Mitä ihmiset kuvittelee voittavansa kiusaamisella?
Porukalla hyökätään. Vuosi toisensa jälkeen.
Myötähäpeäni.
Kommentit (59)
Mitä yksi edellä sitä muut perässä..kuspäisyys tarttuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaista vaivaa kateus. Heti kun joku ei elä
8-16 OKT-Volvo-noutaja-lapset kombolla hyökätään raivolla päälle.Harvemmin kateus on syynä, vaikka usein kuuleekin väitettävän, että kateutta se vaan on.
Oisko joskus syynä empatian kokemus niitä kohtaan ketkä joutuneet kärsimään?
Kiusaamiseen vai väitteeseen, että on kyse kateudesta?
Osa ihmisistä on niin pahoja, että kokevat hyvänoloa, kun saavat tehtyä toiselle pahaa. Kuuntelin kerran radiosta edään henkilön haastattelua, siinä hän sanoi tunteneensa hyvää oloa, kun mm potki joitakin ihmisiä.
Monet meistä ovat hyvillään, jos pahoinpitelijälle käy huonosti. Nämä ovat mutkikkaita asioita.
Who cares. Tärkeintä miten ne tilanteet hoitelee itselle edukseen ettei tule lisäharmia Jos toisella taipumusta aggressiivisuuteen, rauhallinen pieni sarkastinen astatokaisu paras. Kunnolla voi yrittää selvittää väärinkäsitykset tai typerät väitteet silloin kun normi päällä tai tilanne ei päällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8-16 OKT-Volvo-noutaja-lapset kombolla hyökätään raivolla päälle.Narsisimin oire on kuvitella että muut ovat kateellisia.
Niin narsistilla se kuuluu taudinkuvaan. Silti maailmassa on myös kateutta, eikä se lakkaa olemasta vaikka kaltaisesi vääristelijät niin väittääkin.
Kateutta mistä? Kuka voisi olla esimerkiksi kateellinen rikkonaisen elämän itselleen ja muille omalla epävakaudellaan aiheuttaneelle?
Tai muutoinkin vaikeassa elämäntilanteessa jo valmiiksi olevalle? Ei siinä kohtaa ainakaan kateudesta ole kyse. Ennemminkin oman paremmuuden kokemuksen kohottamisesta.
Minä olen joutunut paljon kiusatuksi, aikuisena, en lapsena. Muiden naisten taholta. (Huom! minulla on paljon hyviä naispuoleisia ystäviä, osa ihan lapsuudesta&teini-iästä asti, osa uudempia).
Minulle on muutamakin ihminen sanonut että he oikeasti epäilevät että syynä on kateus. Ihmettelin kateus mistä, paljon on ollut elämässä surua ja menetystä ja kaikkea todella ikävää (avioero hyvästä syystä)
niin toisistaan tietämättä kaikki antoivat saman vastauksen: olen kaikille ystävällinen, puhun kauniisti, kuljen ryhdikkäästi ja pukeudun naisellisesti! Jestas jos tuo aiheuttaa kateutta. No, asun pienellä paikkakunnalla ja olen muualta tänne tullut ja kuullut paljon että erotun joukosta.
Ehkä se sitten on niin. Ja tosiaan, eräs työtoveri kysyi yhdeltä kiusaajaltani syytä niin vastaus: "ärsyttää kun N.N. on liian kiltti" :O
Heureka sulle vaan kirjoitti:
Who cares. Tärkeintä miten ne tilanteet hoitelee itselle edukseen ettei tule lisäharmia Jos toisella taipumusta aggressiivisuuteen, rauhallinen pieni sarkastinen astatokaisu paras. Kunnolla voi yrittää selvittää väärinkäsitykset tai typerät väitteet silloin kun normi päällä tai tilanne ei päällä
No joo.. monasti vaan kiusaajia on joukko. Yritä siinä sitten olla yksinäsi niitä vastaan.
Se mikä on sinulle puolustusta on toiselle kiusaa
Se mikä on sinulle kiusaa on toiselle huumoria
Se mikä on sinulle olankohautus on toiselle posttraumaattinen kokemus
Se mikä on sinulle loukkaus on toiselle suoraan puhumista
Se mikä on sinulle iso juttu on toiselle pikku juttu.
Ihmisten täytyisi ymmärtää, että kun paska osuu omaan nilkkaan niin se tuntuu aina pahemmalta mitä se näytti kun vierustoveri astui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8-16 OKT-Volvo-noutaja-lapset kombolla hyökätään raivolla päälle.Narsisimin oire on kuvitella että muut ovat kateellisia.
Niin narsistilla se kuuluu taudinkuvaan. Silti maailmassa on myös kateutta, eikä se lakkaa olemasta vaikka kaltaisesi vääristelijät niin väittääkin.
Kateutta mistä? Kuka voisi olla esimerkiksi kateellinen rikkonaisen elämän itselleen ja muille omalla epävakaudellaan aiheuttaneelle?
He näkevät jotain muuta mistä he ovat kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminenhan vain kertoo siitä, että kiusaaja on itse heikoilla. Ei mistään muusta.
Mutta saavat voimaa toisistaan ja yhdessä ovat vahvoja.
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä on niin pahoja, että kokevat hyvänoloa, kun saavat tehtyä toiselle pahaa. Kuuntelin kerran radiosta edään henkilön haastattelua, siinä hän sanoi tunteneensa hyvää oloa, kun mm potki joitakin ihmisiä.
