Pelkäättekö te muut työttömät joutuvanne uuden hallituksen myötä töihin?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
En pelkää sillä haluaisin töihin, muttei kukaan reagoi hakemuksiini. Haluan töihin olen jo vuosia halunnut vakityöpaikan.
Kaikki normaalit haluaa saada töitä.
En pelätä. Se olla rasismi jos minua laittaa teke työ
En pelkää. Sinun Irtsanomisesi tulee olemaan jatkossa helppoa, joten alahan tyhjentää työpöytääsi, olen tulossa tilallesi.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää. Haluan töitä.
Harva varmaan palkkatöitä pelkää. Mutta laitaoikeisto haluaa nöyryytetään ihmiset palkattomiksi orjiksi. Se pelottaa kyllä, vaikka asia ei suoraan itseä koskisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhön laitetun kohtalo on karu. Harmi kun työkyvyttömyyseläkepapereita ei saa yhtä helposti kuin C-papereita intistä.
Sinulla olisi varmaan työpaikka tarjolla. Paljonko maksat palkkaa?
Ei onneksi ole töitä tarjottu.
Menisin mielelläni osa-aikatyöhön suojaosuudella, mutta kun se poistuu niin monikin apua tarvitseva ei sitä saa. Loppui sekin kivuus siihen. Kokoaikatyöhön en mene.
Pienituloisten ja sinkkujen asemaa pitäisi parantaa, ei heikentää. Ei ole olemassa kaikille firmoissa suoraan työpaikkaa ja pitkiä uria. Muu Suomi ei ole Uusimaa.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää. Sinun Irtsanomisesi tulee olemaan jatkossa helppoa, joten alahan tyhjentää työpöytääsi, olen tulossa tilallesi.
:D
Sori mutta sä et osaa mitään, eikä sinuun voi luottaa.
Väännä ny ens alkuun vaikka 5v 7€/tunti, niin kattellaan sitte toimarin kanssa tilannettasi uudelleen.
Ollaan työkavereiden kanssa puhuttu, että aletaan kaikki hakemaan kokopäivätyötä. Suurin osa tekee kuuden tunnin päivää kun työnantaja haluaa pitää vain osa-aikaisia.
Saattaa tulla tällekin Prismalle pulaa työntekijöistä lähiaikoina.
Osa-aikainen työ ei ole enää kannattavaa uudistusten jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Ollaan työkavereiden kanssa puhuttu, että aletaan kaikki hakemaan kokopäivätyötä. Suurin osa tekee kuuden tunnin päivää kun työnantaja haluaa pitää vain osa-aikaisia.
Saattaa tulla tällekin Prismalle pulaa työntekijöistä lähiaikoina.
Osa-aikainen työ ei ole enää kannattavaa uudistusten jälkeen
Sama. Ja kysehän ei ole varsinaisesti kannattamisesta, vaan elämästä vaan tulee täysin mahdotonta. Elämiseen ei vaan ole enää varaa. Ei ole toimeentuloa eikä riittäviä tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt päästä työhön jo puolitoista vuotta. Eilen kävin viimeksi haastattelussa.
Haen monta paikkaa kk n. 20-30 ja pääsen kuukausittain useammasta haastattelukierrokselle, erilaisiin kykytesteihin, mutta viimeisessä haastattelussa olen tähän mennessä jatkuvasti hävinnyt.
Alkaa käydä mielenterveyden päälle kaikki testit, haastattelut, jatkuva hylätyksi tuleminen ja toistuvat oletko vieläkään saanut työtä puhelut kuntakokeilusta, te palveluista.
Jos ei olisi lapsia, olisin varmaan hirttäytynyt jo ulkotikkaisiin.
Oletko kysynyt, miksi et tule valituksi? Kykytesteihin pystyy treenaamaan, youtubessa on videoita mm. Deduktiivisen / induktiivisen päättelyn tehtävistä jne. Tärkein noissa kykyhaastattelusissa on painottaa tietysti niitä asioita ja adjektiiveja, joita työilmoituksessa on mainittu. Käytännössä niillä on tsekkilista, osaatko sanoa ne asiat vastauksissasi, joita työnantaja on ilmoittanut hakevansa. Näillä vinkeillä mä olen joka kerta saanut suositellaan tehtävään leiman.
Kovasti tsemppiä, työnhaku on raskasta puuhaa.
Tästä nykyisestä tilanteesta saa syyttää edellistä hallitusta ja sen järjetöntä velanottoa. Nyt loppui hauskuus velkarahoilla ja on koittanut velan maksu. Suomalaiset veronmaksajat maksavat edellisen hallituksen velkamässäilyistä pelkästään korkoja 2,5 miljardia euroa vuosittain. Mutta nykyistä hallitusta moititaan kun yrittävät pelastaa Suomen Kreikan jne tieltä. Ei velkaa voi iänkaiken ottaa, jossain vaiheessa suomalaiset äänestäjät tämän tajusivat ja äänestivät oikeiston valtaan. Kurjistaa tämä tilanne omankin perheen elämää, mutta jos saataisiin velkaantuminen taittumaan niin ehkä omalla lapsella ja hänen tulevilla lapsillaan on sitten parempi myöhemmin. Ja nämä paljon parjatut verot takaavat myös lapsien koulutuksen, kouluruuan ja sairaanhoidon myös teille työttömille meidän työssäkäyvien rahoista, Joten elämäntapatyöttömät, niskasta kiinni ja töihin. Ne työttömät jotka työtä haluavat ja yrittävät saada, heille tsemppiä ja sitkeyttä. Kyllä se työ sieltä nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Sori mutta sä et osaa mitään, eikä sinuun voi luottaa.
Väännä ny ens alkuun vaikka 5v 7€/tunti, niin kattellaan sitte toimarin kanssa tilannettasi uudelleen.
Sinähän siis olet hallitusvadtainen ja ylläpidät ja edistät työttömyyttä. Julistan sinut ja toimarisi yhteiskunnan ja hienon hallitusohjelman viholliseksi. Lisäksi rikot palkkauksessa ja työsuhteen keston suhteen voimassa olevaa työlainsäädäntöä, ja kun vähän raapaistaan lisää, myös muita lajeja ja kansalaisoikeuksia. Olet 110% persu toimarisi on munaton olmi, kerto terveisiä. Sinulta on viipymättä poistettava kansalaisluottamus, äänioikeus ja mielellään julistaa kuolleeksi. Hyvää päivän jatkoa.
Hah, ettäkö hallitus muka onnistuisi minullekin työpaikan hommaamaan? Isot on luulot...
Vierailija kirjoitti:
En pelkää sillä haluaisin töihin, muttei kukaan reagoi hakemuksiini. Haluan töihin olen jo vuosia halunnut vakityöpaikan.
sehän on ikävää, jos et ole vielä päässyt hakemiisi töihin nesteen tai nokian pääjohtajaksi
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt päästä työhön jo puolitoista vuotta. Eilen kävin viimeksi haastattelussa.
Haen monta paikkaa kk n. 20-30 ja pääsen kuukausittain useammasta haastattelukierrokselle, erilaisiin kykytesteihin, mutta viimeisessä haastattelussa olen tähän mennessä jatkuvasti hävinnyt.
Alkaa käydä mielenterveyden päälle kaikki testit, haastattelut, jatkuva hylätyksi tuleminen ja toistuvat oletko vieläkään saanut työtä puhelut kuntakokeilusta, te palveluista.
Jos ei olisi lapsia, olisin varmaan hirttäytynyt jo ulkotikkaisiin.
Tosta kykytestaushärdellistä pitäisi maksaa palkkaa.
Tai ainakin laittaa työnantaja maksamaan työttömyys korvaukset siltä päivältä.
Jotain vastuuta voisi ne työnantajatkin ottaa.
Suomen irtisanomissuoja on Venäjän tasolla, koska Suomi on yks rybylä naamiaisasussa.
Asu unen Helsingissä tulee mahdottomaksi osaaika työläisille...
Asumistuet lähtee työttömyysturva lisät kaikki leikkurin ja suojaosuuden samalla kun on ilmoitettu että vuokra nousee 12 prosenttia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkää. Haluan töitä.
Harva varmaan palkkatöitä pelkää. Mutta laitaoikeisto haluaa nöyryytetään ihmiset palkattomiksi orjiksi. Se pelottaa kyllä, vaikka asia ei suoraan itseä koskisikaan.
Suurin nöyryytyksen pelko taitaa kuitenkin tulla siitä, että pääset siellä työpaikalla oikesti vertaamaan osaamistasi muiden osaamiseen.
En pelkää. Haluan töitä.