Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa muita hyviä asioita lähihoitajan ammatista kuin hyvä työllistyminen

Vierailija
14.08.2023 |

Juuri työtilanteen vuoksi aion lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi. Kuulemma ikäkään ei haittaa, viisikymppisen pääsevät töihin ihan hyvin.
Nyt mietin suuntautumista, kertojaa mihin olette suuntautuneet ja millaista työ on, kiitos!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvaatteet työn puolesta.

Vierailija
2/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hyvää. Tuo on ainoa hyvä puoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kotihoito sopii jos tykkäät liikkua eri paikoissa, mutta ei ehkä ole hyvä ihan ekaksi työpaikaksi, koska on itsenäistä työtä.

Vierailija
4/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti viisikymppinen työllistyy hyvin. Suuntautumisessa kuuntele sydäntäsi, muista kuitenkin harkita myös hammashoitoa 🤣 Siellä ei ole yötöitä eikä nostella mitään instrumentteja raskaampaa.

Vierailija
5/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kahvitauot (kunta)

Vierailija
6/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ajokorttia? Jos ei niin se rajaa joitain vaihtoehtoja pois.

Vierailija
7/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoito ja huolenpito paras suuntautuminen, voi tehdä töitä monissa egi paikoissa.

Hyvä että voi valita tekeekö kokopäivätyötä vai osa-aikatyötä.

Vierailija
8/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vaihtoehtoja suuntautumiseen ja paljon vaihtoehtoja työpaikoiksi.

Vierailija
9/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ei käy pitkäksi työvuorossa, ei tarvitse pyöritellä peukaloita. Saa liikuntaa. Joku saattaa olla kiitollinen että olet olemassa.

Vierailija
10/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä muuta ole. Kannattaa suoraan kouluttautua hoitsuksi.

Vierailija
11/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää on se, että pääsääntöisesti se on työtä jolla on tarkoitus.

Vierailija
12/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoito ja huolenpito paras suuntautuminen, voi tehdä töitä monissa egi paikoissa.

Hyvä että voi valita tekeekö kokopäivätyötä vai osa-aikatyötä.

Oikeastaan lapset ja nuoret vielä parempi ja myös ainoa, jolla voi myös päiväkodista saada töitä.

Vierailija
13/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä muuta ole. Kannattaa suoraan kouluttautua hoitsuksi.

Miten niin suoraan? Ei lähihoitajan tutkinto ole mikään välivaihe. Lähihoitaja on aina hoitaja, mutta työ voi olla paljon muutakin kuin sairaanhoito.

Vierailija
14/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lähteä norjaan töihin.

Vierailija
15/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta vanhustyössä ovat asukkaat ja heidän seuransa.

Työtä tehdään hyvin pitkälle omalla persoonalla. Varsinkin muistisairaiden kanssa saat usein laittaa kaikkesi peliin ja onnistuminen on todella palkitsevaa.

Valmistuin vuonna 2007 eikä kahta samanlaista päivää ole ollut. Huolehdi sekä fyysisestä että psyykkisestä kunnostasi niin työ tuntuu kevyemmältä.

Vierailija
16/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti pitkään, että lähärinä löysin homman josta oikeasti tykkään. Teen hyvin sairaanhoidollista työtä, eli käytännössä samaa kuin sairaanhoitajat siinä hommassa missä olen ja vieä 80% työajalla. Riippuu ihmisestä mikä sopii, kaikki lähärit eivät sovit tähän. Parasta on itsenäisyys ja ongelmien ratkaisu ja se kun hoidettavat ovat niin kiitollisia siitä että osaan hommani. Usein je aluksi epäilevät ja sitten kun teen työni, niin se kiitosten tulva j ilo silmissä kyllä lämmittää sydäntä. Ja huom. En tee kutsumuksesta, vaan koska pitää jotain tehdä työksi, mutta kyllä se merkitsee paljon, että tekee työtä jolla auttaa sairaita ja kuolevia ja osaa hommat.

Itse en haluaisi tehdä ns. helppoa perushoitotyötä, jotkut lähärit haluaa. Riippuu niin paljon ihmisestä. Erityisen tärkeää on minulle, ettei tarvitse tehdä sataprosenttista työaikaa, koska sitten palaisin loppuun, koska töissäni annan kaiken.

Moni naureskelee minulle että vaihdan vain vaippoja, eivät tiedä mitä oikeasti teen. Ei haittaa kunhan minä ja ihmiset joita hoidan tietävät.

Vierailija
17/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kymppinen pääsee töihin mutta kauanko jaksaa työssä? Pitää nostella toisia ihmisiä.

Vierailija
18/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5kymppinen pääsee töihin mutta kauanko jaksaa työssä? Pitää nostella toisia ihmisiä.

Ei kaikissa paikoissa tarvitse nostella. Lähihoitaja ei tarkoita automaattisesti vanhusten hoitajaa.

Vierailija
19/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suuntautunut vanhustyöhön. Fyysisesti ja henkisesti raskasta. Opiskelen töiden ohessa sairaanhoitajaksi ja tarkoitus mennä toisenlaiseen työympäristöön kun valmistun.

Vierailija
20/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu varmaan ihmisestä, mutta kuullut monelta että nuoret hoitajat kokee vanhustyön henkisesti raskaana, vanhemmat hoitajat kokee sen mielekkäänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi