Arkaluontoinen kysymys, mutta onko joku saanut masennukseensa sähköhoitoa?
Läheinen ihminen sai ja hoidin hänen vauvaansa muutaman kuukauden. Tuntui, että se auttoi ja ainoa, mitä huomasin niin hän oli tosi väsynyt.
Kommentit (12)
Jotkut ovat sähköistäneet aivonsa ja muistinsa pois. Jos ei muista mitään, ei varmaan enää heitä masenna. Ellei sitten synny uusia aivoyhteyksiä tai tasapainotila, mutta sen saisi varmaan toisellakin tavalla tehtyä.
Sain apua vaikeaan psykoottiseen masennukseen. Muisti pätki vähän aikaa, mutta palautui normaaliksi. Enää en kyllä mene, ellei tilanne ole äärimmäisen paha. Eihän sähköhoito, kuten ei lääkkeetkään, hoida niitä syitä masennuksen takana.
En ole itse saanut, mutta ystävä on. Auttaa hänellä paremmin kuin mikään muu on auttanut.
Tuttavan poika. Kait auttoi. Voi tosin vaikuttaa muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavan poika. Kait auttoi. Voi tosin vaikuttaa muistiin.
Kyllä. Lähimuistiin se vaikutti. Sen huomasin.
- ap
En haluaisi vaihtaa masennustani varhaisdementiaan. Jäätävää kuvitella, mutta varmaan joillekin se viimeinen vaihtoehto. Tosin on olemassa parempiakin hoitoja, mutta suomessa säästetään ihan kaikesta ja elektroninen lobotomia on halpaa - varsinkin nykyisen pörssisähkön hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi vaihtaa masennustani varhaisdementiaan. Jäätävää kuvitella, mutta varmaan joillekin se viimeinen vaihtoehto. Tosin on olemassa parempiakin hoitoja, mutta suomessa säästetään ihan kaikesta ja elektroninen lobotomia on halpaa - varsinkin nykyisen pörssisähkön hinnoilla.
Minusta tuntuu niin hirveältä, kun pienikokoista tyttöäni pahoinpidellään vanhustenhoidossa. Ei ne potilaat ymmärrä sitä ja ovat sairaita. Kumminkin tuntuu tosi pahalta. Ei hän puhu, mitä töissä on tapahtunut, mutta huomaan mustelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu niin hirveältä, kun pienikokoista tyttöäni pahoinpidellään vanhustenhoidossa. Ei ne potilaat ymmärrä sitä ja ovat sairaita. Kumminkin tuntuu tosi pahalta. Ei hän puhu, mitä töissä on tapahtunut, mutta huomaan mustelmat.
Samoin. Vanhusten huollossa pitäisi olla joku riski vartija eikä vaan yksi hento tyttö yövuorossa.
Mä olen saanut! Onko sulla siis jotain tarkkaa kysymystä mielessä, vai haluatko ihan vain kokemuksia kuulla? Mulle alettiin antaa sitä kun vaikea masennus oli kestänyt 9v ja mikään lääkekokeilu eikä eri terapiamuodot auttaneet. Sähköstä on ollut tosi paljon apua ja vaikka sillä onkin ikäviä sivuvaikutuksia (muistiongelmat, päänsärky, lihassäryt yleisesti) niin selvisin sen kanssa huomattavasti helpommalla kuin perus mielialalääkkeiden. Hoitopäivä ja joskus jopa kaksi sen jälkeistä päivää menee aika väsyneissä merkeissä ja opiskelujen hoitaminen on vaikeutunut jonkin verran muistiongelmien takia. Se opiskelujen hoito oli kyllä vaikeaa ihan pelkän masennuksen takia, eli tilanne vähän +-0.
Olen saanut. Minulla auttoi itsetuhoisuuteen. Sinänsä miellyttävä kokemus.
Ei ole kokemusta eikä ole mitään hyötyä. Onnea ja menestystä "hoidetusta" masennuksesta ja varhaisdementiasta
Nukutuksen alaisena tahallisesti aiheutettu epileptinen sähköpurkaus, minkä teorian mukaan pitäisi tasata oloa. Sivuvaikutuksena voi tulla oikea epilepsia ja amneesia, eli jos joskus tulevaisuudessa haluat ajaa isoja koneita tai kuljettaa ihmisiä, älä mene. Käy vaikka modernissa ketamiiniterapiassa ensin ennen vanhanaikaista aivojen käristämistä.