Jouduin taas heittämään yhdet rintsikat roskiin
Poisheiton syy oli kaarituen läpitunkeutuminen ompeleesta.
Olen vähän nuuka. Siksi ostan vain kalliita rintsikoita, jotka pysyvät muodossaan. Nuo Gossardin liivit oli seitsemän vuotta vanhat ja aivan täydelliset päällä.
Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Kommentit (82)
Ööö...
Onko tässä "keskustelussa" nyt pointtina ap:n nuukuus vai "fiksuus"?
Ja miksi tarvitset suitsutusta ratkaisuusi?
Kannattaisko vaan suoraan laittaa palautetta liivien valmistajille?
Tuskin ne surkeat liivit maailmasta mihinkään tällä manifestilla häviävät...
Vierailija kirjoitti:
Säästin ruoasta opiskeluaikana. Aamupala opiskelijakämpässä oli aina kaurapuuro. Edullisella koululounaalla söin valtavan määrän salaattia ja lihaa. Vältin laittamasta halpaa perunaa, pastaa tai riisiä lautaselle.
En edes ole köyhästä perheestä, mutta erittäin rahantarkasta ja säästäväisestä.
Opin jo ala-asteella syömään isot kasat salaattia ja raastetta, koska niistä kotona säästettiin.
Jatka vaan raasteiden ja salaattien syömistä ihan rauhassa 🤣🤣🤣
Hyvä idea, mutta taidan sittenkin juoda oluen.[/quote]
Teethän sitten aloituksen siitä, miten joit oluen!
Minä voin tehdä aloituksen kahvinjuonnistani.
Saadaan erittäin filosofisia keskusteluja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä köyhä sitten ostaa kallista?
Miksi alapeukku?
Ihan relevantti kysymys.
No, eihän tähän(kään) toki saa vastausta/ perustelua...Laadukkaat liivit kestää ja pitää muotonsa, huonot ja halvat löpsähtää nopsaan ja uusia saa ostaa usein. Löpsähtäminen koskee etenkin olkaimia, joten liivit eivät tue ja tuntuvat ikävältä päällä,
Ei niillä olkaimilla ole suurta väliä jos liivit ovat oikean kokoiset. Ei ne olkaimet niitä yllä pidä ja tuki ei tule niistä.
Kyllä sen päällä huomaa, jos olkaimet on löpsöt. Silloin myös muu osa liiveistä on löpsähtävää materiaalia. Kannattaa kaupassa kokeilla olkainten joustavuutta, jos joustaa paljon, niin kannattaa jättää ostamatta.
Käytät huonoja liivejä jos olkaimista testailet. Oikean kokoisissa ja mallisissa liiveissä olkaimilla ei ole edes väliä. En mä olkaimia edes ota huomioon kun liivejä ostan vaan kupin koon ja mallin ja rinnanalusen eli sen mikä ne liivit pitääkin ylhäällä ja tukee rintoja. Olkaimet voi aina vaihtaa mieluisiin, ei niiden mukaan liivejä osteta.
Mulla on tosi isot rinnat, mutta rintsikoita käytän vain hyvin harvoin. Ei tee yhtään kipeää vaikka roikkuvat vapaana napaa myöten. Korona-aikaan päätin, että miksi ihmeessä pidän noita rintsikoita, kun en oikeasti tarvitse niitä. Teen etätöitä, joten ei ole mitään toimistopukeutumista. Tänäänkin kävin kaupassa ilman rintsikoita, kun oli väljä paitapusero päällä. En siis laita mitään tiukkaa t-paitaa ilman rintsikoita, että ne korostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydelliset, eli luultavasti venyneet ja vanuneet niin muodottomiksi, ettei tukeneet enää lainkaan. Liivien kuuluu tuntua päällä, eikä olla mukavat ja kuin ei mitään.
Kerro käyttäväsi väärän kokoisia liivejä kertomatta käyttäväsi väärän kokoisia liivejä.
Liivien kuuluu olla tuntuvan piukat. Kysy keneltä tahansa rintaliivimyyjältä, asiantuntijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydelliset, eli luultavasti venyneet ja vanuneet niin muodottomiksi, ettei tukeneet enää lainkaan. Liivien kuuluu tuntua päällä, eikä olla mukavat ja kuin ei mitään.
Kerro käyttäväsi väärän kokoisia liivejä kertomatta käyttäväsi väärän kokoisia liivejä.
Liivien kuuluu olla tuntuvan piukat. Kysy keneltä tahansa rintaliivimyyjältä, asiantuntijalta.
Alkuun totta kai koska ne löystyy käytössä. Ei niiden pitkässä juoksussa kuulu olla epämukavat. Kyllähän farkutkin ostetaan alkuun liian pieninä koska ne kasvaa koon pari käytössä. Ei se tarkoita, että niiden pitää aina olla epämukavat. Kengätkin ajetaan sisään, ovat alkuun huonon tuntuiset jalkaan ja voi aiheuttaa rakkoja. Luuletko aidosti, että vaatteiden ja kenkien pitää aina tuottaa kipua ja epämukavuutta?
Liivikauppiaiden kuuluisi neuvoa enemmän sopivien, kuin mahdollisimman kalliiden liivien ostamisessa.
Kannattaa tosiaan käyttää omaa järkeä, edes hiukan.
Tämä keskustelu alkaa olla kuluneempi, kuin ap:n liivit...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tosi isot rinnat, mutta rintsikoita käytän vain hyvin harvoin. Ei tee yhtään kipeää vaikka roikkuvat vapaana napaa myöten. Korona-aikaan päätin, että miksi ihmeessä pidän noita rintsikoita, kun en oikeasti tarvitse niitä. Teen etätöitä, joten ei ole mitään toimistopukeutumista. Tänäänkin kävin kaupassa ilman rintsikoita, kun oli väljä paitapusero päällä. En siis laita mitään tiukkaa t-paitaa ilman rintsikoita, että ne korostuisi.
Kuulostaapa ihanalta. Onko ne myös tosi pehmeät? Oon aina haaveillut naisesta jolla olisi tuollaiset pehmeät ja riippuvat rinnat.
Minä en ole käyttänyt rintaliivejä moneen vuoteen.
Toivott. kiinnostaa niin en kirjoittanut turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt kommunikoimaan sinne ylilaudalle noilla tyhmillä suomennosmeemeilläsi, jonne. Nolon tietämätöntä käyttää turhaan lötsöjä liivejä, jotka eivät edes tee sitä mitä rintaliivien kuuluu, eli tukea.
Niin no. Minä en tiennyt, että tuo edes on ulilautakieltä kun en siellä käy. Sinä ilmeisesti käyt kun osasit sanoa, eli ehkä sun pitäisi mennä sinne takaisin. Sopiva verrattuna liian pieniin liiveihin ei tarkoita, että sitten ne olisivat lötsöt. Vaan sopivat. Turha kai mun on sulle koittaa selittää sopivista vaatteista, vaikutat alaikäiseltä. Opit sitten ajan ja vuosien kautta.
Täältä esimerkiksi voi levähtäneissä lorttanaliiveissään turhaan kulkevat opiskella asiantuntijoiden neuvoja ja lakata esittämästä kaikkitietävää. Ei, sinä et tiedä. Asiantuntija tietää. Usko jo.
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005070032.html
Rintaliivejä kaupassa sovitettaessa liivit pitäisi myös kiinnittää löysimmälle hakaselle niiden täytyy olla silloinkin niin tiukat, ettei sormia mahdu väliin kahta enempää. Tämä mahdollistaa ympärysmitan kiristämisen pikkuhiljaa ensin toisiin ja sitten kolmansiin hakasiin sitä mukaa, kun liivien jousto käytön myötä katoaa.
Rintaliivien siis kuuluu olla yllättävän tiukat liian löysien liivien valitseminen on yksi yleisimmistä ja haitallisimmista rintaliivimokista.
Miksi sä selität mulla ilmiselvyyksiä ja laitat jotai iltapaskalinkkejä? :D
Älä yhtään esitä siinä. Kaikki jo kyllä huomasivat, että sulla ei ollut aavistustakaan, että liivien tulee olla tarpeeksi tiukat, eikä huomaamattoman mukavat. Menepäs nyt sinne liiviliikkeeseen ja kysy tädiltä lisää neuvoja.
Minä omistan muutaman alusvaateliikkeen ja olen koulutettu. Sä selität ympäripyöreetä paskaa minkä kaikki tietää ja laitat iltapäivälehtien linkkejä mulle esittäen tosi tietävää. :D Miksi sun mielestä liivit on mustavalkoset joko-tai? Että joko ne ovat liian kireät tai sitten liian löysät? Oletko ikinä pitänyt sopivan kokoisia päällä?
Minäpä omistan muutaman tusinan rintaliiviliikkeitå. Ja ihmettelen, että alakoululaisetko ne ovat tulleet riitelemään tänne.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kuulu. Hankaavat ja puristavat liivit on epäterveelliset.
Ok. Mulla on kolmet rintaliivit, uusimmat noin 10 vuotta vanhat. Yksistäkään en ole maksanut yli viittätoista euroa. Että kyllä voi löytää halvallakin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Olet tosiaan vaan vähän nuuka. Tosinuuka olis vielä ommellut sen ompeleen kiinni.
Tämä on totta. Kun muodot ovat sellaiset, että ei edes joka vuosi löydä sopivia ja mukavia ja kun löytää, ne ovat kalliit, niitä korjataan, paikataan ja parsitaan niin kauan kuin tunnistaa rintaliiveiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kirjoitti rintaliivikauppias. Enää en mene tuohon halpaan, kun kaapissa on noin seitsemät liian piukat, joita en voi pitää edes jatkopaloilla tuunattuna.
Ei todellakaan tällä vuosituhannella naisten kuulu kärsiä rintaliivien vuoksi. On se vaan kumma, jos ei muka voida valmistaa mukavia, kun jo älyvaatteitakin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Olet tosiaan vaan vähän nuuka. Tosinuuka olis vielä ommellut sen ompeleen kiinni.
Mä en ole ees tosi nuuka, mutta korjaan tollaset kyllä. En heitä paitaakaan pois jos nappi irtoaa
Minulla on käytössä yhdet ja samat liivit vuoden jokaisena päivänä. Ne maksoi yli satasen ja ovat kestäneet jo monta vuotta. Minulla on isot ja painavat riippurinnat, joten kaupassa kokoja ei juuri ole eikä koskaan löydy sopivia tarjouskoreista. Ilman liivejä en pärjää.