Mitä mun pitäisi tehdä, että saisin miehen ymmärtämään, että munkin pitää nukkua!!!
Eli meillä 1,5-vuotias lapsi, joka ei vielä yhtään yötä ole putkeen nukkunut. Herää välillä jopa tunnin välein joskus sentään kaksi-kolme nukkuu kerrallaan. Nukkuu omassa sängyssä, omassa huoneessa ja nukkuu näin kaikista parhaiten. Vieressä nukkui aiemmin, mutta heräili vieläkin tiheämpään :(.
Mies tekee vaativaa ja aikaa vievää työtä minkä vuoksi minun _pitää_ huolehtia lapsesta ja yöheräämisistä. Usein olen kysynyt, josko saisin esim. viikonloppuna jäädä vähän nukkumaan ja he lapsen kanssa puuhaisivat aamutoimet (lapsi herää klo 5-6) mutta riitahan siitä tulee!!! Hänhän se on oikeutettu nukkumaan kun joutuu joka aamu töihin menemään! Ja hänkin herää joka kerta kun lapsi herää (ei tosiaankaan kuirsauksesta päätellen eikä ainakaan nosta päätään tyynystä jos vaikka herääkin).
Nyt on kauhea flunssa päällä ja mies lupasi tulla kotiin ajoissa, että saan edes vähän levätä. Juuri soitti, että pitää joku budjetti-raportti kirjoittaa asap, eli koska lienee kotona... Ja sama laulu joka kerran kun olen edes hetkeksi saanut etukäteen lupauksen pienestä levosta.
Keväällä olin pari yötä sairaalassa tapaturman takia ja nautin noista öistä täysin rinnoin. Sain kerrankin nukkua!!! Nyt olenkin jo alkanut ajatella, että mitä sitä voisi tehdä, että taas edes yhdeksi yöksi sairaalaan pääsisi. Sairasta eikö olekin! Mutta kun vaihtoehtona on kauhea riita ja ei mitään tulosta, niin minkäs teet? Apuvoimia ei ole saatavilla. Päiväksi löytyy hoitajia (ihan ulkopuolelta palkataan), mutta ei yöksi ja päivällä en osaa nukkua :(.
Kommentit (2)
Ja nukkuisit oikein urakalla ;) Luulis miehenkin huomaavan, että on aika rankkaa herätä monta kertaa yössä ja sitten vielä aamulla sian pierun aikaan...
Kyllä lapsen hoito on aika arvokasta työtä, ja ihan uupuneena et sitä jaksa tehdä. Yritä neuvotella edes toinen viikonloppuaamu itsellesi, meillä on yritetty sellaista rytmiä että toinen nukkuu pidempään lauantaina, toinen sunnuntaina.