C/d
Miksi naine voi pukeutua mien pukuun ja se on yleisesti hyväksyttävää ja voimaannuttavaa ? Jos hän vetää maiharitakin niskaan ja maiharikengät jalkaan se on ok. Sänkyyn tullessaan hän voi pitää poikaystävänsä paitaa ja omia boxereita ja se on sexyä. Lyhyitä hiuksia ei karsasteta. Voi käyttää nuuskaa tai polttaa röökiä, hankkia tatuointeja, harrastaa perinteisesti miehisiä lajeja jne astua kohti maskuliinista segmenttiä. Hyvä. Mikäli mies tekisi vastaavaa, sitä kummeksuttaisiin. Vaikka W Axl Rose ja Sean Connery nähtiin kiltissä ja miesten hameet ovat olleet tulossa varmaan 80-luvulta lähtien, ei itä-suomen mopoilevalla Antilla hametta hyvällä katsottaisi. Tv:stä tuli hiljan joku ohjelma romu-ukosta jonka kielenkäyttö ja käytös oli kuin satamajätkän, mutta pukeutui tuubitoppiin, minihameeseen ja korkkareihin meikaten vahvasti. Freddie Mercury, Elton John, David Bowie, Mick Jagget ovat vahvasti flirttailleet ristiinpukeutumisella ja on heidän seuraajiaan myös Suomalaisessa populääärimusiikissa. Osasihan miehet koristautua jo satoja vuosia aiemmin. 1500-luvulta lähtien miehillä on ollut röyhelöpaitansa, meikkinsä, korvakorunsa ja peruukkinsa. Jalassa korkokengät polvihousut pusseineen ja silkkisukat.Myöhemmin pidettiin uutta keksintöä, sukkahousuja, joita miltei jokainen poikalapsi piti pienenä melkein koulunaloitukseen asti jalassaan. Silti kun lähden talvella hiihtolenkille tai juoksemaan ja laitan sukkahousut jalkaan, sitä katsotaan oudosti. Miksi ?
Pidän myös sukkahousuja usein illalla/yöllä ihan pyjamahousujen sijaan ja siksi, että ne jollain tavalla kiihottavat minua. Miksi ? Tätäkään en ymmärrä, mutta silti jatkan.
Kommentit (16)
Olen toki ja jatkan ilman muuta. Uskon kuitenkin että en ole ainoa joka miehenä a) käyttää ja b) nauttii erityisesti sukkahousuista. Mitenkään muuten en ole naisten alusvaatteisiin tahi vaatteisiin vihkiytynyt. Niitäkin on paljon ja suurin osa kaapissa. Mietin vaan tuota toiselle hyväksyttyä ja toisille ei-juttua kun naiset räksyttää aina tuosta tasa-arvoisuudesta
Olen todennut ainakin maratonia varten harjoitellessani että sopivanpaksuiset (en tiedä niitä denejä) sukkahousut, edellyttäen että ovat oikeaa kokoa, jakavat lämmön jalan lihaksille tasaisemmin eivätkä hierrä samoin kuin muut perinteisemmät kalsonki-sukka-yhdistelmät siellä shortsien tai verkkareiden alla. Mikä tärkeintä minulle on seikka että vähentävät suonenvetoa harjoituksen aikana ja yöllä.
Pekka Juutilainen neuvoi tämän sukkahousujutun aikoinaan ja siitä lähtien olen käyttänyt lenkillä ja kilpailuissa kylmään aikaan. Hyvät varsinkin märällä kelillä. Esim. yösuunnistuksessa ne pitävät jalat lämpöisenä kun vesi ei valu pois vaan lämpenee ihoa vasten. Eikä minua ole kehoitettu menemään naisten puolelle suihkuun.
Katselin juuri netistä uusia sukkahousuja. Nyt on paljon tarjolla malleja missä on ikäänkuin kolmas lahje penistä varten. Toihan vaikuttaa fiksulta oivallukselta. Taidan laittaa tilaten. Muilla kokemuksia tuollaisista ?
Se penislahkeeksi nimeämäsi tuntuu muuten kivalta ja muutenkin niiden leikkaus on eturessun kohdalta aika kivan tuntunen
Tuli tosta miellen itselleni tärkeiden fiilisten (mukavuus ja kiihottavuus) lisäksi se tärkeä asia: ennakkoluulot ja häpeä. Urheilupiireissä sukkahousujen käyttö on suht yleistä niiden hyvien ominaisuuksien takia ja lisäksi ne hyvin vähän erottuvat trikoista. Lisäksi sporttiporukoissa niiden käyttäminen on aika hyväksyttävää, ei ainakaan nosta kulmakarvoja. Mutta entä muualla-hämmästelevätkö miehet muuten jos näkevät että jollain on vaatteiden alla sukkahousut ? Entäpä naiset-miten suhtaudutte miehiin, joilla on sukkahousut ? Jos vaikka ravintolasta tarttuisi mukaan mies, jolla olisi kalsareiden sijaan nailonit ? Jatkuisiko ilta kivoissa merkeissä ?
Nyt oli Iltalehdessä kiva juttu jääkiekkoilevasta parikymppisestä, joka pukeutuu usein hameisiin ja sukkahousuihin. Kiva että yleistyy vaikka toukohousut eivät pysty sulattamaan. Mutta vähitellen, vähitellen. Ja suosittelen kokeilemaan, vaikka piilossa
T. Javo
Javo kirjoitti:
Nyt oli Iltalehdessä kiva juttu jääkiekkoilevasta parikymppisestä, joka pukeutuu usein hameisiin ja sukkahousuihin. Kiva että yleistyy vaikka toukohousut eivät pysty sulattamaan. Mutta vähitellen, vähitellen. Ja suosittelen kokeilemaan, vaikka piilossa
T. Javo
Sitä se pleikkaus teettää..
Vaatii todella paljon nuorelta mieheltä pukeutua vähääkään erilailla kuin muut. Saati sitten jääkiekkoilijan, jotka ovat niin vanhollisia ja perinteisiä ajatusmaailmaltaan. Ja vielä noin upean erilailla-tyyli on jotain sellaista mitä en ennen ole nähnyt. Hienoa että meillä on nuoria jotka näkevät laatikon ulkopuolelle ja että meillä on toimittajia jotka nostavat nämä uuden ajan airuet esiin.
Jahve
Jahve kirjoitti:
Vaatii todella paljon nuorelta mieheltä pukeutua vähääkään erilailla kuin muut. Saati sitten jääkiekkoilijan, jotka ovat niin vanhollisia ja perinteisiä ajatusmaailmaltaan. Ja vielä noin upean erilailla-tyyli on jotain sellaista mitä en ennen ole nähnyt. Hienoa että meillä on nuoria jotka näkevät laatikon ulkopuolelle ja että meillä on toimittajia jotka nostavat nämä uuden ajan airuet esiin.
Jahve
Juu, vaatii munaa tuollainen
Illat viilenee ja kohta voi taas kulkea farkuissa jotka kätkee vaikka tiheäsilmäiset verkkosukkahousut-jesh !
Se, jos miesten vaatteiden käyttö on naiselle voimaannuttavaa ja hyväksyttävää, johtuu siitä, että mies on ihmisten mielissä lähtökohtaisesti ylempiarvoinen naiseen verrattuna. Kun nainen pukeutuu miehisesti, hän nousee miehen tasolle, mutta päinvastaisessa tapauksessa mies alenee naisen tasolle.
En pidä tätä ajattelua itse mitenkään hyvänä, mutta näin se vain näyttää olevan.
Hyvä pointti sinänsä, en tiedä onko näin oikeesti mutta näkökulma on olemassa
Mulla unelma että voisin kulkea naisen seksikkäissä alusvaatteissa vaikka jossain juna-asemalla tai lento-asemalla. Vaikka silmät sidottuna pakotettuna kulkemaan.
Javo
Jatka ihmeessä. Hienoa että olet löytänyt oman juttusi.