YLE: Tämä tavallinen kesäpaita voi olla silmänisku äärioikeistoille
Yle listaa äärioikeistolaisia symboleja, joiden käyttäminen voi johtaa siihen, että sinuakin luullaan äärioikeistolaiseksi. Mukana mm. havaijinpaidat, skandinaaviset riimukorut, sammakot ja ok-käsimerkki.
https://yle.fi/a/74-20045133
Kommentit (512)
Prisma myy pesukarhupaitoja.
Miksi koko kauppaketjua ei syytetä, kun se joku tyyppi sai hirveet syytökset kravaatista.
Siis naurettavaa hs ja ylen ajojahti.
Yllätyin, kun yksi ylen uutistoimittajakin laittoi instagram stooreihin taannoin jonkun pilapiirroksen riikasta ja rasismista. Yleensä kai uutistoimittajien pitäisi pidättäytyä politiikan viljelemisestä ja puoluekantansa osoittamisesta. 
Vierailija kirjoitti:
Anti fa tarra läppärin kannessa saattaa olla silmän isku äärivasemmiston suuntaan.
Do re mi fa sol la si do. Ei saa olla anti fa, se syrjii ihan täysin käyttökelpoista ja hyvältä kuulostavaa säveltä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta kaikki on joidenkin vainoharhaisten mielestä äärioikeiston symboleja. Kohta joku oikein ovela äärioikeistolainen approprioi sirpin ja vasaran äärioikeiston salaisiksi symboleiksi.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kansallisbol%C5%A1evismi ollut jo iät ja ajat. Sikäli kun vasemmistokonservativistiset liikehdinnät YLE:n mukaan ovat äärioikeistoa ja ovathan ne. :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö yle oikeasti löydä mitään oikeita uutisia? Tuo juttu on niin naurettava ettei edes naurata.
Kaikki paskauutiset kirjoitetaan aina Helsingin näkökulmasta. 99% pelkkää huhupuhetta ja juorua.
Vierailija kirjoitti:
Prisma myy pesukarhupaitoja.
Miksi koko kauppaketjua ei syytetä, kun se joku tyyppi sai hirveet syytökset kravaatista.Siis naurettavaa hs ja ylen ajojahti.
Yllätyin, kun yksi ylen uutistoimittajakin laittoi instagram stooreihin taannoin jonkun pilapiirroksen riikasta ja rasismista. Yleensä kai uutistoimittajien pitäisi pidättäytyä politiikan viljelemisestä ja puoluekantansa osoittamisesta.
Helsinki alkaa olla aika mukavasti sekaisin, kun jengille syötetään agendaa agendojen perään.
Mitenkäs Lapuan liikkeen sinimusta paita?
Parahin YLE. Teille on vielä ihan kelvollisia, jopa hyviäkin ohjelmia / artikkeleita.
Mutta tällaiset alati lisääntyvät roska-artikkelit (ja myös -ohjelmat) ovat aivan sairaita.
Ettekö itse huomaa sitä?
Vierailija kirjoitti:
Parahin YLE. Teille on vielä ihan kelvollisia, jopa hyviäkin ohjelmia / artikkeleita.
Mutta tällaiset alati lisääntyvät roska-artikkelit (ja myös -ohjelmat) ovat aivan sairaita.
Ettekö itse huomaa sitä?
Teillä
Jos jostain saisi hawaijipaitoja selkään ommellulla Kärkkäisen mainoksella ja kaikilla skandinavisen mytologian symboleilla brodeerattuina niin ostaisin ihan kannatuksen vuoksi.
Ei mutta nyt mä tajusin. Koko marvel universehän on pelkkiä persuja! Niillähän on thorin vasaran lisäksi koko äijäkin niissä filmeissä ja guardians of the galaxy tiimissä on pesukarhu!!!!
Aaaaarrggghh. PAINOKONEET SEIS! Hesarin tutkiva dzuurnalisti paljastaa äärioikeiston hirvittävän juonen!!!
Isoin riski ääri oikeistoon liittymiselle tuntuu olevan hesarin ja ylen juttujen lukeminen. Mitä enemmän noiden jankutusta kuuntelee, sitä enemmän se alkaa ärsyttää ja sitä todennäköisemmin sitä liittyy ääri oikeistoon pelkän v...ilu nvuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos jostain saisi hawaijipaitoja selkään ommellulla Kärkkäisen mainoksella ja kaikilla skandinavisen mytologian symboleilla brodeerattuina niin ostaisin ihan kannatuksen vuoksi.
