¤¤¤ Joulutontut 06 jouluviikkoon ¤¤¤
Kommentit (32)
Sophie77, toivotaan vielä, ettei täti ilmaantuisi koko arsenaalillaan kuvioihin.
Mannarii, toivottavasti sulla on tilanne sama, kun esikoisen kanssa! Piti heti vastata, että mä ajattelin ihan samalla lailla niiden viimesten kuukautisten kanssa. Meinaan, jos nyt tärppäis niin sanosin kylmän viileesti menkkojen olleen silloin pari viikkoa sitten. Koska nyt kerran bongasin oviksen ja nehän aina laskee sen 28 päivän kierron mukaan. Tuloksena olis pelkästään lasketun ajan siirtyminen ekan ultran perusteella eikä siinä mun mielestä ole mitään järkeä, jos itse tietää milloin hedelmöitys on voinut tapahtua. Mä kanssa ajattelin tällä kierroksella käydä lääkärikäynnit yksityisellä. Kaikella kunnioituksella terveyskeskuksen lääkäreitä kohtaan, niin meillä ne neuvolalääkärit ei ole gynekologeja ja jotenkin mä en vakuuttunut ihan kaikesta mitä siellä vastaanotolla tapahtui. Ja varsinkin, kun mulla loppuraskaus ei mennyt ihan putkeen niin jotenkin tuntuis olo varmemmalta semmosella lääkärillä, josta mä olen täysin varma, että se tietää mitä tekee. Neuvolalääkäri ei osannut mulle vastata oikeen mihinkään mitään, kun mä siltä jälkitarkastuksessa kyselin siihen mun loppuraskauteen ja synnytykseen liittyen. Kummasti ne vastaukset mun oma gyne osas antaa, vaikka sillä ei ollut mun sairaalapapereita senkään vertaa kun neuvolassa.
No, olipas taas avautumista. Nyt täytyy lähteä kauppaan. Ihanaa ja lämmintä joulua kaikille tonttutyttösille! Mulla ei varmaan vielä ala palstatauko, mutta täältä monet jo varmaan liukenee.
Äitsy (leikitään, että kp16)
joulukiireitä täälläkin päin, mutta nyt pikku hengähdystauko tonttujen seuraan!!
).(kiukku on taas laantunut. Onneks, eihän jouluna saa kiukutella!! Pukki voi suuttua;) alaselkää on nyt juilinu aivan hiivatisti ja olo on ollu flunssainen, vaikkei flunsaa ole, siis särkyjä on kropas, mut en o kipee, mitäköhän tääkin nyt sit on...aattelin, et josko ois ovulaatio, joten siemeniä on kylvetty ahkerasti;)
Sophie77 ei kirveksiä vielä kaivoon, voihan toi vielä olla jotakin alkuraskaudenvuotoa:) toivossa voi ainakin vielä elää!!
calle77 muistas nyt sitten lepäillä, ja jättää ne punttikset ja lentsikkaharkat jo toiseen arvoon, nyt sulla kasvaa pikkunen vauvelin alku masussa!
mannarii musta joteskin tuntuu, että sulla siellä kohdun uumenissa on pikkunen " alku" :) mullakin oli ekas raskaudes kiertopäiviä 41, ja väenvänkään terkkari neuvolas laitto kierron pituudeks 28, kun sanoin, etten oikein tiedä mikä mun kierron pituus on, kun se on niin pitkä ja epäsäännöllinen, ekas ultrassa se kyllä sitten muutettiin oikeaksi! kerro hetipian sitten meille plussauutiset ;) me ollaan niin uteliaita aina kielipitkällä odottamassa, ja jännittämässä!!
äitsy05 toivossa on edelleenkin hyvä elää:)
Tuntuu nyt vahvasti siltä, että plussatuulet on alkanut puhaltelemaan tonttusten yllä:)
Nyt takaisin jouluaskareitten pariin!!
Kirjoittelemisiin!
nonulikp11
TULIN VAIN NOSTAMAAN PINOA YLEMMÄS, KUN OLTIIN PUDOTTU TOISELLE SIVULLE!! ja ei kun joulua tekemään!!
nonulikp12
Taitaa olla koko meidän tonttukööri tekemässä joulua kun on niin hiljaista. Hyvä että kävit Nonuli nostamassa meidät ylös ettei ihan hävitty!
Meidän koti on nyt melkein jouluvalmis. Tänään siivottiin miehen kanssa. Hän lähti kahdeksi töihin ja minä jäin vielä viimeistelemään. Laitoin joulukoristeita ja asettelin kynttilät. Karkit on mariskooleissa ja hedelmät isolla vadilla jne. Ihanasti tuntuu jo joululta!
Pyykit kyllä vielä pyörii koneessa enkä ole vaihtanut meidän aikuisten lakanoita. Meidän täkit menee huomen aamulla ulos ja sitte vaihdan uudet lakanat (siis UUDET ostin ne meille joululahjaksi). En laita tänään vielä sillä uusiin lakanoihin voi mennä vasta joulusaunan jälkeen!
).( ei vieläkään tätiä. Ei mitään tuntemuksia. Olen ymmälläni. Tastaan aattoaamuna. Jos hyvin käy niin mies saa kivan joululahjan! No en kyl oikeesti jaksa uskoa raskauteen.
Katsoitteko kukaan to-illalla kolmoselta ihanaa raskausdokumenttiä??
Mielenkiintoinen paitsi se ranskalainen pariskunta oli ehkä turhan imelä. Mut ne vauvan kehityskuvaukset oli ihquja!!
Mäkin käyn pikaisesti vielä toivottamassa kaikille oikein rauhaisaa ja lämmintä joulua!
Mannarii, mä katoin sen dokkarin ja ajattelin ihan samaa, että onpas ällö lällynlälly pariskunta. Muuten oli kyllä kiva ohjelma. Ainoo mikä mua haittas oli se, että puhuttiin raskauskuukausista. Mun oli vaikee hahmottaa, että missä kohtaa mennään kun itse on oppinut puhumaan viikoista.
Mutta siis täällä varmaan ei kukaan enää hengaile, joten vetäydympä itsekin vielä viimesten jouluvalmistelujen pariin.
Äitsy
mannarii ja äitsy05:minäkin katoin sen dokumentin, ja olen erittäin samaa mieltä, että todella naiviä lässytystä, ja todella huomasi, että ensimmäistä odotettiin, ja kaikki meni täysin ongelmitta, ei mitään ns. ongelmia raskaudessa, ei edes närästystä :9...odotin kyllä parempaa! minäkään en oikein osaa laskea noita kuukausia, ainoastaan viikkoja:) kai se on täällä suomessa siten eri kun ranskassa...
Meilläkin näyttää nyt joululle, kun kaikki jouluverhot ja matot on laitettu paikoilleen...mmm joululle tuoksuu pipparitalo ja jouluomenat ja karkit...vain kuusi puuttuu, se odottakoon aattoaamuun autotallissa!
nyt saunaan!!
nonulikp12
Tunnelmallista Jouluiloa kaikille joulutontuille! Viettäkää yhdessä perheenne, sukulaistenne ja ystävienne kanssa ikimuistoinen joulu, ensi jouluna teitä saattaa ollakin yksi tonttu enemmän!
Ikimuistoinen joulu meillekin varmasti tulossa. Hyvää vauhtia olimme toipumassa flunssasta, kunnes keskiviikkona iski mahatauti esikoiseen. Kolme päivää tässä on oksenneltu ja nyt itseä etoo ja kuvottaa. Aluksi mietin, että on tasan kaksi vaihtoehtoa omaan huonoon oloon; raskaus tai vatsatauti. Nyt olen päätynyt jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Siitä ei ole epäilystäkään.
Huomenaamulla oli tarkoitus lähteä joulun viettoon isovanhemmille. Nyt on luultavasti jäätävä kotiin sairastamaan, mummilassa on pieni vauvakin, jota pitää varoa tartuttamasta. Ja jos tämä tauti on noro-virusta, niin tarttumisvaara on melkoinen vielä muutaman päivän parantumisen jälkeenkin (parantuminenkin taitaa olla toiveajattelua).
Koska joulu oli tarkoitus viettää muualla, täällä kotona ei ole yhtäkään joulukoristetta; ei kuusta, ei ruokia, ei tuoksuja, ei mitään. Vain yksi harmistunut tonttu.
Yksi yö vain jouluun on!! On jo niin jouluinen olo... hei tonttu-ukot hyppikää...
Voi frankie, ei kuulosta mukavalta! Etköhän sinä siitä taudista nopeasti parane, ja päsette matkaan, ei ole kiva viettää joulua ilman joulutunnelmaa!! Tai sitten pistät isännän hakemaan joulukuusen ja siivoamaan, ja laittamaan sitä joulutunnelmaa!!
kirjoittelemisiin!
nonulikp13
Oltiin tiputtu jo seuraavalle sivulle.
Tänään on joulupäivä. Lanttulaatikkoa tulvii korvista jo. Meillä oli karseeta kinkkua. Mieshän sen oli ostanut ja sai siitä syyt niskoilleen. Mä en pystynyt sitä pilata sillä se oli valmiiksi paistettu. Yööök. Ainoastaan poika 12v tykkäs siitä. Lahjat oli kaikista mieluisat ja nyt meillä lauletaan Singsstaria ihan innoissaan ym.
).( tätiä ei näy. Testasin aattoaamuna selvän miinuksen. Olen ymmälläni. kp kait jotain hmm.. 45. Joten sekaisin olen yhä vaan. No se edellinenkin kierto oli sen yli 50 joten jos olen nyt sitten vaan jotenkin oudon pitkäkiertoinen nykyään. Luulin sen johtuneen kierukan poistosta ja olleen siksi pitkä mutta jos toinenkin kierto on gigantti niin voiko enää johtua kierukasta?
Mies oli silminnähden pettynyt miinuksesta. Luuleeko ne (jannut) että heti kun aletaan vauvaa yrittämään se sitte kans ja tulee? Luulee vissii. Nyt kun kirjoitan tätä huomaan, että olen aika kireellä tuulella joten taitaa se täti sieltä lähiaikoina sitte tulla. Pöh!
Kirjoitelkaahan ku palailette joulunvietosta!!
mannarii
vaan täältäkin. Meillä joulu on mennyt tosi ihanasti, tupa oli aattona tupaten täynnä ja ruoka oli todella hyvää, (äitini osaa), minä vasta opettelen! Joululahjoja tuli aivan mieletön määrä, vähän hävettekin siinä vaiheessa kun niitä raahattiin olohuoneseen pukin saavuttua... Kaikki oli tosi tyytyväisiä!!
Nyt se on sitten taas vähän niinkun ohi, tai nyt vasta saa kunnolla nauttia, kun ei tarvitse toimia emännän roolissa!! Pikkuneiti leikkii omassa huoneessaan onnellisena uusilla leluillaan ja me aikuiset nautiskelemme kynttilöiden valossa olutta! Kohta pitää kyllä laittaa pieni neito tuutumaan!
Vähän on nyt muutenkin haikea olo, kun vanhempani ja pikkusiskoni lähtivät tänään thaimaahan, pattajalle, kahdeksi viikoksi...haikea siksi, että peini tyttömme on kovasti kiintynyt heihin, ja nyt ovat kauan pois!! miten niin pikkuiselle ihmiselle sitten asiaa selittää, kun mamma ja vaari eivät ole kotona, eivätkä tule kylään pitkiin aikoihin:(
Mannarii:voi kinkku minkä teki, ens jouluna laitat kinkun ihan ite;) Musta edelleen tuntuu, että plussaat vielä tässä kierrossa:) Juu, ja miehet on sellasia, et kun kerran paljon on siemennetty, niin tulosta pitää alkaa heti näkymään!!
).(kp15 musta jotenkin tuntuu, että tämä kierto tulee olemaan taas aivan tajuttoman pitkä...okei tunnustetaan tilasin netistä niitä ovistikkuja, ja alotin tikuttelemaan aatonaattona ja ei minkäänlaisia haamuja ole näkyviin tullut...tai sitte tikuttelen liian myöhään, koska mulla oli niitä ovistuntemuksia jo tosi aikasin kuukautisten jälkeen...jaa´a mene ja tiedä, ei voi muuta kun odotella...päätin odottaa nyt niitten tikkujen kanssa, ihan turhaan niitä nyt käytän, kun kerran kroppani niin hyvin tunnen, ainaskin siihen asti, että jotain tuntemuksia alkaa olla, tai sit seuraavaan kiertoon!! mutta aika todennäköseltä tuntuu, että joko ovis oli tosi aikasessa, tai sit se tulee vasta paljon myöhemmin!
Nyt menen laittamaan pikkumurukan tutumaan!!
kirjoitellaan! odotan jo innolla teidän kuulumisianne!!
Hiljasta näyttää olevan!!!
Mulla On muuten nyt kp17, kun oikein tarkaan lasketaan!!
Palatkaahan tonttuset jo pinoilemaan!!
jos on täti tulollaan.
Mullahan on nyt jo kp yli 40 ja ei ko. muijasta vilaustakaan. Ei kuitenkaan mitään raskausoireita. Eli oikeesti mä suorastaan toivon et täti tulis ja pääsis yrittämään ens kuussa uudestaan! Tai sitten.. no siitä tässä:
Kaivoin eilen illalla esiin mun vanhat neuvolan äitiyskortit ja kalenterin ko vuosilta. Ekaa lasta alettiin rittämään toukokuussa: jätin pillerit pois ja menkat alkoi 23.5. Ekan raskaustestin tein kp30 ja miinusta oli. Tätiä ei näkynyt (eikä muistaakseni mitään oireitakaan) mutta testasin uudelleen kp42. Taas miinusta. Mutta testi oli silloin luultavasti haamu. Mutta en tiennyt silloin mistään haamusta mitään ja viivanpaikka joka testiin tuli kyllä mietitytti mutta ajattelin et miinus se on silti. Oli kiireinen (töissä) heinäkuu ja kaikki vapaa-ajat mökkeiltiin ja kierrettiin suomea ja festareita. Ajattelin muistaakseni että okei: hormonit on sekaisin pillerien lopetuksen takia ja kuukautiset jääny pois siksi. Kunnes 4.8 olen kirjoittanut että olen yöllä herännyt siihen että rintoja " pistelee" !! ( on outoa lukea vanhaa päiväkirjaa!)
7.8 raskaustestissä selvä plussa! Neuvolassa mulle laskettiin aika viimeisten menkkojen mukaan. Kätilö oli lähes eläkeikäinen ja tosi NIUHO. Ei kuunnellut yhtään kun selitin että ei varmaankaan toi pidä paikkaansa. Olin jo viikolla 11 muka siinä vaiheessa!! Aikaa korjattiin kerran eteenpäin ultran perusteella muistaakseni. Mutta siinä vaiheessa kun lapsi oli " yliaikainen" KUKAAN ei muistanut tai uskonut että laskettu aika voi olla viturallaan. Tyttö syntyi käynnistyksellä rv41+1 eikä synnytyksestä ole muuta hyvää sanottavaa kun että ei kestänyt kuin 5 tuntia ja lapsi oli onneksi terve vaikkakin pieni: 2600g. Ja aivan kinan peitossa vielä.Mitään muuta syytä käynnistykseen ei ollut kuin tuo oletettu yliaikaisuus. Synnärin tutkiva lääkäri oli Turkista eikä puhunut suomea. Eikä puhunut mulle mitään ainoastaan kätilölle. Olin jo kyllästynyt siinä vaiheessa vakuuttelemaan että lapsi ei vielä ole kypsä. Luotin kai vaan sairaalaan ja heittäydyin potilaaksi. Sitä paitsi olin ensisynnyttäjä (jotka ei tiedä tunnetusti ammattihenkilökunnan mielestä mitään)
Ja miksi kirjoitin teille tonttusisaret tämän:
Jos onkin niin että tää tapahtuu taas. Jos mulla on sellainen kummallinen kierto että raskaudun mutta se ei näy kun vasta kp50 tai ylikin??
Haen tänään testin.
Ja JOS olisin raskaana. Iso JOS. En suostuisi kertomaan neuvolassa viimeisiä kuukautisia jos terkkari ei ensin pyhästi vakuuttaisi ottaa huomioon että niistä laskeminen on erittäin epäluotettavaa!
Mun toinen lapsi sai myös alkunsa heti kun alettiin yrittämään. laskettu aika oli kuukautisista 15.2 ja poika syntyi ihan itsestään 13.2. Mutta silloin ei ollut takana hormoniehkäisyä. Kävin koko r-ajan yksityislääkärillä joka ultrasi 3tai 4 kertaa + sairaalan puolenvälin ultra. (Toi yksityislääkäri sen turkkilaisen puoskarin takia..) Ja synnytin siis Suomessa molemmat.
Mut nyt joulupuuhiin takasin. kaikille oikein iloista joulunaikaa! Peitot pöllyämään siskot!!!