Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*0o0o0*0o0o* Elokuun Eloisat * 0o0o0*0o0*

18.12.2006 |

Uusi viikko, uudet kujeet!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, elikkä jostain ihmeellisestä syystä olen edelleenkin hereillä?

Olen pirtee, mikä on omituista... Tosin tää aamu oli poikkeus ja menin vasta 12 maissa töhin normaalin totutun aamu kuuden sijaan, niin josko nuo kunnon yöunet sitten vaikuttais asiaan?

Omassa navassa on ongelmia ruoka aine allergian kanssa.. Oon kohtuullinen laktoosi intoleranssin " sairastaja" ja tuli todistettua illalla, et kroppa on super herkkä eikä kestä yhtään laktoosia ruuan seassa.

Normaalisti oon voinu syödä ruokaa missä esim tavallista kermaa, mutta tavallista maitoa edes lasillisen vertaa en oo voinu juoda moniin vuosiin.

Söin illalla anopin tarjomaa ruokaa jossa käytetty kermaa, ja oon kärsiny koko illan siitä. =(

Onko muilla, joilla joku ruoka allergia, kroppa jotenkin herkempi nyt?

Mun toinen maanvaivani, joku allergia lisäaineisiin, ei oo ilmestyny kertaakaan sit puolestaan nyt raskaana ollessa! Mikä on vain positiivistä, koska on ihanaa syödä mitä vain, ilman että muutun välillä punaisen kirjavaksi kaulasta/kasvoista... jota sitten saa selittää kaikille, et miks näytän omituiselta..

Heh, tosin voi olla et se suurin aiheuttaja puuttuu nyt...Siideriä kun ei ole tullut juotua tippaakaan, ja se varsinkin muutti mut kirjavan väriseksi!

Jeps, nyt koittaan nukkumista..Jahka saan miehen potkittua ylös sohvalta mun seuraks sänkyyn!

Helga & Takku Takiainen tasaviikoin... rv6!

Vierailija
2/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhäisempi aamu täällä. Töissä joutuu sitten olemaan vähän pidempään.

Minulla maha on kestänyt nyt kaikenlaisia ruokia. Vaikka lievä laktoosivaiva välillä vaivaakin. Tosin en vielä hirveästi kokeillut rajoja..

Nyt täytyy mennä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmenohan se sitten tuli viime yönä..

Aamu yöstä alko verinen vuoto, ihan silkkaa verta, ja sittenhä sieltä tuli loputkin.. =(

tänään ois ollu tasan 7 viikkoa...

Mutta ei hätiä, tähän on jo " turtunu" kun on niin monet jo takana.

Tarrasukkia teille kaikille muille kovasti! Masuasukeille et pysyvät kyydissä!

JA oikein oikein hyvää joulua kaikille!

Buam

Vierailija
4/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimakolle hali! Terapiaa, sitähän tää palsta on... toivottavasti edes hetkellisesti helpottaa.

Juuri kun lauantaina kirjoittelin, ettei mitään oireita ole, alkoi sitten pahoinvointi eilen. Tänään oli pakko jäädä kotiin, kun työni on sellaista asiakkaiden konsultointia, ettei ihan onnistu " yökkien" . Nyt on sitten ainakin viime odotusajasta tutut oireet, joten tuntuu hiukan todellisemmalta tämä raskaus. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä oloa helpottamaan? Minulla toistaiseksi parhaiten on auttanut hedelmien säännöllinen popsiminen (siis tauotta :)). Jostain luin apteekista myytävästä inkivääritableteista tms (?), onko kenelläkään kokemusta näistä?

Paljon on puheltu muille kertomisesta. Me ei olla kerrottu vielä kenelläkään. Jouluna kiusaus tietenkin on suuri kertoa perheelle. Olemme silti niin varovaisia, että haluamme odottaa ekaan ultraan (n vk 13) ja kertoa lähimmille sukulaisille sitten. Töissä toivon mukaan tarvitsee kertoa vielä paljon paljon myöhemmin. Olen jo ajatellut paljon kesää, mutta katsotaan sitten lähempänä, mitä tulee. Haluaisin kovasti jäädä kotiin esikoisen kanssa jo aikaisemmin.

Mukavaa viikonalkua kaikille,

minni 6+3

Vierailija
5/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buam: pahoitteluni

Ihan törkee flunssa vaivaa mua. On niin huono olo ja joka paikkaa kolottaa. Kohta oon yskiny keuhkot pihalle ja joka kerta kun yskin ja yskä tulee niin syvältä niin meinaan yökätä.

Miten mä muistelen et jos äiti sairastaa flunssan alkuraskaudessa ni siitä saattais olla jotain haittaa sikiölle..? Vai olinkohan kyse jotain influenssasta yms. eikä ihan tavallisesta nuhakuumeesta.

Nyt olis vielä kuopuksen päiväkotiharjoittelut yms. mutta milläs menet kun en jaksa. Enää tää viikko aikaa kun sitten tarha on kiinni loppiaiseen ja sitten olis jo tarkoitus aloittaa päivähoito.

Väsyttää niin tolkuttomasti kun yöt menee yskiessä ja tänäänkin heräsi puoli kuudelta nukahtaakseni kahdeksan jälkeen uudestaan ja 20 yli kasi soi kello. Että on raivostuttavaa. Mitään lääkkeitä en uskalla syödä (paitsi panadolia) eikä se taas auta yskään.

Oireita on ollut ihan kiitettävästi tai sitten ne vaan korostuu kun olo on muutenkin hirveä.

Kertomisesta: me ei ajateltu kertoa ennen kuin vasta np-ultran jälkeen.

Torstaina eka neuvola, viikkoja silloin 8+0

Sonna 7+4

Vierailija
6/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä taas..

Ihan tulin Sonnalle kertomaan, et meneppäs lääkäriin ja pyydä resepti sellaiselle kuin Panacod kapseli!

Siinä on mukana kodeiiniä, mikä helpottaa yskää ja se on samalla kipulääke, et jos kuumeinen olo meinaa olla niin auttaa siihenkin!

Sitä mä söin kipeenä ollessa viikon verran ja auttoi kyllä!

Buam: Onnea uuteen yritykseen ja toivottavasti se seuraava plussa olis sit se kestävämpi versio!

Vierailija
7/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja buamille halaus, toivottavasti seuraavalla kerralla tarraa!

Laktoosi-intolerantikko täälläkin, tosin olen aina sietänyt pieniä määriä laktoosia (diagnosoitu aikuisiällä puhjennut 50% intoleranssi). Tässä en toistaiseksi ole huomannut mitään muutosta, tosin aika harvoin tulee missään syötyä ruokaa joka ei olisi ainakin vähälaktoosisista maitotuotteista tehty. Muita allergioita mulla ei (onneksi) ole, esikolla edelleen kala, tomaatti, mansikka ym. allergiat vaivana.

Jotenkin tuntuu että mulla tämä raskaus on vaikuttanut unentarpeeseen vähentävästi tai ainakin iltaisin on väsymys tiessään. Samoin uni tuntuu olevan katkonaisempaa ja yöllä uudelleen nukahtaminen kestää pidempään. Aamuisin väsyttää mutta ei onneksi mitenkään älyttömästi. Työpäivän jälkeen tosin iskee usein ihan mahdoton väsytyskohtaus jos istahtaa sohvalle.

Jouluna kerromme raskaudesta lähisukulaisille (ei lapsille), meinasi nimittäin herättää jo kovaa ihmettelyä kun jouluruokia suunniteltaessa mieheni yritti vanhemmilleen sanoa että ei sitä mätiä nyt niin kovin paljoa tarvita (minä olen siis sitä aina syönyt porukasta eniten).

V2.0, 7+1

Vierailija
8/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri lähdössä neuvolaan. Aika ois 12:30 ja samalla lääkäri, joka sit ultraa masun päältä mikä on tosi turhaa kun en usko että makkaroiden takia näkyy mitään :oD

Ja voihan että Buam :o( Jotenkin tuntuu että eloisilla on ollut aivan mahdoton määrä keskenmenoja :o(

Ja minua edelleen väsyttää. Flunssa on kamala : illalla yskin sängyssä ja aamulla menee tunteroinen kurkkua selvitellessä :o/ Onneksi ei ole vielä hirveetä oksetusta (mikä tietty taas sitten pelottaa että onko kaikki hyvin) sillä en tiedä miten saisin hoidettua nämä 5 tyttöäni tässä sängyn pohjalta ! Tänäänkin teki tiukkaa pestä kuopuksen kakkapylly ja voi itku kun ärsyttää herätä laittamaan 3 isointa kouluun aamulla kun itte haluaisi vielä maata. Onneksi nämä 2 nuorinta ovat unikekoja ja nukkuvat 9-10 että saan vielä ottaa torkut sohvalla :o)

Nyt menen sinne neuvolaan, hyvää viikonalkua kaikille

Rapuäiti ja Lahja rv 6+6

Vierailija
9/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamu on ollut jatkuvaa kuvotusta. Leukaan on ilmestynyt sellainen kamala finni, joita tulee aina ennen menkkoja.

