Voiko Suomessa olla tilanne ettei saa rahaa mistään?
Ettei saa Kelasta eikä palkkaa? Jos kuitenkin tekee kuten käsketään eikä ole kieltäytynyt mistään toimenpiteistä.
Kommentit (22)
Mm. migreenin lisääntyessä, ibs:n mahan kuraisuuden lisääntyessä, nukkumisen huonontuessa stressitason nousemisen takia pitäisi lähteä nopeasti ammatilliseen kuntoutukseen, jotta ei ole liikaa jollain mukavuusvyöhykkeellä. Sanotaan lisäksi myös, ettei Kela myönnä enää kuntoutustukea jatkossa (on jo haettu pysyvämpää eläkettäkin) ellei hakeudu heti työelämää kohti.
Jotkut pääsee työelämästä sairaslomalle tuossa kohtaa. Kuntoutujista kartoitetaan perusteellisesti työkykyä ettei turhaan Kelan rahoja makseta. Yskimisetkin voi olla sisä- tai ulkoilman homeista johtuvaa näin syksyllä, joten yskiminen ja liman sylkeminen ei välttämättä ole edes mitenkään tarttuvaa. Tartunnat saa allergia ja hengitystie oireilevat tarttuvista taudeista itse herkemmin, kun mm. limakalvot ei ole kunnossa ja toipuminenkin voi kestää terveitä pidempään.
Menee kyllä reilusti pidempi aika saada stopattua tähän tilanteeseen edenneet oireet. Nopeampaa kuntoutuminen kokonaisuudessa olisi, kun voisi terveydentilan huomioida kokonaisuudessa ajoissa kuten todettiin jo erikoissairaanhoidossa. Kuntoutujathan voi itse tunnistaa oireensa realistisesti, vaikka perusterveydenhuollossa ei sitä ymmärretä, vaan painostetaan ylittämään mukavuusvyöhyke. Eli ei ole koronaa tai muuta mahatautia, jos ihmiset oksentaa bussissa, kun migreeni iskee yllättäen. Suoliston oikuttelukaan ei välttämättä ole tarttuvaa.
Paastota tietenkin voi oireiden vähentämiseksi, jotta jatkossakin saa jostain rahat elämiseen ja voi ylittää sen mukavuusvyöhykkeen rajan, joka on nähtävästi vaatimuksena saada elantonsa jostain. Silloinhan ei edes migreenin takia oksenna, eikä suolistokaan oikuttele. Tämän verran tiukille on nostettu Kelan rahojen saamista tässä maassa.
Alkoi tuo Kelan rahojen käytön tarkkailu ainakin jo edellisen hallituskauden aikana. Jatkuuko sitten nytkin vielä lisää vai saako asioihin kuitenkin jotain järkeä ajoissa.
Yrittäkäähän sitä tietenkin saada elimistön toiminnan kuntoon eka ennen kuin sitä rasittaa liikaa vääränlaisilla ajankohtaan sopimattomilla kuntoutuksilla, kun ei kipeät rytmihäiriötkään paaston seurauksena mukavalta tunnu.
Joskus oli tilanne etten saanut mistään rahaa. Olin töissä, työnantaja alkoi riitelee vakuutusyhtiön kanssa joten se lopetti palkanmaksun. Sitten en saanut kelasta rahaa enkä sossusta 3 kuukauteen. Työkkärissä ne väitti että olen töissä joten en saanut kelasta. Sossussa ne väitti että saan palkkaa vaikka vein tiliotteet sossuun ja kelaan. En saanut toimeentulotukea. Työnantaja ei kirjoittanut työtodistusta joten olin kusessa. sen takia enkä saanut rahaa. Jouduin myymään autoni että sain maksettua vuokran ja sain ruokaa. Kun myin autoni niin en saanut enää töitä pitkään aikaan. Vein asian oikeuteen ja vasta joskus yli vuoden päästä sain korvauksia kelasta ja sossusta.