Niska -ja selkä jumit, käden jatkuva puutuminen
Minulla on yli kahden viikon ajan ollut värinää/pistelyä oikeassa jalkaterässä ja samaan aikaan alkoi niska olla outo ja päivien aikana tuli jäykkyyttä. Viikko sitten alkoi oikea käsi tuntua oudolle ja aamuyöisin tähän päivään asti käsi puutuu kokonaan. Tiistaista alkaen aamuisin on käsi outo, pistelevä ja iltaa kohden aina pahentuu että alkaa puutua täysin. Venytykset ja hierominen ei auta, vain pahentaa. Eilen yritin lenkillä käydä ja pistely alkoi käden lisäksi olla poski/leukalinja.
Lääkärissä käyty josta sain kipupiikin ja reseptillä ottaa viiden pvän ajan että nyt katsotaan onko niistä apua ja elämä palautuisi normaaliksi. Lääkäri ei lähtenyt selvittämään tarkemmin vaan oli että niska ja kipupiikki. Takana oli huonosti nukuttu yö ja aamulla aivosumun tapainen olo. Kipupiikin jälkeen jatkunut huono olo, väsymystä. Kipupiikki auttoi muutaman tunnin ja alkoi taas pistely jalkaterä ja kädessä, istuminen pahentaa pistelyä molemmissa mutta sitten liikkeellä on hutera olo.
Fysioterapeutti epäili että olisi tos-oireyhtymä, tämä arviona vain näkemättä. Jännitysniska ollut aina ja lysähtynyt ryhti/hartiat työntyy eteen.
Vuosien aikana minulla ollut tätä aamuyö puutumista / kipua olkapää hartiat, hyviä ja huonoja kausia, mutta nyt ensimmäistä kertaa tälläistä että jalka puutuu/värisee, ja se että käsi on päivälläkin täysin outo/pistely ja iltaa kohti puutuminen.
Onko paikalla muita joilla on niska-ja hartia jumeja, että kuulostaako tutulta? Oletteko jatkaneet lääkärin luona selvittelyä vai menneet fysioterapeutille? Venytyksiä ja jumppaa olen tehnyt joka pvä, ja aluksi epäilinkin, että venytykset on mennyt pieleen tai liian pitkään tehnyt kun on virheasento/jännitysniska/purentaongelma että ikäänkuin pahensin tätä ongelmaa. Venytyksien ja jumpan pois jättämisellä ei ollut vaikutusta tai sitten niiden tekemättä jättäminen aiheutti läpi yön kestävän puutumisen/pistely. Kiitos, jos joku tämän pitkän viestin jlk vielä jaksaa vastata.
Pyydä päästä hermoratutkimukseen.