjäyksen yhteityömaiden kanssa, johon Filippiinitkin kuuluu.Sori pihtaavat, teidät aivan oikeasti korvataan.
Ja filippiiniläiset naiset ei siis koskaan ikäänny saati vaihdevuosia saa? Ällistyttävää.
No ei ole halut lähteneet muutamalta vanhemmalta naiselta joita oon tavannut. samat meiningit kuin ennenkin. Ei juma. Teidän täytyy hankkii joko parempi kumppani tai jos syy on jossain muussa. ei siinäkään vikaa. Terveisin iloinen onnellinen keski-ikäinen niin helkkarin köyhä tavis mies ja mukavia vanhempiakin naisia on ollut. Jotta niin. Ja ihan itse olleet niin halukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla kyse siitä, että pitäisi tai tarvitsisi, vaan ennemminkin siitä, onko lupa?
Iät ja ajat naisten seksuaalisuutta on haluttu tukahduttaa milloin mistäkin syystä. Vaihdevuosi-ikäisiä naisia ei ole pidetty enää seksuaalisina naisina ollenkaan, pahimmassa tapauksessa ei naisina ollenkaan, vaan jonain sukupuolettomina olentoina.
Vanhemman naisen rooli on ollut ehkä isöaidin rooli, joissain tapauksissa nainen on voinut olla jonkin perheen tai suvun vahva matriarkka, joissain kulttuureissa esim. vanha ja viisas tietäjänainen. Mutta seksuaalisuus on näistä rooleista riisuttu pois.
Kuitenkin monet naiset kokevat ja ovat aina kokeneet olevansa vanhempanakin seksuaalisia olentoja. Heiltä on vain haluttu se kieltää ja heitä on sen takia myös paheksuttu - varsinkin jos se seksuaalisuuden toteuttaminen ei tapahdu kiltisti ja säädyllisesti avioliiton sisällä.
Olisiko jo nyt 2020-luvulla luvallista kaikkien naisten olla sellaisia kuin aidosti ovat ilman toisten naisten asiaan puuttumista, kyseenalaistamista ja paheksumista? Voitaisiinko hyväksyä se, että naiset saavat harrastaa seksiä minkä ikäisenä tahansa, jos haluavat, ja toisaalta se, että seksiä ei ole pakko harrastaa minkään ikäisenä, jos ei siihen halua ja tarvetta koe?
No tässä on yhden ketjun verran yritetty antaa vanheneville naisille lupa olla haluamatta seksiä, jos siltä tuntuu. Näyttäis siltä, että se onkin yllättäen suurempi tabu. Moni uhkailee vaikka millä jos nainen ei enää tottele vaan tekee kuten keho sanoo ja itsestä hyvälle tuntuu.
On se miehelle varmaan ikävää mutta syytön nainen siihen on, että vanhenee. Ja vanheneehan mieskin. Ei silläkään lopun ikää hommat pelitä.
Nyt mulle tuli mieleen kuva filippiiniläisestä vanhemmasta, vaihdevuodet ohittaneesta naisesta.. luuleeko joku mies täällä, että he pysyvät ikuisesti nuorina? Miltä tuntuu maksaa seksistä nuoren naisen kanssa, kun omat kassitkin roikkuu jo polvissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi erotilastot ovat niin korkeita.
Onneksi ymmärsin lähteä ajoissa pois seksittömästä liitosta ja löysin kiihkeän kumppanin.Mä en ihmettele yhtään. Mieheni voi kävellä vaikka tänä iltana pois tästä liitosta. Ymmärrän häntä, jos tekee sen ratkaisun. Mutta omasta mielestäni myös minä saan olla minä hiipuvan libidoni kanssa, enkä väkisin yrittää olla jotain muuta.
Täh? Voiko omahyväisempää, itsekkäämpää asennetta enää olla. Ja olet PARIsuhteessa mutta ajattelet vain itseäsi! Minä ja minun hiipivä libido..shaissea. Sinunlaisesi tulisi elää sinkkuna tai nunnaluostarissa.
Miten niin ajattelee vain itseään. Hänhän sanoi että voi hyvinkin olla että mies lähtee. Onhan hän miestä silloin ajatellut. Vasten tahtoa harrastettu seksi on kuitenkin niin epämiellyttävää että se toisen lähteminen on ihan ok vaihtoehto siinä.
Jos mun olisi pitänyt allekirjoittaa paperi häissäni, että parisuhteessa on pakko olla seksiä, vaikkei haluttaisi yhtään, niin en olisi kyllä allekirjoittanut. Olisi jäänyt avioliitto solmimatta. Kyllä itseään kohtaan pitää olla oikeuksia, ne tulee ensin. Ei ihmisen pidä pakottaa itseään seksuaaliseen kanssakäymiseen vastoin tahtoaan. Suhteen toinen osapuoli voi sitten tehdä omat ratkaisunsa siinä tilanteessa.
Minä olisin kyllä voinut allekirjoittaa paperin, jossa sitoudun harrastamaan seksiä vain avopuolisoni kanssa niin kauan kuin seksuaalisista tarpeistani pidetään avioliitossa huolta. Jos ne tarpeen laiminlyödään pitkäaikaisesti pelkällä yksipuolisella päätöksellä, raukeaisi muutkin avioliittolupaukset automaattisesti ja suhteen säännöt pitäisi neuvotella uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla kyse siitä, että pitäisi tai tarvitsisi, vaan ennemminkin siitä, onko lupa?
Iät ja ajat naisten seksuaalisuutta on haluttu tukahduttaa milloin mistäkin syystä. Vaihdevuosi-ikäisiä naisia ei ole pidetty enää seksuaalisina naisina ollenkaan, pahimmassa tapauksessa ei naisina ollenkaan, vaan jonain sukupuolettomina olentoina.
Vanhemman naisen rooli on ollut ehkä isöaidin rooli, joissain tapauksissa nainen on voinut olla jonkin perheen tai suvun vahva matriarkka, joissain kulttuureissa esim. vanha ja viisas tietäjänainen. Mutta seksuaalisuus on näistä rooleista riisuttu pois.
Kuitenkin monet naiset kokevat ja ovat aina kokeneet olevansa vanhempanakin seksuaalisia olentoja. Heiltä on vain haluttu se kieltää ja heitä on sen takia myös paheksuttu - varsinkin jos se seksuaalisuuden toteuttaminen ei tapahdu kiltisti ja säädyllisesti avioliiton sisällä.
Olisiko jo nyt 2020-luvulla luvallista kaikkien naisten olla sellaisia kuin aidosti ovat ilman toisten naisten asiaan puuttumista, kyseenalaistamista ja paheksumista? Voitaisiinko hyväksyä se, että naiset saavat harrastaa seksiä minkä ikäisenä tahansa, jos haluavat, ja toisaalta se, että seksiä ei ole pakko harrastaa minkään ikäisenä, jos ei siihen halua ja tarvetta koe?
No tässä on yhden ketjun verran yritetty antaa vanheneville naisille lupa olla haluamatta seksiä, jos siltä tuntuu. Näyttäis siltä, että se onkin yllättäen suurempi tabu. Moni uhkailee vaikka millä jos nainen ei enää tottele vaan tekee kuten keho sanoo ja itsestä hyvälle tuntuu.
On se miehelle varmaan ikävää mutta syytön nainen siihen on, että vanhenee. Ja vanheneehan mieskin. Ei silläkään lopun ikää hommat pelitä.
Mitä "uhkailua" se on, kun sanoo ettei alistu toisen yksipuolisesti sanelemaan selibaattiin, vaan hakee tarpeilleen tyydytystä sitten muualta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se miehelle varmaan ikävää mutta syytön nainen siihen on, että vanhenee. Ja vanheneehan mieskin. Ei silläkään lopun ikää hommat pelitä.Mitä "uhkailua" se on, kun sanoo ettei alistu toisen yksipuolisesti sanelemaan selibaattiin, vaan hakee tarpeilleen tyydytystä sitten muualta?
Onhan se aikamoista henkistä väkivaltaa, että et hyväksy puolisosi vanhenemista ja sen mukana tulevia muutoksia. Kun kyse on kuitenkin vain seksistä, eikä siitä että joutuisit ryhtymään omaishoitajaksi. Siitähän luonnollisesti myös tietenkin kieltäytyisit?
Pitääkö miehen edelleen rakastaa ap:n kaltaista naista? Hei sinä et halua ja yllätys minä haluan. Jotenkin outoa että naiset päättävät samalla miehen haluista? Ole kuiva ja haluton, minä en ole, eli miten toimitaan?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö miehen edelleen rakastaa ap:n kaltaista naista? Hei sinä et halua ja yllätys minä haluan. Jotenkin outoa että naiset päättävät samalla miehen haluista? Ole kuiva ja haluton, minä en ole, eli miten toimitaan?
Siis eihän ihminen seksiä halua _ylipäätään_ vain seksatailun ilosta! Minä haluan vain tiettyä ihmistä, harrastaa seksiä juuri _hänen_ kanssaan! Ei kiinnosta harrastaa naapurin Jarpan kanssa, vaikka sillä olisikin muna tanassa. Hyvänen aika!
