Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon jatkuvasta häpeästä?

Vierailija
12.08.2023 |

Mulla on mennyt todella vaikeaksi elämä, kun saan nolostumiskohtauksia kun jaan omia kokemuksiani muille. En pysty enää samalla tavalla keskustelemaan asioista muiden kanssa. Mikä neuvoksi nolostumiskohtauksien hallintaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kohdannut negatiivista suhtautumista, kun olet kertonut kokemuksistasi? Ei kaikki ole sinusta lähtöisin ja etenkin häpeä syntyy ulkopuolelta tulevasta palautteesta.

Vierailija
2/7 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi kun olisit joutunut kohtaamaan sitä kiusaamista mitä itse kokenut. Et selviäisi hengissä. Ohjeeni jatka matkaa. Älä ikinä luovuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ja terveet elämäntavat. Ehkä lääkkeetkin voivat auttaa, mutta en tiedä onko se sitten kivaa elämää,  kun tuntee ovat latistuneet ja tuntuu olevan jollain tavalla kuollut.

Vierailija
4/7 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kohdannut negatiivista suhtautumista, kun olet kertonut kokemuksistasi? Ei kaikki ole sinusta lähtöisin ja etenkin häpeä syntyy ulkopuolelta tulevasta palautteesta.

Vanhemmilta saan säännöllisesti kritiikkiä. Netissä ja joidenkin puolituttujen keskuudessa herätän hilpeyttä, kun olen sen verran friikki. En kykene tämän takia rentoutumaan kunnolla ja olen alkanut välttelemään nolostumiskohtauksia aiheuttavia tilanteita.

Vierailija
5/7 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset psykologisesti turvallisen ympäristön ja lähipiirin keiden seurassa on lupa epäonnistua sekä olla välillä nolo, eivätkä he tuomitse tai kiusaa sinua siitä. Sen jälkeen saat itseluottamusta olla hölmömpi myös tuntemattomienkin joukossa ilman elämää rajoittavaa häpeää. Pienistä askelista eteenpäin.

Vierailija
6/7 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu ihan tieteellisiin artikkeleihin mistä häpeä johtuu. Kaikki tunteethan on evoluution saatossa syntyneet johonkin tarpeeseen. Esim. vihan avulla saa aikaan tärkeitä asioita.

Vierailija
7/7 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos en kuulukaan laumaan vaan olen ikuinen yksineläjä omine haavemaailmoineni joita kenenkään muun ei ole tarkoitus ymmärtää? Ehkä se jatkuva sosiaalinen nolous on siitä merkki, että pitäisi oppia nauttimaan yksinäisyydestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä