Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katkeruus ja viha työpaikkakiusaamisesta, miten päästä yli?

Vierailija
10.08.2023 |

Olen vieläkin ihan valtavan vihainen ja katkera siitä, miten edellisen työpaikan työpaikkakiusaaminen sotki elämäni. En enää edes haluaisi ajatella sitä mutta se pyörii edelleen mielessä. Miten tästä pääsee eroon? Se sotki elämäni aivan täysin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset. Veikkaan että heitä on kiusattu tai pelkäävät että heitä kiusataan. Ihan samat lainalaisuudet kuin lapsillakin.

Kyse ei ole sinusta vaan heistä ja heidän omista ongelmista joita purkavat sinuun.

Vierailija
22/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä Luojaa, että pääsit hengissä pois ja ajattele, että ne kiusaajat joutui jäämään sinne ja siellä pysyvät, hamaan hautaan tai eläkeikään asti. Ongelmat seuraa tekijäänsä, siitä voit olla varma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva H ja Ritva H oli Jyväskylässä yhden viraston pahimmat akat.

Varsinkin ensimmäinen. Täysin pimee. Ei tehnyt mitään töitä mutta sai nauttia palkasta tekemättä mitään.

Vierailija
24/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi tarkoittaa lastensuojeluilmoitusta.

Vierailija
25/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämän ketjun aloittaja jollain tavalla( terapian avulla tms.) saa elämänsä kuntoon ja alkaa taas uskoa itseensä.

Kyllä tämä ihmisten kiusaaminen työpaikoilla on todella suuri yhteiskunnallinen ongelma, jonka tiimoilta menetetään monien työikäisten työpanos, koska heidät latistetaa heti työelämän alkumetreillä.

Vierailija
26/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä aloittaja ajatella, että sinua kiusannut henkilö on itse elämässään epäonnistunut ja purkaa omaa katkeruuttaan ihmisiin, joita kadehtii, siis sinuun.

Vierailija
27/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapauksessa oli ensin aivan mahtava tiimi, jossa tehtiin innolla töitä. Sitten yksi tiimiläismies rakastui tulisesti toisessa tiimissä työskentelevään naiseen ja siitä se alkoi. Alettiin ujuttaa meidän hommia niin, että tämä toisessa tiimissä työskentelevä teki niitä ja kohta asiat olivatkin niin, että alettiin ottaa sieltä käskyjä, hän valvoi esim. mun tekemisiä, sotkeutui niihin, komenteli. Sitten alkoi se, että mun työasioita käsiteltiin aivan muualla, mua ei kutsuttu niihin palavereihen enää, en tiennyt, mitä oli sovittu muualle firmaan ja lupailtu (asioita, jotka ei olleet edes teknisesti mahdollisia jne) ja mä sain sitten haukut kaikesta, mitä en ollut tehnyt.

Kohta tämä power couple rulettikin kaikkea ja kaikkia. Molemmat muuten naimisissa olevia ihmisiä, mutta ei haitannut tahtia. Pomo hymisteli vieressä, kun hänen mielestään hommat sujui niin hienosti ja tehokkaasti.

Minä laitoin jossain tärkeimmissä asioissa hanttiin, mutta myös aika tavalla vetäydyin, voin huonosti ja seuraavissa YTssä sainkin potkut. Siellä niillä kuulemma vielä on ihan yhtä ihanaa yhdessä.

Vierailija
28/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYY YHYY ISOT TYTÖT KIUUUUSAAAA🤣😫

Vierailija
29/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos te akat

- miettisitte miksi juuri sinua aina ns kiusataan

- menisitte elämässä joskus eteenpäin ettekä vatvoisi vanhoja

- kustantaisitte omasta pussista ne huuhaaterapiat ym???

Vierailija
30/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuista ihmistä ei voi kiusata.

Lapsia ja eläimiä voi, aikuista ei.

Kiusaaminen, tuhma, ilkeä, kiltti, peppu, pimppi ym ovat lasten lässytyssanoja. Aikuiset käyttävät eri termejä, jotka ovat täsmällisiä.

Esim asiaton kohtelu, syrjiminen, henkinen tai ruumiillinen väkivalta, juoruilu, loukkaus ym.

Oikeat sanat kyllä löytyy.

Vierailija
31/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

👧🏻: Yhyy, mua kiusataan, yhyy!

👮🏻: Rauhoittukaas nyt, mitä teille on tapahtunut?

👧🏻: Mua kiusataan, yhyy!

👮🏻: Rauhoittukaa ja kertokaa mitä teille on tehty?

👧🏻: Yhyy, kiusattu.

👮🏻: Toisin sanoen mitä tehty?

👧🏻: Kiusattu.

👮🏻: Miten tuo kiusaaminen on ilmennyt?

👧🏻: Kiusaamisena.

👮🏻: Eli mitä tarkalleen ottaen nämä kiusaajat ovat teille tehneet?

👧🏻: Kiusanneet.

Vierailija
32/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen, tuhma, ilkeä, kiltti, peppu, pimppi ym ovat lasten lässytyssanoja. Aikuiset käyttävät eri termejä, jotka ovat täsmällisiä.

Esim asiaton kohtelu, syrjiminen, henkinen tai ruumiillinen väkivalta, juoruilu, loukkaus ym.

Tavallaan olen samaa mieltä. Mutta koetko itse, että tässä kohtaa, kun avautudutaan asiattomasta kohtelusta, syrjimisestä, henkisestä tai ruumiillisesta väkivallasta, juoruilusta, loukkauksista ym. on olennaisinta puuttua sanaan, jota siitä käytetään?

Jos, niin miksi koet, että sinun tulee olla se henkilö, joka oikaisee tämän keskustelun semantiikan?

Vierailija
33/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sinun mielestäsi on yksittäiseen sanaan puuttuminen tärkeämpää, kuin se, että ihmiset menettävät työkykynsä työpaikkaKIUSAAJIEN vuoksi!!!

Vierailija
34/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se aika kuvaavaa, että jo tässäkin parin sivun ketjussa kiusaamisesta kertojille on tullut tuplasta alapeukkuja.

Naurattaa katsella eri hallituksien työllistämispyrkimyksiä, kun todellisuus työpaikoilla on tämä.

Vierailija
35/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinun mielestäsi on yksittäiseen sanaan puuttuminen tärkeämpää, kuin se, että ihmiset menettävät työkykynsä työpaikkaKIUSAAJIEN vuoksi!!!

Tämän jälkeen ei siis puhuta enää yleissanoilla kiusaaja tai työpaikkakiusaaminen vaan asiatonkohtelija, syrjijä, henkinenväkivaltailija, ruumiillinenväkivaltailija, juoruilija ja loukkaaja. Tarvittaessa etuliitteellä työpaikka.

Minun "työpaikkakiusaajani" on mitätöijä, vääristelijä, manipuloija ja perättömien asioiden keksijä ja levittelijä.

Vierailija
36/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän jälkeen ei siis puhuta enää yleissanoilla kiusaaja tai työpaikkakiusaaminen vaan asiatonkohtelija, syrjijä, henkinenväkivaltailija, ruumiillinenväkivaltailija, juoruilija ja loukkaaja. Tarvittaessa etuliitteellä työpaikka.

Minun "työpaikkakiusaajani" on mitätöijä, vääristelijä, manipuloija ja perättömien asioiden keksijä ja levittelijä.

Tälläista se nykyisessä woketus- ja cancelointimaailmassa on, uusia termejä työpaikkakiusaamiselle, koska kiusaajat haluavat toki identifioitua oikean identiteettinsa mukaan!

On epäkorrektia nimittää asiatonkohtelijaa ja henkinenvaltailijaa noin vain työpaikkakiusaajaksi, kyllä heillä on oikeus tulla nimitetyksi identiteettiään vastaavasti!

Vierailija
37/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi työterveyslääkäri, joka kirjoitti sairauslomaa ja sanoi vakavasti, että lähde pois sieltä, koska muuten saatat menettää työkykysi. Sairasloman aikana hakeuduin aluksi avoimen yliopiston kautta opiskelemaan ja sitten pääsin työsuhteen päätyttyä kokopäiväiseksi opiskelijaksi. Sain aivan uuden maailman ja innostuksen ja unohdin koko pa*kan. Tsemppiä ap!

Vierailija
38/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnista ja hyppää, pääset yli helposti!

Vierailija
39/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla auttoi työterveyslääkäri, joka kirjoitti sairauslomaa ja sanoi vakavasti, että lähde pois sieltä, koska muuten saatat menettää työkykysi. Sairasloman aikana hakeuduin aluksi avoimen yliopiston kautta opiskelemaan ja sitten pääsin työsuhteen päätyttyä kokopäiväiseksi opiskelijaksi. Sain aivan uuden maailman ja innostuksen ja unohdin koko pa*kan. Tsemppiä ap!

Tuntuu kyllä hirveältä, että ihmisten pitää jäädä sairaslomille näiden omaan elämäänsä tyytymättömien, kateellisten työkavereiden käytöksen vuoksi. Saavat temmeltää vapaasti seuraavaa uhria etsien, eivätkä mahdollisesti koskaan paljastu kiusaajiksi, koska mielistelevät aina korkeampaa organisaationtasoa.

Vierailija
40/41 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työpaikkakiusaaja/-kiusaaminen ovat ihan yleisesti käytettyjä termejä. Niillä kuvataan  kaikenlaista epäasiallista käytöstä, kuten syrjimistä, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, juoruilua, loukkauksia jne. Usein työpaikkakiusaaja voi myös kohdella kollegaansa alentavasti ja joskus muka ystävällisesti holhoavan huolehtivaan sävyyn, mutta samalla virnuillen tai pilkallisesti nauraen. Tässäkin keskustelussa voi olla mukana kiusaajia, jotka olivat ennen koulukiusaajia ja nyt työpaikkakiusaajia. Mistä työpaikkakiusaaminen sitten kertoo ja miksi kiusaaja kiusaa? Mistä kertoo tarve nostaa itseään muiden - usein heikommassa asemassa olevien kustannuksella? Se on raukkamaista käytöstä.