Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joskus diesel tuli edullisemmaksi kuin bensa jos ajoi yli 17 000 km vuodessa

Vierailija
14.08.2023 |

Nyt kun dieselin ja bensan hintaero on vain 15 snt niin tasoihin pääsee noin 50 000 km paikkeilla. Kallista on.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään tankilla ja ihan kaikki 5 snt oli hinnassa eroa 95E vs. diesel (siis diesel edullisempi 😅), näin savossa

Vierailija
2/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan niin yksinkertaista. Dieselautoja voi saada paljon edullisemmin kuin vastaavia bensakoneella, ja käyttövoimaveron määrä myös vaihtelee auton mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50000km/v 5L/100km 2€/L = 5000€/v

50000km/v 15kWh/100km 0,1€/kWh = 750€/v

Vierailija
4/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihan niin yksinkertaista. Dieselautoja voi saada paljon edullisemmin kuin vastaavia bensakoneella, ja käyttövoimaveron määrä myös vaihtelee auton mukaan.

Vaihtelua on tietenkin autosta, kulutuksesta ja päästöistä riippuen. Pointti oli se ettei tuo vanha hokema pidä enää alkuunkaan paikkaansa. Dieselvero tuntuu nykyisin perusteettomalta rangaistukselta.

Vierailija
5/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieselvero (eli käyttövoimavero) kompensoi sitä, että diesel-öljy on kevyemmin verotettua kuin bensiini. Jos sitä ei perittäisi, olisi dieselin litrahinta vastaavasti korkeampi. Nyt paljon ajava säästää.

Vierailija
6/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 20.000 km vuodessa pidetään rajana jolloin dieselillä kannattaa ajaa, jos kyseessä samanveroiset ja panoiset autot. Diesel kuluttaa yleensä vähemmän mutta toisaalta jos bennsa-autossa on jonkinlainen hybridi ominaisuus joko ladattava tai sellaine joka on Tyoyotalla nii bensa voi tulla kaiken kaikkiaan halvemmaksi.

Toisaalta diesel saastuttaa pienhiukkasia ja kaupunkioloissa ei nyyn hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska litran hintaero on enää muutamia snt:ä niin laitetaan diesel seisomaan ja aletaan ajelemaan bensalla.

Vierailija
8/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n 20.000 km vuodessa pidetään rajana jolloin dieselillä kannattaa ajaa, jos kyseessä samanveroiset ja panoiset autot. Diesel kuluttaa yleensä vähemmän mutta toisaalta jos bennsa-autossa on jonkinlainen hybridi ominaisuus joko ladattava tai sellaine joka on Tyoyotalla nii bensa voi tulla kaiken kaikkiaan halvemmaksi.

Toisaalta diesel saastuttaa pienhiukkasia ja kaupunkioloissa ei nyyn hyvä juttu.

Tämä 20tkm rajana ei pidä enää paikkaansa. Se on paljon enemmän. 

Sähköautot tuhoaa tiet mutta niille ei saatu vielä veroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on minulla kannattanut alle 10tkm ajollakin.

Vierailija
10/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diesel vie yleensä aika vähän verrattuna saman kokoiseen/painoiseen bensaan.

Itse ajan reilu 50000km vuodessa ja autoni vie 4l/100km

On meillä toki bensa-autojakin pihassa parin dieselin lisäksi, sinänsä mulle ei ole niin väliä mitä maksaa, kunhan pääsen liikkumaan silloin kun haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

206 pösö vei jotain 4.5l dieseliä matka-ajossa, vero pakettiautona jotain 150e luokkaa. Oli aika halpaa ajoa.

Vierailija
12/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n 20.000 km vuodessa pidetään rajana jolloin dieselillä kannattaa ajaa, jos kyseessä samanveroiset ja panoiset autot. Diesel kuluttaa yleensä vähemmän mutta toisaalta jos bennsa-autossa on jonkinlainen hybridi ominaisuus joko ladattava tai sellaine joka on Tyoyotalla nii bensa voi tulla kaiken kaikkiaan halvemmaksi.

Toisaalta diesel saastuttaa pienhiukkasia ja kaupunkioloissa ei nyyn hyvä juttu.

Tämä 20tkm rajana ei pidä enää paikkaansa. Se on paljon enemmän. 

Sähköautot tuhoaa tiet mutta niille ei saatu vielä veroa.

Mä puhuin hybridiautoista, en täyssähköautoista. Sellaisen kulutus (bensaa ) on yleensä 4 l/100 km, appiukolla on uudehko Toyota Corolla hybrid joka vie sen verran.

Suomessa raskas liikenne eli rekat kuluttaa tiet, henkilöautossa pari sataa kiloa painoa lisää ei näy kulumisessa. Omat renkaat kuluu ehkä enemmän.

Täyssähköautoista menee käyttövoimavero, tosin vähemmän kuin dieselistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska litran hintaero on enää muutamia snt:ä niin laitetaan diesel seisomaan ja aletaan ajelemaan bensalla.

Tai kannattaisiko luopua dieselistä kokonaan?

Vierailija
14/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50000km/v 5L/100km 2€/L = 5000€/v

50000km/v 15kWh/100km 0,1€/kWh = 750€/v

Todellisuudessa

50000km/v 20Kwh/100km 0,15€/kwh 1500€/v 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai dieselillä enää kehtaa ajaa. Häpeällinen se äänikin

Vierailija
16/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50000km/v 5L/100km 2€/L = 5000€/v

50000km/v 15kWh/100km 0,1€/kWh = 750€/v

Todellisuudessa

50000km/v 20Kwh/100km 0,15€/kwh 1500€/v 

En saa nykyisellä autollani kulumaan noin paljon edes motarilla luukuttamalla.

Vierailija
17/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50000km/v 5L/100km 2€/L = 5000€/v

50000km/v 15kWh/100km 0,1€/kWh = 750€/v

Todellisuudessa

50000km/v 20Kwh/100km 0,15€/kwh 1500€/v 

En saa nykyisellä autollani kulumaan noin paljon edes motarilla luukuttamalla.

No sit sulla on joku kippo millä ei kyllä ajeta 50000kwh/vuosi. 

Puhutaan keskikulutuksesta koko vuoden ajalla, talvella menee heittämällä yli 20Kwh/100km ja kesällä sit alle

Vierailija
18/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska litran hintaero on enää muutamia snt:ä niin laitetaan diesel seisomaan ja aletaan ajelemaan bensalla.

Tai kannattaisiko luopua dieselistä kokonaan?

Joku kun vain ostaisi pois edes kohtuu hinnalla niin heti mutta ei tule onnistumaan. Tarjolla on siis kallis tai kallis ratkaisu, ajanko vai annanko ilmaiseksi pois, siitä voi sitten valita parhaan itselleen.

Vierailija
19/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska litran hintaero on enää muutamia snt:ä niin laitetaan diesel seisomaan ja aletaan ajelemaan bensalla.

Tai kannattaisiko luopua dieselistä kokonaan?

Joku kun vain ostaisi pois edes kohtuu hinnalla niin heti mutta ei tule onnistumaan. Tarjolla on siis kallis tai kallis ratkaisu, ajanko vai annanko ilmaiseksi pois, siitä voi sitten valita parhaan itselleen.

Missä niitä puoli-ilmaisia dieseleitä on myytävänä? Ei ainakaan nettiautossa.

Vierailija
20/25 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n 20.000 km vuodessa pidetään rajana jolloin dieselillä kannattaa ajaa, jos kyseessä samanveroiset ja panoiset autot. Diesel kuluttaa yleensä vähemmän mutta toisaalta jos bennsa-autossa on jonkinlainen hybridi ominaisuus joko ladattava tai sellaine joka on Tyoyotalla nii bensa voi tulla kaiken kaikkiaan halvemmaksi.

Toisaalta diesel saastuttaa pienhiukkasia ja kaupunkioloissa ei nyyn hyvä juttu.

Tämä 20tkm rajana ei pidä enää paikkaansa. Se on paljon enemmän. 

Sähköautot tuhoaa tiet mutta niille ei saatu vielä veroa.

Mä puhuin hybridiautoista, en täyssähköautoista. Sellaisen kulutus (bensaa ) on yleensä 4 l/100 km, appiukolla on uudehko Toyota Corolla hybrid joka vie sen verran.

Suomessa raskas liikenne eli rekat kuluttaa tiet, henkilöautossa pari sataa kiloa painoa lisää ei näy kulumisessa. Omat renkaat kuluu ehkä enemmän.

Täyssähköautoista menee käyttövoimavero, tosin vähemmän kuin dieselistä.

Tuollaiset Toyotat on voimakkaita autoja. Juuri ne jaksaa vetää ne pisimmät autoletkat maantiellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi