Jos teillä jäisi laskujen, ruoan ja matkakulujen jälkeen 800 euroa, paljonko menisi säästöön?
Kysyn ihan mielenkiinnosta, kun osalla ei raha varmaan riittäisi kuukauden menoihin (matkat , leffat, baarit, harrastukset jne) ja osa varmaan säästäisi kaiken. Miten teillä menisi? Tuosta siis maksettu pakolliset laskut, ruokakulut (paitsi jos haluaa syödä ravintoloissa menee erikseen) ja matkakulut.
Kommentit (30)
Siis paljon rahaa menee huvitteluun pakollisten menojen jälkeen?
Nyt menee ehkä 100 e kuussa. Pari kertaa käyn leffassa, ostan hygieniatuotteita, käyn kahvilla ja ostan ehkä pari pulloa viiniä.
Jos olisi noin paljon rahaa käytössä ja tulot taattu pitkäksi aikaa, uskaltaisin käyttää enemmän rahaa. Kävisin kampaajalla heti ainakin ja söisin ulkonakin. Mutta säästöön menisi varmaan 3-400 e kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki säästöön tietysti, miksi minä niitä ylijääneitä rahoja mihinkään hassaisin?
Eihän niitä hassata kannatakaan, mutta aapeella menee toisinaan rahaa vaatteisiin, sisustukseen, matkailuun, kahvitteluun, keikoille jne.
Näitä aiheita on vaikeaa kommentoida, kun tuo "pakolliset laskut" on niin täysin yksilöllinen juttu: mitä ne maksamalla kukin siis saa ja hankkii.
Itselleni hyvä elämänlaatu sisältää esimerkiksi kunnolliset vaatteet, kampaajan, kulttuurimenot, yksityiset terveyspalvelut ja lemmikkieläimen kulut. Minulla ei ole tarkoitustakaan olla ilman näitä ja priorisoida säästämistä.
Kokonaan.
Mä just varasin remppafirman. Lasku tulee olemaan n 12 000 e sis kaikki.
Mun veli maksaa lainaa, mä alan heti tänään laittaa ilmoituksia nettiin ja miettii mistä voin säästää.
4 v lainalla maksan 250 e kk. Ja saan tietty kotitalousvähennyksenkin.
Rahaa saa säästöön, jos on tarve rahalle. Mutta on pari tonnia puskuria, mutta yritän nyt kirppismyynneillä saada jotain kasaan
Harrastuksiin menisi varmaan suunnilleen 100€ (omat ja lapsen). Välillä tarvitsee ostaa uusia vaatteita, ei kuitenkaan joka kuussa enkä tiedä onko nämä jo "pakollisissa" listattuna. Joskus harvakseltaan tehdään matkoja ihan vaan huvikseen, mutta näihin kahteen ja mahdollisiin lahjoihin kun varaa yhdessä sen 100€ luulisi riittävän. Veikkaan että 600 € voisi mennä säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800€ säästöön
Etkö tarvitse uusia vaatteita tms? Harrastuksia? Kahvittelua? Matkoja tms?
Mulla menee ihan pakollisten lisäksi rahaa myös esim. printterin musteeseen, vesikannun suodattimeen, kampaajan, perheen ja ystävien synttäri- ja joululahjat jne. Ystävien tapaaminenkin on usein kahvilassa tai ravintolassa, koska se on helpointa kaikille osapuolille tavata keskustassa.
Mulla ei ole printteriä eikä vesisuodatinta lainkaan. Kampaajalla olen viimeksi käynyt tammikuussa. Kaikki lahjat ostan joulutililtä jonne menee lomarahat suoraan. Kahviloissa en käy, ruokaa tilataan kotiin ihan normaalista ruokabudjetista. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800€ säästöön
Etkö tarvitse uusia vaatteita tms? Harrastuksia? Kahvittelua? Matkoja tms?
Mulla menee ihan pakollisten lisäksi rahaa myös esim. printterin musteeseen, vesikannun suodattimeen, kampaajan, perheen ja ystävien synttäri- ja joululahjat jne. Ystävien tapaaminenkin on usein kahvilassa tai ravintolassa, koska se on helpointa kaikille osapuolille tavata keskustassa.
Mulla ei ole printteriä eikä vesisuodatinta lainkaan. Kampaajalla olen viimeksi käynyt tammikuussa. Kaikki lahjat ostan joulutililtä jonne menee lomarahat suoraan. Kahviloissa en käy, ruokaa tilataan kotiin ihan normaalista ruokabudjetista. Ohis
Eri ihmisillä on eri tarpeet. Se mikä toiselle voi tuntua turhuudelta voi toinen kokea itselleen tärkeäksi ja elämänlaatu olisi huonompaa ilman sitä. Itse asun ulkomailla kovan veden alueella ja täällä vedensuodatin on lähestulkoon pakollinen kun veden laatu on sen verran huonoa. Samaten printteriä tarvitsen lähes tulkoon päivittäin. Yksi asia mihin myös haluan panostaa on luomuruoka. En polta tupakkaa ja käytän vähän alkoholia niin mulla taas säästyy rahaa noissa.
Kaikki säästöön. En koskaan käy missään, en elokuvissa tai ravintoloissa syömässä tai juomassa, en matkustele, en omista mitään ajoneuvoja mitkä vie rahaa. Elän kuin aito syrjäytynyt.
Säästöön menisi 700-800. Elän nuukasti ja olen pienituloinen. Olisi huikeaa saada noin paljon rahaa säästöön. Ei tarvitsisi murehtia koko ajan.