HUHTISTEN JOULUVIIKKO
Kommentit (26)
Uhkaa tulla aika kiireinen viikko, kun jotenkin on vaan kaikki jääneet vähän retuperälle sitä lunta odotellessa. No säätiedoitusta katsellessa tulee mieleen se ajatus, että on vaan paras alkaa totuttelemaan ajatukseen mustasta joulusta, plaah!!!
Meillä myös meni viikonloppu miehen kanssa ihanasti, oikein vanhan kunnon ajan treffit ;-)
Eilen oli esikoisen partiovala Kiljavalla (olipa ihana tilaisuus) ja sen kunniaksi käytiin vielä koko perhe ravintolassa syömässä. Sitten illalla äidin täytyikin ommella kaikki merkit kiinni paitaan, jotta tänään pääsi kouluun niitä kavereille näyttämään.
Mulla kanssa on lahjat ostettu, mutta onko ne paketissa....eipä tietenkään. Joka joulu sama juttu. Sitä paitsi tää paketointi alkaa oikeasti olla ongelma, kun sitä ei voi tehdä isojen poikien hereillä ollessa ja iltaisin on itsekin jo ihan väsynyt.
Aamulla otin itseäni niskasta kiinni ja tein jääkaapin oveen rästilistan, mitä pitää tehdä mihinkin mennessä ja mitä kaikkea pitää muistaa hankkia. Toivottavasti auttaa. Periaatteessa mä olen ajatellut etten ottaisi stressiä joulun järjestelyistä, vaan taitaapa tuollainen kuitenkin pikku hiljaa tulla ;-)
Minä myös aion tulla tuonne välipäivä tapaamiseen. Missä (Mareilallako?), milloin (onko se taas se 10?) ?????
Rauhaisaa joulun odotusta kaikille ja nyt tämä mamma lähtee vikojen joululahjojen tekoon.
Juup, meillä tuo tapaaminen olisi ja varmaan jotain 10.00 ->
Minä myös ajattelin kirjoittaa jonkin sortin rästihomma listan, niin eipä mitään unohdu. Osa lahjoistakin on ostamatta =( Ostatteko lastenne kummeille lahjoja? Mitä?
Viikonloppu meni siivotessa, eikä vielä ole siistiä (siivoilin siis kaappeja ja laatikoita, ne on nyt siistejä) Silti jotenkin ahdistaa, kun siivous ei näy minnekkään, no aattona on sitten tosi siisitiä, kun on kaikki paikat puunattu ja pesty.
Sama ongelma minulla kuin Vaakamomilla, lahjojen paketointi, kai sitä tässä iltaisin pitäisi jaksaa paketoida, esikko on vaan ottanut tavaksi valvoa, meillä on rytmit heittäneet häränpyllyä =( joten paketoimaan pääsee tosi myöhään. Pojat kuitenkin menevät sänkyyn jo 20.00, en tiedä mikä valvottaa.
Mutta nyt laatikoiden kimmppuun, mukavaa joulunalus viikkoa kaikille
Mareila+Anton
Musta taas lahjojen paketointi on kaikista kivointa. Ostan kivoja papereita ja erivarisia silkkinauhoja ja varikoordinoin :-)
Me ostetaan kummielle lahjat, ihan sen mukaan mika sopii kullekin. Ollaan silti aina juuri niille lahikavereille ostettu. Annan enkkulassa olevalle kummille ihana vanhanajan yopaita mita haa aina kattelee, laventelisaippua ja kasikoru. Kummisedalle sikareita, konjakkia ja Hitchcokin klassikko DVD sarja. Ja kahden kummin kassa sovittiin etta ostetaan vaan lapsille.
Mies saa tana vuonna aika tylsat lahjat, Modern Architecture kirjan, pyjaman ja Twin Peaks DVD setin.
Ihanaa ku on nain hyva ilma, tuntuu vahan enemman joululta.
Kivaa viikkoa
Vaakis ja Lyle, ihanaa, että viikonloput oli onnistuneet! Vähän kateellisena täällä... Minä olen oikea superlistaihminen. Mulla on aina jääkaapissa lista mitä pitää tehdä, ikävää vaan on, ettei se koskaan lyhene.
Mä paketoin lahjat sitä mukaa kun niitä tulee, tykkään kauheasti paketoida. Me sitten hankittiin Amandalle se kolmipyörä. Ihana vaaleanpunaharmaa, ja siinä on kunnon työntöaisa, turvavyöt ja pehmeä päätuki. A sai kokeilla pyörää kaupassa ja oli ihan innoissaan eikä tajunnut ollenkaan että se iso laatikko meidän vaunuissa oli samainen pyörä =)
Meillä on kaikki lapset (taas) kipeinä. Amandalla ja isoveikalla on silmätulehdus ja A:lla oli yöllä kuumetta 40 astetta. Ajattelin että sellasista lukemista on jo enemmän haittaa kun hyötyä eli annoin parasetamolia. Nyt on kuume pysynyt aika ok lukemissa. Noi isot on lähinnä flunssassa (kuin myös A) ja kaikki vähän lämpösiä.
Nyt pitää mennä askartelemaan, Amanda vasta nyt nukahti.
Kotona taas. Tällä kertaa syynä se, että Helka kaatoi perjantain iltavillin kunniaksi television jalkateriensä päälle. Se räpelsi stereoita, kielsin, nostin kauemmas ja käänsin vain selkäni, niin RYSKIS. En minä ollut edes tajunnut, että sen voi saada alas tv-tasolta, mutta se on kyllä tosi etupainoinen. Onneksi tellu oli melkein lattiatasossa, ei se ei tippunut kovin korkealta - toisaalta jos se olisi ollut korkeammalla, Helka ei ehkä olisi saanut sitä kaadettua? Jalat siis jäi tellun ylälaidan alle, sen verran Helka onneksi ehti peruuttaa. Perjantaina ei enää yötä vasten lähdetty minnekään, koska röntgeniäkään ei ois päivystyksessä ollut. Puolet lauantaipäivästä istuttiin sitten sairaalan päivystyksessä, eikä onneksi ollut mitään murtumia. Aika raju mustelma on toisessa jalassa, eikä käveleminen vielä oikein onnistu, vaan on " au" . Ja jos joku kertoo tätä tarinaa miehelleen, niin todettakoon, että ei, televisio ei mennyt rikki ;)
Mutta se hyvä puoli asiassa on, että ehditään laittaa joulua ja käydä ostamassa vielä viimeiset puuttuvat lahjatkin. Mulla on enää perinteinen äiti-ongelma lahjoissa. Ärsyttää, kun joka vuosi se soittaa ja jankuttaa, ettei hälle tarvi mitään laittaa ja ei ainakaan kannata lähettää jouluksi mitään, mitä nyt turhia. Joka vuosi on olevinaan " liian kallis" tai " liian hieno" lahja, kun eihän hän " mitään olisi tarvinnut" . On se nyt kumma ettei ihminen osaa nauttia mistään, tekis mieli sanoa!
Pipareita paistamaan!
jeps, eli keskimmäisen kanssa vietettiin juuri 2 tuntia päivystyksessä..... angiina mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
No sitten eiku piparkakku taloa muokkaamaan, jonka osat leivoin päivällä......no eikös niistä 2 kappaletta ollut jäänyt liian lötköiksi ja ne perkleet menivät äsken rikki, kun yritin suklaalla niitä liimata....... no eikun sokeri avuksi lopputuloksena palanut sormi ja entistä rikkinäisemmät osat............ kiehuuuuuuuuuuu.......
Esikoinen kysyi äsken, että : " ei sitten taideta saada piparkakkutaloa tänä vuonna?" ..........äiti laskee kymmeneen, nielaisee ketutuksen ja toteaa, että onhan se päivä vielä huomennakin, tehdään uudet osat ja katotaan mitä saadaan :-)
Kyllä se siitä vielä jouluksi muuttuu! Itse asiassa kertomuksestasi tuli mieleen eräs lapsuuden joulu, jolloin minä olin aika pieni, pikkusiskoni vielä pienempi, kauhee jouluhässäkkä eikä me epäilemättä ollenkaan autettu tilannetta... Äiti ja isä värkkäsi piparkakkutaloa ja tuloksena oli ainoastaan piparinmurusia ja palovammoja molemmilla. No, piparinpalat oli silti hyviä, kerrankin sai ennen joulua syödä karkeilla koristeltuja piparkakkuja! Sen joulun jälkeen meillä ei tehty piparkakkutaloja :) Saas nähdä kuinka mulle käy, itse asiassa leivoin tänään lisää piparkakkuja, koska onnistuin tiputtamaan edellisestä satsista piparkakkutalon katon toisen puoliskon lattialle.
Ihan vaan pikaisesti tulin pyörähtää..
Kummien lahjoista;
Yksi Miian kummeista on miehen sisko ja kaksi muuta meidän yhteiset kaverit, niin heille on muutenkin ostettu aina jouluisin jotain, niin sama jatkuu tästäkin eteenpäin.
Joululahjoista;
Osa ostettu, osa ostamatta, ideoita kyllä on, mut toteutus ei oo viel onnistunut:) (= Miia ei millään suostu istumaan kaupan kärryissä, jos siis ollaan tuolleen ostoksilla,ruokakaupassa onnistuu)
Ja ollaan myös paketoitu ne, mitä ollaan ostettu. Eilen illalla päätin, että nyt paketoin kun Miia saatiin nukkuu, ja pyysin miehenkin avuksi..No, kun mies sit vaivautui paikalle, niin totesin, että olisin melkeinpä selvinnyt hommasta helpoiten yksinäni:)
Olipas aktiivinen toi eilispäivä, niin paljon viestejä! Kivaa.
Itse olin viikonloppuna (mielestäni) tosi ahkera, ja nyt on kriittisimmät joulusiivoukset tehty! Paikkojen järjesteleminen, pyykit ja muut ainaiset jutut eivät tietysti ikinä lopu, mutta yleisesti ottaen meillä on pitkästä aikaa p u h d a s t a! Jee! Niin ja mullakin on melkein aina rästilista keittiön seinällä, eikä sekään tosiaan koskaan lopu. Toivon, että ajan mittaan tähän touhuamiseen tottuu niin, ettei sitä enää oikeastaan edes pidä " työnä" . Mulla kotitöiden tekeminen on lisääntynyt Lauran syntymän myötä noin 500%:sti, enkä ole vieläkään sitä tosiseikkaa ihan sisäistänyt.
Lahjat ovat täälläkin vielä paketoimatta. Lauran toiset kummit (siskoni ja miehensä) saavat dvd:n ja toinen (ystävämme) valokuva-albumin, johon teetin hänen ja Lauran yhteisiä valokuvia. Sitä sitten täydennellään vuosien mittaan. Mieheni saa minulta luettavaa (kirjan ja muutaman harrastuslehden). Tajusin kuitenkin juuri, että lahja ei ole kauhean hyvä siitä syystä, että miehelläni ei tunnu koskaan olevan aikaa lukemiseen! Siksi täytyykin kehittää vielä lisäksi joku sellainen systeemi, että hän saa ladata itselleen " lukuaikaa" silloin, kun siltä tuntuu. : )
Onnea piparitaloprojekteihin! Me kasattiin elämämme ensimmäinen piparkakkumökki myöhään sunnuntai-iltana ja siitä tuli liikuttavan ihana! Laura kommentoi sitä eilenaamulla: " Jaua maittaa pipataloa." Osaset kylläkin kärähtivät vähän siihen malliin, etten usko kenenkään haluavan sitä taloa syödä.. Varmuuden vuoksi mökki piti kuitenkin asettaa tarpeeksi korkealle paikalle, josta Lauran vikkelät sormet eivät sitä tavoita.
