Mihin ihmiset käyttää PayPal tiliä?
Kommentit (19)
Ostoksiin ulkomaille. Isoilla verkkokaupoilla on Visa/MC-maksutavat, mutta pienillä, paikallisilla yrityksillä ei ole. Silloin PayPal on helpoin vaihtoehto. Samoin yksityisiltä ostaessa.
En ikinä ole siirtänyt rahaa PayPaliin, sinne on kytketty ainoastaan luottokorttini. Maksan aina PayPalilla kun mahdollista, koska en halua jakaa luottokorttitietojani eri palveluille. PayPalissa on myös maksuturva, ja lisäksi vielä luottokortin tuoma maksuturva. Hyvä esimerkki on kun korona-kriisin aikana eräs lentofirma ei suostunut palauttamaan rahoja, ainoastaan voutcher oli mahdollinen. Pitkän taistelun jälkeen turhauduin ja ilmoitin PayPalille etten ollut saanut ostamaani tuotetta, rahat olivat palautettu seuraavana päivänä.
Rahaliikenteeseen. Seuraava kysymys?
Ostoksiin netissä sellaisissa (ulkomaisissa) paikoissa, mihin ei halua/voi antaa luottokorttitietoja.
Makuutan siellä miljoonia ja miljoonia euroja ettei me vaan päätyisi kulutukseen.
Haluaisin ostaa sängyn paupaul tilillä. Pitääkö paupaul tilille siirtää rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Ensin opettelet kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin opettelet kirjoittamaan.
No anteeksi. Mutta onko tietoa???
Ostamiseen. Erityisesti paikoista, joiden luotettavuudesta ei ole ihan varma. En minä kyllä mitään rahaa sinne tilille siirrä.
Ostamiseen ulkomaisista nettikaupoista ja ebaysta jne.
Vierailija kirjoitti:
Ostamiseen. Erityisesti paikoista, joiden luotettavuudesta ei ole ihan varma. En minä kyllä mitään rahaa sinne tilille siirrä.
Luulin että pitää siirtää. Jotta voi ostaa.
Paypalissa turvallisuusriski, ystävä tilasi jotain, sen jälkeen ulkomaan toimijat pääsivät nostamaan rahaa, pankki sulki, mutta ei palauttanut rahoja
Asiaa tutkitaan
Lahjoitan muutamia euroja ulkolaisille löytöeläinkodeille Ukrainaan ja Gazaan.
Ukrainalaisten auttamiseen lahjoitusten muodossa. Lahjoitukset tulevat tililleni kun Ukrainassa olevat ystäväni saavat lahjoittajia, ja siirrän rahat heille sitten turvallisempaan paikkaan.
Minä maksan lähinnä ulkolaisia kursseja. Opiskelen paljon ulkomaalaisten opettajien opissa netitse. Myös maksan kun tilaan jotain ulkomailta, esim. kosmetiikkaa tai soittimia.