Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kuvien ja asioiden jakaminen somessa

Vierailija
16.08.2023 |

Onko hyväksyttävää?

Itse en ole julkaissut lapsesta mitään. Muutaman kuvan itsestäni raskaana sen sijaan julkaisin, mutta lapsesta itsestään en mitään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus yksityisyyteen. Toki sen yksityisyyden käytännössä määrittelee vanhemmat.

Vierailija
2/4 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein instagramiin ryhmän jossa vain läheiset ystävät, sukulaiset ja kummit, ja olen heille tarinoina (eli häviävät 24h päästä) jakanut kuvia. En muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, en jakaisi heidän kuviaan somessa. Kuka tahansa hörhö voisi kopioida lapsen kuvan ja liittää hänen kasvonsa johonkin törkykuvaan.

Vierailija
4/4 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asioista ja kuvista. Sinällään hyvän maun mukaiset satunnaiset kuvat tuskin on koskaan mikään ongelma. En ole kyllä itse jakanut niitäkään, en ainakaan sellaisia että lasten kasvot näkyisi, mutta en pidä pahana jos joku joitain jakaa. Mutta sitten se, miten jotkut kertoo kaikki lapsen yrjötaudit ja potalleopettelut ja hassunhauskat lausahdukset ja jakaa tyyliin kipeänä sohvalla nukkuvasta lapsesta kuvia ja kertoo missä koulussa lapsi on ja missä asuu ja kaikkea... Ei ok. Eikä sekään että kerrotaan kovin tarkkaan lasten asioita fb-ryhmissä. Nuo hyvin rajatun piirin ryhmät erikseen, jos tosiaan vaan läheisimmät näkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän