~~~LOKAMAATUSKAT JOULUVIIKKO~~~~
Kommentit (19)
..on harjoiteltu siis yli puoli vuotta joka päivä..
Jännälle het kärkeen, että meillä Kuomat kaikilla lapsilla ja hyvin toimii. Vähän epäilin tätä pienintä, kun sai saappaat lahjaksi, että miten mahtaa jalka sujahtaa sisään, kun ei oo vetskaria varressa. Mutta yllätyksekseni tyttö ei olekaan spagettinilkkainen, niinkuin isommat sisarukset aikoinaan. Niille en ois voinu kuvitellakaan saappaita, joita ei saa varresta auki. Nyt sitten isompana ne ei muita talvipopoja edes halua.
Tuttipulloasiaa. Meillä aamu- ja iltavelli menee sujuvasti pullosta. En jaksa/ehdi joka aamu/ilta laittaa ja syöttää puuroa, ja se pullo on niin helppo.. Ruuan kanssa on käytössä pullo, nokkamuki tai ihan tavallinen muki, ja kaikki kelpaa tytölle. En osaa valitettavasti antaa mitään neuvoja Jännälle, kun meillä ei oo ollu vastaavaa ongelmaa, mutta koita olla stressaamatta! (Helppohan täältä on sanoa, tiedän..)
Jepulista, tänään taas duuniin, ja muutenkin joka päivälle tällä viikolla on tekemistä. Mutta sitten onkin lapsilla lomaa koulusta ja eskarista, joten mammakin saa relata..
Mukavaa jouluviikkoa maatuskat!
Pähkis :)
Jännä, meillä myös pullo vielä käytössä. Ollaan kyllä harjoteltu mukia, nokkista ja sitä taikamukia, mut tytystä on niiiin mukava heitellä ne lattialle..ja jos ei lattialle heitä ni sitte niitä kahvoja imeskellää.. bläähh.. Ja sitte jos nuita kumpaakaa ei tee, ni sitte kaadetaa ne juomat pöydälle.. Muutaman kerra on ihan oikeesti ottanu hörpyt..No stressiä en oo siitä pullosta ottanu, eiköhä tuo viimeistää rippikoulu iäs juo tav.mukista..heh.. Kyllä se joskus oppii. Harjotuksia mukin kanssa tehää ehkä muutaman kerra viikos, ei liikaa, ettei mielenkiintolopaha. Pillistä kyllä imee..
Meillä on ny viikonverra harjoteltu itsenäistä syömistä, hyvin menee, vaik välil puolet ruoasta onkin lattialla tai jossain ihan muualla ku suussa..
Tyty sai vihdoin ja viimein hoitopaikan, kunnalta, vuorohoito paikka. Viddi, kyl tuli itellee helpottunu olo.. Käytii pe:na tutustuu siellä, jäi hyvä mieli..
Siitä mei talo-projektista, voip olla et se valmistuu jo tän vuoden puolel, mu sitä ei tiie millo on ns.luovutus, viimeistää 19.1, mutta voi olla et aikasemmikii.. Ny jo oon alkanu pakkailee näit kamoja täällä.. Muutaman laatikon oon saanu pakattuu..Innolla kyllä oottelen et päästäis uuteen..
Jeps, mut ny hetkeks suoristaa ruotoa soffalle, kun tytykin nukkuu..
Siijuu..
-e-
Jännälle tulin huikkamaan, että meillä on myös pullot vielä ahkerassa käytössä. Nokkiksesta ja lasista menee huikka kaks, mutta that´s it. Mutta en stressaa, eiköhän nuo joskus pulloista eroon pääse. Ite oon tässä pähkäilly millon antaa lusikat käteen ja lautaset eteen? Vitja kun on tota hommaa muutenkin, niin ei enää toi " ylimääränen" siivoaminen/ pyykinpesu iskis. Mutta kaipa se on pian vaan edessä, ettei tartte ihan kouluikään asti syöttää ;)? Ja se toinen on sitten se pottailu. Kääk. En oikein tajua miten se kahden kanssa onnistuisi. Mutta kaipa se on ne treenit siinäkin kohta aloitettava.
Mutta nyt toivottelen oikein rauhallista ja ihanaa joulua kaikille!
Hiljasta pitää näin Joulun alla. Mulla on hetki tässä aikaa, kun koitan saada tytön päikkäreille, tuolla se vaan huutelee sängyssä. Sitten ruuanlaittoon ja kun poika tulee koulusta niin taas menoksi kaupoille.
Tarhan tädeille pitäis paketoida kynttilät, että keskari saa viedä ne ennen joululomalle jäämistään.. huoh. Kaikenlaista hommaa, mutta jospa osais ottaa löysin rantein..
Hmm.. taidan käydä vielä Jännän Kuoma-keskustelussa, vaikka yleensä en innostu muualle paljon kommentoimaan. Usein kun on tekemistä jo tässä maatuskapinossa.. Mutta lyhyestä virsi kaunis tällä kertaa, tulkaahan muutkin linjoille jos suinkin ehditte!
..oho, jo toinen viesti tähän pinoon..
Sain termiitit päikyille..
Napiaiset -se kahden kanssa POTTAILU on kyllä aika haastavaa ja suoraan sanottuna hermoja raastavaakin, kun eivät malttais istua kuin puoli minuuttia, sitten taas on kiire johonkin.. Joskus auttaa, kun laittaa heidät istumaan pyykkikoneen eteen niin saavat katsoa pyykin pyörimistä, mikä on meillä suurta huvia =) Pottailu on meillä kyllä hyvin satunnaista edelleen. Silloin tällöin käydään ettei unohtumaan pääse.. Ja LUSIKKALLA syömistä tytöt ovat harjoitelleet nyt muutamana päivänä. Ihan hirveet sotkut siitä tulee (lisää hommaa meille) mutta kyllä he ovat niin innoissaan!! Mulla on itellä myös lusikka, jolla siis saadaan sitä ruokaa oikeasti suuhun asti =) On muuten mielenkiintoista kun se lusikka menee AINA väärinpäin suuhun joten oikeastaan ainoastaan pottumuusi on ainoa joka pysyy lusikassa (väärinpäin) mutta onneks se on suurta herkkua!
Ja tuttipullostressi loppuu nyt!
Palataan jälleen!
Pitää mennä suihkuun ja sitten juon kahvia ja otan valoa! (joulupukki toi etukäteislahjana kirkasvalolampun, se on IHANA!)
J.
Ekaa kertaa eksyin tällaselle palstalle... Meillä nuorimmainen syntyny siis 9.10.05, Taavi ompi nimeltään hän. Perheeseen kuuluu myös 5-vuotias isoveli ja 3-vuotias isosisko, isukki ja kaks kisulii... Joulumieltä ei kauheesti oo, mut jospa se tällä viikolla vielä ilmaantuu!
Hyvää joulunodotusta vaan kaikille!!!
Satsumiinille tervetuloa! Kiva kun vielä joku uusikin löytää tän pinkan, meinaa ihan päästä kuihtumaan koko systeemi.. Nyt kaikki kynnelle kykenevät pinoon!! Kohta on Joulu ja sit täällä ei varmaan näy ketään, joten nyt viimenen rutistus ennen Joulurauhaa!
Tänään vielä duuniin ja sitten loman viettoon. Tekemistä kyllä piisaa ilman noita palkkatöitäkin, ei siinä mitään.
Meinasin aikani kuluksi vääntää itse porkkanalaatikon, ja nyt pieni kysely: tuleeko parempaa laatikkoa riisistä vai ohrasuurimoista tehtynä? En ole koskaan (tietääkseni?) maistanut muuta kuin perinteistä riisistä valmistettua, mutta kun tykkään ainakin ohrapuurosta, niin jospa kokeilis niitä suurimoita.. hmmm.. kokemuksia kellään? Joku hyväksi todettu ohjekin ois kiva..
Aiotteko muut tehdä jouluruuat itse vai ostatteko valmiina? Mä en meinannu tehdä muuta kuin ton porkkanalaatikon, kaikki muu kaupasta. Pipareita vielä leivotaan lasten kanssa, mutta nekin valmiista taikinasta. En haluu liikaa stressiä ja hössötystä, sitä kun riittää muutenkin.
Ei vainen, nyt meikällä pukkaa taas hommaa. Tuun vielä piipahtamaan jahka ootte venyttäny ensin tätä pinoa.. ;)
Heippa!
Kiirettä pukkaa, pitää ostaa joulukukkaa, kaivaa esiin villasukkaa ja välillä vielä kammata tukkaa...
Töissä aikamoinen hulabaloo, muttei haittaa, oon semmonen, että mitä kauhiampi hässäkkä, sen paremmin viihdyn:O)..Aika menee kuin siivillä töissä, kun juoksee pää kolmantena jalkana ees sun taas..
Eilen oli aamusella eskarin joulujuhlat ja iltasella nelosen juhlat, johon en päässytkään työn vuoksi..Huomenna sitten aamulla kolmosen joulujuhlat ja nelosen todistusten hakureissu..Ois kyllä hyötyä, jos pystyis kloonaamaan itsensä näin joulun alla ainaski.
Milolla vauhti senkus kiihtyy, ja hampaitakin on pukannut lisää ihan huomaamatta! Alas on tullut ne parit melkein taka-hampaat, enkä huomannut mitään, ennenkuin molemmat olivat jo täydessä loistossaan..Huono äiti, heh! Mites muuten Pähkiksen typy on hampaitaan kasvatellut?
Jouluruuista; Kaikki ostan valmiina, paitsi kinkun ja riisipuuron. Eilen muuten ostin elämäni ekan kerran kinkun!! Aiemmin mies on aina hoidellut joulun ruoka-ostokset, mutta nyt lupauduin kinkun hommaamaan, kun saan sen töistä kätevästi tuotua..Semmoseen viljapossuun sitten päädyin, kun on kuulemma tosi hyvä, ainaskii meijän lihamestarin mielestä..Uskonpa siis viisaampaa.
Joulusiivous on edelleen tekemättä! Ihan tosi, näin saamaton oon ollut..Aattelin kyllä, jos lauantaina käyttäis myös lapsityövoimaa ja ukkokultaa hyväksi, ja tehtäs yhessä siivous, niin eikähön jo tunnissa sais aika kivasti aikaseksi..Jouluverhot ja ikkunasiluetit jne..on toki jo paikoillaan, mutta mattojen tamppaus ja lattiat, pölyt, vessanpesut ja saunan pesu vielä edessä..Kuusi hankittiin tiistaina, ja kaitpa tänään lapset sen sitten koristelevat, että saavat nauttia siitä tarpeeksi, kun sitten joulupäivänä jo lähdetään sinne laivalle...
Lahjat on kait jo kaikki hankittuna, pitäs vaan vielä saada ne paketoitua..Aina suunnittelen semmosta rauhallista iltaa, että otan vähän glögiä ja kynttilän valossa paketoin kauniita paketteja, mutta kummasti jää aina tämäkin homma viime tippaan, ja aattona hirveellä vimmalla käärin lahjoja jossain pannuhuoneen nurkassa :O).
Pää lyö taas tyhjää, enkä muista mitään kommentoitavaa asiaa tieteskään..Nokkamukeista oli juttua; Milo juo ihan hienosti nokkiksesta, mutta alussa sekin vaan otti suun täyteen ja sitten raotti kivasti suutaan niin, että maidot tai vedet ihanasti valui pitkin rinnuksia..Pilli oli meillä ensin käytössä, ja sillä osasi helpommin juoda kuin nokkamukista! Vellipullo on edelleen täälläkin käytössä ennen unille menoa, ja potta edelleen varastossa:O(.
Mutta tämä tältä erää, ja hyvää mieltä kaikille jouluhässäkän keskelle!!
Truide
PS. Tosi kiva, jos uusia kirjottajia jaksaa vielä mukaan tulla ja kivaa myöskin, jos vanhatkin vaan jaksettas pitää pinoa pystyssä edelleenkin!
..nii mullako muka jotain muutakin tekemistä? No, oon tästä just lähdössä ulos ja tulin sammuttamaan konetta, mutta kuinka ollakaan mun hiirisormi johdatti tänne pinoon..
Ja Truidelle pitääkin vastata sit samantien, että meidän typyllä on jo neljä hammasta! Kolme alhaalla ja yksi ylhäällä, joten narskutuskin onnistuu nykyään hienosti. :)
Nymmää häivyn täältä,
..missä te oikein ootte? :(
Nyt alkaa mullakin ne ihan varsinaiset Jouluvalmistelut, eli pipareita leivotaan, porkkanalaatikko tehdään (teen siitä riisistä kun ei niitä vinkkejä tullu..), siivotaan ja otetaan kuusi sisään koristelua odottamaan. Muutama lahja on vielä paketoimatta, joten hommia riittää vielä lasten mentyä nukkumaan. Joo ja postissa täytyy piipahtaa. Tästä se tunnelma lähtee. :)
Jassoo, nyt tuli pikku haisuli helmoihin, joten on kai tästä mentävä. Täytyy lähettää kohta koululainen todistusta hakemaan.. ja sitten on lapsillakin loma! Kivaa!
Oikein ihanaa Joulua kaikille maatuskoille perheineen!
Toivottelee Pähkis :) ja pikkumuori :)
Pikaisesti kuulumiset: työt ovat tältä erää ohi, eilen oli vika vuoro. Ihan kiva oli tienata hieman taskurahaa, verrattuna tuohon hoitotukeen tuli aika monta kuukautta tienattua kuuden viikon aikana.
Joululahjat on kaik paketoitu ajat sitten ja odottelen kärsimättömästi että saisin ne nurkistamme pois. Huomenna olisi tarkoitus pojun päikkäreiden jälkeen käydä joululahjakierroksella.
Päätettiin ottaa sellainen minitekokuusi kokeilun vuoksi, että kuinka tuo poika siinä roikkuu vai not. Eihän se aitoon kuuseen vedä vertoja mutta sitten ensi vuonna sellainen.
Tänään pitäisi mennä jouluruokaostoksille, valmiita ostetaan. Piparit ajattelin leipoa mutta nekin valmiista taikinasta. Ajattelin kokeilla nyt vihdoin ja viimein niitä Mariannepipareita.
Jeps, mutta rauhallista joulua kaikille!
P.S Satsumiinille tervetuloa joukkoon.
Tulin nopeasti toivottamaan kaikille OIKEIN IHANAA JA RAUHALLISTA JOULUA JA MUKAVAA UUTTA VUOTTA!!!!!!
Mä menen tosiaan töihin 2.1, joten vielä vähemmän ehdin koneella olla. Mutta yritän päivittäin lueskella viestejä, kommentoida ja kertoa kuulumisia aina kun ehdin.
T. Nasu ja Eetu-tonttu
Kiitokset kaikille tervetulleeksi toivottaneille, ehkäpä on hieman ulkopuolinen olo jonkun aikaa... Työ muut ootte tietty jo odotusajasta asti kirjailleet ja tiiättekii toisistanne jotain, ehkäpä päästään pikkuhiljaa Taavinkii kanssa kärryille.
Nokkiksesta jotain ollu teil vissii puhetta, meillä juo Taavetti nokkamuksasta melko mallikkaasti, joskus iskän vahtivuorolla (ku mie siis töissä käyn) saa vielä maitoa tuttipullosta muttei onneks osaa sitä kuitekaa kaivata.
Miul huomenissa viel työvuoro, ja pitäs siivota ja paistaa pipareita ja jajajajaja... eli siis kaikki tekemättä! Nou hätä, en ota kuitekaa mitää ressii moisista jutuista!
Nyt miulla käryää toi lapsonen joten pitänee hoitaa hajut pois...
Jos en ennen joulua kirjuuta enää ni: OIKEIN MUKAVAA JOULUA!
Minä täällä taas! Satsumiinille ajattelin tulla esittäytymään. Olen kirjoitellut tänne odotusajasta lähtien mutta porukka hajaantui jossain vaiheessa vauva-puolella. Nyt olen vähemmän kirjoitellut kun valmistaudutaan henkisesti pojan tulevaan sydänleikkaukseen.
Meillä siis 10.10.05 syntynyt poika, eli lähes saman ikäinen on Taavin kanssa. Me asumme Kartanonkoskella Vantaalla ja poika on esikoisemme. Minä 35 ja mies 36.
Olen hoitovapaalla 9/07 asti. Saatan jatkaa vielä sen vuoden loppuun asti.
Muihin juttuihin...
NOKKAMUKI meillä käytössä tuttipullo maidolle, vettä juo milloin mistäkin juotettuna. Ei osaa itse juoda edes tuttipullosta...
Käytiin Jumbossa jouluruokaostoksilla ja vaikka väkeä olikin paljon niin yllättävän hyvin ilman tunkua pääsi tekemään omat ostokset. Juu mutta nyt se on tältä erää hej då!
Vähän laiskasti on tää äitee pinoutunut viime aikoina. Kamalasti joulupuuhaa on ollut ja kun tätä intoa tuntuu nyt riittävän vaikka muille jakaa, niin on pitäny käyttää tää tilaisuus hyväksi ;)
Nyt sitten on lahjat tehy / ostettu ja paketissakin kaikki. Tein mummoille ja papoille sekä kummeille (10kpl) itse sellaiset tyynyliinat. No, ok, ne tyynyliinat ostin valmiina :) mutta kuiteskin... painoin niihin ite tekemälläni sabluunalla tekstin Kauniita unia ja sitten sinne alle painettiin esikoisen kädenjälki ja kuopuksen jalanjälki. Kummeille tuli sit vaan kummilapsen jälki. Ja vaikka itse kehunkin, niin kylläpä tuli komiat liinat!!!
Siivottu ON! eilen kuunasin vessan lattiasta kattoon ja lattiat taannoin vahattiin... kylppäri ja sauna tuli pestyä ja kaapit sekä vaatehuone on siivottu ja ja... vaikka mitä :)
Huomenna tarttee vaan imuroida ja luututa ja sitte saa tuuletetut matot lattioille. Kuusi kannetaan huomenna sisään ja illalla koristellaan lasten ja miehen kanssa. Sit vaan enää laatikoita paistamaan ja kinkku uuniin yöksi... ai niin, kaupassa pitää käydä vielä huomenna. Et onhan tätä hommaa nyt sit kuiteski huomisellekkin. Mutta vähän " helpompaa hommaa" onneksi. Mieskin kun on kotona auttelemassa.
Meillä poitsu valvotti viimeyön :( Aloitti itkeskelemään tuossa yhdeltätoista ja lopetti hysteerisen huudon vasta kolmen kantturoissa :( Tänään sitten kiikutin arvauskeskukseen, kun muutenkin ollut tosi itkunen ja kiukkunen ja NUHANEN! (tota jälkimmäistä siis oikeesti varmaan 2kk!!) Kävi sellainen epäilys, josko korvista vika löytyisi ja oikeassa olin. Molemmat korvat oli jo aika lailla tulehtuuneet. Mutta nyt siis rohtoa siihen ja olin kyllä helpoittunut että vika löytyi! Hirveetä kuunnella sitä raastavaa huutoa ja kun ei tiedä mikä sitä lasta vaivasi!!!
Mutta. Kello on jo kamalan paljo!! Pakko mennä nukkumaan. Se kostautuu tälleen illasta kun vetäsin päivällä sitten parin tunnin tirsat...
OIKEIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE !!!
t. K@tju
Tulin toivottaa maatuskoille sekä taaperoille,
JOULUN ILOA!!!!!!!
Toivoopi eekkis&Anni =}
p.s. Satsumiini, tervetuloa joukkoon..
Tällein pikaisesti nostan pinoa ku noi 5- ja 3-vee viel pelaa pöytälätkää, pitäs vissii passittaa pikkuhiljaa hammaspesulle. Normisti menevät kaikki nukkumaan ysiltä, Taavi siis jo untenmailla. Mut ompi tää joulu ollu vähän spesiaalia :). Isäntä meni yöks töihin, miulla onneks työt koittaa vast keskiviikkona!
Mukavia lahjoja tuli, yks unohtu anopin vaatekomeroon elikkäs yks lahja viel saamatta (se ainoa jonka pukilta toivoin...).
Mukavaa joulupäivää ja Hauskat Tapanit kaikille!
T: Taavi the machine ja mamma
..ja aloitan lokakuisten pinon eka kertaa varmaan vuoteen!
Oon niin laiskasti kirjoitellut viime aikoina, ja aika vähän oon ehtiny lukemaankaan =/
Niin se vaan on sitten jouluviikko alkanut, miten se taas tuli kuin varkain.. Onneks mennään mummulaan jouluksi, ei tarvi mitään erikoista puuhata. Kynttilöitä olin tekemässä viime viikolla, niistä saa kivoja lahjoja ystäville ja tuttaville..
Hei hyvät ihmiset: päätin olla stressaamatta tuttipullon käytöstä mutta välillä iskee kärsimättömyys kun " Milla" ja " Mella" eivät edelleenkään juo maitoa muuten kuin tuttipullosta. " Mella" osaa juoda vettä nokkamukista mutta " Milla" ei, ottaa kyllä vettä suuhun mutta se onkin niin mukavaa sitten valuttaa leukaa pitkin kaukaloon.. Nieluun asti vettä ei siis mene! Antakaa vinkei, pliis!
Onko teillä käytetty Kuomakenkiä? Oletteko tyytyväisiä? Meidän pitäis ostaa talvikengät kun nykyiset on yhtäkkiä jääny pieneksi, joku ihme kasvuspurtti..
Mentävä on, ehkä vielä palaan tänään..
Valoa jouluviikkoon!!
J.