Mitä ootte tehneet kun isovanhemmat kohtelee eri tavalla lastenlapsia
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä ole mitään tehtävissä. Oltiin kyllä tekemisissä muuten. Se olisi oikeastaan vaikein tilanne, kun lapsi ihmetteli, miksi meidän perheen lapset eivät koskaan voineet olla mummolassa yökylässä niin kuin muut lapsenlapset. Ehkä sisko oli vain röyhkeämpi ja vei lapsensa hoitoon kyselemättä.
Ja te olitte vanhempina psyykkisesti saatavilla tässä tilanteessa ja kerroitte lapsen ikätason mukaisesti miten todellinen maailma toimii? Maailma on täynnä kusipäisiä katkeria ihmisiä. Tämäkin keskustelu sen kertoo miten ihmiset ovat katkeroituneet, kun ei itse ollutkaan se ykkönen vaan joku muu.
Vierailija kirjoitti:
No aikoinaan ilmoitin anopille, että meidän perhe-elämään ei ole tunkeutumista, meille saa tulla vain kutsuttuna. Eipä ole anoppia näkynyt.
Että noin tein ja sillä sain anopin palvomaan toisen poikansa lapsia, hoitamaan näitä ja ostamaan kalliita tavaroita.
Et siis ole kutsunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä ole mitään tehtävissä. Oltiin kyllä tekemisissä muuten. Se olisi oikeastaan vaikein tilanne, kun lapsi ihmetteli, miksi meidän perheen lapset eivät koskaan voineet olla mummolassa yökylässä niin kuin muut lapsenlapset. Ehkä sisko oli vain röyhkeämpi ja vei lapsensa hoitoon kyselemättä.
Ja te olitte vanhempina psyykkisesti saatavilla tässä tilanteessa ja kerroitte lapsen ikätason mukaisesti miten todellinen maailma toimii? Maailma on täynnä kusipäisiä katkeria ihmisiä. Tämäkin keskustelu sen kertoo miten ihmiset ovat katkeroituneet, kun ei itse ollutkaan se ykkönen vaan joku muu.
Kyllä me kerroimme ikätasoisesti, että maailmassa on häiriintyneitä pahoja ihmisiä, eikä heidän kanssaan kannata olla tekemisissä, jos ja kun sen voi välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tilanne on päällä nyt hyvin vahvasti ja mietin, mitä asialle tekisin. Yhtä lapsistamme kutsutaan kylään ja hänelle annetaan aikaa ja huomiota, muita ei aina edes tervehditä. Ja tyttären lapsi on se kaikista tärkein, menee meidän lasten edelle.
Omassa perheessä asialle voi jotain tehdä. Suosikista kasvaa narsisti.
Sillä suosikilla on varmaa muitakin ihmissuhteita, esim vanhempiinsa?
Niistä isovanhemmista kannattaa silti luopua, koska hehän vain kuormittavat perhettä.
Kun ei ole koko ajan kivaa ongelma lakaistaan maton alle ja katsotaan kuinka paljon lapsen elämään mahtuu niitä valheita ennen kuin se todellinen maailma lyödään vasten kasvoja? Leikkimällä sitten opetellaan miten pettymyksistä esim ihmissuhteissa selvitään?
Siksipä juuri ne vahingolliset isovanhemmat kannattaa heivata pois kuormittamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisko lisätietoa, miten?
Eiköhän kaikki me, joilla tästä kokemusta on, tiedä. Jos et tiedä, mistä on kyse, ketju on sinulle turha.
Hyvä periaate! Älä kysy, jos et tiedä.
Jos et edes tiedä, miksi ihmeessä tunget keskusteluun? Anna kun arvaan. Vänkyttämään ja solvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olemme yhteydessä, mutta vähän. Paljon vähemmän vielä nyt, kun lapset alkavat olla teinejä. Serkut ovat aina menneet edelle, saaneet ajan, rahan ja rakkauden. Jopa niin, että jos isovanhemmat ovat sopineet edes sen kerran lastemme kanssa jotain, on se peruttu, jos serkut/heidän äitinsä vinkaisee.
Nyt lapset sanovat jo suoraan, etteivät halua tavata. Se on ollut merkki, jota odotimme. En itse halunnut mitenkään rajoittaa koskaan välejä. Nyt tapaamme vain pikaisesti jouluna, vaikka välimatka on vain 70km.
Juotteko aikuisten viinilasilliset jouluaterialla? Meillä juodaan vain lasillinen viiniä jouluaterialla, jouluisin. Ajattelin vaan kun sanoit että pikaisesti jouluna.
Mitä kylvät sitä niittä jälkipolvelesi. Lopetakaa sylistäminen.Ottakaa härkää sarvista kinni.Kun eripuraa tulee, puhukaa,Hyvä tehdä selvät pelisäänöt.Sevän näkiöitä isovanhematkaan eivät ole,eikä heillä rahaouu kasva kotinsa..Otakaa myös itse vastuu aikuisina lapsina teoistanne sanoistanne omille vanhemmille.
Äitini sen kerran kertoi millä mittarilla se suosikki perhe valikoitui. Tämä perhe kävi, soitti, jne muutenkin kuin vain silloin kun itse tarvitsi jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kylvät sitä niittä jälkipolvelesi. Lopetakaa sylistäminen.Ottakaa härkää sarvista kinni.Kun eripuraa tulee, puhukaa,Hyvä tehdä selvät pelisäänöt.Sevän näkiöitä isovanhematkaan eivät ole,eikä heillä rahaouu kasva kotinsa..Otakaa myös itse vastuu aikuisina lapsina teoistanne sanoistanne omille vanhemmille.
Tuolla lailla käyttäytyviin isovanhempiin ei puhe auta yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla? Aloittaja teki kahden lauseen aloituksen ja sinä tulkitsen sen pahimmalla mahdollisella tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla? Aloittaja teki kahden lauseen aloituksen ja sinä tulkitsen sen pahimmalla mahdollisella tavalla?
Koska minä tiedän mistä ketjussa puhutaan. Sinä et, sinä vain vänkytät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me kerroimme ikätasoisesti, että maailmassa on häiriintyneitä pahoja ihmisiä, eikä heidän kanssaan kannata olla tekemisissä, jos ja kun sen voi välttää.
Mitä sitten kun se kusipää on siellä päiväkotiryhmässä, harrasteryhmässä, samalla luokalla, jne. Lapsi saa siellä valita sen suosikki kaverin, eikä tarvitse tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minä tiedän mistä ketjussa puhutaan. Sinä et, sinä vain vänkytät.
Nyt puhutaan sinun katkeruuden kitkerästä hötöstä?
Vierailija kirjoitti:
Äitini sen kerran kertoi millä mittarilla se suosikki perhe valikoitui. Tämä perhe kävi, soitti, jne muutenkin kuin vain silloin kun itse tarvitsi jotakin.
Äitini tekee selväksi aina tyttäreni kuullen että veljeni tyttäret ovat tärkeämpiä. Yrittää muuttaa tytärtäni heidän suuntaansa. Vertailee jne.
Olen joskus yrittänyt soittaa vanhemmilleni mutta haluavat aina lopettaa puhelun melkein heti. Veljeni kanssa puhuvat pidempään. Tää kaikki on hienovaraista mutta vaikuttaa itseeni ja myös ehkä lapsiini. Kertovat aina minulle kaikki veljeni ostokset, matkat ym. Itse olen pienituloinen.
Ap
petteri orpo on sairas paska jonka kituminen on kivaa odotettavaa
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmissuhteet ovat kahden kauppa. Joissa tulisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisikohan kummassakin vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini tekee selväksi aina tyttäreni kuullen että veljeni tyttäret ovat tärkeämpiä. Yrittää muuttaa tytärtäni heidän suuntaansa. Vertailee jne.
Olen joskus yrittänyt soittaa vanhemmilleni mutta haluavat aina lopettaa puhelun melkein heti. Veljeni kanssa puhuvat pidempään. Tää kaikki on hienovaraista mutta vaikuttaa itseeni ja myös ehkä lapsiini. Kertovat aina minulle kaikki veljeni ostokset, matkat ym. Itse olen pienituloinen.Ap
Mun sisko teki meidän kaikkien elämästä yhtä helvettiä ja nyt tämä kuvittelee, että voi oman lapsensa varjolla palata suvun hellään huomaan. Sitä niittää mitä kylvää.
Olemme hyväksyneet tosiasiat. Olemme yhteydessä, koska se on meidän tilanteessa parempi kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus yrittänyt soittaa vanhemmilleni mutta haluavat aina lopettaa puhelun melkein heti. Veljeni kanssa puhuvat pidempään. Tää kaikki on hienovaraista mutta vaikuttaa itseeni ja myös ehkä lapsiini. Kertovat aina minulle kaikki veljeni ostokset, matkat ym. Itse olen pienituloinen.Ap
No, pikkuveli oli läpi lapsuutemme se lellikki emmekä missään vaiheessa edes kuvitelleet, että se asetelma jotenkin muuttuisi kun kuvioon tulee niitä lapsenlapsia.
Ehdottomasti kannattaa katkaista välit, jos isovanhempia kiinnostaa enemmän 8v koululaisen seura kuin 2v tahtoihmisen. Kuriin vaan, katkaiskaa sen "suosikkilapsen" välit isovanhempiin kokonaan ja muistakaa, että hän ei siinä menetä yhtään mitään sellaista, mitä ette itse pysty tarjoamaan, jos vain viitsitte. Yleensä isovanhemmat korvaavat vanhempien virheitä, joten kannattaa ryhtyä mallikansalaiseksi lapsilleen, ei suosikkijärjestelmää perheen sisällä ja sama kohtelu iästä riippumatta.