Ei mutta nyt mä tajusin. Koko marvel universehän on pelkkiä persuja! Niillähän on thorin vasaran lisäksi koko äijäkin niissä filmeissä ja guardians of the galaxy tiimissä on pesukarhu!!!!
Aaaaarrggghh. PAINOKONEET SEIS! Hesarin tutkiva dzuurnalisti paljastaa äärioikeiston hirvittävän juonen!!!
Katsoin just guardians of the galaxy kolmosen ja siinä niitä pesukarhuja vasta riittikin. Muitakin otuksia myös. Avengers-leffasarjan parissa viimeisessä osassa löytyi niin pesukarhut kuin thor:kin, samasta leffasta.
Vierailija kirjoitti:
Anti fa tarra läppärin kannessa saattaa olla silmän isku äärivasemmiston suuntaan.
Ei tarvitse. Vasemmisto itse kertoo ettei ole äärivasemmistoa.
Ne polttopullojen kanssa riehuvat ja kauppoja ryöstelevät mellakoitsivat eivät siis ole äärivasemmistoa vaan ihan tavallista.
Voitteko kuvitella mitä tapahtuisi jos oikeisto riehuisi viikkojen ajan samalla tavalla mitä vasemmisto teki esimerkiksi Hampurin G20 mellakoissa?
Vierailija kirjoitti:
Isoin riski ääri oikeistoon liittymiselle tuntuu olevan hesarin ja ylen juttujen lukeminen. Mitä enemmän noiden jankutusta kuuntelee, sitä enemmän se alkaa ärsyttää ja sitä todennäköisemmin sitä liittyy ääri oikeistoon pelkän v...ilu nvuoksi.
Tämäkin on totta. Itse löysin mielenkiintoisia bläkkisbändejä ihan varisten ja takun vinkkien perusteella. Joo, ne laulaa myös Islamia vastaan mutta jos ne on valmiita nauramaan jeesukselle kun se roikkuu kidutettuna ristillään niin en nyt ihan hahmota miksi noita toisia pitäisi kohdella toisella tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs Lapuan liikkeen sinimusta paita?
Palataan asiaan kun demarit on vasemmiston kanssa kiellettyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Do re mi fa sol la si do. Ei saa olla anti fa, se syrjii ihan täysin käyttökelpoista ja hyvältä kuulostavaa säveltä.
Anti Sol taas kuulostaa pesulavastaiselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä todeta, että on menny mahdottomaksi ja älyttömäksi eläminen, kun ei tiedä mitä mikäkin kuvio paidassa, laukussa tms voi viestiä joillekin.
Järkyttävää. Miksi ihmiset ei saisi pukeutua miten haluaa ilman että ollaan tulkitsemassa että nyt tuo on takuulla nasse tms?
Uskaltaako kantaa enää Lidlin pesukarhukuvioitua kestokassia kun solvataan nasseksi? Kysyn vaan ja olen pian 80v mummo.Lue se vatun artikkeli.
Olen eri, mutta luin sen artikkelin ja ymmärrän, että tuolla tarkoitetaan jossain kontekstissa pukeutumista. Mutta luuletko, että ihmiset sitä ymmärtävät. Tuollaisen marginaaliryhmän pukeutumisesta ei ollut mitään järkevää perustetta tehdä mitään saatanan tutkimusta tai artikkelia, kun se kuitenkin aiheuttaa kiusaamista ja vettuilua esimerkiksi lapsille, joilla on sammakonkuva repussa tms. Joskus pitäisi älytä mediankin kantaa vastuuta öyhöttämisestään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä silmänisku sitten tarkoittaa? Alkaako äärioikeistolaiset lähestymään kevyesti flirttaillen, jos jotain silmäniskuvaatetta tai -asustetta pitää päällä? Vai ottavatko väkisin?
Silmäniskut ovat äärioikeistolaisia.
Mä en ainakaan aio antaa minkään ääripään agendan määrätä miten pukeudun ja mitä koruja käytän. Miksi pitäisi? Kohta ollaan kaikki jossain kaapussa.
Eilen juteltiin puolison kanssa tuosta artikkelista. Lähti äsken töihin ja pyörähteli (vitsiillä) eteisessä, että tarkista nyt onko vääriä symboleja- Heti löysin sotaisan väriset housut (armeijan vihreä-ruskeat) ja teepaidan, jossa oli M -kirjain, sehän voidaan tulkita kai ylösalaisin olevaksi tuplaveeksi. Ei mennyt vaihtamaan vaatteita.
Naiset partioivat kaduilla halailemassa kaduntallaajia? Miksei miehet partioimassa kaduilla halailemassa kaduntallaajia? Onko eri ja sukupuolititko juuri asian?