Minä en kaipaa enää seksiä, saanhan olla kaipaamatta? En tahtoisi enää edes nukkua kenenkään vieressä. Silti sydämestäni suon sen kaikille jotka niin haluavat ja toivon teille lämpöä ja lempeä ja intohimoa.
En ole kummajainen enkä vajaa, olen vain vanheneva nainen. Pidän ihmisistä ja nautin heidän seurastaan edelleen, en vain tarvitse enää seksuaalista kanssakäymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät tahallaan väärin.
Ei siinä mitään vaikka nainen päättää lopettaa seksin vanhetessaan.
Ongelma tuleekin siinä, jos toinen haluaa seksiä. Siis on ongelma, joka täytyy ratkaista.
Ratkaisu on aika yksinkertainen. Hyvä herra, en halua enää seksiä, joten olet vapaa lähtemään, jos haluat.
Voit myös vapaasti harrastaa seksiä kenen kanssa haluat ja olla yhdessä minun kanssa.
Jos itseä ei seksi kiinnosta naisena, niin miksi nainen vaivaisi päätänsä sillä, missä oma ukko tai ex ukko seksiä harrastaa.
Turhaa ongelmaa taas väsätty.
Itse olen vaimolleni sanonut, että jos joskus tulee päivä, kun ei enää huvita, niin ei luulis avoin suhde enää haittaavan?
Vastauksena, jäätävä hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti valitatte, että keski-ikäiset miehenne ovat kiinnostuneita nuorista naisista. Ei miehen kiinnostus seksiin vähene vanhetessa.
Mutta kyky vähenee.
Viagra on ahkerassa käytössä.
Ei kaikki 50 v ja siitä yli olevat miehet ole kiinnostuneita nuorista naisista parisuhde tai seksimielessä, toki varmasti silmänilona pitävät.
Oma 57 v mies rakastaa seksiä, halut on todellakin tallella, mutta viagra on silti välillä käytössä, ei se meitä haittaa kumpaakaan. Eipä sillä Viagrallakaan mitään tee jos halut on poissa. Välillä meillä harrastetaan useampi tunti seksiä ilman yhdyntää ja en valita, mies kyllä nauttii ja saa minut nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kaipaa enää seksiä, saanhan olla kaipaamatta? En tahtoisi enää edes nukkua kenenkään vieressä. Silti sydämestäni suon sen kaikille jotka niin haluavat ja toivon teille lämpöä ja lempeä ja intohimoa.
En ole kummajainen enkä vajaa, olen vain vanheneva nainen. Pidän ihmisistä ja nautin heidän seurastaan edelleen, en vain tarvitse enää seksuaalista kanssakäymistä.
Terve asenne.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka surkeaa seksiä te naiset olette elämänne harrastaneet?!! Itselle on kauhistuttava ajatus,että yksi elämän suurimmista nautinnoista loppuisi vaihdevuosiin. T. N44
Oikein hyvää ja nautinnollista, parhaimmillaan oli joskus alkuhuumassa varmaan kymmenen kertaa päivässä ja vielä nelikymppisenä pitkässä suhteessa monta kertaa viikossa. Nyt seksiä ei ole ollut moneen vuoteen, enkä ajattele sitä juuri koskaan. Kumppani ei ole häipynyt, vaikken olekaan laittanut häntä lukkojen taakse. Onneksi haluttomuudessa on se mainio puoli, että kun ei halua niin ei koe menettäneensä mitään. Jos seksihalut loppuvat, niin aikaa jää muihin nautintoihin ja voi löytää ihan uusiakin nautintoa tuottavia asioita.
N62
Säännöllisesti seksiä oman miesystävän kanssa, ikää mulla 48. Se on parasta mitä tiedän.
Ei tämä mikään kiukuttelukisa ole. Heittelet hatusta syytöksiäsi.
Aloittajilla on oikeus olla haluttomia jos niin tahtovat, eikä seksuaalista haluakaan hävetä tarvitse.
Eikö me jokainen eletä omaa elämäämme, jossa kukaan ulkopuolinen ei tule sanelemaan, mitä pitää tehdä, missä asennossa ja miten usein. Se on kumppanien välinen asia ja sovitaan yhdessä, kuten kaikki muukin, jos yhdessä eletään.
JOs haluttomuus on ongelma, se pitää ratkaista jollain tavalla. Sillä ei saa kiristää, lyödä ja kiusata kumppania, eikä kumppanillakaan ole raiskaamisoikeutta.
Erota voi, saa ja pitää suhteesta, joka ei kumpaakin osapuolta tyydytä.