Hoidon Tarpeessa`05 ~viikot 51, 52 ja 1~
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=8B0000][size=3][b]Suoritamme palstalla joulusiivoja ja poistamme listalta niitä nimiä jotka eivät ole pitkään aikaan kirjoittaneet. Jos haluat nimesi pysyvän listalla, huikkaa vaikka jotain vuoden loppuun mennessä. Yritän pitää listaa kirjoittaneista ja kirjaan nikkinne eteen *-merkin! [/size][/color][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]*amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=FF7F00]*Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD6600]*EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)
yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]
[color=FF7F00]hende
olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.
Yritystä on ollut puolitoista vuotta.
Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]
[color=CD6600]*Ilpo78
Pirkanmaa
Yritystä takana kohta vuosi.
Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.
Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]
[color=FF7F00]LeiaK
Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä
Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.
Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]
[color=CD6600]*LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00]*Manco
yritystä 12/03
ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]
[color=CD6600]Marikukka83
Minä 22 ja mies 31
Pohjoisen ihmisiä ollaan
Vauva haaveena 05/04
Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005
3x inssi negaa
syksyllä luvassa ivf [/color]
[color=FF7F00]*Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600]*miliko
Minä 30v ja mieheni 32v.
Yritys alkoi 10/2004.
inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.
ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.[/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]*Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]*Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=CD6600]R-B
Mina 34, mies 30
asustellaan Helsinki
yritysta 05/06
Hoitoja, ei vielä [/color]
[color=FF7F00] SanniAnniina
minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.
Pillerit jätetty 04/04.
Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.
Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]
[color=CD6600]*tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)
Ja esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]*Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Eka inssi 5/06 nega.
Tällä hetkellä hoidot tauolla piilevän kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. [/color]
[color=FF7F00]*VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset:
[/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=CD8C95]Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06 nega
Kolmas ICSI plussa.[/color]
[color=CD8C95]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FFAEB9]Joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=CD8C95]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=FFAEB9]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (40)
Onnea TUITULLE hoitotauon loppumisesta ja onnenpotku hoidon onnistumiselle! Vautsi miten onnellinen ja positiivinen oletkaan, toivottavasti saan tartunnan tännekin päin.
Perjantaina oli siis siirto ja kaksi alkiota siirrettin. Toinen oli neli- ja toinen kaksisoluinen. Toinen vaikuttaa hiturilta ja toinen ihan normaalilta. Viimeksi ICSI:n siirron jälkeen olin ihan harmistunut alkioiden hitaudesta ja siitä, että vain yksi siirtokelpoinen alkio saatiin aikaiseksi. Nyt siis oli tuplasti siirrettävää ja totta kai, myös kaksinkertainen mahdollisuus onnistua! ;) Lisäksi saatiin pakkaseenkin 3 alkiota, uskomatonta. Jos ei tämä hoito jostain syystä onnistu, niin helmikuussa on luvassa pas ja myöhemmin keväällä Tays:n hoito, joten suunnitelmat on jo tehty.
Miliko
Upeaa, Tuittu, onnittelut hoitotauon loppumisesta ja uuteen vauhtiin ponkaisusta. :) G-piste lähestyy uhkaavasti! :D
Ja onnittelut myös milikolle hyvistä tuloksista. Jännittelen mukana kovasti, että nyt tuplamahdollisuus tuottaisi parhaan tuloksen. :)
Muillekin sisseille kovasti jaksamista ja tuulta purjeisiin.
Oma napa on tällä hetkellä suht seesteinen. Alakerran pinosta voi lukea viime viikon jännitykset, oli aika stressaavaa... Kyseessä siis epäilys liian vähästä lapsivedestä, mutta kaikki oli lopulta kunnossa. Tänään olen potenut viikonlopun liiallista joulusiivousinnostusta liitoskipujen, ristiselkäsärkyjen ja supistusten merkeissä. Supistuksia ei onneksi tullut kuin pari liiallisen kävelyn seurauksena. Muuten siis kaikki on varsin leppoisaa, puoliväli on ylitetty. :)
-v-
Täällä vietetään toista sairaslomapäivää ja punktio oli kyllä KAUHEA KOKEMUS! Mulla oli toinen munasarja kohdun takana, ja jouduttiin menemään paksujen kudosten läpi, että sattui ihan hirveästi. Lisäksi mulla oli niitä rakkuloita hirveesti, kun ei ollut kuin se yhdeksän pistospäivää (+pregnyl) niin ei voitu pienentää puregon-annosta. Joten tuntui... Ja vieläkin tuntuu. Lisäksi mulla on sellaista ällötysoloa, en tiedä johtuuko lugeista vai mistä. Tietenkin pelkään hirveesti että hyperstimulaatio iskee, enkä pääse siirtoon, ja vietän joulun saikussa... No, soluja tuli sentään 19, että jotakin hyvää. Mut täytyy myöntää, että eilen kyllä kävi muutaman kerran mielessä sellainen ajatus, että ei enää koskaan tätä. No, onneksi aika parantaa ja niin edespäin, pystyyhän sitä ihminen mihin vaan.
Mutta Miliko, hieno homma, että sinä olet päässyt siirtoon ja piinapäiviä viettämään. Ja kaksi alkiota vielä siirrettiin. Mikä oli peruste kahden siirtoon? Mekin täällä miehen kanssa toivottais, että kaksi alkiota siirrettäisiin. Lääkäri sanoi, että meidän tilanteessa se on aikalailla sama, toisaalta he suosittelisivat yhden siirtoa ensimmäisellä kerralla, mutta kun on tämä lakiesitys astumassa voimaan... Tosin nythän olen tietty sitä mieltä, että tuskin pääsen siirtoon ollenkaan.
Tuittu pääsee hoitoihin, hieno homma!
Minkälaisia jouluaskareita on ihmisillä vielä tälle viikolle? Mulla on enää miehen lahja ostamatta. Ajatuksia tietty jo on, kuten levyjä, kirjoja tms., vähän tylsää, mutta on niin vaikeaa keksiä mitään omaperäistä... Mitäs te ootte hankkinu miehuksillenne?
Olipas ILPOLLA aikamainen koettelemus tuo punktio. Hassua miten se on eri ihmisillä erilaista, sillä itsellä kummatkin punktiot ovat olleet tosi helppoja. Pientä aristusta punktiopäivänä ja se siitä. Ei kipuja ennen eikä jälkeen. Mutta eipä ole saalis kyllä ollut yhtä iso kuin Ilpolla, sekin varmasti vaikuttaa. Meidän kohdalla päädyttiin kahden alkion siirtoon sen vuoksi, että takana on jo pitkä yritys, kaksi keskenmennyttä raskautta (keskenmeno ja kemiallinen) ja lääkärin mukaan meidän taustan huomioiden kahden alkion siirto oli perusteltua. Lisäksi alkiot ovat hitaita jakaantumaan, joten sen vuoksi myös kahden siirto oli ok. Pakkasessa on kolme alkiota ja jos niitä joudutaan sulattamaan, niin kaikki kerralla, ei yksitellen. Mutta ovatko pakastetutkin juuri niitä hitureita, joista ei lopulta olisi siirrettäviksi, aika näyttää. Huomennako on Ilpon siirtopäivä? Onnea matkaan ja ihanaa kun on kohtalotoveri, joka joutuu sotkemaan joulunpyhät lugesteronin kanssa... ;)
Miliko
Aloin vielä kirjoittelemaan ennen joululomalle vetäytymistä. Kova yritys olisi pystyä pysymään pois täältä palstaltakin joulun ajan, mutta varmaan käyn kurkistelemassa Milikon ja Ilpon tilanteiden kehittymistä aina välillä salaa itseltäni :) Eli hieno juttu, että teillä asiat on edistyneet hyvin (paitsi Ilpon punktiokokemus kuulosti tosi kamalalta...) ja toivotaan, että sieltä tulisi tähän pinoon vielä loppuvuoden plussahuipennus :)
Tuitullakin oli hyviä uutisia, ihanaa että teidänkin pitkä odotus on vihdoin ohi ja pääsette taas vauhtiin hoitojen kanssa. Nyt kun kaikki on hoidettu kuntoon niin eiköhän se plussa tulekin sitten pikavauhtia!
(.) Ei mitään uutta. Pikkuhiljaa olen nämä vauva-asiat taas saanut oikeaan perspektiiviin kun ei koko ajan oo tarvinnut jännätä ja ajatella niitä asioita. Eli on sitä elämässä paljon muutakin hyvää ja arvokasta ja nyt on ihana viettää joulu rauhassa ukkokullan kanssa hyvästä ruuasta, rentoutumisesta ja yhdessäolosta nauttien. Joulun pyhien jälkeen alkaakin sitten heti sumuttelut ja tammikuussa seurantaultrat, mutta en nyt aio suoda niille turhaan ajatuksia etukäteen. Jotenkn sekin on seestynyt nyt mielessä, että jos ei ensi kevät tuo tullessaan muutosta tähän tilanteeseen niin me ollaan sitten kyllä valmiit laittamaan hanskat naulaan ja lopettamaan nämä hoidot. Tasan 2 vuotta nyt toivottu sitä vauvaa ja puoli vuotta eletty pelkkää hoitorumbaa, joten alkaa se pikkuhiljaa väsyttää. Adoptiokin tuntuu kokoajan vaan realistisemmalta ja houkuttelevammalta vaihtoehdolta, joten sitä polkua lähdemme sitten selvittelemään kun nämä viimeiset hoitoyritykset on saatu käytyä läpi. Eilen illalla tajusin myös sen, että jos en siis ensi jouluun mennessä ole raskaana niin tuskin olen sitä koko loppuelämäni aikanakaan. Pitää nyt siis koittaa ottaa mahd. rennosti ja rauhallisesti tää joulunaika ja kerätä voimia ensi vuoden ponnistuksiin, koskapa ens vuoden aikana selkiytyy aika paljon meidän koko loppuelämästä. Toisaalta niin pelottava, mutta toisaalta kiinnostava ja innostavakin ajatus :)
Näihin mietteisiin on hyvä lopettaa ja toivottaa ihan kaikille Hoidokeille Tunnelmallista ja Ihanaa Joulua sekä ennnenkaikkea Lapsirikasta Ensi Vuotta! Olette ihania kaikki ja aivan korvaamaton vertaistuki :)
Halauksin,
EE
Ennen kuin lähden joululoman viettoon ja palstapimentoon huomenna, toivottelen teille kaikille oikein mukavaa joulua! Toivottavasti saadaan kaikki ajatukset irti tästä lapsettomuudesta.
TUITTU, oot kyllä niin positiivinen, että käypi katteeks;) Toivotaan totisesti, ettei mikään mee myttyyn tossa sun suunnitelmassa. Kiva että pääsitte vihdoin jatkaan hoitoja.
MILIKO, onnea hyvästä saaliista. Voi kun teitä odottais ihana yllätys uuden vuoden kunniaksi.
VARJOKAS, kiva, että kaikki on kunnossa kuitenkin. Oikein hyviä vointeja ja otahan nyt rauhallisesti jouluna:)
ILPOlle toipumisia punktiosta. Huh, ei kyllä kauheen houkuttelevalta kuulosta. Mutta teillähän oli tosi hyvä saalis, se varmaan kuitenkin lämmittää mieltä. Ällötystä on muuten täälläkin, se varmaan tosiaan johtuu lugeista, joita itsekin tässä kierrossa eka kertaa kokeilen. Mä muuten ostan miesparalleni joka joulu suurinpiirtein saman lahjan: jonkun hupparin tai paidan ja kirjan. Niin tänäkin vuonna.
EMMAEMILIAa kuuntelen myös vähän kateellisena. Kunpa toi seesteisyys löytäis tiensä tännekin. Mutta oot oikeassa, elämässä on paljon muutakin hyvää. Niin kuin ukkokulta, joka saa niskaansa kaikki pettymykset ja jännityksestä johtuvat kireydet tässä hommassa. Nautitaan siis kaikki joulusta ja rakkaista miehistä:)
(.) Eipä kummempia. Menkat alkanee just jouluks, ellei sitten luget aiheuta jotain muutosta asiaan. Mä en saanut mitään ohjeita niihin lääkäriltä, mutta kuvittelisin, että testailen pari negaa ja lopetan niiden käytön sitten. Mulla on tosiaan ollut kanssa vähän sellaista ällöttävää oloa, joka aiheutti tietysti pienen toivonkipinän, mutta kyllä se tais tosiaan johtua noista lugeista. En millään jaksais enää toivoa ja pettyä. Niinpä yritän nyt keskittyä joulupuuhiin, pari lahjaa on vielä hankkimatta.
OIKEIN RENTOUTTAVAA JA TUNNELMALLISTA JOULUA TEILLE KAIKILLE. Ootte korvaamattomia.
Mies kyseli eilen, että luenko mää vielä lapsettomuuspalstan viestejä... No tottakai luen! :D Ei täältä niin vaan pois lähetä... Varsinkaan kun te kaikki ootte niin ihania! Haluisin teidät kaikki jo tonne toiselle puolelle, niin voitais sitten pysyä siellä! :)
Tulin minäkin kovasti toivotteleen jouluja ennen reissuun lähtöä! Eli HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA RAKKAAT PALSTASISARET!!!
Tuittun lista on sitten ihana. Ja suunnitelman mukaisestihan tässä elellään, joten g:tä odotellessa :)
Milikolle oikein paljon peukkuja alkioitten suhteen. Jos vaikka toinen ees...
Varjokas antaa nyt vaan sen ukkokullan siivoilla ja hötkyillä joulun kanssa. Kasvata sie vaan rauhassa mahaa!!
Ilpolle pikaista paranemista. Sait kyllä melkosen saaliin. Toivottavasti ny ovat kasvavaa ja kiinnittyvää sakkia :)
EmmaE:tä ei voi kuin rutistaa! Meillä ittellä on tosiaan ny yritystä ja tutkimuksia takana 2,5 vuotta. Ny sitte alkaa tammikuussa hoidot kaikkine hormooneineen... meillä puhutaan vasta alottamisesta ja työ jo mietitte lopettamista... niin mennään eri tahtiin...
Tuupikselle vilkutuksia!!!
).( ovista ootellessa. Eli todennäkösesti viikonloppuna ovis, vaikka jo tänään oli kummallisen paljon limoja... Mutta sitte ku menkat alkaa ni soitan väestöliittoon ja varaan ajan ekoja hormonireseptejä varten... Ihan jänskättää vaikken tästä inssistä ny mitään ees uskalla ootella...skeptinen olen... Sitte ku myöhemmin tehään ivf:ää ni sitte ootan niitä tuloksiakin... mutta kohta siis alotan tikuttelin...
Rauhallista joulua kaikille!!!
Tulin toivottelemaan hyviä jouluja myös tänne ja samalla tietty vakoilemaan teidän edistymistänne :) Milikolle ja Ilpolle tsemppiä!! Ilpon punktio kuulosti kyllä aika hurjalta. Kummasti sen kivun kuitenkin ajan myötä unohtaa, itsekin sanoin ekan punktion jälkeen miehelle että en suostu siihen kidutukseen enää ikinä! Mutta niin sitä vaan mentiin uusiin hoitoihin.
Toivotaan että mahdollisimman moni pääsee siirtymään pikaisesti tuonne toiselle puolelle, johan teitä onkin ikävä! Hyvää joulua!!!
-Lupus
Ja mitä onnekkainta uutta vuotta 2007!
Piti munkin tulla toivottelemaan jouluja, kun kuitenkin täällä koko ajan teidän kuulumisia käyn edelleen lueskelemassa.
Milikolla ja Ilpolla on jännittävät ajat käsillä.
Toivottavasti tärppää.
Ilpolla erityisesti tuo punktio oli ollut aika ikävä kokemus.
Toivottavasti tuosta saaliista hedelmöittyisi mahd. moni ja saisitte pakkaseenkin sitten niitä, niin ei heti tarvitsisi uudelleen tuohon punktioon ryhtyä.
Tuitulle onnittelut hoitotauon päättymisestä.
On varmasti ihana fiilis, kun viimein voi taas olla mahdollisuudet siihen plussaan siinä iän ikuisessa tikussa. =)
Kaikille muillekin vilkutuksia.
Tulkaahan pian tuonne alakerran puolelle!
-viivi-
Heip,
piipahdan minäkin puumerkkini antamassa pinoon. Erittäin paljon onnea matkaan kaikille niille, jotka odottelevat siirron tai inssin tuloksia! Ja hienoa tuittu, että sun hoitotauko on päättynyt. Kohti G-pistettä!! ;) Oli myös kiva lukea alakertaan päässeiden terveiset, onneksi Varjokkaankin epävarma tilann on ohi! Kovasti tsemppiä raskauksiinne!!
Meillä oli tänään eka käynti julkisella puolella, mutta tämän perusteella meidät ohjattiin vasta jonnekin Helsingin naistenklinikan jonoon. Siis mitään ei tapahdukaan vielä, toivottavasti kuitenkin kutsu hoitoihin tulisi pian. On kyllä puuduttavan pitkäpiimäistä touhua!
Joulu menee kotinurkissa rauhallisesti, mikä on oikeastaan ihan mukavaa vaihtelua arkikiireisiin ja -rutiineihin verrattuna. Tapaninpäiväksi saan sitten sukulaisen kylään - siis täti saapunee silloin paikalle punaisine paketteineen... kolmas joulu ilman plussaa tai lasta sen jälkeen, kun jätimme ehkäisyn...yritän olla ajattelematta sitä.
Nauttikaa joulusta, jouluruuista ja hyvästä seurasta, missä sitten olettekin! Ensi vuosi siivotkoon tämän pinon plussatuulten mukana alakertaan!!
Minäkin haluan toivottaa kaikille teille oikein rauhallista ja nautinnollista Joulunaikaa!!
Kohta on uusi vuosi ja uudet (plussa)kujeet, ja päivätkin alkaa huomenna pitenemään, jippii! :-)
Toivottelee Manco-tonttu
Nostampas meitä vähän ylöspäin...
Joulu oli ja meni, meillä oli vähän normista poikkeava joulu ja sen vuoksi ei oikein joululta tuntunutkaan. Mutta tuli ainakin syötyä!!
Arkeen on kuitenkin jo palattu, töissä on tämä päivä kulunut jo.
Ja (.) on nyt kp2, joten varasin tänään ultra-ajan PAS:iin, maanantaille 8.1. Se onkin jo kp14, mutta pe kp11 olisi ollut minun kierrolle vähän turhan aikainen, ainakin jos menneitä kiertoja katselee. Joten toivottavasti se ovis ei ainakaan ennen tuota tule. Ja sit vain peukut kohti taivasta että pääsisi siirtoon asti!
MITÄS MUILLE KUULUU???
ja ankara arki alkaa... Ei onnistunut meidän tämäkään ICSI-hoito. Kävin eilen verikokeessa ja hcg-arvo oli alle 5, eli negatiivinen ymmärtääkseni. Selkää ja vatsaa on kolottanut jo viikon verran ja ruskeaa lugetuhruakin on ollut pari päivää. Sekin taitaa olla runsastumaan päin ja muuttumassa punaiseksi. Hitto, kun ärsyttää! Helmikuussa on vuorossa pas. Toivottavasti meidän kolmesta pakastetusta alkiosta saadaan siirrettyä edes yksi. Keväällä on vuorossa eka julkisen hoito, joten sotasuunnitelmia on kyllä valmiina.
Nyt harmittaa, mutta pakko tästä suosta on nousta.
Miliko
Ja Milikolle rutistus! Harmittaa kovasti teidän puolesta. Koko sydämestäni toivon, että uusi vuosi ja pas tuovat toivotun tuloksen.
Ihan nolottaa toisen tollaisten uutisten jälkeen ilmoitella omia hyviä uutisiaan. Testasin nimittäin aatonaattona plussan. Vois kuvitella, että oisin ollut ihan onnessani, mutta puolet aatosta vaan panikoin, että koska ne kivut ja vuoto taas alkaa, aina ennenkin kun on alkanut. Ja eilen sattuikin niin hirveästi, että olin ihan varma että kohta lorisee ja itkin koko ajan kun katsottiin anoppilassa leffaa... Just sellaisten kipujen jälkeen oli viimeksi varhainen km. Mutta ainakaan tänään ei ole vielä vuotanut ja se on kyllä ihme niiden kipujen jälkeen. Vielä en uskalla ajatella muuta kuin sitä, että nyt lääkärit kai ainakin uskoo, ettei hedelmöittyminen oo meidän ongelma vaan raskaana pysyminen. Koko ajan kyttään oireita (joita ei juuri oo) ja jokaista nipistystä ja kolotusta ja vessapaperia jne.
Miten teidän muiden joulu meni? Ja saako kysyä yhden nolon ja tyhmän kysymyksen lugejen käyttäjiltä? Onko ketään muuta pelottanut, että se mössö valuu pois seksin myötä? Niin paljon että ois kysynyt asiasta lääkäriltä...?
Toivottavasti kaveri pysyy kyydissä mukana.
Siinä olisi kyllä maailman paras joululahja.
Milikolle pahoittelut epäonnistuneesta hoidosta. =(
Toivottavasti seuraavalla kerralla olisi parempi onni.
Mukavaa uutta vuotta kaikille hoidokeille!
Alakerrassa odotellaan.
Uskomatonta, että täälläkin mennään jo viimeistä raskauskolmannesta ja tästä päivästä eteenpäin alkaa viikotkin jo kolmosella.
Hui...
Haleja kaikille!
-viivi-
Oikein plussarikasta ja onnellista uutta vuotta 2007 teille kaikille!!!
Ja Bilhalle vielä onnittelut ihanista uutisista!
Taustaileva -Q-
Eipä olis parempaa joululahjaa voinut toivoa, Bilha, onnea rutkasti! Toivotaan, että tällä kertaa pysyy kyydissä ne tarvittavat 9 kk!!
Ja Milikolle superisot pahoittelut - toivottavasti olet jo toipunut pettymyksestä! Kohti pas:ia luottavaisesti, joohan?!
Mulla oli vaihteeksi temppuileva kierto, tuhrut alkoivat jo lähes viikko ennen kuin kunnon vuoto, joten joulun pyhät meni kipujen kourissa, kun vuoto sitten viimein alkoi kp 26 jouluyönä...hehkeämpiäkin jouluöitä on vietetty. Mutta nyt on siis menkat onnellisesti takanapäin ja uudessa kierrossa ollaan täysillä.
Oon päättänyt, että ensi vuonna plussaan, itse asiassa näin unta viime yönä, että tein plussatestin 16.2.2007, mutta sinnittelin tuloksen kertomisen kanssa lähes pari viikkoa ja sitten hääpäivänämme annoin miehelleni lahjaksi testitikun...hehheh, alkaa vissiin jo pää seota tähän touhuun ;)
Meidän jumppaohjaaja kehotti viettämään rauhallisen uuden vuoden. Tietysti se sanoi niin, kun on raskaana jo monennellako kuulla lienekään. Mutta me, joilla ei ole vielä mitään syytä himmailla, niin vietetään railakas vuodenvaihde ja ensi vuonna sitten rauhotutaan plussien myötä, eikös joo!!??? Oikein lystiä uutta vuotta siis kaikille hoidokeille!!
Hei kaikki hoidokit!!! Juuri tulin sisälle raketteja katselemasta varpaat jäässä. Ja kyllä me ollaan raskaana ennenkuin vuosi 2007 päättyy bdbdbd.
Ajankohtaa en varmaksi osaa sanoa, mutta raketteja katsellessa silmät olivat hetken kiinni ja toive ylös lähti....
Onnen rutistus kaikille hoidokeille, plussanneille ja tänä vuonna plussaaville ja mahtavaa vuotta 2007!!!!
Laitoin nyt seuraavaan pinoon jo ensi vuoden ensimmäisenkin viikon, kun ainakin itse lomailen vielä silloinkin, niin en tiedä ehdinkö koneelle päivittämään pinoa.
Koska viikonloppu oli niin hiljainen niin on pakko laittaa tämä lauantain viesti tännekin. Oon niin tohkeissani asiasta!!! ;)
28.11. kirjoitettu sotasuunnitelma hoitojen jatkumiseksi.
Kp 6 ja menkat loppumaisillaan. Ja suunnitelmat hoitojen jatkumista varten seuraavat: a)menen hyvissä ajoin verikokeisiin ja jos arvot ovat ok niin b) soitan Väestöliittoon ja ilmoittaudun ensi kierrossa inssiin. c) jos menkat alkaa siten, että kierron 3-5 päivät osuu joulun pyhille eikä voida aloittaa pistoksia niin d) aloitan clomit ja tehdään seuraava inssi niiden avulla. e) käyn endokrinologilla varmistamassa arvot f) menen inssiin ja g) kahden viikon päästä tuuletellaan plussaa! :D Ja tässähän suunnitelmassa ei ole mitään mahdollisuutta mennä minkään mönkään..;)
Päivitetty 16.12.
Mennään kohdassa D!!! Vain muutama porras G:hen jäljellä..;) Aivan uskomattoman helpottunut ja onnellinen olo.. Viimeinkin meidän hoitotauko loppuu!!!!!!
Hyvää alkuviikkoa kaikille ja etenkin Milikolle paljon kiinnittymistuulia!!;) Tuupalle vilkutuksia, kiva kun kävit piipahtamassa!
-Tuittu kp25 eikä vieläkään ovista-