Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muuta teillä siellä keittiön yläkaapissa on kuin airfryer, leipäkone ja jäätelökone?

Vierailija
10.08.2023 |

Vai onko viety ihan ulkovarastoon saakka?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti käydä keittiöjakkaran kanssa katsomassa. Ylähyllyillä on:

Miehen vuonna 1984 pilkkikilpailuista voittama kahvinkeitin. Sitä on kertaalleen testattu, että toimii. Emme juo kahvia.

Pakastusrasioita ja niille kannet, näistä on osa jo otettu tänä kesänä käyttöön.

Tupperin maustekurkkuastia, siihen on tarkoitus tehdä suolasieniä tänä syksynä, tähän mennessä olen tehnyt niin pieniä satseja, että on pienet lasipurkit riittäneet.

Voileipäkakkukupu. Tai siis pitkänomaiselle leivonnaiselle sopiva alusta ja kupu. Pyöreät kakkukuvut ovat alemmalla hyllyllä. Kaikkia käytetään useamman kerran vuodessa (korona-aikana olivat jäähyllä)

Kolme vanhaa keltakansista lasista muruteepurkkia, taitavat olla jopa 70-luvulta. Niissä olen säilyttänyt mm. yrttiteeaineksia ja kuivattuja sieniä. Nyt ovat tyhjillään, kun sienet on syöty.

Vitriinikaapin ylähyllyllä on kuohuviinilasit (21kpl) ja muutama punaviini- ja valkoviinilasi sekä erilaisia juhlakoristeita, paperisia pieniä päivänvarjoja, coctailtikkuja ja joitain eriskummallisen muotoisia tarjoiluastioita (vene, meritähti). Viinikarahvi on kirjahyllyssä.

Leipäkone on kesäsäilössä alahyllyllä, kesällä leivotaan vaan herkkuja, ja niitäkin vain silloin, kun ei ole hellettä. Vohvelirauta ja voileipägrilli ovat käden ulottuvilla, voileipägrilli on itseasiassa keittiön tasolla, kun toissapäivänä tehtiin viimeksi sillä lämpimiä voileipiä.

Jäätelökonetta meillä ei ole, eikä airfryeriä. Croc pot on, se on keittiön tasolla odottamassa seuraavaa käyttökertaa (käytän sitä näin kesäisin esim. karjalanpaistin, hernesopan jne tekoon, kun en viitsi lämmittää sähköuunia tai pitää sähkölieden levyjä kauan kuumana, talvisin se on enemmän pois käytöstä, kun teen ruuat puuhellalla). Fonduepataa meillä ei ole, se on harmi, koska tykkään siitä!

Rasvakeitin odottelee käyttöönottoa varastossa, sen aika tulee syksyllä. Kuivuri on nytkin päällä, tai itseasiassa otin siitä juuri virran pois, kun siellä kuivumassa olevat ainekset ovat jo kuivia.

Sodastream on tiskipöydällä, siinä vieressä on odottelemassa pari pulloa, että täytän ne ja laitan jääkaappiin. Talvisin harvemmin juodaan kuplavettä, mutta kesällä ahkerasti.

Meillä on myös pöytägrilli, mutta se on varastossa sen rasvakeittimen vieressä, ajattelin ottaa sen grillin  taas esiin talveksi keittiöön, kun olen itse poissa useita päiviä työmatkoilla ja kotona vain teinit laittamassa ruokaa. Voivat kehitellä jotain siinä tehtävää.

Ainoa mikä on hukassa, on grillin puhdistukseen ostettu teräsharja, jota käytän myös puuhellan nuohouksessa. Pitäisi etsiä se. Ei ollut siellä ylähyllyllä.

Vierailija
82/84 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään noista. Ylähyllyltä löytyy kattilat, paistinpannut ja smoothiekone

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta saatuja rumia muovimukeja ja epäkäytännöllisen muotoisia Tupperware-astioita.

Vierailija
84/84 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään noista. Ylähyllyltä löytyy kattilat, paistinpannut ja smoothiekone

Ravaat siis tikkailla joka kerran ylös alas ottamaan ruuanlaittoastiat tai kurotat varpaillasi ja saat pannun päähäsi. Mahdottoman epäkäytännöllistä, eli ilmeisesti et laita ruokaa ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän