Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pilaako juoksu lihaskasvun?

Rimpula
14.08.2023 |

Olen jo pitkään ollut innokas juoksija ja käyn lenkillä lähes joka päivä, yleensä kuljen sellaisia 5-9 km matkoja. Ongelmanani on se, että olen hiukan alipainoinen ja lihasmassaa on melko vähän, joten haluaisin alkaa treenata ja nostella painoja. Olen tosin kuullut, että kestävyysliikunta estää lihaksia kasvamasta. Onko tämä aivan totta? Haluaisin voida yhdistää nuo kaksi liikuntamuotoa ja saada tuloksia, niin kellään kokemuksia tästä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ei kannata juosta jos haluat lisää lihasmassaa.

On mahdollista olla lihaksikas juoksija mutta täytyy tehdä kompromissi ja painottaa lepoa ja ravintoa.

Juoksu on helppoa kun siinä auttaa olla kevyt ja lihakseton.

Vierailija
2/3 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. Jos haluat lisätä lihasmassaa ja massaa yleensäkin, sinun pitää syödä enemmän kuin kulutat. Juokseminen kuluttaa kaloreita, joten sinun pitää korvata ne syömällä. Toki kestävyysjuokseminen aiheuttaa myös jossain määrin kataboliaa, eli sinänsä voi haitata optimaalista lihasmassan kasvatusta, mutta itse ajattelen tuon olevan ennemmin bodareiden kuin terveysliikkujien ongelmapiiriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juoksee 100km+viikossa on todennäköisesti laiha riisikeppi joten siitä voi päätellä jotain.