Mielessä pyörii yks tyyppi jatkuvasti vaikka
ollaan nähny viimeksi kuukausia sitten.
Ihastuimme toisiimme aikoinaan. Alkuun tapailimme paljon ja usein. Emme koskaan edenneet suutelua pidemmälle, mutta hänessä oli sitä jotain. Molemmat kertoivat kuinka ei vuosikausiin ole tuntunut samalta. Juttu kuitenkin kaatui monesta syystä ja suhde alusta asti oli kielletty, vaarallinen ja mystinen.
Kuinka päästä eteenpäin? Olen huomannut, että etsin häntä jatkuvasti kaikkialta. Vertaan jokaista tapaamaani uutta ihmisistä häneen.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Sielunkumppanuus perustuu ymmärrykseen, kunnioitukseen ja tukeen. Se voi auttaa henkisessä kasvussa, mutta ei välttämättä ole yhtä voimakas kuin kaksoisliekkisuhde.
Mulle sielunkumppanuus on ihan järjettömän syvälle menevä henkinen yhteys ja samankaltaisuus. Kuin minä, mutta toista sukupuolta. Luetaan toistemme ajatuksia jopa pelottavan tarkasti. Mutta erona kaksoisliekkiin on se, että ensinnäkin olemme ja pysymme ongelmitta yhdessä ja kun olemme yhdessä, niin vallitsee jokin suunnaton rakkaus ja rauha. Tuntuu edelleen vuosienkin jälkeen kuin maailma hiljenisi ja pysähtyisi ympäriltä.
Kaksoisliekki taas saattaa olla melkoista vuoristorataa, on-off -jaksoja ja draamaa.
Vierailija kirjoitti:
ChatGPT:
Kaksoisliekki ja sielunkumppani ovat molemmat käsitteitä, jotka liittyvät hengelliseen yhteyteen ja ihmissuhteisiin, mutta niillä on erilaisia merkityksiä ja piirteitä. Tässä on niiden pääpiirteet ja eroavaisuudet:
Kaksoisliekki:
Kaksoisliekki viittaa syvään hengelliseen yhteyteen, joka on kahden ihmisen välillä, joiden sielut ovat peräisin samasta alkulähteestä.
Uskotaan, että kaksoisliekit ovat ikään kuin yksi sielu jakautuneena kahteen kehoon. Ne heijastavat toisiaan ja auttavat toisiaan kasvamaan henkisesti.
Kaksoisliekkisuhteet voivat olla hyvin intensiivisiä ja haastavia. Ne voivat nostaa esiin syvällisiä tunteita, pelkoja ja epätäydellisyyksiä.
Kaksoisliekkisuhteissa voi olla voimakas vetovoima ja kotona olo -tunne toisen ihmisen läheisyydessä.
Kaksoisliekit voivat tulla elämään yhdessä tai erota ja palata toistensa elämään useita kertoja, tavoitteenaan oppia ja kasvaa.Sielunkumppani:
Sielunkumppani on laajempi käsite, joka viittaa ihmiseen, jonka kanssa on syvä henkinen yhteys ja tunneperäinen harmonia.
Sielunkumppaneita voi olla useita elämän aikana, ja ne voivat olla ystäviä, perheenjäseniä tai romanttisia kumppaneita.
Sielunkumppanuus perustuu ymmärrykseen, kunnioitukseen ja tukeen. Se voi auttaa henkisessä kasvussa, mutta ei välttämättä ole yhtä voimakas kuin kaksoisliekkisuhde.
Sielunkumppanit voivat tulla elämään erilaisiin aikoihin ja erilaisiin elämänvaiheisiin.Pääasiallinen ero näiden käsitteiden välillä on siinä, että kaksoisliekki viittaa erittäin syvään ja intensiiviseen hengelliseen yhteyteen, kun taas sielunkumppani viittaa laajempaan käsitteeseen, joka kattaa erilaisia henkisiä yhteyksiä ja suhteita. On tärkeää huomata, että molemmat käsitteet perustuvat enemmän henkilökohtaisiin uskomuksiin ja hengellisiin näkemyksiin kuin tieteellisesti todistettuihin faktoihin.
Juuri näin asia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan mikä tuo kaksoisliekki on?
-sivusta-
Kaksoisliekki on käsite, joka liittyy hengellisyyteen ja henkiseen kasvuun. Se viittaa ajatukseen sielunsisaruksesta tai henkisestä kumppanista, jonka kanssa yksilöllä on syvä ja ainutlaatuinen yhteys. Tätä yhteyttä kuvataan usein erittäin voimakkaaksi ja syväksi tunnekokemukseksi. Tässä muutamia keskeisiä piirteitä kaksoisliekin käsitteestä:
1. **Sielullinen yhteys:** Kaksoisliekiksi kutsutaan sielua, joka on eräänlainen toisen sielun peilikuva tai täydennys. Yhdessä olemisen tarkoitus voi olla hengellinen kasvu ja opetus.
2. **Syvä yhteys:** Kaksoisliekit kokevat usein syvää henkistä yhteyttä, joka menee pintaa syvemmälle. Tämä voi ilmetä kykynä lukea toisen ajatuksia, tunteita ja tarpeita.
3. **Henkinen kasvu:** Kaksoisliekin kohtaaminen voi käynnistää intensiivisen henkisen kasvuprosessin. Tämä voi sisältää omien heikkouksien ja vahvuuksien tunnistamista ja kehittämistä.
4. **Peilikuva:** Kaksoisliekki voi toimia peilinä, joka heijastaa takaisin omia piirteitä, joita yksilö ei ehkä ole vielä tunnistanut itsessään. Tämä voi auttaa itsetuntemuksessa ja kasvussa.
5. **Vaikea yhteys:** Vaikka yhteys voi olla syvä ja voimakas, se ei välttämättä tarkoita ongelmattomuutta. Kaksoisliekkisuhde voi olla haastava ja konflikteja voi esiintyä, mutta ne voivat myös tarjota mahdollisuuden oppia ja kasvaa.
-eri
Uskooko joku oikeesti tällaista sontaa?
Vierailija kirjoitti:
Ding dong kerro nyt vielä miten molemmat ootte varattuja mutta niin lovessa.
Ei hänen tarvitse kertoa, johan se jo tuli ilmi rivien välistä. Hän puhui kielletystä suhteesta, joka suomennettuna tarkoittaa, että jompikumpi on varattu tai jopa molemmat ovat varattuja.
Oliko mun pakko nähdä tämä just nyt. Tuntuu ihan samalta, vahingossa edelleen tai taas vaikka luulin, että se on ohi ja käsitelty. 💘
Tässä vois auttaa ihan se, että näkisitte ja sopisitte yhdessä, että tämä oli nyt tässä. Että kumpikaan ei jää odottamaan toista, vaan molemmat lupaa jatkaa elämässään eteenpäin. Sovitaan, ettei kumpikaan ota enää toiseen yhteyttä. Ja samalla voi kiittää toista siitä, että saitte tutustua ja viettää aikaa yhdessä. Voi kuulostaa kornilta, mutta itse päätin yhden suhteen aikoinaan näin, ja se oli hienoin lopetus suhteelle mitä tähän asti oon kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Kaksoisliekkisuhde on kaunis nimitys sairaalle parisuhteelle, joka on narsistin ja uhrin suhde.
Se, miten kaksoisliekkisuhdetta kuvaillaan sopii aivan yksi yhteen siihen, miten narsistinen parisuhde etenee.
Sielunkumppanisuhde on sitten eri asia. Sielunkumppanin kanssa on sellaista seesteistä ja rauhallista, eikä ees tapella.
Kaksoisliekkisuhde on kaikkea muuta kuin sielunrauhaa.
Ei todellakaan sovi, ymmärrän kyllä miksi se saattaa vaikuttaa siltä, pariskunnat jotka kokevat olevansa kaksoisliekkisuhteessa heistä vähintään toinen on tyypillisesti cptsd taustainen narsismin uhri.
Vaikeudet ovat integraalinen osa kasvua, siihen ei kannata liittää negatiivisia tunteita yleisellä tasolla.
T: psykiatri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan mikä tuo kaksoisliekki on?
-sivusta-
Kaksoisliekki on käsite, joka liittyy hengellisyyteen ja henkiseen kasvuun. Se viittaa ajatukseen sielunsisaruksesta tai henkisestä kumppanista, jonka kanssa yksilöllä on syvä ja ainutlaatuinen yhteys. Tätä yhteyttä kuvataan usein erittäin voimakkaaksi ja syväksi tunnekokemukseksi. Tässä muutamia keskeisiä piirteitä kaksoisliekin käsitteestä:
1. **Sielullinen yhteys:** Kaksoisliekiksi kutsutaan sielua, joka on eräänlainen toisen sielun peilikuva tai täydennys. Yhdessä olemisen tarkoitus voi olla hengellinen kasvu ja opetus.
2. **Syvä yhteys:** Kaksoisliekit kokevat usein syvää henkistä yhteyttä, joka menee pintaa syvemmälle. Tämä voi ilmetä kykynä lukea toisen ajatuksia, tunteita ja tarpeita.
3. **Henkinen kasvu:** Kaksoisliekin kohtaaminen voi käynnistää intensiivisen henkisen kasvuprosessin. Tämä voi sisältää omien heikkouksien ja vahvuuksien tunnistamista ja kehittämistä.
4. **Peilikuva:** Kaksoisliekki voi toimia peilinä, joka heijastaa takaisin omia piirteitä, joita yksilö ei ehkä ole vielä tunnistanut itsessään. Tämä voi auttaa itsetuntemuksessa ja kasvussa.
5. **Vaikea yhteys:** Vaikka yhteys voi olla syvä ja voimakas, se ei välttämättä tarkoita ongelmattomuutta. Kaksoisliekkisuhde voi olla haastava ja konflikteja voi esiintyä, mutta ne voivat myös tarjota mahdollisuuden oppia ja kasvaa.
-eri
Uskooko joku oikeesti tällaista sontaa?
Uskoo.
Ihmiset, joita on hypnotisoitu, kertovat tällaisia asioita myös.
Miten sielu päättää tulevan elämänsä käänteet, mihin kehoon syntyy ja ketä pyrkii tapaamaan maan päällä jne. Ja he kertovat just nää sielunkumppani ja kaksoisliekkijutut myös, toisistaan tietämättä siis.
Sielut tarkoituksella syntyvät maantieteellisesti sinne, jonne hänen sielunryhmäläisensäkin syntyvät, jotta tapaisivat ja kasvaisivat ja keräisivät kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksoisliekkisuhde on kaunis nimitys sairaalle parisuhteelle, joka on narsistin ja uhrin suhde.
Se, miten kaksoisliekkisuhdetta kuvaillaan sopii aivan yksi yhteen siihen, miten narsistinen parisuhde etenee.
Sielunkumppanisuhde on sitten eri asia. Sielunkumppanin kanssa on sellaista seesteistä ja rauhallista, eikä ees tapella.
Ei todellakaan sovi, ymmärrän kyllä miksi se saattaa vaikuttaa siltä, pariskunnat jotka kokevat olevansa kaksoisliekkisuhteessa heistä vähintään toinen on tyypillisesti cptsd taustainen narsismin uhri.
Vaikeudet ovat integraalinen osa kasvua, siihen ei kannata liittää negatiivisia tunteita yleisellä tasolla.T: psykiatri
Miten niin ei sovi?
Kaksoisliekkisuhdehan on kuin suoraan narsistin käsikirjasta.
Sielu ei voi jakautua kahteen eri ruumiseen. Joten kaksoisliekki on ihan hevonkukkua ja yritys keksiä henkevä selitys trauma bondille.
Sielunkumppanuus taas on oikea asia, koska meillä kaikilla on "soul family", johon kuulutaan. Tämä ei tarkoita, että kaikki läheisemme olisi siitä ollenkaan, mutta kun on, niin sen tunnistaa kodikseen ja se on sujuvaa ja rauhaisaa.
T. Asioista tietävä ja niihin perehtynyt 'herännyt" ihminen
Mun mielestä kannattais etsiä tämä tyyppi vielä käsiin ja katsoa, voisiko siitä tullakin jotain. Voi käydä niinkin, että huomaatkin että ei enää tulekaan mitään.
