Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TOIVEET SYKSYYN-07 jouluviikko**

18.12.2006 |

Huomenia kaikille!

Tänne siis kirjoittelemaan kaikki, joilla vauvahaaveita ensi syksylle, eli joiden vauvan yritys on tällä hetkellä alkanut tai alkamaisillaan..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ei vaan tunnu, että joulu on jo tosi lähellä. Lauantaina tehtiin joulusiivousta ja otettiin joulukoristeet esille. Eilen tehtiin piparkakkutalon osat, jotka vielä odottaa koristelua. Ja viimeiset joululahjatkin tuli eilen hommattua. Eiköhän se joulumieli tästä pikkuhiljaa ala saapua..

Joulu ollaan mun vanhempien luona niin ei tarvitse itse onneksi ruokien kanssa stressailla. Joulukuusi kyllä hommataan, se on mun mielestä ihan must. Joulupukkia meille ei vielä tule kun tuo meidän 1,5 lapsi on ainut lapsi meidän joulussa ja hän ei vielä taida pukista välittää.

Mitenkäs muiden syystoiveiden joulupuuhat?

Nyt menossa kp20/28-31. Keskiviikkona kp15 olin havaitsevinani oviksen, runsasta limaa ja nippailuja mahassa oli jatkunut ma-ke ja torstaina nippailut loppui ja kuiva kausi alkoi. Maanantaina ja keskiviikkona laitettiin simppoja matkaan, joten nyt on oikeastaan ekaa kertaa todellista oikein ajoitettua yritystä, joten odotuksetkin on vähän korkeammalla. Onnksi tulee nuo joulupyhät ja tohinaa riittää niin ettei toivottavasti ehdi koko aikaa omia tuntemuksiaan miettiä..

Kirjoitellaanpas ahkerasti, hyvää jouluviikkoa kaikille!!!

Vierailija
2/19 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipahin tuolta odottajista.Keskenmeno tuli. Mutta näihin alkaa jo turtumaan ni ei tuo enää niin hetkauttanu kovinkaan pahasti.

Tasaantus vaan kierto ni pääsis uutta yrittämään.

Että nyt kuulutaanki sitten syyskuisiin.

Buam

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleeni etta tana vuonna ainakin tiedan tasan tarkkaan mita toivon keskiyolla 2006-2007!!

Jouluviikko on alkanu suht' rauhallisesti puolen vaen viela nukkuessa! Kiitos tv:n piirretyt keskimmaiset pysyvat hiljaisina!

Tanaan en meinaa tehda mitaan, huomenna tod.nak. viela yhden piparitaikinan ja to leivotaan kakut ja pullat. Voishan sita tana vuonna tuon piparitalonkin vasata, jos sellaisen minikokoisen farmin tekisi..

Keskiviikko on siivouspaiva. Perjantaina sitten vikat lahjat pukinkontiin ja lauantaina ruokien esivalmisteluja!

Siinahan taa viikko vierahtikin...ja joulu olisi kasilla.

Meilla kaikkineen on uutena vuonna enemman sapinaa kuin joulunaikaan, joten eivat ne kiireet tahan lopu!

RAUHALLISTA joulunodotusta kaikille

toivottaen levinia ulkomailta

Vierailija
4/19 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa teitä jättää.. Odotuspuolella olen jo kirjoitellut. Mutta vielä kaikki on niin alussa, että tunnen henkistä yhteenkuuluvuutta tässä pinossa..

Levialle paljon tärppisäteitä nyt ovulaatioaikaan! Toivottavasti nyt tärppää ja kestää kyydissä.

Jondeliinille paljon plussasäteitä! Kuulostaa hyvältä noi ajoitukset ovulaatiota ajatellen. Toivottavasti nyt sitten tärppäisi.

Buamille suuret pahoittelut keskenmenosta! Niitä on kyllä ollut tosi monella.

(.) Kyllä näköjään eka raskaus on vähän löysyttänyt paikkoja, sillä kumartaessa olen tullut tietoiseksi kohdustani. Näin nopeasti kohtu ei tuntunut esikon kanssa. Housut puristaa helposti, joten vähän kauhistelen, että miten peittää vatsan kasvu vaatteilla alkuvaiheessa. Muutenkin omenanmallisena vatsa kasvaa aina ensin. Onneksi näin talvella voi käyttää peittäviä villatakkeja. Vielä en halua maailmalle julistaa raskaudesta, sillä on tämä vielä niin epävarmaa aikaa.

Mukavaa jouluviikkoa kaikille!!

västis rv 5+3

Vierailija
5/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun tulit kirjoittelemaan, oikein ikava ehti jo tulla meidan kaksinpuheluita...

kayhan saannollisesti myos talla puolen..

Kaikille ihanaa jouluviikkoa

toivottaen -levinia kp 9-

Vierailija
6/19 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levinia, en varmaan osaa kokonaan tätä pinoa jättää, vaikka en ehkä enää niin usein käykään täällä. Silti tässä voi saada vielä ihan hyvän kaksinpuhelun aikaiseksi. ;)

Olen jahkannut ja jahkannut alkuraskauden ultran tilaamista. Olin jo ajatellut, etten sitä tilaa. Mutta tänään sitten vähän sattui vasemmalle puolelle vatsaa ja mietinkin mahdollisuutta kohdun ulkoiseen (vaikka taisi vain olla suolistovaivoja).

Toivoisin, että nyt tässä ja ensi kuussa satelisi paljon plussia tähänkin pinoon!!

Jondeliini: Onko jotain tuntemuksia vielä?

Missäs kaikki muut ovat?

Mukavaa joulunodotusta!

Vierailija
7/19 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Buamille pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa meidän joukkoon kuumeilemaan!

Kiva Västäräkki kun käyt meidän pinoa nostelemassa kun ei näköjään itse saada pidettyä edes ekalla sivulla. Ja ihanaa kuulla odotuspuolelta kuulumisia, antaa uskoa ja toivoa meillekin ja pitää oven raollaan sinne suuntaan..

Itsellä ei oikeastaan tuntemuksia vielä ole, tuntuu, että kauhean helposti keho ei anna selviä merkkejä mistään mitä tapahtuu. Oviksenkin tunnistan ehkä juuri ja juuri monen kuukauden tarkkailun jälkeen. Nyt siis menossa kp22/28-31 ja oviksesta 7 päivää. Viikko vielä olisi odotettava tätiä tai toivottavasti jotain muuta..

Huhuu, nyt muutkin syystoiveet kirjoittelemaan!!

Vierailija
8/19 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mihin mun aikani menee! Tai siis tiedän mutta... tuon esikon kanssa ei juuri mitään saa aikaan, kun aina kun aion jotain tehä, niin hän heittäytyy sylivauvaksi, ja teeppä siinä nyt vain toisella kädellä, niinpä on sitten tännekin jäänyt kirjoittelematta. (noloo)

Mutta ei tule meillekään elovauvaa... Eilen alkoi menkat, nyt siis kolmannet synnytyksen jälkeen (02/06) ja olo ei ole kauhean haikee, kun en oikein uskonut et ois tärpänny, kun oli se pirun vattatauti sillon parhaina päivinä täällä kiusana...

Mutta jos tässä nyt joskus.

Västäräkki mä oon käyny välillä lukeen sun juttui tuolla odotuspuolella ja muistellu omaa raskausaikaa haikeena... ja haaveillu josko tänne joskus saatais pikkukakkonen... tai sit ei!

No, tulipa nyt taas omaa napaa, mutta oikein paljon plussia tänne kaikille ja pahoittelut tätinvierailuista, niille joille se on tullut.

katka

Vierailija
9/19 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa oli jonnekin kadonnu paiva ajtuksista: varmasti se kun olin mahataudissa... onneks asken huomasin laskeskella ja tarkistamassakin kavin omilta yordaysin sivuilta etta TANAAN on kp 11! Ja kaak; mun piti jo aamusta laittaa pregnyl-piikki, onneks ei viela myohaista, asken sen sitten pistin...

Eilen tuli jo pupuiltuakin, joten alku on ainakin mahdollista, nyt pitanee olla 3 pv aktiivinen sillakin saralla oikein tarkoituksella!

Hassua tosiaan kun nain paasi sattumaankin; jotenkin vaan aattelin etta huomenna...

muuten ei mitaan; kissa tuli kotiin toinen silma ulos kuopastaan! Joko tapellu tai ollut onnettomuudessa! Mies tulee sitakin hakemaan lekuriin paivemmalla. Mitahan meilla viela!? Ilmat on kylmentyny - talvilukemissa ollaan kaukomaillakin. Yot jo +6 - +9 ja paivisinkaan ei paljon viidentoista hujakoille nouse!

Mun siivooja tulee vasta huomenna, sitten jarjestelen talon lopulliseen joulukuntoon liinoineen; nyt vaan ohjelmiin tuli muutos ja aattoa ei vietetakaan mun luona joten vahainenkin stressi kaikkosi silmanrapayksessa!

Nyt on kuitenkin ihan sama kuinka siistia meilla on, kun joka paiva jarjestellaan kuitenkin huoneita!

Kirjoituksia siis -levinia-

Vierailija
10/19 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkalle piti vielä tulla sanomaan pahoittelut tädistä, on se aina kuitenkin pienoinen pettymys, vaikka yritystä ei täysillä olis ollutkaan. Itsellä ainakin näin on ollut parin viime kierron ajan.. Tsemppiä syyskuisen nyytin yritykseen!

Ja hui Levinia teidän kissan silmää, voi raukkaparkaa..

Täällä aletaan töissä olla jo sen verran joulutunnelmissa koko porukka, ettei työt oikein maistu. Eikä onneksi ole kiirettäkään. Meikäkin täällä palstalla pyörii jatkuvasti, vaarallista kun en kuitenkaan halua paljastaa tätä kuumeilua täällä töissä. Oon kyllä huomannut, että aina puheissa tulee puolivahingossa mainittua, että jos meillä vielä joskus on toinen lapsi niin sitten sitä ja tätä jne. Varmaan kaikki jo kohta aavistelee mitä on meneillään.

Kohta lähdettävä pojua hakemaan hoidosta ja kaupan kautta kotiin. Tänään ajattelin paketoida joululahjat ja askarrella pari pakettikorttia.

Viikon jatkoja kaikille..

Vierailija
11/19 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buam: Pahoittelut keskenmenostasi. :( Tervetuloa kuitenkin kuumeilemaan. Jos haluat kirjoitella tuonne Haahujen pinoon, niin tervetuloa sinnekin - se on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden pino.

levinia: Toivottavasti teidän kissan silmähomma saadaan hoidetuksi. Yllättävän hyvin ulospullahtanut silmä saadaan usein takaisin kuoppaansa ja pysymäänkin siellä. Ja toisaalta kisu kyllä pärjää yhdelläkin silmällä, jos toinen on niin pahasti vaurioitunut, että se pitää poistaa.

ON: Vatsataudista selvitty. Oltiin kipeinä kaikki - minä, mies ja poika. Yöks. Olikin jo monta vuotta siitä, kun oon viimeksi mahatautia sairastanu, inhottavaa tuo oksentaminen...

Menkatkin alkoi sitten viime lauantaina, tulivat ihan ajallaan (kp30). En tiedä, mikä se viime viikon tiistain valemenkkapäivä oli. Who knows. Eipä sen väliä nyt enää. Nyt siis kp 5, kohti syyskuun vauvahaavetta...

Vierailija
12/19 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 yötä jouluun on...ei kyllä millään uskoisi -tämä syksy on kyllä mennyt todella nopeasti!

Mäkin voisin pinoutua tähän :-) Eli toiveet ON syysvauvassa, ajankohta vaan vielä epäselvä. Taustastani sen verran, että käväisin jo tuolla elovauvojen listalla, mutta ikäväkseni homma meni kesken rv:lla 6. Km:stä nyt tasan 2 vkoa aikaa...Vuoto on jo loppunut ja kaiken pitäisi siltä osin olla kunnossa. Harjoituksetkin on jo alkaneet -oma lääkärini sanoi, ettei tarvitse odottaa kuukautisia, koska km oli vielä niin alussa ja kaikki oli tullut pois.

Vielä sen verran, että mulla on ennestään 2 lasta ja kolmannesta haaveillaan. Mulle nää raskaudet ei oo ollut mitenkään helppoja, paitsi eka. Ykkösen ja kakkosen välissä oli yks keskeytynyt km rv:lla 11 ja tietty kaikki pelot heijastuivat myös uuteen raskauteen. Kaikesta huolimatta se raskaus kesti loppuun asti ja siitä on muistuttamassa nyt 3-vuotias.

Toivon, että tuleva raskaus kestää loppuun asti ja meille vielä se pikkukolmonenkin tulee!

-Ultsi-

Vierailija
13/19 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusta yomyohaan... nyt on meikalaisen tarppipaivat; joten harrastetaan, harrastetaan...

Kisumisulla ei kaikki ollut hyvin; silma tosiaan oli tullut ulos niin kovassa tappelussa etta piti poistaa ja kolli sai jonkun ' kohtauksen' sitten lievassa nukutuksessa eika siita heranny; joten siina on taas tytoilla kiva joulu! Onneksi ymmartavat elaman tosiasioita, ainakin nama isommat. Pienelle kerrottiin vaan kisun olevan sairaalassa!

Meilla on muutenkin hiukan huono tuuri naissa kissaelaimissa, auton alle jaanyt moni ja yksi varastettukin.

Kamppaa olen kovin jarjestelly (noh aika jokapaivaista meilla). Viela kun raahautua jaksais tiskit laittaan koneeseen olis taa paiva pulkassa!

- levinia kp 12/ 30-32 -

Vierailija
14/19 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä raskausuutista ollaan odoteltu ihan innolla, mutta mitään ei ikinä kuulu... :( Kävin jopa lääkärissä tarkistuttamassa paikkani ja juttelin siinä sitten vähän ja jotnekin tuntuu helpottavammalta, kun kuulin, ettei mussa sitten kai mitään vikaa ole. Joten ihan luulosairauksia oon itelleni kehitellyt..

Mutta tällä viikolla menkkojen pitäis alkaa, mutta vajaa viikko sitten tuli jotain tiputtelua, eikä ihan vähää, vaan päivän sellaista ruskeaa mönjää ja vähän ihan verta.. Mutta sitten jäi siihen, ihmettelinkin, että miten menkat voi alkaa jo näin aikaisin =) En uskalla tehdä vielä raskaustestiä, koska tulen kuitenkin taas pettymään..

Olisi ihana joululahja antaa miehelle " Onnea tulevalle isukille" <3

Vierailija
15/19 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutupiille pahoittelut, että täti löysi sinne. Ja hyvä, että selvisitte vatsataudista ennen joulua, se on kyllä vihon viimeinen tauti ja siihen kun vielä sairastuu yleensä koko perhe yhtä aikaa niin ei ole kivaa.

Ultsille tervetuloa joukkoomme ja pahoittelut keskenmenosta. Onnea uuteen yritykseen, toivottavasti pian tärppää.

Levinia: voi teidän kissa rukkaa. Ikävä juttu lasten kannalta näin joulun alla, mutta aika hienosti osaavat ilmeisesti asian ottaa. Ja pöllyttelyintoa, vaikka siellä suunnalla ei vissiin lisäintoa tarvitakaan, sitä kai riittää ihan omasta takaa..

ON: kp24/28-31 ja eipä oikeastaan miltään tunnu edelleenkään. Palellut olen kyllä jo muutaman päivän oikein tosissaan, mutta se nyt ei mitään kerro..toiveet on kuitenkin edelleen korkealla.

Tänään sitten joulu varsinaisesti alkaa kun töistä pääsee lähtemään eikä tarvitse tulla ennen kuin ensi vuoden puolella. Ihanaa lomailla koko ensi viikko, kyllä näitä vapaapäiviä kummasti arvostaa kun töissä käy..Joulun jälkeen palailen linjoille kertomaan kuulumisia, toivottavasti hyviä sellaisia!

OIKEIN IHANAA JA RAUHAISAA JOULUA KAIKILLE!!

Vierailija
16/19 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä muuta.

Voi Levinia, minun on niin paha mieli kissanne vuoksi. Oma jää viettämään yksin joulua...

Meikäläisellä olisi oviksen aika, mutta jouluflunssa on kyllä vienyt mehut tästä naisesta. Mies kyllä vähän lupaili, että voitais viipyä peiton alla, vaikka ollaankin vieraisilla. Mutta toisaalta välillä tuntuu, että suhteemme rakoilee niin paljon, että ei oikein tiedä mihin suuntaan tässä lähtisi...

Juu, joulufiilikset siis korkealla, mutta eiköhän se taas tästä. Veli tuli tyttönsä kanssa meitä hakemaan, ovat yötä ja huomenna lähdetään joulun viettoon.

-kärttyli-

Vierailija
17/19 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikko heräsi taas törkeän aikaisin ja leikkii kovasti.

Oikein ihanaa joulun aikaa kaikille! Nyt alkaa minustakin tuntua, että joulu on ihan ovella. Vielä on ruokaostoksia tekemättä sekä osan leipomuksista leipomatta, mutta täytyy olla vielä ohjelmaa tytöllekin.

Kärttyli: Meillä suhde oli lujilla viime syksynä. Joulun yli päästiin jotenkin, mutta alkuvuonna sitten todettiin, että tällä tavalla ei tule mitään. Voin lämpimästi suositella keskusteluapua, se auttoi meitä. Me käytiin seurakunnan perheasianneuvottelukeskuksessa (ei tarvitse kuulua seurakuntaan tai puhua uskonnosta). Myös osa perheneuvoloista ottaa lapsiperheellisiä pariterapiaan/keskusteluihin, mutta minä en sinne olisi voinut mennä, kun tunnen sieltä liikaa työntekijöitä. Oma kokemus oli sen verran hyvä, että kevään aikana käyntejä oli muutamia ja koko ajan muutosta parempaan tapahtui. Syksyllä meidän työntekijä oli sairaslomalla pitkään ja tajuttiin, että ei me enää tarvita solmukohtien avaamiseen ulkopuolista. Nyt tuntuu hyvältä, että suhde on kunnossa, kun toista odotellaan.

Levinialle pahoittelut kissasta. Kurjaa, että teille kävin noin. Paljon pupuiluintoa ja toivotaan parasta!

Katkalle ja tuutupiille pahoittelut tädistä!

Ultsille pahoittelut keskenmenosta!

Jondeliinille paljon plussasäteitä!!

Kuten paljon plussasäteitä teille kaikille muillekin!

Hyvää joulua myös!

(.) Väsymys vaivaa ja nälkäkin on siihen malliin, että mikään ruoka ei auta kauan. Kivaa lihomista siis joulun kunniaksi.

Västis rv6+1

Vierailija
18/19 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ongelmiin ei kuitenkaan keskusteluapu varmaankaan auta, sillä ollaan niin pirun hyvin keksustelemaan keskenämme. Oikeasti voidaan siis keskustella kaikesta ja keskustellaan myös paljon näistä meidän ongelmistakin ja tiedostetaan molemmat missä mättää ja mikä kummassakin on vikana. Mutta ei tunnuta löytävän ratkaisua, tai löydetään, mutta ei osata sitä toteuttaa, eikä mikään muutu. Ollaan siis melkoisessa oravanpyörässä, eikä kumpikaan olla kovinkaan tyytyväisiä.

Pientä purkautumista... Mutta kohta häivyn nettipimentoon.

-Kärttyli-

Vierailija
19/19 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin osattiin ennenkin keskustella. Mutta ilmapiirin jämähdettyä pakkasten puolelle, ei oikeasti meidän keskustelut johtaneet mihinkään. Mentiikin tyylillä, että tiedetään mikä mättää, mutta ei osata ratkaista ongelmiamme. Ja me saatiin kuitenkin juuri keskustelusta ulkopuolisen kanssa apua, sillä me tunnetaan jo niin hyvin toisemme, että auttoi kovasti, kun kuuli puolison selittävän omaa näkemystään ulkopuoliselle. Puoliso selitti paremmin ja itsekin vähän enemmän jäsensi jotain asoita, kuin kotona. Ja ei se pelkkä keskustelu auttanut, vaan myös se, tieto, että me molemmat halutaan parempi suhde (siis keskenään). Luulen, että yli puolet tuosta avusta oli sitä, että me molemmat sitouduttiin suhteen parantamiseen. Ja oli joskus aikaakin jutella asioista ilman tyttöä muulloinkin kuin tosi väsyneenä iltaisin.

Tosiaan keskustelut auttoivat meitä taas löytämään keskusteluyhteys. Ja löytyi taas sekin puoli, että kiukkuun ei tarvitse vastata kiukulle. Kaikille ulkopuolinen keskustelu ei sovi ja on muitakin keinoja löytää suhteeseen iloa. Toivottavasti tekin löydätte taas toisenne!

Menipä vähän taas sivusta. Eikä meilläkään mitään ruusuista tai auvoista koko ajan ole, mutta nyt ei vain pelota, että kiukkuinen tunnelma jäisi meille asumaan kuukausiksi.

Nyt täytyy tarttua imurinvarteen!