Toivottavasti Helkan varpaat tokenevat tv:n jäljiltä! Kylläpä hän ehtiikin, varmaan säikäytti! Laura nyrjäytti eilen nilkkansa, kun oltiin metsässä kävelemässä. Laitoin siihen kotona tukisiteen, jota L sitten kovasti ihmetteli ja myös ihaili. Olisi halunnut samanlaisen ainakin toiseen jalkaansa sekä käsivarsiinsa. Päiväunten jälkeen jalka oli jo ihan normaali, ja L on päässyt juoksentelemaan tavalliseen tahtiin.
Meille tulee kohta vieraita, joten täytyy siirtyä taas leipomushommiin.
Mukavia joulutouhuja kaikille! Ei stressiä! Paranemisia sairastupiin!
Korelialle ja Annalle tervetuloa Suomeen!
t. Ompunäiti
ps. eilen oltiin rakenneultrassa - kaikki olisi sen mukaan hyvin, eikä se myoomakaan ole kasvanut saatikka lähelläkään synnytyskanavaa.
juu meillä siivous on aika hyvässä jamassa, tosin on tässä vielä puuhaa loppuviikolle. Eilen kävin ostamassa vikat joululahjat ja yllärinä mies soitti, että hänen veilpuolensa tuo meillä aatonaatona paketteja, piti sitten heidän tytöilleen käydä ostamassa jotain, huomaa, että meillä on vaan poikia ja lähipiiri koostuu pojista, en tiennyt yhtään mitä olisin ostanut +/- 10 vuotiaille tytöille,päädyin sitten koruihin. Ja illalla sain lahjoja pakettiin, nyt on enää osa omien lasten lahjoista paketoimatta. Loppuviikosta tulee kiireinen, kun täytyy nähdä ystäviä, viedä lahjoja yms. ja hakea joulukuusi.
Voi, onneksi Helkan jalka on jo parempi, varmaan säikäytti tuollainen, minun kauhuskenaario on, että tv tippuu lasten päälle.
Kiva, että rakenneultra meni hyvin Ompunäidillä ja myoomat on pysyneet kurissa ja herran (pitäiskö sanoa rouvan) nuhteesa.
Vaakikselle tsemppiä, kyllä se joulumieli siitä taas palaa, minä en tee piparkakku taloa, koska ei hermo kestäisi sekuntiakaan ja lopulta kun se olisi valmis (jos niin pääsisi käymään) vahtaisin tekelettäni kaulimen kanssa, jumakekkuli sellaisen vaivan näin, ettei tätä syödä ikänä...
Errj: Meidän äiti on ihan presis samanlainen, kun kysyy mitä tarvitsee haluaa, niin " enhän minä mitään..." ja kun sanon, että ostan kuitenkin, mielummin jotain oikeasti tarpeellista, niin aatona ( tai sen jälkeen) alkaa niin hienoa ja liian kallista jne. rasittavaa.
Mukavaaa jouluodotusta kaikille
Mareila+Anton
Huomenta. Meillä kaikki muut vielä nukkuvat - ensimmäinen lomapäivä =) Ja ensimmäinen yö tosi pitkästä aikaa että A ei herännyt huutamaan, eikä oikeestaan herännyt muutenkaan.
Enne kun unohdan, vaakamomille piti jo aikanaan sanoa, että olipa ilosia uutisia ne teidän esikoisen koulu-uutiset. Hienoa että poika (ja te) olette jaksanut tsempata noin hyvin! On se hassua, meidänkin esikoinen menee syksyllä kolmannelle, mikä on ihan käsittämätöntä. Muistan kun ite juuri olin kolmannella ;-) Ja mikä on hassua, että sillon kun hän oli vauva niin joku kun kertoi, että hänellä on kolmasluokkalainen lapsi niin ajattelin, että eihän se suunnilleen edes ole lapsi ja että toi aika on jossain todella hamassa tulevaisuudessa. Nyt se yhtäkkiä onkin tässä ja oma lapsi tuntuu kuitenkin vielä hyvin pieneltä, siltä omalta vauvalta.
