Miten tulla uskoon?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoo sen mitä Raamatussa sanotaan ja etsii itselleen seurakunnan. Siellä kuulee Jumalan sanaa ja saa ehtoollisen. Itseäni aikoinaan Jumala kutsui ja veti puoleensa ja seurakunnan yhteyteen. Ja eräs muu. 🙏
En halua uskoa tämänlaista:
"Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja toisen vaimo tulee auttamaan miestään sen käsistä, joka häntä lyö, ja ojentaa kätensä ja tarttuu tämän häpyyn, niin hakkaa poikki hänen kätensä säälimättä."
(5. Moos. 25:11-12)
No eihän toisen häpyyn mennä kajoamaan...
Mut joo, et oo uudesta testamentista kuullut?
Jeesuksen sanat Uudessa Testamentissa:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20
Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."
Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on. Jumalan kämmenellä, ei kukaan ole turvaton <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut ensin hylkäämään rationaalisuuden ja hyväksymään asioita ilman todisteita tai jopa todisteiden vastaisesti. Ehkä kannattaa miettiä tarkasti, miksi tarvitset uskoa johonkin yliluonnolliseen ja mitä se kertoo elämästäsi. Onko elämässäsi jotain jota voit sille oikeasti tehdä?
Ollakseen ateisti, ihmisellä pitää olla äärimmäisen vahva usko asiaansa. Jumalan olemassaolemattomuuteen ei ole osattu osoittaa vieläkään ainoaakaan todistetta.
Mutta Jumalaan uskovilla on todisteet, konkreettiset: LUONTO, AVARUUS, KOKO UNIVERSUMI.
Sinun logiikallasi olisi epäjohdonmukaista uskoa vain ja ainoastaan kristinuskon jumalaan.
Entä ne kaikkien muiden uskontojen jumalat? Niiden olemassaolon voi todistaa ihan samoilla väittämillä! Joten onko mitään syytä miksi kristinusko olisi oikeassa ja ne kaikki muut väärässä? Kaikki uskonnot eivät voi olla oikeassa - koska ne ovat keskenään ristiriidassa.
Kaikissa uskonnoissa on hieman totuutta, siksihän samoja tarinoita esim. vedenpaisumuksesta on monissa eri kulttuureissa, kuten myös opinkappaleet missä kehoitetaan väkivallattomaan ja eettiseen elämään.
Kuitenkin vain kristinuskolla on 100% totuus.
Mount Everest on 8 849 metriä korkea. Laske huviksesi kuinka monta kuutiokilometriä tarvitaan vettä ennen kuin valtamerien pinta nousee sen yläpuolelle.
Sen jälkeen voit pohtia meniko Nooa hakemaan arkkiinsa kengurut Australiasta, pingviinit etelänavalta, jääkarhut pohjoisnavalta ja kirahvit Afrikasta. Tulvan jälkeen tietysti kuskaili niitä takaisin kotiseuduilleen.
Ei nuo raamatun tarinat kestä kriittistä tarkastelua. Ne on pronssikautisia tarinoita mitä äijät on nuotion ääressä toisilleen keksineet.
Näin Herrassa toistemme vierellä, me kasvamme siskoina, veljinä. Oi suo ettei luopuisi yksikään ja eksyisi joutuisi pimeään. LV 741
Ihminen löytää uskon yleensä hädässä, sielunhädässä. Silloin sinun sydämesi huutaa Jumalaa apuun ja Hän vastaa.
Kun ihminen on täysissä voimissaan ja mieli kaikkea muuta kuin nöyrä, hän tuskin tulee uskoon.
Kuten Jeesus sanoi: "Ei terve tarvitse parantajaa."
Eli siihen tarvitaan todellinen tarve ja nöyrä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut ensin hylkäämään rationaalisuuden ja hyväksymään asioita ilman todisteita tai jopa todisteiden vastaisesti. Ehkä kannattaa miettiä tarkasti, miksi tarvitset uskoa johonkin yliluonnolliseen ja mitä se kertoo elämästäsi. Onko elämässäsi jotain jota voit sille oikeasti tehdä?
Ollakseen ateisti, ihmisellä pitää olla äärimmäisen vahva usko asiaansa. Jumalan olemassaolemattomuuteen ei ole osattu osoittaa vieläkään ainoaakaan todistetta.
Mutta Jumalaan uskovilla on todisteet, konkreettiset: LUONTO, AVARUUS, KOKO UNIVERSUMI.
Onko sinulla äärimmäisen vahva usko siihen, ettei yksisarvisia ole olemassa?
Homma ei toimi niin, että lähdettäisiin todistamaan että jokin EI ole olemassa. Se on mahdotonta. Pitää todistaa että jokin ON olemassa, jos esittää sellaisia väitteitä.
Usko on mielen virus, siihen sairastutaan eli ei sitä voi itse itselleen kehittää jos ei satu virusta saamaan.
Tässä olen minäkin mukana ja ystäväni myös.