Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset käy festareilla?

Vierailija
12.08.2023 |

Ulkoilmakeikoilla on harvemmin kovin hyvät soundit, hirveä ryysis ja jono joka paikkaan, känniläisiä, roskaa, saastaiset kusiputkat, pahimmillaan ihan hirveä ilma, tarjolla ylihintaista snägäriruokaa ja kaljateltasta bulkkiolutta hintaan 12 euroa tuoppi. Ja päivälippu tällaisesta sitten jotain 130 euroa. Sen vielä tajuan että nuoriso haluaa näissä luuhata mutta että monet aikuisetkin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt.

Vierailija
2/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn musiikin takia ja siksi, että festareilla näkee bändejä, joita ei muuten näkisi. Tarkoitan lähinnä ulkomaisia. Kaljaa en osta, joten sen hinnalla ei ole väliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Joku voisi ihmetellä, miksi aikuinen ihminen viitsii käyttää aikaansa muiden tekemisten ihmettelyyn roskapalstalla. Järkevämminkin voisi aikansa käyttää. 

Vierailija
4/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole känniläisiä tai kusiputkia nähnyt Savonlinnan oopperafestivaaleilla tai juurikaan edes Porin Jazzeilla. Ne ovat ainoat "festarit", joilla tykkään käydä. Olen hieman päälle 50v

Vierailija
5/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päästä tämän vuoden ekat festarit. Yhden päivän lippu vain 80e. Asun 500m päässä. Kiva pyörähtää eikä ole pakko ostaa mitään. Ei ollut pahat jonot viime vuonna. Näkeepähän hyviä bändejä. Muuten en festareilla juuri käy.

Vierailija
6/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festareilla on hauskaa. Siksi.

Vierailija
7/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla festareilla tunnutaan käyvän musiikin ja yhteisen hengailun takia. Flow:ssa tunnutaan käyvän vain somekuvien takia. Puhutaan kuin mistäkin juhlapyhästä, että "vietetään Flow'ta ja selitelläään jos siellä ei olla. En pysty ymmärtämään tuollaista. 

Vierailija
8/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykätään rockmusiikista ja festaritunnelmasta, siksi.

Vierailija
9/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuska on minulle samanlainen kesäperinne kuin osalle mökkijuhannus tms. Olen käynty siellä joka vuosi siitä saakka, kun kyseinen tapahtuma on järjestetty eli vuodesta 1998. Ja aion käydä niin pitkään kuin kunto kestää. 

Vierailija
10/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on hyvä pöhinä.

Vierailija
11/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni käynyt kertaakaan festareilla ja ikää on 44v. Alkoholistin tyttärenä olen aina vältellyt tapahtumia, joissa on humalaisia ihmisiä. Lapsuuden traumat ovat vaikuttavat, mutta ymmärrän kyllä, että kaikilla ei sellaisia traumoja ole, joten heitä ei haittaa, vaikka ympärillä porukka hiukan sekoilisikin. Tuosta näkökulmasta festarit ovat varmasti ihan kiva tapahtuma.

Savonlinnan oopperajuhlissa on ehkä hiukan iisimpää menoa, joten sinne voisin joskus mennäkin. Tai niin ainakin luulen.

Vierailija
12/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut periaatteena mennä musiikin takia ja pyrin minimoimaan ajan jonka festarialueella vietän. En todellakaan mene hengaamaan sinne muuten vaan ja esittelemään itseäni, toisin kuin moni muu tekee.

Vierailija
13/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Live on aina live. Ihan eri asia kuin levyltä kuuntelu. Hyvässä mielessä. Tunnelma on suurin syy käydä missä tahansa tapahtumissa festareista lätkämatseihin ja konserttisalikonserteista klubikeikkoihin. 

t. aktiivinen tapahtumakävijä

Vierailija
14/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupunkifestareilla.

Lähellä, pääsee fillarilla tai bussilla. Jos sataa, jätän väliin, vaikka ostettuna halvat ennakkoliput. Näen suosikkibändini.

Kaljaa en juo, otan kotona pohjat ja ruoat.

Näin aikuiseen malliin.

Ostapa Vip-liput ja nauti.

Vierailija
15/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käy enää. Liput ja kaikki virvokkeet+ruoka ovat ylihintaisia. Vielä 2000-luvun alkupuolella oli suht edullista ja olisi voinut käydäkin. Festareilla oli myös siihen aikaan isoja kansainvälisiä nimiä.

Vierailija
16/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee monta bändiä kerralla, voi tutustua uusiin ihmisiin jne.

Vierailija
17/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillun takia

Vierailija
18/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että ap ei ole käynyt koskaan festareilla. Suurimmassa osassa meno ei ole ollenkaan tuollaista, mitä ap kuvaa. Liput toki maksaa, mutta otapa huomioon, että saat samaan hintaan monta keikkaa. Jos menet yksittäiselle keikalle joudut maksamaan suhteessa paljon enemmän. 

Vierailija
19/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä tienaamassa rahaa, joten kerran pari kesässä 130€ lippu ei ole ongelma. Harvoin ne kyllä noin paljoa yhdeltä päivältä maksavat. Yleisin päivälipun hinta on 60-90€. 

Vierailija
20/22 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändien takia minäkin festareilla käyn(no ok, vaan Tuskassa nykyään),muuten tuskin kyseisiä bändejä näkisin, niinkun tänä vuonna Electric callboy, Ghost ja Lorna Shore. En käy esittelemässä itseäni, eikä se 10e tuoppi tai 2 nyt kerran kesässä niin kovasti kirpaise.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi