Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***3-kuumeilijat***- Viikko 51

18.12.2006 |

Mukavaa alkavaa viiikkoa kaikille!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hcg-arvo oli 15 ja en ole raskaana. Alle 25:n arvot tarkoittavat klinikan mukaan negatiivista testiä, mutta minunkin käskettiin vielä kotitesti tehdä. Toista lasta odottaessani arvot olivat jo noin 200 tässä vaiheessa. Eli alle 25:n arvota tarkoittavat, että kiinnittymisen yritystä on ollut, mutta raskaus ei ehkä ole normaali. Eli alkio tulee sitten ajallaan (toivottavasti) pois. Jos ei tule, niin huonompi homma. Mutta sulla on hitusen parempi arvo kuin mulla, niin toivon, että se sulla kuitenkin olisi oikea raskaus!!!!!!

Vierailija
22/38 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän parempaa fiilistä jo pukkaa vaik edelleen jostain syystä potuttaa ja pahasti :( No eteenpäin vaan ja uudella innolla!

Sori Pandariini jos laitoin sutki tohon listaan jossa pahottelin tädin tuloa! Sekotin varmaan kirjotukses johonki toiseen...en oo muutenkaan ollu kovin aktiivinen lukemaan näitä kaikkia juttuja tässä lähiaikoina eli jos mokia sattuu niin pahoittelut siitäki. Jotenki on vähän ollu tää palstailu stressaavaa!

Eikö tääl tosiaan oo ketään jolla ois yrityskiertona 5 tai enemmän nyt menossa? Olikohan " kuka siitä nyt kirjottikaan" oikeessa et aika harvinaista on hengata tääl yli 4 kiertoo....Kunpa tää itelki jäis vikaks...

Tarald yk5 kp 2/28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tännekään joulu hössötystä ja piinaavaa mahdollisen oviksen bongaamista kummempaa kuulu, aika kuluu hitaasti ja oviksen odotus on kovaa.

Tällä kierrolla oli pari päivää lyhyempi vuoto kun normaalisti, ei kestäny kun 4 päivää ja yleensä kestää 6-7pvää.

Oon yrittäny olla stressaamatta ja ajattelematta koko vauva-asiaa, ja keskittyä vaan joulu juttuihin, mutta se ei aina oikein onnistu. Mutta ei sitä tässä vaiheessa kiertoa oo samanlainen kuumeilu, piinailu ja jännitys päällä kun mitä on ne kierron viimeiset 1-2 viikkoa. Ihan jo pelottaa!!

Mutta nyt toivotaan niin paljon plussia ettei tälle palstalle jää enää ketään tämän jälkeen:D

yk 4, kp 6/26-28

Vierailija
24/38 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täytyy vähän kysellä kun olen niin uusi näissä keskusteluympyröissä. Itse aloitin kirjoittelun tähän 3-kuumeilijat pinoon, koska tunnen sen kaikkein omimmaksi tällä hetkellä, luen kyllä ahkerasti myös muita ja tietonikin laitoin tonne syyssisseihin (vai mikä se nyt tarkalleen olikaan), mutta niitä kysymyksiä: Kirjoitteletteko useihin pinoihin, moniinko? Laitatteko samoja kirjoituksia (päivän/viikon kuulumisia) eri pinoihin?

Sitten vähän omia kuulumisia eli ovulaatiota odotellaan ja ahkerasti yritellään (taitaa olla tätä alkuinnostusta). Erikoiseksi yrittämisen tekee se, että pitäisi tulla raskaaksi kahdella ekalla kierrolla tai sitten pitää sen jälkeen pitää pieni tauko (pari kuukautta). Kuullostaa ehkä typerältä, mutta raha-asiat määräävät, on niin eri saada 15 ¿ päivässä tai n. 55 ¿. Syynä on se, että kuopus täyttää lokakuun lopussa 3v. ja jos laskettu aika menee yli ei saa enää edellisen äitiysrahan mukaan, vaan vain sen minimin - näin olen ainakin ymmärtänyt.

Eli jos ei heti tärppää, niin minun täytyy ehtiä olemaan töissä se puoli vuotta. Olen jo sopinut tämän hoitovapaan keston joten en voi mennä aikaisemmin töihin. Onko muilla vastaavaa tilannetta. Ymmärrän että joku varmasti ajattelee, että kaikkea ei voi suunnitella raha-asioiden mukaan, mutta koska on kyse vain muutamasta kuukaudesta, niin ei kyllä viitsitä " ottaa riskiä" ja jäädä noissa raha-asioissa niin pahasti tappiolle, täytyy näet maksella asuntolainoja.

Oviksen pitäisi olla nyt joulunaikoihin, mielenkiintoista on se, miten heilutellaan peittoja sukulaisissa?! Onkos jollakin samanlainen tilanne?

Vierailija
25/38 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailempa vähän kysymyksiin. Kirjoittelin viime kierrossa tosi harvakseltaan elokuisiin. Tuntuu kuitenkin, että tällä puolella on vähemmän kirjoittajia ja musta on mukavampi kirjoitella kun muistaa mitä muillekin kuuluu (eikä vain mene nimimerkit sekaisin). Nyt ajattelin, että tämä saa olla toistaiseksi ainoa pino täällä. Täytyy sitten miettiä uudelleen jos vaikka sattuisi raskautumaan.

Meillä on kuopus nyt 1v10 kk ja toive olisi, että kolmas odotus alkaisi niin, että hän olisi alle kolme kun kolmas syntyisi. Mun äitiyspäivärahassa on myös huima ero. Olen sanonut myös töissä olevani kotona siihen saakka kun kuopus täyttää sen kolma vuotta, uskon kyllä pääseväni aikaisemminkin jos haluaisin.

Tajusin myös, että jos vauvaa ei ala kuulua kohtalaisessa ajassa täytyy ruveta miettimään lapsille hoitopaikkaa. Syksyllä voisi olla helpompi saada molemmat mieleisempään paikkaan ja sitä pitäisi jo olla hakemassa! Kumpa tietäisi mitä tekisi.

Äiti1972

Vierailija
26/38 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelin vielä vastailla kun on niin mukavaa jutustella tässä joululahjojen paketoinnin yhteydessä.

Itselläni tulee hoitopaikkojen hakeminen ajankohtaiseksi helmikuun lopussa, joten meillä on asiaa jo miettitty, onneksi hoidon voi kyllä perua tai hakemusta muuttaa helposti, jos tulee uusia mukavia uutisia. Meillä kesän hoidot sujuvat vielä kotona, mutta elokuusta lapset menevät hoitoon. Olen ajatellut, että jos tulen raskaaksi hakisin silti lapsille hoitopaikan pariksi päiväksi viikossa, jotta saisin itse vähän helpomman alun vauvan hoidossa. Meillä kun ei ole sukulaisia lähellä arkea helpottamassa, joten varmistaisin itselleni muutaman lepopäivän. Kun nykyinen kuopus syntyi oli mulla aika tiukka talvi, kun isosisko oli 1,5 v. ja sitten vauva joka valvotti, eikä päivisin pystynyt nukkumaan, kun eivät nukkuneet juuri koskaan samaanaikaan.

Vierailija
27/38 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luhtavilla; Itsellä olisi tarkoitus myös mennä töihin ensi syksynä, ellei pikkukolmosta meille suoda.Nuorimmainen täyttää elokuussa 2 vuotta ja tuolloin loppuu myös kuntalisä:/ Ei ole minkäänlaista mahdollisuutta jatkaa tuon jälkeen pelkällä kh-tuella.Vaihdoimme nyt syksyllä isompaan (kalliimpaan) asuntoon ja lainojakin olisi kiva maksella välillä: )

Esikoisella odottaa tarhapaikka valmiina (oli myös kakkosen syntyessä kaksi päivää viikossa hoidossa).Ja jos nyt saisin tuon kakkosenkin samaan tarhaan....Olen myös miettinyt tuota lapset pariksi päiväksi hoitoon, jos kolmonen on tullakseen.Aika näyttää, minulla on ns.armonaikaa vielä ensi yrityskierto, koska tuolloin LA ajoittuu lokakuun alkuun ja hoitovapaa on sovittu elokuun loppuun...No toivottavasti kaikilla menee parhain päin: )

Olikos meillä niitä testaajia vielä ennen Joulua, tulkaahan kertomaan positiivisia kuulumisia!!Saadaan sitten kolmosiinkin oma Joululahja;)

Pongaajille onnea metsästykseen...

ON: Ei oireen oiretta!!!!Päätä jomottelee ja kuivaa kautta ei näy....tulen vielä toivottelemaan hyvät Joulut ennekuin lähdemme reissuun.

-Happy kp21/26-28 yk3 dpo8

Vierailija
28/38 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia Luhtavillan kysymyksiin: En kirjottele muihin pinoihin ku tuntuu nää kuumeilukuukaudet vaihtuvan tiheeseen tahtiin :( Jotenki kivoin kirjotella tähän 3-kuumeilijoihin ni ollaan kaikki samassa elämäntilanteessa eli kaks lasta on jo ennestään ja tää raskautumisen yrittäminen ja raskausaika on jo tuttua juttua ;)

Meillä kuopus täyttää maaliskuussa 3v ja oon kotona kesän vielä. Aateltiin ettei oo kiva laittaa tyttöjä päiväkotiin just ennen kesää. Mulla ei ees oo työtä johon palata vaan ois uuden ettiminen edessä joten tuntuu mukavimmalta alottaa sekä työt et päiväkoti syksyllä. Tietenki jos pian onnistaa niin tarkotus ois etten palaa töihin ollenkaan :) Ku alettiin yrittää kolmatta ni eka la ois ollu niin et kuopus ois ollu pari kuukautta yli 3v. Näin tää aika vaan menee ja sää nähä koska meitä onnistaa! Jos en viel keväälläkään (huhtikuussa) oo raskaana ni haen tytöille päiväkotipaikkoja. Jos saadaan vauva massuun kasvamaan niin ettei mun tarvi olla välissä töissä ni laitetaan tytöt kerhoon parina iltapäivänä viikossa. Tälläset on kuitenki meijän suunnitelmat. Miten lie sitte toteutuukaan...

Meillä ois ovishetket uutena vuotena ja ollaan lähös sillon mökkeilee. Mennään tuttavaperheen kaa eli kai me sit käydään saunassa miehen kaa kahestaan vähän " rentoutumassa" ;)

Stressittömiä viimesiä joulunodotuspäiviä!

Tarald yk5 kp 4/28 ja tää alku kestää taas ikuisuuden

Vierailija
29/38 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saadaan kuulla paljon plussauutisia Joulun jälkeen: ))

*vilkutus kaikille*

-Happy med kaksi tytöntylleröä ja matka kohti Lappia...............

Vierailija
30/38 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita rahahuolia kyllä riittää täälläkin. Olen opiskelija ja toivon että saisin pienen kolmosen ensi syksyksi niin voisin viimeisen opiskeluvuoden nostaa sekä opintotukea että äitiyslomarahaa. Tämä nostaisi tulot huikeasti lähes työttömyyskorvauksen tasolle, eli tulot paranis huimasti! Esikoinen on jo koulussa ja kakkonen voisi olla tarhassa niin saisi olla kotona pienimmän kanssa ja opiskella päätoimisesti siinä sivussa. No aika näyttää onnistuuko.

Joku kyseli onko testaajia ennen joulua. Voisin periaatteessa tehdä testin jouluna, mutta en tiedä uskallanko vielä. Viime menkat oli km ja siitä on nyt sen verran aikaa että on kiertopäivä 34 menossa.

Vierailija
31/38 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto lähestyy ja tekemistä vielä riittää. Päätettiin sitten viettää joulu kotona ja kutsua mun vanhemmat syömään. Perunoita pitäis lähteä keittämään perunalaatikkoa varten ja kinkku nostaa veteen. Aattona olisi vielä lohen savustaminen. On kuitenkin tosi mukava muodostaa omia perinteitä.

Luhtavilla: meillä on hoitopaikkakeskustelut kokonaan käymättä. Kai sitä on uskonut, että kolmas vauvakin saisi alkunsa melko nopeasti kuten aiemmatkin ja silloin asiaa ei tarvitsisi edes miettiä. Mulla on sellanen työ mihin ei kannata puoleksi vuodeksi palata, eli jos töihin meno uhkaa niin todennäköisesti kolmas lapsi jää pelkäksi haaveeksi. Tällä hetkellä sellainen ajatus saa sisuskalut ympäri.

Tarald: samoissa päivissä mennään. Toivottavasti pääsette uutena vuotena toimiin oviksen aikoihin.

Happylle mukavaa matkaa jos vielä olet lukemassa.

Oikein mukavaa joulun aikaa kaikille. Tavataan välipäivinä.

Alkukiertoon täysin tympääntynyt Äiti1972 yk2 kp4/~28

Vierailija
32/38 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Meillä poika aloittaa leikki kerhon helmikuussa kun täyttää kolme. Kolmena päivänä viikossa puoli päivää ja haaveissa olisi sitten vuoden päästä saada tyttökin samaan paikkaan kun täyttää kolme vuotta.

Jäisi sitten vauvan kanssa " vapaa hetkiä" .

Raha asiat ei koskaan ole tarpeeksi hyvin koska vaikka rahaa tulisi kuinka paljon niin kyllä kaikki aina meneekin. =)

En ota stressiä raha asioista koska kyllä sitä aina jotenkin selviää. Raha ei ole elämässä tärkeintä, ainakaan meille.

Ja ei ole aikarajaa kauanko on aikaa yrittää, niin kauan kuin se vaatii aikaa. Itse en aio kuitenkaan töihin palata vielä vuoteen ja ei niitä minun alan töitä talvella helposti ole saatavilla jos niihin pitäisi mennä.

Niin ja tämä on ainoa " ryhmä" johon kirjoittelen.

Helposti on päässyt mukaan juttuun ja jotkut nimimerkitkin alkaa olla tuttuja.

Joulua odotellaan ilman suurempia stressejä.

Huomenna siivoan ja käydään kaupasta hakemassa kaapin täytettä.

Kaapit pursuaa paketteja ja pukin puku odottaa pestynä. =)

Kierto on taas niin tylsässä vaiheessa että pitää vaan kärsivällisesti odottaa ensi vuoden puolelle alkaako menkat vai ei.

On kyllä muutamina päivinä ihan menkka kipuja vatsassa ollut, mutta ei ne ennen ole alkanut näin kaukana menkoista.

Hyvää Joulua kaikille toivottaa Tsirppana yk2 / kp 21/31

Vierailija
33/38 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani kanssa hyvät joulut kaikille, palailen kehiin taas joulunpyhien jälkeen. Aatto vietetään mummolassa sittenkin ja joulupäivät ihan kotosalla, mutta meille sitten tulee sukulaisia käymään.

Plussaonnea piinailojoille ja peukut pystyyn oikeesti kaikille!

Shani@ kp6/27-29 yk2

- rivi lumihiutaleita =) jos vaikka saatais valkea joulu kunnolla -

Vierailija
34/38 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut meille sitä ihaninta joululahjaa, mutta ensi kierrossa sitten uusi yritys. Nyt pitää keskittyä joulun viettoon oikein täysillä!

Minäkin olin jo miettinyt niin, että syksyllä jatkaisin äitiyslomaani uuden vauvan kanssa eikä tarvitsisi töihin mennä välissä. Mutta nyt täytyy tehdä kyllä hoitopaikkahakemus mahdollisimman nopeasti.

Nyt täytyy lähteä vielä viimeisille joululahjaostoksille. Onnea kaikille testaajille ja jännääjille : )))))

Vierailija
35/38 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, täti tuli aamusella! Ikinä ollu näin pitkää kiertoo mulla. No voipahan nauttia pari lasia viiniä kaikessa rauhassa. Hyvät joulut.

Vierailija
36/38 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan oikein hyvää joulua teille kaikille kuumeilijoille sekä teidän perheillenne -tuokoon pukki lapsille kivoja paketteja ja meille vanhemmille ainakin mukavia muistoja!

Palaillaan vauvahaaveisiin joulun jälkeen, on ollut mukavaa kun olette ottaneet uuden kuumeilijan aktiivisesti vastaan.

Terkuin Luhtavilla

(joka toivoo jouluyössä olevan taikaa, sillä ovulaatioaika on nyt käsillä)

Vierailija
37/38 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tyttöjä jännittää ku esikoinen nukahti eka ja heräs sit itkuun eikä haluu nukahtaa millään! Ja ku ei ees kuopus nukkunu päikkäreitä ja rassukka ei pysty nukahtaa esikoisen huudoilta. Helvata ku osaa olla hankalaa välil tää nukutusprojekti, aargh :(

Tunnelmallista joulua kaikille 3-kuumeilijoille ja nauttikaa joulutunnelmasta näin kuumeilun lomassa!

Tarald yk 5 kp 5/28 ja alkaa taas mieli vähän piristyä ku täti tekee lähtöään

Vierailija
38/38 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein rauhallista ja tunnelmallista joulunaikaa, kuumeilijasisaret :)

Ehdinpäs piipahtamaan koneella, kun lapset menivät jo nukkumaan. Pukki on käynyt ja kinkkua syöty, ihan rutiineilla aatto mentiin. Ihanaa, kun on vielä muutama päivä vapaatakin jäljellä.

Alkuviikon jälkeen on ollut vähän hiljaista minun suunnalta. Masensi hillittömästi, kun luin, mitä yleensä matalat istukkahormooniarvot tarkoittavat. Siipi oli maassa useamman päivän... Oireita kuitenkin oli ja lauantaina sitten tein heräteostoksena testin ja testasin keskellä päivää tunti edellisen vessareissun jälkeen. Ja plussahan sieltä tuli! Olen tietenkin mielettömän iloinen kun plussa tuli, mutta jotenkin on sellainen tunne, että vasta sitten kun on eka ultra tehty, uskaltaa ajatella yhtään pidemmälle. Elellään päivä kerrallaan.

Mutta plussatuulia muillekin ja peittojen pöllyttelytuulia muillekin, joilla hetki olisi oikea. Ja vaikka ylimääräisiäkin pöllyttelyjä joulufiiliksen kunniaksi :) Toivottavasti saadaan joulun jälkeen paljon plussauutisia!

Tirrukka rv 5+1