Mulla on vielä sellainen hieno juttu, että olen itse täysipäiväinen opiskelija, joten olen ajatellut hakea nyt töitä, jotta saisin sitten parempaa äitiyspäivärahaa tms. Ahdistaa vaan, että tuntuu et viikot ikään kuin karkaavat käsistä. Onko työhaastattelussa pakko kertoa olevansa raskaana? Kuinka pitkälle voi sitten myöhemmin vedota ettei tiennyt asiasta?

vappukala rv 7 kait jo

Vierailija
10/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin töissä tuli uusi työntekijä ja kun oli ollut 4kk eli koeajan niin oli vasta sen jälkeen kertonut että jää äitiyslomalle kerkes just olemaan vään yli 6kk töissä, no hän oli ja tuli takaisin ja oli taas seuraavat 6kk ja lähti äippä lomalle. et hän ei ainakaa kertonut,en sit tiiä onko sallittua. kaipa se on,eipä työnantaja voinut heittää pellolle raskauden takia ;)

ja mukava ihminen tuo vaikka noin tekikin! ainaki vakkari työ aina odottaa kun paluu töihin lähetyy.

Vierailija
11/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako äitiyspäivärahan suuruuteen se, että onko työ vakituinen?

Vierailija
12/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta millään lailla äitiyspäivärahaan, millaisessa työsuhteessa olet, kunhan katsovat säännölliset tulosi edeltävältä 6 kk. Jossain tapauksissa voi äitiyspäivärahaa saada myös 3 kk työtulojen perusteella, mutta silloin täytyy osoittaa, että työ olisi jatkunut ilman äitiysvapaata. Ja lain mukaan työnantajalle täytyy ilmoittaa raskaudesta 2 kk ennen kuin aikoo lähteä äitiysvapaalle, joten siitä ei tosiaan tarvitse sanoa työhaastattelussa mitään.

Itselleni on tulossa surkeat päivärahat, kun olen osa-aikatöissä, mutta kun tuo esikoinenkin on vielä alle 3-v., niin en raaski sitä joka päivä vielä hoitoon laittaa.

Viime viikolla käytiin alkuraskauden ultrassa kurkistamassa pikkukaveria ja reippaasti siellä jo sydän pompotti. Raskausoireita ei ole vieläkään juuri mitään väsymystä lukuun ottamatta, joten oli ihana saada varmuus, että siellä on joku kasvamassa.

Eels rv 7+1

vappukala:

Vaikuttaako äitiyspäivärahan suuruuteen se, että onko työ vakituinen?

Vierailija
13/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitiyspäiväraha määräytyy joko edellisen 6kk tulojen mukaan (tässäkin mun muistaakseni oli jotain mahdollisuuksia vaikuttaa tuohon aikaan jolta se lasketaan oliko se sitten 6kk ennen äitiysloman alkua tai 6kk ennen hakemuksen jättämistä) tai sitten edellisen valmistuneen verotuksen mukaan. Eli heinäkuussa 2007 alkavan äitiysloman ollessa kyseessä verotustiedot vuodelta 2005 ovat edelliset vahvistetut.

Vierailija
14/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot edellisen 6kk ajalta voidaan huomioida mikäli ne vuosituloksi laskettuna ovat vähintään 20% suuremmat kuin tulot edellisessä verotuksessa.

Lisää löytyy Kelan sivuilta,

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/160701134915EH

Vierailija
15/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että sitten ultran ja ekan komanneksen jälkeen olisi hyvä kertoa ihmisille raskaudesta epäsuorasti: http://www.mielipukine.fi/paidat/sikio.html Tuollaisen paidan avulla, jossa on " ultraäänikuva" . Tosin sellaisen tilaaminen on vielä liian aikaista minulle, vaikka raskausoireita onkin nyt taas enemmän. Viikonloppuna tulin tosiaan tietoisemmaksi kohdustani ja housut alkoivat puristaa. Saa nähdä saanko kuitekaan aikaiseksi tilata paitaa.

Pahoittelut buamille!! Tuntuu väärältä, että olet kokenut jo monta keskenmenoa ja joutunut tottumaan niihin. Sellaista ei toivoisi kenellekään.

Vierailija
16/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Tänään leivottiin joulupiparit ja tehtiin aivan ihana muumipiparitalo. Talosta tuli kerrassaan ihastuttava. :-) Alkaa tulemaan jo joulufiilistä, vaikka lumi puuttuukin. Lahjatkin on jo hankittuna ja jotain ihan pientä vielä puuttuu.

Mulla ei ole oireita tai no on jotain, mutta hyvin vähäistä. Välillä tissit tuntuvat oudoille ja välillä tulee hyvin pientä etomista. Alavatsaa myös välillä jomottaa. Esikoisesta pahoinvointi alkoi rv 5 ja kuopuksesta rv 9. Oksensin todella rajusti molemmissa raskauksissa.

Torstaina on varhaisraskaudenultra rv 7+6. Tuolloin pitäisi jo sykkeen näkyä jos siellä masuyksiössä joku asustelee.

Toivon todella paljon voimia heille joille tuli keskenmeno. :-( Omassakin takaraivossa km kummittelee, koska kilpirauhasjuttujen takia mun on suurempi todennäköisyys " saada" km. Ei auta stressaus, koska itse en voi asialle mitään.

T: Ona rv 7+3

Vierailija
17/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

' Mainostetaanpa' nyt tässäkin vielä, että

meille elokuisille on ihan oma lista, jonne toivotamme

lämpimästi tervetulleeksi vaihtamaan ajatuksia ja

kokemuksia odotusajalta ja sen jälkeenkin.

Listan löydät täältä:

http://health.groups.yahoo.com/group/kultahippuset/

Ei haittaa, vaikka la muuttuisikin matkan varrella! ;)

Vierailija
18/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä ollaan pahoinvoinnin kourissa. Viikonloppu meni sängynpohjalla maaten. En tiedä oliko lauantaina sitä massutautiakin vähän kun olo oli aivan kuvottava. Tänään töissä sai oikein todenteolla pidättää oksua. TUli vain kauheita yökkäilyjä muttei tarvinnut vessaan juosta. Jengi varmaan katso kun näytin hapanta naamaa.... oli vaan mielettömän huono olo. Jos tämä tällaisena jatkuu tai vähänkin pahenee niin pakko kai sitä kotiin on jäädä. Olen asiakaspalvelussa eikä tämä etova olo tosiaan ole oloista paras mahdollinen.... Mites te muut eloista; saatteko olla töistä pois ilman sairaslomatodistusta? En silti valita yhtään oloa, kun tätä on niin kauan odotettu :D

esmaralda rv 6+4

Vierailija
19/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alussa ollaan ja sen verran innoissaan ja hämilläänkin, etten tiedä oikein mitä tehdä. Tyttöni katselee vaan videoita ja minä surffaan > vähän huono omatunto. Mies on pikkujouluissa. On tämä vaan niin uskomatonta. Olen ollut aivan kahden vaiheilla, onko minusta koskaan enää toisen lapsen äidiksi. Pähkäillyt tässä vuosia ja nyt sitten pelkään kamalasti, että tämä menisi kesken ja olen superonnellinen, jos sisälläni kasvaa pikkuinen... Raskaus tuli siis aika helpolla, jätin pillerit pois kolme kuukautta sitten ja aikeita oli jättää hormoonit ja päästä hormoonittomaan kierukkaan. Nyt on sellainen olo, että olen herännyt unesta ja samaan aikaan, että näen unta:)

Vierailija
20/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen on näköjään pudonnut kehityksen kärryiltä tässä viiden vuoden aikana, jolloin viimeksi kävin täällä sivuilla ennen esikoisen syntymää. Jaksaako joku sivistää, miten nämä ryhmäjutut toimivat ja missä niistä omia tietoja kerrotaan ja " pinoudutaan" :) Sori, varmaan rasittavaa tällainen kalkkius.