Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä se "nappi" on joka monilla näkyy olkavarressa?

Vierailija
12.08.2023 |

Saa haukkua tyhmäksi.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI-lääkkeen automaattinen annostelija.

Vierailija
22/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavilla näkynyt valkoinen "nappi" käsivarressa.

Useimmin noita näkyy nuorilla ja hoikilla. Ime sinä parsaa lihavana 😉

Kyllä minä olen nähnyt noita uimahallissa vain huomattavan ylipainoisilla. Eli liittyy kakkostyypin diabetekseen.

Harrastuskaverilla on nappi ja ihan on hoikka jolla ykköstyypin diabetes. Samoin oli opiskelijallani ja pojan luokkakaverilla. Nappi on ylipäänsä vaikeahoitoisen diabeteksen apu ettei tarvitse pistää usein.

Nyt meni ihan väärin! Nappi mittaa sokeria mutta ei anna insuliinia. Insuliinipumppu säännöstelee inskaa ja se on ihan eri juttu kuin nappi! Eikä ole olemassa mitään vaikeahoitoista diabetesta! Diabetes on aina vaikea ja arvaamaton sairaus. Kenelläkään ei ole helppoa diabetesta.

T:20 vuotta kokemusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että se on ehkäisylaastaria vastaava hormoninannostelija tai muuta lääkettä annosteleva nappi. Tai sitten henkilö on robotti ja jokin elektroniika kiinnitetty ihoon. Kyse onkin verensokerista. Miksi joku haluaa olla kiinnitetty suoraan laitteeseen ja sovellukseen, onko se terveellistä? Miksi laite ei mittaa erikseen ihon pinnalta sitä, miksi se on koko ajan ihossa.

Ihon pinnalta ei voi mitata verensokeria. Sensorissa on ohut "tikku" joka menee ihon sisälle, kun sensori laitetaan paikalleen.

En usko että tämä tekniikka on yhtään vaarallisempi kuin langattomat kuulokkeet, kännykkä tai älykello. Helpottaa todella paljon diabeteksen hoitoa ja verensokerin voi mitata vaikka kävellessä.

Vierailija
24/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva kun on tollasia elämää helpottavia vempaimia olemassa. Eräs työkaveri joutu joka kahvi- ja ruokatauon jälkeen piikittää itteään ja kirjaamaan vihkoseen paljonko verensokeri oli.

Kyllä minäkin ottasin napin mieluummin tuossa tilanteessa

Vierailija
25/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sokeritautisten lääkeet laihdutaa .Jopa uusi puumi ihmiset käytää niitä laihdutuslääkeinä vaikka ei sokeritautia ole.Joten läketä jotka niitä tarvitsevat ei aina saatavilla.Aihesta oli kevät lehdistö paljon asiaa.

Vierailija
26/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tulevan woke-yhteiskunnan pakollinen nappi, eli jäljitin. Jotkut ovat jo ottaneet sen, kun ovat olevinaan niin edistyksellisiä...

Voisitko kertoa että mistä tuollaisen saa, niin käyn hakemassa.

Vierailija
27/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen nähnyt noita uimahallissa vain huomattavan ylipainoisilla. Eli liittyy kakkostyypin diabetekseen.

Kyllä se ykköstyypin diabetekseen enemmänkin liittyy, kakkostyyppiä hoidetaan ensisijassa muuten kuin insuliinilla. Toki insuliinia käytetään jos muut lääkkeet ei auta.

Vierailija
28/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin tuollainen Libre Link kissalle joka sairastui äkillisesti diabetekseen. Oli tosi hyvä apu kun haettiin oikeaa insuliiniannosta. Mitattiin alkuvaiheessa tunnin välein (ei öisin tosin, mutta silloinkin muutama kerta yössä). Tulosten mukaan sitten kahdesti päivässä pistettävän insuliinin määrää muuteltiin eläinlääkärin ohjeiden mukaan. 

Vierailija
29/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastuskaverilla on nappi ja ihan on hoikka jolla ykköstyypin diabetes. Samoin oli opiskelijallani ja pojan luokkakaverilla. Nappi on ylipäänsä vaikeahoitoisen diabeteksen apu ettei tarvitse pistää usein.

Nyt meni ihan väärin! Nappi mittaa sokeria mutta ei anna insuliinia. Insuliinipumppu säännöstelee inskaa ja se on ihan eri juttu kuin nappi! Eikä ole olemassa mitään vaikeahoitoista diabetesta! Diabetes on aina vaikea ja arvaamaton sairaus. Kenelläkään ei ole helppoa diabetesta.

T:20 vuotta kokemusta

Kyllä se vaikeahoitoisuus on kuultu ihan sairastavien omasta suusta. Sekin kun on vaihtelevaista miten tasapaino löytyy tai ei löydy.

Pumppuja ja nappeja on siksikin olemassa.

Vierailija
30/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ykköstyypin diabetekseen enemmänkin liittyy, kakkostyyppiä hoidetaan ensisijassa muuten kuin insuliinilla. Toki insuliinia käytetään jos muut lääkkeet ei auta.

Ja siis ne muut lääkkeet ei vaadi niin tarkkaa sokeriseurantaa kuin insuliini. Siksi nappi on insuliinin käyttäjillä.

Vierailija
31/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypin diabetekseen noita ei ole varaa antaa. Ne on tarkoitettu ykköstyyppiläisille.

Vierailija
32/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin pojalla on se, onpahan muuten tosi näppärää kun vanhempi pystyy puhelimestaan seuraamaan lapsen sokereita. Ehtii reagoida ennen kuin menee liian alas tai ylös.

Vierailija
33/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun ykköseen.

Vierailija
34/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin sen olevan jonkinlainen tatuointeihin verrattava uusi juttu...

Vierailija
35/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tulevan woke-yhteiskunnan pakollinen nappi, eli jäljitin. Jotkut ovat jo ottaneet sen, kun ovat olevinaan niin edistyksellisiä...

Treenaa vielä sarkasmia, ok.

Jännä miten monella eri tavalla voi olla väärässä pelkästään neljä sanaa kirjoittamalla.

Aikanaan tosiaan varoitettiin seurantayhteiskunnasta, mm. orwell ja moni muu. Sittemmin tuollaista on toteutettu aika tehokkaasti monessakin paikassa tekniikan kehityttyä.

Suomessakin vasemmisto ottaa into pinkeänä askelen toisensa jälkeen siihen suuntaan ja haukkuu noiden askelien kritisoijia minkä kerkiää koska vasemmisto jos kuka haluaa kontrolloida kansaa kaikin tavoin. Kontrollointiin taas liittyy mahdollisimman kattava seuranta.

Ja sanon jo etukäteen että älä jaksa lässyttää jotain sekavaa rokotekriittiistä tai muista hörhöistä. Ei noiden olemassaolo ole peruste sille että pitää tehdä kaikki just päinvastoin kuin nuo hörhöt haluaa. 

Vierailija
36/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arpimainen pyörylä on isorokkorokotusarpi. Näitä on enää vain noin viisikymppisillä ja yli, sillä rokotukset loppuivat 70-luvulla.

Ei ne kylläkään olkapäässä ole. :D

Vierailija
37/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olan lähellä kuitenkin käsivarressa useimmiten.

Vierailija
38/38 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arpimainen pyörylä on isorokkorokotusarpi. Näitä on enää vain noin viisikymppisillä ja yli, sillä rokotukset loppuivat 70-luvulla.

Miksi sekin piti laittaa noin näkyvälle paikalle? Ruma jälki.

Reidessä se onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan