Aina siis ihan aina kun kysyn tuttavalta
Mistä on ostanut jonkun vaatteen tai mikä on hajuvesi jota käyttää. Vastaus on, en muista.
Mikä siinä on ettei voi kertoa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vielä noitakin pahempi kysymys on "Paljo makso?" Mulla on joitain kavereita, jotka aina ekana kysyy hintaa, oli kyse sitten vaatteesta tai lomamatkasta. Mitä se kenellekään kuuluu mitä minä maksan tuotteista tai palveluista?
Eikä jonkun yksittäisen "lomamatkan" hintaa oikein pysty edes arvioimaan kun budjetti on ihan kiinni siitä millaiset lennot on, millainen hotelli, mitä nähtävyyksiä jne. Jokaisella on taatusti eri hintainen matka vaikka olisi sama paikka ja aika. Jos vaikka sanon että Rooman matkaan on ennen reissua mennyt 1700 niin osaako joku tuosta päätellä loppujen lopuksi yhtään mitään mitä ollaan tekemässä, mitä pääsylippuja ostettu etukäteen ja mitä ei, missä majoitus, vuokrataanko auto tai muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni kun oli aivan pikkuinen, kävimme muskarissa. Mulla oli kerran päällä neule, jota joku meni kehumaan ääneen. Toinen mamma kysyi mistä se on, ja kerroin. Seuraavalla viikolla muskarissa tällä kysyjällä oli tuo samanlainen neule päällä. Ei sillä, ei sitä laki kiellä samanlaista ostamasta, mutta jotenkin vähän ehkä creepyäkin tuollainen matkiminen.
Onko se varsinaisesti matkimista, jos toteaa että "hei, onpa tuolla kiva neule", ja sitten kysyy mistä se on ostettu voidakseen hankkia samanlaisen? Oudompaa se voisi olla jos joku henkilö jatkuvasti jäljittelisi kaikkea mitä teet, mutta en pitäisi yksittäistä tapausta mitenkään ihmeellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni kun oli aivan pikkuinen, kävimme muskarissa. Mulla oli kerran päällä neule, jota joku meni kehumaan ääneen. Toinen mamma kysyi mistä se on, ja kerroin. Seuraavalla viikolla muskarissa tällä kysyjällä oli tuo samanlainen neule päällä. Ei sillä, ei sitä laki kiellä samanlaista ostamasta, mutta jotenkin vähän ehkä creepyäkin tuollainen matkiminen.
Tää ei ehkä muuten olis outoa, mutta toi että vaate on päällä samassa tilaisuudessa heti seuraavan kerran. No ehkä hän halusi samaistua jotenkin tosi paljon ja sillä oli vielä kiire tai jotain😅
Minä en oikeasti muista, ellen ole just äsken sitä vaatetta ostanut. Vanhemmista vaatteista saatan muistaa, mistä kaupungista ja millä vuosikymmenellä olen sen ostanut. Ja oma lukunsa on vaatteet, jotka olen tehnyt itse tai teettänyt ompelijalla.
Muistaakos aina ihan aina muut asiat?
En minäkään muista mistä olen jotain vaatteita ostanut, saati, että muistaisin mitä ne on maksanut. Ei tässä tuppukylässä tosin ole paljoa vaihtoehtoja. Pari paikkaa ja sitten tietysti nuo naapurikunnan kaupat.