Monet meistä ovat hyvillään, jos pahoinpitelijälle käy huonosti. Nämä ovat mutkikkaita asioita.
On olemassa tosiaan sellaista pahuutta että moni on hyvillään jos sen tekijä joutuu myös kokemaan seurauksia siitä. Sosiaalinen empatia voi tietyissä asioissa Suomessa ihan mallikkaasti. On asioita joita ei hyväksytä vaikka olisikin muuten hyvinkin arvoliberaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai muutoinkin vaikeassa elämäntilanteessa jo valmiiksi olevalle? Ei siinä kohtaa ainakaan kateudesta ole kyse. Ennemminkin oman paremmuuden kokemuksen kohottamisesta.
Minä olen joutunut paljon kiusatuksi, aikuisena, en lapsena. Muiden naisten taholta. (Huom! minulla on paljon hyviä naispuoleisia ystäviä, osa ihan lapsuudesta&teini-iästä asti, osa uudempia).
Minulle on muutamakin ihminen sanonut että he oikeasti epäilevät että syynä on kateus. Ihmettelin kateus mistä, paljon on ollut elämässä surua ja menetystä ja kaikkea todella ikävää (avioero hyvästä syystä)
niin toisistaan tietämättä kaikki antoivat saman vastauksen: olen kaikille ystävällinen, puhun kauniisti, kuljen ryhdikkäästi ja pukeudun naisellisesti! Jestas jos tuo aiheuttaa kateutta. No, asun pienellä paikkakunnalla ja olen muualta tänne tullut ja kuullut paljon että erotun joukosta.
Ehkä se sitten on niin. Ja tosiaan, eräs työtoveri kysyi yhdeltä kiusaajaltani syytä niin vastaus: "ärsyttää kun N.N. on liian kiltti" :O
Tuossa kohtaa tämä kiusaaja voisi kysyä itseltään, että miksi se ärsyttää jos joku on "liian kiltti" . Luultavasti tämä piirre on jotain minkä hän itseltään kieltää tai piirre, joka muissa ihmisissä esiintyessään saa hänet itsensä näyttämään mulkulta kiusaajalta. Eihän sitä tietenkään voi itselleen myöntää että olisi kiusaaja, koska tietysti on hyvä ihminen, joten sen vian täytyy olla siinä toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mä en halua elää posliinikippojen täyttämässä Marimekko kodissa, oon kateellinen? Nyt alan ymmärtämään Voutilaisen joukkolynkkaysta. Suomessa PITÄÄ haluta kuulua massaan tai muuten oot tuhon oma.
RIP Jasmin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/edesmenneen-jasmin-voutilaisen-lahe…
Vierailija kirjoitti:
Heureka sulle vaan kirjoitti:
No joo.. monasti vaan kiusaajia on joukko. Yritä siinä sitten olla yksinäsi niitä vastaan.
Mustan netin välityksellä voi hakkeroitua Mervin ja Matin webbikameraan. Haasta heidät puhumaan kasvokkain. Ala lukemaan ääneen heidän kirjoittamia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mä en halua elää posliinikippojen täyttämässä Marimekko kodissa, oon kateellinen? Nyt alan ymmärtämään Voutilaisen joukkolynkkaysta. Suomessa PITÄÄ haluta kuulua massaan tai muuten oot tuhon oma.
RIP Jasmin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/edesmenneen-jasmin-voutilaisen-lahe…
Missä on sanottu tai kuka sinulle on sanonut että kotisi pitäisi olla kuin Marimekon-sisutusmainoksen kannesta? Etköhän sä nyt kehittele tuon ihan omassa päässäsi. Kyllä jokainen tekee päätöksensä itse tai yhdessä tasavertaisesti asuinkumppaninsa kanssa millainen kotinsa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8-16 OKT-Volvo-noutaja-lapset kombolla hyökätään raivolla päälle.Tietenkin saa elää toisella tavalla. Mutta kunhan ei riko muita valinnoillaan.
Tommi ja Mikki. Mä en ole teille mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RIP Jasmin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/edesmenneen-jasmin-voutilaisen-lahe…Missä on sanottu tai kuka sinulle on sanonut että kotisi pitäisi olla kuin Marimekon-sisutusmainoksen kannesta? Etköhän sä nyt kehittele tuon ihan omassa päässäsi. Kyllä jokainen tekee päätöksensä itse tai yhdessä tasavertaisesti asuinkumppaninsa kanssa millainen kotinsa on.
Haluan pysyä sinkkuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? En ymmärrä logiikkaasi tässä. Jos tuolle linjalle lähdetään nin se Marimekkokotoinen ennemmin voisi olla kateellinen ns. rohkeudestasi asua omannäköisessä kodissa, vailla valtavirran paineita tai tarvetta hyväksyttyyn designiin.
Kiusaamisen kitkemiseksi pitäisi ensin myöntää tosiasiat, vaikka voimafantasiat tuntuvatkin mukavilta.
Tässäkin ketjussa hyvin vaihtelevia käsityksiä asiasta,ja jos ei edes tunnisteta/tunnusteta asian luonnetta, niin mahdotonta puuttuakaan.
Kiusaajat livenä ja netissä ovat alinta kastia, vaikka kuinka uskottelevat muuta itselleen.
Nyt en kyllä ymmärtänyt. Joku kokee empatiaa kärsineitä kohtaan ja siksi kiusaa?