Onko hyvä jos on kolme lasta?
Kommentit (50)
Ei ole. Olisi maanpäällinen helvetti.
T. Ei ikinä yhtään lasta
Vierailija kirjoitti:
Jos pienet ikäerot, leikkivät kyllä kaikki yhdessä. Meille oikein sopiva määrä.
Persoonakysymys.
Meillä ainakin lähinnä kilpailevat ja nokkivat toisiaan minkä ehtivät.
Ei sisaruus ole mikään tae siitä, että seura kiinnostaa ta yleensäkään että naama miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kolme hyvä, neljäs katkaisi kamelin selän.
1-2 olisi ollut meille parempi. Tai sitten lapset 15v nuorempana.
Ei riitä virta tähän sirkukseen :(
Yksi tai kaksi liikaa. Eron tullen yhden tai kahden kanssa on helpompi löytää uusi asunto.
Mulla on kolme, kaksi isompaa peräkkäin ja sitten vielä reilut kymmenen vuotta nuorempi iltatähti. Just hyvä näin.
Miten tuollainen on voinut lisääntyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pienet ikäerot, leikkivät kyllä kaikki yhdessä. Meille oikein sopiva määrä.
Persoonakysymys.
Meillä ainakin lähinnä kilpailevat ja nokkivat toisiaan minkä ehtivät.
Ei sisaruus ole mikään tae siitä, että seura kiinnostaa ta yleensäkään että naama miellyttää.
Tämän olen itsekin huomannut, meillä lapset pienellä ikäerolla, nyt aikuisina ei mitään yhteistä.
En uskaltaisi tehdä noin monta lasta, jos tuleekin jotain taloudellisia ongelmia jostain syystä.
Se on ainakin minun lapsitoivelukuni.
Meitä oli kolme tyttöä ja minä jäin ulkopuoliseksi. Sama edelleen nyt aikuisenakin.
Meillä on 3, ja ajattelen, että varsinkin kolmas lapsi on tuonut tosi paljon iloa mun elämään ja vanhemmuuteen.
Siitä huolimatta ajattelen nyt, lasteni ollessa jo isompia, että 3 on tosi paljon, vaikka meitä vanhempia on 2. Vähempikin olisi riittänyt. 1-2 lasta olisi mielestäni ollut sopiva meille. Silloin meillä vanhemmilla olisi ollut enemmän jaksamista ja kapasiteettia antaa kullekin lapselle se aika ja huomio, mitä olisivat tarvinneet.
Pakko myöntää, että keskimmäisen lapsen kohdalla tunnen syyllisyyttä siitä, että hänellä on 2 sisarusta. Tuntuu että hän on jäänyt vähemmälle. Toki kaikissa perheissä ei näin ole, mutta tämä on oma kokemukseni 3 lapsen vanhempana.
Ihan hirveät ruokakulut teini-iässä, jos tulee vaikka kolme poikaa. Eron myötä myös kallista etsiä uusi asunto koko poppoolle.
Nyrkkisääntö: jos sinulla on 2 kättä, saat hankkia maksimissaan 2 lasta.
Missä ne kolme lasta ovat?
Minulla on joskus ollut kolme lasta yhtä aikaa sylissäni. Eivät olleet omia lapsiani. Omilla lapsillani on niin isot egot, että yksi kerrallaan mahtuu syliin. Siksi en varmaankaan saanut kaksosiakaan, koska egot eivät olisi mahtuneet kohtuuni samanaikaisesti.
Lapsia "hankitaan" tasan niin monta kuin pystyy itse, siis huom. itse yksinään, elättämään. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista.
Meillä kolme teiniä, syntyneet kahden vuoden ikäeroilla.
En vaihtaisi vähempään, hieman kaduttaa että ei yritetty enää neljättä lasta silloin aikanaan.
16 on parempi.