Aina siis ihan aina kun kysyn tuttavalta
Mistä on ostanut jonkun vaatteen tai mikä on hajuvesi jota käyttää. Vastaus on, en muista.
Mikä siinä on ettei voi kertoa.
Kommentit (26)
Pitäisiköhän sinun kysyä asiaa tältä ihmiseltä itseltään.
Meidän on vaikea sanoa, eikö halua kertoa, eikö todella muista, vai mikä on syynä.
Ehkä hänellä on oikeasti huono muisti.
Mitä sinä sillä tiedolla tekisit, jos et aio hankkia itsellesi samanlaista? Siksi ei kerro, kun ei halua sinun matkivan.
no jos on varastetut tavarat tai lainatut
Käy joskus kylässä ja tutki kosmetiikkakaapista hajuvedet.
Ehkä ei oikeasti muista, kaikille meille ei ole niin olennaista näin pinnalliset asiat.
Tai sitten tosiaan ei halua että matkit häntä ja miksi haluaisitkaan, eikö se olisi vähän noloa?
Minä ostan vaatteita usein jostain nettikaupoista, enkä todellakaan muista enää jälkikäteen mikä niistä oli milloinkin kyseessä. Enkä edes osta vaatteita kovin usein, ei sillä ostopaikalla ole mulle mitään väliä niin en minä niitä muista.
Sä siis kyselet tollasia koko ajan ihmisiltä? Eikö sulla ole omaa makua tai tyylitajua ollenkaan?
Lapseni kun oli aivan pikkuinen, kävimme muskarissa. Mulla oli kerran päällä neule, jota joku meni kehumaan ääneen. Toinen mamma kysyi mistä se on, ja kerroin. Seuraavalla viikolla muskarissa tällä kysyjällä oli tuo samanlainen neule päällä. Ei sillä, ei sitä laki kiellä samanlaista ostamasta, mutta jotenkin vähän ehkä creepyäkin tuollainen matkiminen.
Mitä sä teet sillä tiedolla, juokset kieli vyön alla matkimaan ja ostamaan samanlaisen?
Vielä noitakin pahempi kysymys on "Paljo makso?" Mulla on joitain kavereita, jotka aina ekana kysyy hintaa, oli kyse sitten vaatteesta tai lomamatkasta. Mitä se kenellekään kuuluu mitä minä maksan tuotteista tai palveluista?
Vierailija kirjoitti:
Vielä noitakin pahempi kysymys on "Paljo makso?" Mulla on joitain kavereita, jotka aina ekana kysyy hintaa, oli kyse sitten vaatteesta tai lomamatkasta. Mitä se kenellekään kuuluu mitä minä maksan tuotteista tai palveluista?
Joo, toi on kyllä todella junttia.
Lapsilla ton ymmärtää että halutaan matkia ja samistella. Aikuisella menee jo melko noloksi.
Syitä voi olla monia. Itse tilaan kaikki vaatteet, kosmetiikan yms. netistä enkä oikeasti muista mistä olen milloinkin minkäkin ostanut. Joskus en myöskään halua kertoa, koska olen ostanut jonkun kalliin vaatteen, enkä kaipaa sitä, että kaveri alkaa päivittelemään miten voin maksaa jostain niin ja niin paljon. Näinkin on käynyt, joten helpompi sanoa etten muista. Se mihin rahani käytän ei kuulu kenellekään. Yleensä näihin uteluihin on juurikin syynä se uteliaisuus tai matkiminen.
Mä vastaan myös aina "en muista tai en oo ihan varma". Yksi kaverini nimittäin meni aina ostamaan samanlaisen paidan/housut/takin tms. Ja se meininki kävi jo melko pelottavaksi. 😬
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko kysyy aina kaikesta että mistä ostit, paljon maksoi? Raivostuttavaa. Ihan kuin kumpaakaan tarvitsisi edes vastata. Jos kertoisi niin seuraavaksi saisi kuunnella sitä saarnaa että miksi maksoit niin paljon.
ei halua matkiapinaa