Joulu YKSIN. Mitä voisin tehdä?
Tiedossa on yksinäinen joulu enkä kenenkään kaverin luo halua itseäni tunkea pyhiksi... Mitä oikein voisin tehdä?
Kommentit (22)
lempiherkkujasi,
ihanaa musiikkia,
lepoa ja rauhaa,
pari hyvää leffaa,
vaahtokylpy ja kuohuviinilasi,
unohda ne joulukliseet mistä et pidä
ja vietä aivan sellainen joulu kuin tykkäät,
aah,
miksi mä en saa viettää joulua itsekseni.... :-).
käy lenkillä, kuuntele joulumusiikkia ja
nauti täysin siemauksin rauhasta ja tee sellaista mitä ei
normaalisti arkena ehdi.
Baarit ei kiinnosta joten ei...
Muuta?
ap
Osta jotain luxus-herkkua, pistä kynttilä palamaan, syö karkkia ja katso töllöstä hyvä elokuva, vaikkapa joka jouluinen " Ihana elämä" . Tee päivästä lepopäivä, käy kävelemässä ja mieti mitä lahjoja olet sanut elämässäsi. Hyvää joulua Sinulle!
Ahdistaa vain ajatus olla yksin omien ajatusteni kanssa niin monta pyhäpäivää...
ap
Nauti rauhassa omasta seurastasi.
Olen miehen työn takia viettänyt yksinäisiä jouluja ennen vanhaan. Yleensä olin vain kotona. Ulkona kävin rauhallisella kävelyllä. Nukuin mahdollisimman paljon. Kynttilät kiikutin hautuumaalle. Söin jouluisia lempiherkkujani. Nukuin paljon.
Kirjoita novelli, maalaa taulu tai sävellä kappale.
Luovuus on elämän suurimpia voimavaroja.
Ensinnäkin, missä päin asut?
Itse asun Turussa. Jos olisin joulun ihan yksin, varaisin kaksi yötä Naantalin kylpylästä. Siellä olisi ruoat valmiina ja ohjelmaa, Naantalin kirkossa kävisin joulukirkossa. Ostaisin itselleni lahjaksi oikein hyvän kirjan ja uppoutuisin siihen loppuajaksi.
Tai sitten olisin kotona.
Aloittaisin aamun joulupuurolla ja menisin kuuntelemaan joulurauhan julistuksen. Sen jälkeen menisin Pinellaan glögille.
Kävisin jouluaattona syömässä Samppalinnassa ja joulupäivänä Naantalin kylpylässä.
Syömisen jälkeen aattona kävisin haudoilla. Todennäköisesti kävisin jonkun tuttavan luona viemässä pienen joulumuistiaisen, kukan tms. Tai jättäisin jonkun tutun/sukulaisen/kummilapsen lahjan viemisen aattoon. Sitten suuntaisin kotiin joulusaunaan. Varaisin etukäteen itselleni ylellisen kasvohoidon. Sytyttäisin kylppärin täyteen kynttilöitä ja laittaisin kaunista musaa soimaan taustalle.
Menisin vielä johonkin ihmisten ilmoille. Katariinan kirkossa olisi Armas Maasalon jouluvesper klo 16, valitsisin ehkä sen. Tai sitten klo 22 on useammissa kirkoissa jouluyön messu, Mikaelin kirkossa kauneimmat joululaulut, tuomiokirkossa klo 23 jouluyön messu. Johonkin noista osallistuisin.
Kotona herkuttelisin pipareilla, ostaisin oikein namin leivoksen ja lempisuklaakonvehteja. Sekä sen kirjan.
Joulupäivänä menisin aamulla jumalanpalvelukseen, jos illalla olisin valinnut ne joululaulut. Klo 14 on Joulu kuin Bellman -konsertti Vanhalla Raatihuoneella, sinne ehdottomasti. Sitten se ruokailu Naantalin kylpylässä. Ja sitten kotiin rauhoittumaan kirjan ja / tai hyvän elokuvan ääreen.
Tapaninpäivänä saattaisin jo tehdä kotona jotain ruokaa. Jotain muuta, kuin jouluruokia, mutta hyvää ja sellaista, jota harvoin tulee tehtyä. Karitsan sisäfilettä ehkä. Museot ovat Turussa auki tapaninpäivänä, kävisin ainakin Turun linnassa katsomassa joulupöytiä ja klo 15 Tapaninlaulajaiset Luostarinmäen käsityöläismuseossa sekä joulupöytäopastukset klo 12 ja 14. Varaisin ehkä sieltä Naantalin kylpylästä jonkin ylellisen hoidon, kasvoille tai vartalolle ja rentoutuisin.
Näin minä tekisin.
Yksi vaihtoehto olisi varata Viking Garcesta joku hulppeampi hytti ja viettää yksi päivä + yö laivalla. Siellä olisi sitten ruokailut, kävisin kylpyläosastolla, jne.
hanki netistä seksiseuraa, leivo, ole av:lla, kato leffoja, lue, masturboi, syö.
Herkkuja, leffaa, mitä vain mistä nautit. Itse vietin itsenäisyyspäivän yksin ja tein itselleni juhlavan illallisen. :D Kynttilät ja kaikki. Ajattelin, että juhlin siinä samalla omaa itsenäisyyttäni, kun olen sinkku ja vihdoin jopa alkanut nauttia siitä, että olen vapaa ja saan tehdä mitä haluan.
Hirveitä paineita Jouluun luodaan.
Monelle se on myös väkivallan ja alkoholin vaikutusten siivittämä päivä eli olet onnekas?
Miksi miettiä mitä ei ole, mieti mitä sinulla on.
Miksi olet yksin? Minkä ikäinen olet, missä perheesi, vanhemmat?
Osta Singstar pleikkarille ja laulele koko joulu. :D Tai osta joku aikaa vielä pitkä seikkailupeli. Tai sitten on ne kirjat.... Tai kirjoita itse novelli. Tai kehitä joku projekti pyhiksi, esim. kuluneen huonekalun hionta ja maalaus. Tarvikkeet pitää tietenkin ostaa jo etukäteen. :)
juuri keksimällä itsellesi kaikkea kivaa - ihan pieniä juttujakin.
Näin saat viriämään positiivisen odotuksen noista ainutlaatuisista juhlapäivistä jotka saat viettää aivan rauhassa akkujasi ladaten :-).
Hyvää joulua sinulle!
Joku projekti olisi hyvä, tosin pleikkaria en omista ja peleistä en tajua mitään valitettavasti. Vaatahuone pitäisi siivota mutta haluanko sitä jouluna tehdä...
ap
ja palkita sen jälkeen itsesi jollain juhlallisemmalla.
Omin nokin vietetyssä joulussa on juuri se ihana puoli, ettei kukaan ole arvostelemassa tekemisiäsi :-)!
Söisin herkkuja, lukisin jotain kirjoja, kävisin kävelyllä, tekisin kuorinnan ja jalkahoidon. Illalla vois vetää pikku kalsarikännit ja kirjoitella provoja av:lle!
Makuunista leffoja ison kasan. Tää on mun perinteinen joulu. Käyn kenties kaupungilla kattelemassa ja kävelemässä ja soittelen tutuille. Lellin itteäni jalkakylvyillä ja kasvonaamioilla, saatan käydä raflassa syömässä paremmin. Luen iltamyöhään ja syön suklaata.
Ja muutenkin yksin ei ole kiva matkustaa minnekään.
ap