Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulla uskoon?

Vierailija
14.08.2023 |

Yritän uskoa jumalaan mutta en vain pysty

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä!

Vierailija
4/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Uskolta voitko tulla.

Vierailija
5/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut ensin hylkäämään rationaalisuuden ja hyväksymään asioita ilman todisteita tai jopa todisteiden vastaisesti. Ehkä kannattaa miettiä tarkasti, miksi tarvitset uskoa johonkin yliluonnolliseen ja mitä se kertoo elämästäsi. Onko elämässäsi jotain jota voit sille oikeasti tehdä? 

Vierailija
6/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tämä kokonaan Jumalan käsiin. Itse etsin vuosikaudet Jumalaa eri uskonnoista ja kirkoista, kunnes lopulta sanoin: etsi sinä minut, jos tahdot. Minä en voi sinua omin voimin löytää. Jumala sitten etsi minut. Nyt uskon ja olen turvassa, mutta edelleenkään en kuulu mihinkään uskontokuntaan tai seurakuntaan.

Jumala snoi minulle, että kaikki kirkot ja uskonsuunnat vievät vain kauemmaksi Hänestä.

Vierailija
7/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän väärä asenne tavallaan itse tuputtaa sitä. Mulla se tuli itsekseen, Jumala tavallaan itse löysi mut kun mä olin heikoimmillani. 

Vierailija
8/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Raamattua

Vierailija
9/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä haluat että ihmisiä tulisi koska sun olisi tällöin helpompi kontrolloida.

Vierailija
10/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko omaan valoon, hyvyyden tulemiseen tai sen luomiseen. Älä ulkoista sitä toiselle ihmiselle (tai Jumalalle pelkästään) tai tekopyhästi, että luulee jonkin olevan muille hyväksi mikä ei ole. Se on matka. Rukous puhdistaa joskus tilaa, jos se on hyvyyteen, ei pahalle jumalalle koska jumalia on monia. Tutki miltä asiat vaikuttavat ja tuntuvat. 

Vierailija
11/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue Raamattua

Se on varmin tapa tehdä ateisteja.

T. ateisti 

Vierailija
12/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleuskoon.fi

Vierailija
13/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut ensin hylkäämään rationaalisuuden ja hyväksymään asioita ilman todisteita tai jopa todisteiden vastaisesti. Ehkä kannattaa miettiä tarkasti, miksi tarvitset uskoa johonkin yliluonnolliseen ja mitä se kertoo elämästäsi. Onko elämässäsi jotain jota voit sille oikeasti tehdä? 

Ollakseen ateisti, ihmisellä pitää olla äärimmäisen vahva usko asiaansa. Jumalan olemassaolemattomuuteen ei ole osattu osoittaa vieläkään ainoaakaan todistetta.

Mutta Jumalaan uskovilla on todisteet, konkreettiset: LUONTO, AVARUUS, KOKO UNIVERSUMI.

Vierailija
14/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppää aivosi pehmeäksi ja ajaudu vankilaan. Sillä tavalla ainakin moni löytää Jeesuksen.

Vierailija
15/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo sen mitä Raamatussa sanotaan ja etsii itselleen seurakunnan. Siellä kuulee Jumalan sanaa ja saa ehtoollisen. Itseäni aikoinaan Jumala kutsui ja veti puoleensa ja seurakunnan yhteyteen. Ja eräs muu. 🙏

Vierailija
16/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko omaan valoon, hyvyyden tulemiseen tai sen luomiseen. Älä ulkoista sitä toiselle ihmiselle (tai Jumalalle pelkästään) tai tekopyhästi, että luulee jonkin olevan muille hyväksi mikä ei ole. Se on matka. Rukous puhdistaa joskus tilaa, jos se on hyvyyteen, ei pahalle jumalalle koska jumalia on monia. Tutki miltä asiat vaikuttavat ja tuntuvat. 

Millä todisteilla väität jumalia olevan monia tai yksi?

Vierailija
17/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue Raamattua

Raamatun lukemistä kannattaa ehdottomasti välttää jos haluaa tulla uskoon! Tarinat puhuvista käärmeistä ja vedenpaisumuksista vain vahvistavat epäluottamusta raamatun kertomuksia kohtaan.

Vierailija
18/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollakseen ateisti, ihmisellä pitää olla äärimmäisen vahva usko asiaansa. Jumalan olemassaolemattomuuteen ei ole osattu osoittaa vieläkään ainoaakaan todistetta.

Mutta Jumalaan uskovilla on todisteet, konkreettiset: LUONTO, AVARUUS, KOKO UNIVERSUMI.

Järjetön lausunto. Ei voida todistaa että jotain ei ole olemassa. Jos sanon että jossain on yksisarvisia, et voi todistaa että näin ei ole.  Se että joku väittää jotain olevan olemassa, on se jonka tulee esittää todisteet. Luonto, avaruus tai universmi eivät todista minkään yliluonnollisen olemassa oloa. 

Vierailija
19/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoo sen mitä Raamatussa sanotaan ja etsii itselleen seurakunnan. Siellä kuulee Jumalan sanaa ja saa ehtoollisen. Itseäni aikoinaan Jumala kutsui ja veti puoleensa ja seurakunnan yhteyteen. Ja eräs muu. 🙏

En halua uskoa tämänlaista:

"Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja toisen vaimo tulee auttamaan miestään sen käsistä, joka häntä lyö, ja ojentaa kätensä ja tarttuu tämän häpyyn, niin hakkaa poikki hänen kätensä säälimättä."

(5. Moos. 25:11-12)

Vierailija
20/48 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä asiat todistavat Jumalan olemassaolon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi