Jouduin taas heittämään yhdet rintsikat roskiin
Poisheiton syy oli kaarituen läpitunkeutuminen ompeleesta.
Olen vähän nuuka. Siksi ostan vain kalliita rintsikoita, jotka pysyvät muodossaan. Nuo Gossardin liivit oli seitsemän vuotta vanhat ja aivan täydelliset päällä.
Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Kommentit (82)
No, kerro nyt sitten vielä sun alushousuista, minkä merkkiset ja kuinka vanhat, onko reikiä???
Voi sentään, otamme kovasti osaa😢
Av:n raati
No ei tuon takia tarvitse heittää roskiin, jos muuten hyvät rintsikat. Pitää vaan ommella se reikä umpeen.
Mulla on juuri päällä itse korjatut liivit. Jouduin ompelemaan kaarituen rikkoman kohdan useasti. Aina vaan tuli rauta läpi. Sitten leikkasin vanhasta avainnauhasta pätkän, jonka ompelin tuohon liivien keskelle, jossa kaarituet loppuu. Ainakin vielä on korjaus kestänyt.
Olen aivan sanaton tästä aloituksesta.
Mitä liikkuu ap:n päässä, ei varmasti mitään.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuon takia tarvitse heittää roskiin, jos muuten hyvät rintsikat. Pitää vaan ommella se reikä umpeen.
Kyllä ap:n tarttee tai siis täytyy.
Muuten hänellä ei olisi asiaa, josta "keskustella" muiden kanssa.
Minäpä heitin laatikollisen lehtiä keräykseen, hah!!
Heitätkö villasukat roskiin, jos tulee reikä? Oletko koskaan parsinut villasukkia?
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä, mutta olen ompelutaitoinen ja korjaan tuollaisen.
Ei kannata seitsemänvuotta eltaantuneita korjata. Siellä on osa kankaasta kuoleentunut jo aikaa sitten, elleivät nuo ole jotkut pyhäliivit, jotka kaivetaan esille häihin ja hautajaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Millä köyhä sitten ostaa kallista?
Siten, että säästää ja odottaa, kunnes on tarpeeksi koossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on juuri päällä itse korjatut liivit. Jouduin ompelemaan kaarituen rikkoman kohdan useasti. Aina vaan tuli rauta läpi. Sitten leikkasin vanhasta avainnauhasta pätkän, jonka ompelin tuohon liivien keskelle, jossa kaarituet loppuu. Ainakin vielä on korjaus kestänyt.
Nyt on hardcore meininkiä ja yrittelijäisyyttä!
7 vuotta samat rintsikat? Hyi. Ostan rintsikoita vähintään pari kertaa vuodessa.
Huh heijaa!
Seiskan lööppi;
Nainen heitti pöksynsä roskiin!
Etusivu uusiks!!
Vierailija kirjoitti:
7 vuotta samat rintsikat? Hyi. Ostan rintsikoita vähintään pari kertaa vuodessa.
Jos rintsikat tukevat ja ovat muuten hyvässä kunnossa, niin miksi ihmeessä niitä ei käyttäisi?
Vierailija kirjoitti:
Heitätkö villasukat roskiin, jos tulee reikä? Oletko koskaan parsinut villasukkia?
Minä ainakaan en osaa parsia. Kerran ompelin mummon neulominen villasukkien reiän umpeen rihmalangalla ja sukat toimi sen jälkeen kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä köyhä sitten ostaa kallista?
Miksi alapeukku?
Ihan relevantti kysymys.
No, eihän tähän(kään) toki saa vastausta/ perustelua...
Laadukkaat liivit kestää ja pitää muotonsa, huonot ja halvat löpsähtää nopsaan ja uusia saa ostaa usein. Löpsähtäminen koskee etenkin olkaimia, joten liivit eivät tue ja tuntuvat ikävältä päällä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rintsikat tukevat ja ovat muuten hyvässä kunnossa, niin miksi ihmeessä niitä ei käyttäisi?
Kyllä alusvaatteet jossakin vaiheessa muuttuu huonohajuisiksi tai huonoksi iholle, vaikka kuinka paljon pesisi. Tietysti jos nuo 7 vuotta vanhat rintsikat ovat olleet enimmäkseen kaapissa, eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Käytän rintsikoita kaksi kertaa viikossa yhteensä noin 10 tuntia. Hyvin kestävät useamman vuoden verran.
Siten, että säästää ja odottaa, kunnes on tarpeeksi koossa.[/quote]
Tämä onkin taas semmosta "köyhyyttä".
Vähän väliä kerrotaan ihmisistä, jotka joutuvat miettimään ostavatko ruokaa vai lääkkeitä.
Nykypäivän huomionhakuisuutta, kuten lähes kaikki aloitukset täällä.