Hui, pelottava tuo Helkan juttu, onneksi meni loppujen lopuksi ihan hyvin kaikki. Voin lohduttaa, että hyvin vaikeeta tuollaisia onnettomuuksia on estää.
Ompunäidin ultrasta oli kiva kuulla ja että kaikki on hyvin! Toivottavasti myös errj:llä ja kaikilla muilla odottajilla asiat ovat mukavasti. On se ihme, miten minä haikailen noita aikoja (siis raskautta) vaikka järjelläni tiedän, ettei se niin auvoista ollut. Mutta tunnepuolella olen tyystin unohtanut kaikki epämukavuudet.
Kiva, että Mareilalla ja Omppiksella on siivouksen jamassa. Minä olen vähän siivousfriikki, mistä on se etu, että joulun alla ei tarvi tehdä mitään isompaa siivousta. Kyllä mä keittiön pesin etikalla, mutta meillä on niin pieni keittiö että meni hetkessä.
Piparkakkutaloista =) Viime vuonna tehtiin Ikean talo joka jo ennen joulua oli lössähtänyt kasaan. Varmaan minusta johtui eikä Ikeasta... Tänä vuonna ollaan sitten vaan tyydytty pipareihin, keskari on niin innoissaan leiponut muumeja ja myitä ja bamseja.
Eipä nyt tullut hipusta juuri mitään. Amanda voi siis ihan tavallisesti. Tänään tulee anoppi melkeen kahdeksi viikoksi ja uskokaa tai älkää niin nyt vielä odotan sitä =) Huomenna sitten tulee miehen sisko perheineen niin joulutunnelma on siinä.
Kyllä mä vielä tänne eksyn ennen uutta vuotta mutta sanon jo nyt, että te olette kaikki aivan ihania ihmisiä! Kukaan muu ei jaksaisi mun höpinöitä näin kuunnella ja kommentoida...
Viimeisiä päiviä viedään :-)
Nyt alkaa mullakin vähän joulufiilikset nostamaan päätä...kyllä tää tästä. Mulla on kyllä sama juttu, kun Kentillä, että koska olen hieman siivousfriikki ei mitään kaaosta oikeastaan olekkaan ;-) Ja eläinten kasvanlähdön ja kiitos pienten sorkevien poikien en aio loppusiivousta tehdäkkään ennen lauantaita. Sunnuntaiana joutuu anyway vielä imuroimaan.....
Kiitokset onnitteluista Kent. Pakko myöntää, että esikoisen koulu-uutiset taisi olla mun parhain joululahja...kyllä putosi kivi sydänmeltä...sitä paitsi , onhan se kiva huomata, että tehty työ tuottaa tulosta. Eikä tässä oikeastaan muuten ole mitään kiirettä, mutta kun tuo esikoisen nykyinen koulu on sellainen pikku lasten koulu (eskari, 1-2 luokat), niin esikoinen alkaa jo nyt erottumaan joukosta kiitos sen varhaisen murrosiän :-( Niinpä toivon, että hän seuraavassa koulussa sulautuu hieman enemmän joukkoon ;-)
Täytin muuten just paperit, jossa aion hakea hänet matemaattis-luonnontieteen erikoisluokalle. Poika kun on haka matikassa ja on aina ollut kiinnostunut luonnosta, niin luulen sen sopivan hänelle kuin nenä päähän ;-)
Piparkakkutalo (yritys 2) sitten onneksi onnistui, muuten olisi kyllä jäänyt perhe ilman muumitaloa ;-) En edes polttanut käsiä tänä vuonna, vaikka talo kieltämättä on vähän vino......nooh se on sellainen muumitalo myrskyssä versio.
Vikat paketit panin just pakettiin (melkein;-)), tänään haetaan joulukuusi, huomenna on poikien joulujuhlat, joten kyllä tää taas tästä.
Ajattelin muuten, että haen huomenna vielä miehelle lahjaksi tuon pelin : " master of the television" . Onpahan aikuisillekin ajanvietettä ja luulen miehen olevan eri haka tuossa pelissä ;-)
Jeps, nyt hommiin
Onnea muuten Ompunäidille onnistuneesta rakenneultrasta. Ja Helkalle kaukainen puhallus jalalle (ja äidin hermoillekkin), oppikohan tuosta episodista jotain.....tuskin ;-) Ehkäpä me muut äidit kuitenkin !!!!!
Rauhallista joulua kaikille, tosin enköhän minä tänne vielä ennen joulua ehdi
Kuulla, että joulufiilis alkaa nousemaan jokaisella =) Minulla myös, tuo vähäinen lumi auttaa asiaa ja glögit joita maistelen iltaisin lasten mentyä nukkumaan =) Ja ystävät, joita tulee kylään harva se ilta.
Juu, minä teen aina joulun alla isomman siivouksen, kivaa kun on siistiä. Paljoa ei ole enää tehtävänä. JOuluruoat sain ostettua tänään, eli homma hanskassa niiltäkin osin.
Kent: Pakko sanoa, että kun esikko oli pieni, tuntui joku eskari tosi tosi kaukaiselta ja ensi vuonna meidänkin " Pikkuinen" menee eskariin, tuntuu vähän absurdilta, toinen tuntuu NIIN pieneltä vielä.
Nyt siivousten kimmppuuun taas,
Mareila+Anton
Ihan hirveesti kaikkea on tekemättä ja pakko on vielä tämä päivä homehtua töissä. Ehkä saadaan aatoksi valmista, ehkä ei. Haluaisin vain niin, ettei tarvis enää aattona värkätä mitään suurempaa, että vois olla vaan ja lomailla. Yötöiksi varmaan menee.
Onneksi on vähän luntakin, eikä tämä varmaan ehdi edes sulaa pois ja la-su yöksi on ainakin tällä hetkellä luvassa lisää lunta. Kaipa joulupukkikin pääsee tulemaan, ellei juutu skodallaan kinokseen, ehe ehe.
Mulla on vähän hervoton olo. Käytiin ultrassa tänä aamuna (heräsin jännittämään klo 4.20, mietin kaikkea kauheuksia mitä voi sattua ja tapahtua ja itkeä tihrustin... Miten niin raskaana!!) Ultrassa oli kaikki hyvin, ja Ompunäidille pitikin sanomani, että olipa hyvä että myooma oli pysynyt aisoissa! Taas on vähän helpompi nauttia raskaudesta, kun on nähnyt että kaikki edelleen ok. Meille on muuten tällä kertaa tulossa poika, erittäin suurella todennäköisyydellä - kätilö tuumasi, ettei se tatti jätä kovinkaan paljoa tulkinnanvaraa :) Viimeksi ei haluttu edes tietää, tai itse asiassa minä en halunnut tietää. Nyt sanoin miehelle, että saat päättää, halutaanko kysyä.
Täytyy varmaan siivota pöytä joulun kunniaksi. Tunnit matelee!
Viimeinen työpäivä ennen joululomaa vetelee jo viimeisiään.. Nyt tulee loma tarpeeseen. Tämä viikko on ollut absoluuttisen kamalan kiireinen. Kuuden hengen työryhmässä olen ollut pitkälti yksin paikalla ja tehnyt sosionomin koulutuksessani hommat sairaanhoitajasta johtavaan sossuun. Eli olen ottanut huumeseuloja, kuljettanut kusipurkkeja, thenyt työnohjauspäätöksiä, plärännyt laskuja, hoitanut paikanvarauksia ja tietenkin ohjannut ryhmiä ja tukenut asiakkaita asioissaan. Väsymys on sitten kotona näkynyt. Eilen syötiin kalapuikot lattian kautta (koiralle meni kyllä osa). Toissapäivänä etsin esikon kanssa kaupassa kärryjämme, kunnes tajusin, että meillähän on tämä kori eikä kärryjä ollenkaan. Juup!
Mutta, joulumieltä olen pitänyt yllä. Lasten kanssa ollaan laulettu ja leivottu. Eilen paketoin lahjoja. Menemme ensin minun vanhempien luo ja sitten siirrymme mieheni vanhempien tykö. Tämä on minusta loistava järjestely ja odotan läheisten seuraa sekä tietenkin pöydän antimia. Joulustressiä ei ole. Tämä työstressi ei ole antanut moiselle ilmiölle tilaa :)
Joo, on minulla se huhtihippunenkin, tosiaan. Tässä omasta navastani vaan vouhkaan. Pihla on ollut (puuta koputan) terveenä, mutta hyvin... miten sen sanoisi... no, hyvin touhukkaana ja vaativana. Siis neidillä on virtaa ja temppuilua pienen kylän tarpeiksi. Taidot motorisella puolella hämmästyttää. Toissapäivänä neiti seisoi monta sekuntia yhdellä jalalla, molemmilla puolilla vuortellen. Minä olen havainnut ekat äiti-tytär-suhteen kolikon kääntöpuolet. Olemme niin läheiset ja toisissamme kiinnikin, mutta sitten tulee törmäyksiä. Pihla osaa näppäillä minun viulunkieliäni just passelin kiristelevästi. Pojumme ei ole vastaavaan kyennyt. ONko muilla huomioita, miten tytär-äiti tai poika-äiti suhde eroaa?
Nyt lopettelen.. Olen oikeasti aivan pullollaan jouluintoa! Tänään avaamme saamamme glögipullon ja julistamme joulun alkaneeksi.
Nauttikaa, olkaa kiitollisia, naurakaa, rentoutukaa, unohtakaa kertyvät kilot ja herkutelkaa!
Lyle
Joulustressi - löytyy kyllä täältäkin. Blääh - eilen hajosi auto (tai siihen tuli joku tekninen vika ja sitten sitä hinattiin ja haettiin vara-autoa jne Mareila huom. meillä on sama auto kuin teillä;) ja tänään hain kuumeisen neidin hoidosta kesken päivän -joten suunnitttelemani " oma" kaksituntinen lahjojen etsintään meni sitten puihin - täällä taas vaan surffailaan kun neito nukkuu.
Korvien putkitus oli keskiviikkona se meni hienosti - mutta tämä kuume/yskä tästä näin joulun alla vielä puuttuikin..
mutta joulusiivous tuli tehtyä viime viikonloppuna oikein totaalisesti, saunaa myöten - ihanan puhdasta oli hetken - saman voisin tehdä huomenna uusiksi - syynä siis koira josta lähtee karvaa niin, että ihmettelen että sillä ylipäätään on turkki.
Jotenkin silti joulufiilis vähäsen kasvaa - täällä sentään on hieman lunta maassa - jäänteet alku viikosta. Tänään haetaan kyllä vielä joulukuusi ja juodaan lahja viiniä - eikähöhän se tästä sitten taas ala sujumaan!!!
Ihanaa joulunaikaa kaikille hippusille ja perheille,
Sma&E
No, me taidetaan kyllä olla ainut hippusperhe joiden talon rakennus on loppusuoralla kaiken muun hässäkän lisäksi. Mä en silti stressaa. Kuusi on vielä raksalla pihassa, kinkku kaupassa, puolet lahjoista paketoimatta ja 3/4 kämpästä siivoomatta. Kummityttökin on hoidossa ja mies ei kun rakentaa (=järkkäilee niitä hommia). Onneksi aattona ja joulupäivänä mennään (melkein)valmiiseen pöytään.
Muuttoa vartenkin pitäisi pakata, mutta kai sitä ehtii. En nyt ennen joulua aio siihen enää ryhtyä kun on kuitenkin kuukausi vielä aikaa muuttaa.
Hippunen voi hyvin ja on onnessaan serkkutyttönsä seurasta. Hän rakastaa kaikkea jouluun liittyvää; kortteja, valoja, kynttilöitä ja koristeita. Siksipä haluankin että tulevasta muutosta huolimatta joulu näkyy meillä kotonakin.
Mutta taidan siirtyä hyödyntämään tätä päiväuniaikaa hieman hyödyllisempiin hommiin...
RAUHAISAA JOULUA KAIKILLE HIPPUSPERHEILLE!
mallu rv 27(?) ja H
Kiitos kaikille ultraonnitteluista - ja samanmoiset takaisin Errj:lle! Poikavauva ehkä selittäisikin sun kohdalla tämän erilaisen raskauden kuin viimeksi vai mitä? Mulla on jotenkin tyttöfiilis. Ultrassa emme nähneet mitään viitteitä mihinkään suuntaan, emmekä asiaa kysyneetkään. Jotenkin vaan on sellainen olo, että pikkusisko olis Lauralle tulossa. Tämä ei kuitenkaan ole mikään toivomus, vaan tyttö tai poika olisi kumpikin iloinen yllätys!
Ihanaa lukea teidän joulufiiliksistä kiireenkin keskeltä! Samaa voisi sanoa täältä. Olen kuunnellut radiosta joulumusiikkia ja leiponut p a l j o n. Meillä on käynyt tällä viikolla kolmet vieraat, ja Lauran kummi tulee vielä huomenna joulupuurolle. Tänään me mennään puolestamme kyläilemään serkkuni perheeseen, ja ekaa kertaa olen saanut aikaiseksi leipomuksia tuliaisiksi (jotka ovat tosin vasta menossa uuniin, joten toivotaan ettei tule super-rumia tekeleitä kuten yleensä..muuten tulee kiire tuliaisten kanssa). Illalla olisi tarkoitus paketoida lahjoja ja maistella glögiä, ihanaa.
Laura just heräsi päiväunilta tuolla parvekkeella. Istuu rattaissa, muttei halua tulla sisälle : ). Neiti nukkui muuten viime yönä melkein 12 tuntia eli aamukasiin!! Jeejee.
Täytyy kuitenkin tässä lopetella. Jos en ehdi enää palstailemaan, niin yhdessä Lauran kanssa toivotamme teille ihanille hippusäideille ja hippusillenne ja koko perheillenne oikein oikein hyvää ja hauskaa joulua!
t. Ompunäiti 20+1 ja Laura 9.4.
.. kuten aikaisemmin arvelinkin, meillä ei enää arvaisi joulusiivousta tehdyksi! Ja jos meillä olis talo rakenteilla niin huh huh.. Mallu älä tosiaan stressaa!!
Yhden uudenvuodenlupauksen ajattelin tehdä: luon itselleni jonkinlaisen kodinjärjestys-systeemin, jota seuraamalla koti pysyy koko ajan peruspuhtaana ja suht siistinä. Peukut pystyyn että se onnistuu!
Nyt tuolta halutaan vissiin jo sisälle joten heippa!
t. O
Yllätin itsenikin, kun sain pinon aloitettua. Ja jouluviikoksi tämän viikon nimesin, sillä onhan sunnuntaina jouluaatto. Saisikin jo olla perjantai, niin olis työt loppu ja lomailu alkaisi...
Mulla olis nyt vihdoin viimein tavoitteena päästä hippusten tapaamiseen silloin välipäivinä. Monelta ja missä te olittekaan tapaamisen sopineet? Mietin noita unia ja muita vaan, sekä kyytejä.
Viikonloppu oli oikein onnistunut. Mieheni kanssa vietimme laatuaikaa ja lapset olivat olleet hoidossa pieniä enkeleitä. Nukkuneetkin aivan älyttömän pitkään. Saimme kyllä sitten padotut kiukut niskaan eilen, kun haimme lapsia taas kotiin päin, mutta se vain jotenkin kuuluu asiaan.
Joululahjat on hankittu, joten nyt vain odottelemme sunnuntaita. Ihanaa!