Teinilläni on enemmän rahaa kuin minulla
Söisi vain Hetki-salaatteja, eikä ymmärrä etten voi ostella niitä hänelle jatkuvasti.
Nytkin tili on tyhjä, tilipäivä on vasta 15.8. Teinillä on kaikki omat säästöt tilillään, eikä osaa kuulemma kuvitella että joku on niin köyhä, ettei yhtä salaattia saa kaupasta. Teini on 16, joten pikkuisen armoa. Kyllä se elämä vielä opettaa sitäkin.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään kyllä ymmärrä, miten joku voi elää noin kädestä suuhun.
Kokeile yksinhuoltajuutta.
Asuminen, ruoka, vakuutukset, vastteet, netti, harrastukset, sähkö, internetti, vesi, puhelinliittymät, pesuaineet, hygieniatuotteet, bensa, lainanlyhennykset, silmälasit, kaikki maksaa.
Ja palkasta jää käteen 2000€.Sillä pitäisi elää kaksi isoa ihmistä. Ei siinä hetkisalaatteja ostella.
Kyllä tässä YH pitää katsoa peiliin. Ota vastuu aikuisena. Mitäs loorasit.
Onkogan se teini jonka kuolaavan pillun nökemisestä maksan Onlyfansissa on 18v pikkutyttö
Nyt salaatintekohommiin teinin kanssa. Teette vaihtelevia salaatteja isoon kulhoon. Siitä syö sitten hyvin kaksi jollei kolmekin päivää. Ei ole vaikeaa ja huomattavasti edullisempaa. Ihme laiskuritouhua etelänveteliltä.
Meilläkin sama että teinillä on ns käyttörahaa kuukausittain enemmän kuin minulla kaikkien kulujen jälkeen. Isänsä laittaa hänelle tilille satasen kuukaudessa. Lisäksi molemmat isovanhemmat laittavat säännöllisesti rahaa ja myös vaikkapa syntymäpäivänä sekä nimipäivänä jne. Käy myös kesätöissä ja ympäri vuoden jonkun verran eli sitäkin kautta rahaa.
Kerran oli kuullut erään keskusteluni sisareni kanssa josta sai selville ettei minulla juurikaan rahaa ja tilipäivään vielä aikaa. Sen jälkeen ehdotti että voisi hänkin joskus kaupassa käydä niillä isältään saamilla rahoilla esimerkiksi. Tai vaikka maksaa jotain muuta. On myös viimeisen vuoden käynyt vaikka parturissa omilla rahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten teinillä voi olla niin paljon rahaa tilillään. Huoltajalla on elatusvelvollisuus, mutta tehköön itse salaattinsa. Ota sinä siihen tarvikkeet.
Meidänkin teineillä on. Pitääkö sulle kertoa mistä ovat rahansa saaneet . Eikä nyt puhuta tonneista vaan kymppitonneista.
Pihejä ovat molemmat.
Lapsellamme on satojen tuhansien eurojen edestä enemmän itse ansaittua omaisuutta ja muuta varallisuutta kuin meillä. Emmekä mekään ole ihan ilman.
No jos se yhtään lohduttaa, niin mun kaksivuotiaalla on enemmän rahaa kuin mulla. Mulla on 16000 euroa opintolainaa maksettavana, mutta me laitetaan lapselle 250 euroa joka kuukausi säästöön. Saa mukula vähän paremmat eväät elämäänsä kun itse sain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten teinillä voi olla niin paljon rahaa tilillään. Huoltajalla on elatusvelvollisuus, mutta tehköön itse salaattinsa. Ota sinä siihen tarvikkeet.
Onlyfans?
No kyllähän sitä kertyy jos aina saa jostain isovanhemmilta vähän lahjarahoja synttärinä ja jouluna, lehtien jakamisesta ja lapsilisän. Varsinkin kun ei mihinkään joudu käyttämään ikinä rahaa. Kaikki makaetaan puolesta, kuten tietysti alaikäisen kyseessä olevalle kuuluukin.
lapsilisä on vanhemmille, että ostavat lapselle heidän tarvitsemansa
No ei oikein enää 16-17 -vuotiaiden, kun se muutenkin muuttuu heti 17 vuotta täytettyä opintotueksi, joka maksetaan nuorelle suoraan.
Meillä se muuttuu 0 euroksi, tienataan sit vissiin liikaa.
Saa halvemmat ja paremmat salaatit moneksi päiväksi ostamalla salaattiainekset itse ja pakkaamalla rasioihin.
Miksi et tee lapsellesi salaatteja?
Vierailija kirjoitti:
Saa halvemmat ja paremmat salaatit moneksi päiväksi ostamalla salaattiainekset itse ja pakkaamalla rasioihin.
Miksi et tee lapsellesi salaatteja?
Miksi äidin pitäisi tehdä kun lapsi on jo teini?
Mikä vi**u on Hetki-salaatti?