Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä uusi juttu se on, kun vauva syntyy, ei kerrota tuliko tyttö vsi poika?

Vierailija
16.08.2023 |

Meitä on nyt neljä tai hän on täällä... onko se nyt niin hienoa, kun ei kerrota sukupuolta?

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Someen en halua kertoa lapsesta mitään tietoja, en välttämättä edes syntymää mutta jos siitä vihjaan niin nimi, sukupuoli, tarkka päivä ja etenkin kuva jäävät salaisuudeksi.

Lapsen yksityisyyden suoja. Kerron mielelläni sukupuolet ja muut yksityisemmin.

Miks sinne someen pitää ylipäätään jakaa hevon persettäkään koko kakarasta, edes odotusaikana?

Miksi ei?

Samalla logiikalla voisi kysyä, miksi sinne someen pitää ylipäätään jakaa mitään.

Yhdenlaista huomionkerjäystä sekin, että rajataan kovaan ääneen, mitä kaikkea EI TULE SITTEN KERTOMAAN. Ei, vaikka koko maailmaa kiinnostaa. Ei varmana ei.

Joo, no älä kerro. Miksi tehdä numero asiasta?

Ohis

Vierailija
122/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin sukupuoli sektion jälkeen.

Oma sukupuolesi vai lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poika nimeltä Päivi... naurettavaksi on Suomi mennyt kun varustuksen perusteella ei voi pojaksi/tytöksi sanoa. Mitäköhän kaikkea mä vielä ehdin elämäni aikana nähdä...

Vierailija
124/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vanhemmat odottaa, että lapsi kasvaa sen ikäiseksi, että kertoo itse mikä. Eihän nyt tokikaan äiti tai isä sellaista saa päättää tai olla mitään mieltä. Kyllä kasvava henkilö jo kaksivuotiaana ilmoittaa sukupuolensa.

Ei kannata kertoa lapsen syntymästä lainkaan. Lapsi ei ehkä koe itseään lapseksi ja kertoo kyllä 2-vuotiaana mikä todellisuudessa on.

Vierailija
125/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään KAIKEN pitää olla niin sukupuolisensitiivistä! 

Hiljattain kuulin perheestä, jonka parivuotias lapsi on nimeltään Loimu, eikä vanhempia lukuunottamatta  edes lähisuku tiedä, onko lapsi tyttö vai poika.

Vierailija
126/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistyksellinen humanisti kirjoitti:

Katsohan, nykyaikaisessa yhteiskunnassa sukupuoli on jatkumo. Se ei ole binäärinen, fyysillinen ominaisuus, joka on todettavissa visuaalisin havainnoin. Nykyään, syntynyt lapsi saa vartuttuaan itse päättää, onko hän tyttö vai poika. Vai ehkäpä vuoroviikoin tyttö, ja sitten taas poika. Lapsen vanhemmat selvästi ovat nykyaikaisia, tiedostavia, yhteiskunnan jähmettyneet rakenteet haastavia ihmisiä. Sen tähden he eivät ole sukupuolesta sinulle kertoneet.

Vittumitäpaskaa

Vierailija
127/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään, mutta kohta kätilötkään ei enää kerro vanhemmille onko syntynyt tyttö vai poika.

Niin vauva saa ihan itse päättää 72 sukupuolesta mikä niistä haluaa olla

Vierailija
128/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa sanoin, että "arvotan" lapsiani heidän sukupuolensa perusteella? En missään. Totesin, että tyttölapseen oli äitinä helpompi samaistua kuin poikavauvaan. Onko se sinusta "arvottamista"? Jos, niin kuinka niin?

Ei esim. isä voi tietää, miltä tyttärestä tuntuu saada murrosiässä kuukautiset. Äidillä on siihen kosketuspintaa, hän ymmärtää paremmin. Ei se tarkoita, että isä "arvottaisi" tyttärensä huonommaksi, vaikka hänellä ei tätä kokemusta olekaan.

Pystytkö seuraamaan?

En todellakaan ymmärrä. Ajattelen itseäni ja muita ensisijaisesti yksilöinä enkä sukupuolittuneesti.

Monille yksilöille sukupuoli on tärkeä osa omaa identiteettiä. Toivottavasti et sentään mitätöi ihmisten sukupuolittuneita kokemuksia.

Vierailija
129/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyin kysymään näkyykö sukupuolta ultrassa. Hoita suuttui ja haukkui minut sen takia, "estyneeksi ja itsekkääksi äidiksi"?

Ei kertonut mitään, en tosin tiedä näkikö itsekkään mitään. No joo, sukupuoli nähdään sitten kun vauva syntyy.

En usko, että työntekijä on ´haukkunut sinua estyneeksi ja itsekkääksi äidiksi. `

Toiminta olis ihan vastoin ammatin etiikkaa, vaikka olisit sanonut tai tehnyt vaikka mitä.

Vierailija
130/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he eivät tiedä mikä se on. Sukupuolia, kun ei enää ole.

Tottakai on sukupuolet, MUTTA voit kokea olevasi eri sukupuolta kuin mihin synnyit, ja joskushan on molempien elimiä.

Molempien elimiä? No ei. Vehkeet voivat olla kehittyneitä niin, ettei tahdo oikein saada selvää, onko kyse pojasta vai tytöstä, mutta ei siellä mitään tuplia ole.

Vierailija
131/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistyksellinen humanisti kirjoitti:

Katsohan, nykyaikaisessa yhteiskunnassa sukupuoli on jatkumo. Se ei ole binäärinen, fyysillinen ominaisuus, joka on todettavissa visuaalisin havainnoin. Nykyään, syntynyt lapsi saa vartuttuaan itse päättää, onko hän tyttö vai poika. Vai ehkäpä vuoroviikoin tyttö, ja sitten taas poika. Lapsen vanhemmat selvästi ovat nykyaikaisia, tiedostavia, yhteiskunnan jähmettyneet rakenteet haastavia ihmisiä. Sen tähden he eivät ole sukupuolesta sinulle kertoneet.

Voi olla myös mikä tahansa muu. Sen tietää vain itse. Nyt joku muu, tunnin päästä jo toinen jne jne.

Vierailija
132/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa sanoin, että "arvotan" lapsiani heidän sukupuolensa perusteella? En missään. Totesin, että tyttölapseen oli äitinä helpompi samaistua kuin poikavauvaan. Onko se sinusta "arvottamista"? Jos, niin kuinka niin?

Ei esim. isä voi tietää, miltä tyttärestä tuntuu saada murrosiässä kuukautiset. Äidillä on siihen kosketuspintaa, hän ymmärtää paremmin. Ei se tarkoita, että isä "arvottaisi" tyttärensä huonommaksi, vaikka hänellä ei tätä kokemusta olekaan.

Pystytkö seuraamaan?

En todellakaan ymmärrä. Ajattelen itseäni ja muita ensisijaisesti yksilöinä enkä sukupuolittuneesti.

Monille yksilöille sukupuoli on tärkeä osa omaa identiteettiä. Toivottavasti et sentään mitätöi ihmisten sukupuolittuneita kokemuksia.

Mie uskon, että empaattinen ihminen pystyy ymmärtämään toisen kokemukset vaikka ei ole itse niitä kokenut. 

Vierailija
133/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saimme henkilö-lapsen.

ei tyttö-lasta eikä poika-lasta. vaan henkilö-lapsen. 

Bimbo!!!

Vierailija
134/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pienen vauvan sukuelimet kiinnostavat ihmisiä noin paljon?

Tuskin ketään sukuelimet kiinnostaa.

Siitähän noissa sukupuoliuteluissa on kyse.

Tuskinpa on, oot lapsellinen. Joskus (onneksi harvoin) sukupuollella voi olla paljonkin merkitystä, kun jotkut perinnölliset sairaudet näyttäytyvät vai toisessa sukupuolessa. On myös sairauksia, joissa esim. tyttö voi olla kantajana, muttei sairastu itse, mutta voi siirtää sairausgeeni omaan poikaansa joskus tulevaisuudessa.

Minä pidän typeränä tätä nykyajan vouhotusta. Tyttäreni on niin tyttöä ja poikani alkaa jo osoittaa murrosikäisen pojan käytöstä, nyt 13v. Toivon, että molemmat kasvavat tasapainoisiksi aikuisiksi.

Vierailija
135/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie uskon, että empaattinen ihminen pystyy ymmärtämään toisen kokemukset vaikka ei ole itse niitä kokenut. 

Voi kuvitella tiettyyn pisteeseen asti muttei koskaan tietää, miltä nuo kokemukset tuntuvat ja miten ne ovat vaikuttaneet toisten elämään.

Vierailija
136/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites koulussa pystytään opettamaan ihmisen biologiaa jos sukupuolia ei saa enää erotella? 

Senkö takia ei voi enää sanoa, että mies ei voi tulla raskaaksi jos naiseksi syntynyt päättää ilmoittamalla väestörekisteriin, että onkin mies ja tulee sen jälkeen raskaaksi.

Yritä sitten selittää biologian tunnilla näitä asioita, kun kaikki on sekaisin opettajaa myöten.

Vierailija
137/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään, mutta kohta kätilötkään ei enää kerro vanhemmille onko syntynyt tyttö vai poika.

Niin vauva saa ihan itse päättää 72 sukupuolesta mikä niistä haluaa olla

Onko jo jokin katalogi tarjolla mihin vauva tökkää sormensa. Ei voi sanoa ettei itse saanut määritellä.

Vierailija
138/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen täältä nyt tuli, mikähän lie, sen näkee sitten joskus... on se aikalailla ihmisen näköinen, mutta tiedä häntä, voi olla kettu tai possu.  Älkää vaan kelleen kertoko mutta kilikellot löytyy.

Vierailija
139/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vauvalla on sitten jotkut vehkeet jos niistä ei saa tehdä jo johtopäätöstä?

Ja ap!

LAPSEN SUKUPUOLTA EI KERRO NYKYHÖRHÖT, JOS SE ON POIKA.

HE TOIVOIVAT HÖRHELÖÄ, SAIVAT POJAN.

HE LUULEVAT, ETTÖ SUKUPUOLI VAIHTUU, KUN SIITÄ HILJENEE. HE OVAT RAUKKOJA.

Vierailija
140/146 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada mieli hyväksymään kehonsa ja tekemään työtä sen eteen/käsitellä asioita, että pystyy olemaan synnyinsukupuolessaan.

Se on mielenterveydenhäiriö, jos kokee olevansa eri sukupuolta kuin kehonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme