Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen lapsellinen käytös (ruokiin liittyen)

Vierailija
13.08.2023 |

Aargh, että ärsyttää! Mies on aina ollut varsin rajoittunut ruokien suhteen, vain tietyt tutut ja turvalliset kelpaavat. Ei kelpaa esim. kala, kana, tomaattipohjaiset kastikkeet, kasvis- tai sienikeitot, tortillat, mikään reilummin maustettu jne jne.

No, ns. ruuhkavuosina tuli näitä tuttuja ja turvallisia tehtyä, kun maistuivat myös lapsille ja söin toki niitä sitten myös itse. Sillä seurauksella, että olen 100% kurkkuani myöten täynnä makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta, spagetti bolognesea jne.

No, nyt kun lapset on isoja ja tilanne se, että vihdoin voin laittaa sellaisia ruokia kuin itse haluan, ITSELLENI, niin mies tulee nostelemaan kattilan kansia ja nyrpistelemään nokkaansa. Sanoo esim. "Hyi v...u, miks sä tuollaista paskaa teet, eihän tuosta tykkää kukaan. Ja oot sitten niin kiukkunen kun syöt tuollaista! Reilu peli taas s...na!".

En tiedä, miten tyhmä pitää olla, ettei tajua, että en ole kiukkuinen ruoan, vaan lapsellisen käytöksen takia!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä olet tuollaista kieltä käyttävän miehen kanssa ihan vapaaehtoisesti? Varmaan ihana ihminen.

Vierailija
2/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos puhuisit sille miehellesi etkä meille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-1/5

Vierailija
4/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tykittää taas paskoja provojaan.

Vierailija
5/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle pitäis jonkun oikean miehen antaa kunnon kyydit niin eiköhän unohtuis nämä mielikuvitus kaverit.

Vierailija
6/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt myös lapsistasi on kasvanut nirsoja, kun he söivät koko lapsuutensa vain tuttuja ja turvallisia makaronilaatikoita, kinkkukiusauksia ja spagetti bologneseä?

Vierailija
7/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaita voileipiä sitä olla pitää.

Vierailija
8/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillivati myös.

Vierailija
9/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä pitää olla, ettei tajua tehdä ruokaa  itselleen - siis se mies?

Vierailija
10/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske äijän kokata itse sapuskansa! Ai niin, se on 🐖🐷🐽-jättöaika.

Vierailija
11/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mskuaisti ei ole kaikilla samanlainen. Syömäsi ruoat voivat oikeasti maistua tai tuntua miehesi suussa ällöttäviltä. Perimäänsä ei voi valita. Ruokavalio onneksi usein laajenee, kun makuaisti vanhetessa heikkenee ja pystyy syömään voimakkaamman makuisiakin ruokia.

Älä inise!

Vierailija
12/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehesi syödä mitä hän haluaa. Itse toki valmistaen.

Edellinen

Vierailija
13/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mskuaisti ei ole kaikilla samanlainen. Syömäsi ruoat voivat oikeasti maistua tai tuntua miehesi suussa ällöttäviltä. Perimäänsä ei voi valita. Ruokavalio onneksi usein laajenee, kun makuaisti vanhetessa heikkenee ja pystyy syömään voimakkaamman makuisiakin ruokia.

Älä inise!

Höpö höpö. Uusia ruokia voi oppia syömään. Ainakin lapsella menee keskimäärin 15 kertaa ennen kuin hän oppii pitämään uudesta mausta.

Vierailija
14/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valitettavasti trolli.

Ja lapsemme eivät onneksi ole yhtään nirsoja, vaan syövät kaikkea. Olen minä ennenkin tehnyt muitakin ruokia, mutta yleensä niin, että on ollut jäljellä edellisen päivän makaronilaatikkoa tms. miehelle.

Nyt erona siis se, että noita makaronilaatikoita sun muita söisi vain mies enkä näe järkeä, miksi minun ne pitäisi hänelle passata, kun haluan itse syödä ihan muuta. Tehköön jokainen omansa, ellei kelpaa. Ja hän sitten reagoi näin.

Olen sanonut, että sen kun menee kauppaan, ostaa tarvikkeet ja tekee ihan mitä lystää, mutta ei. Tämä on kuulemma v...uilua.

Ap

Vierailija
15/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäi todella epäselväksi, että miksi olet tähän asti tehnyt niitä mauttomia ruokia koko perheelle, kun olisit voinut valmistaa monipuolisia ja ravitsevia ruokia. Miehelle olisi voinut tehdä samoin kuin pikkulapsille eli annos sivuun ennen maustamista tai sitten mies olisi voinut tehdä itse omat ruokansa.

Meillä oli noin, mies sai itse tehdä ruokansa, jos ei perheelle tekemäni kelpaa. Kala-allergisena hän ei voinut kalaa syödä, mutta ei se estänyt minua kalaruokia laittamasta.

Vierailija
16/16 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tehdään spaghetti bolognese ilman tomaattia?