Mä suosittelen kaikille, että jos mietitte jotain tyyppiä tai haluaisitte tutustua tai jatkaa siitä mihin juttu jäi tai mitä ikinä niin tehkää se. Ettikää se tyyppi käsiinne ja antakaa palaa. Elämä on lyhyt!
Minullakin pyörii välillä mielessä ihastus, jonka kanssa en edes seurustellut koskaan ja jonka olen nähnyt viimeksi yli 10 vuotta sitten. Luulin, että unohtaisin, mutta ehkä sitten en. Välillä on toki jaksoja, jolloin on vähemmän mielessä, mutta välillä sitten taas päivittäin.
Heitin itse mahdollisuuteni menemään eikä se ollut enää jälkeenpäin korjattavissa. Joskus käy näin. Löysin toisen, mutta kaduttaa ja harmittaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeudet ovat integraalinen osa kasvua, siihen ei kannata liittää negatiivisia tunteita yleisellä tasolla.T: psykiatri
Miten niin ei sovi?
Kaksoisliekkisuhdehan on kuin suoraan narsistin käsikirjasta.
Eikä ole, ei siihen kuulu manipulointi tai valehtelu, ne ongelmat kaksoisliekkisuhteessa ovat tyypillisempiä trauman ennemmin kuin huonon itsetunnon seurausta.
Voin linkittää videon missä selitetään cptsdn ja narsismin ero jos sinua aidosti kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kannattais etsiä tämä tyyppi vielä käsiin ja katsoa, voisiko siitä tullakin jotain. Voi käydä niinkin, että huomaatkin että ei enää tulekaan mitään.
Mä suosittelen kaikille, että jos mietitte jotain tyyppiä tai haluaisitte tutustua tai jatkaa siitä mihin juttu jäi tai mitä ikinä niin tehkää se. Ettikää se tyyppi käsiinne ja antakaa palaa. Elämä on lyhyt!
AMEN JA HALLELUJA
Vierailija kirjoitti:
No, minäpå kerran etsin ja hah! Kaikki oli ollutkin vain mun päässäni. Olin omalla mielikuvituksellani kehitellyt itselleni jonkin hekuman häntä kohtaan, mikä oli vain valhetta. Koska valhetta oli tyyppikin. Halusi vain sitä yhtä ja sen takia sekä valehteli pateettisesti, että lirkutteli ja hehkutti ties mitä soopaa. Jonkin aikaa meni, kunnes totuus valkeni. Ja miten tyhmäksi itseni tunsinkaan! Mutta olihan se opettavainen asia...
Vierailija kirjoitti:
Tässä vois auttaa ihan se, että näkisitte ja sopisitte yhdessä, että tämä oli nyt tässä. Että kumpikaan ei jää odottamaan toista, vaan molemmat lupaa jatkaa elämässään eteenpäin. Sovitaan, ettei kumpikaan ota enää toiseen yhteyttä. Ja samalla voi kiittää toista siitä, että saitte tutustua ja viettää aikaa yhdessä. Voi kuulostaa kornilta, mutta itse päätin yhden suhteen aikoinaan näin, ja se oli hienoin lopetus suhteelle mitä tähän asti oon kokenut.
Minä yritin jotain tämän tapaista, ja loppujen lopuksi se oli tosi huono idea. Ennen kuin otin yhteyttä omaan pakkomielleihastukseeni, hänen ajattelunsa oli minulle jotakuinkin vain sellaista romanttista haaveilua, johon liittyi aika vähän mitään muita negatiivisia tunteita kuin tietynlaista haikeutta. Keskustelu hänen kanssaan sitten toi tunteet ihan kunnolla pintaan. Lopputuloksena nolasin itseni täysin. Episodin jälkimainingeissa masennuin pahasti ja alkoholisoiduin. Sittemmin olen toki saanut väännettyä korkin kiinni, mutta tosi paha mieli siitä on jäänyt enkä muutoin koe oikeastaan päässeeni eteenpäin vielä usean vuoden jälkeenkään.
Tämä on siis sellainen asia, joka voi toisilla toimia hyvinkin ja toisilla ei yhtään.
Missä kaupungissa Ap kirjoittelee?
Ding dong kerro nyt vielä miten molemmat ootte varattuja mutta niin lovessa.