Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suru ei ole sairaus", sanoi työterveyslääkäri ja passitti minut töihin. Saako isoissa työpaikoissa sairaslomaa läheisen kuoleman vuoksi?

Raskas kesä
10.08.2023 |

Puolisoni menehtyi alkukesästä yllättäen ja työterveyspalvelun lääkäri sanoi, että työnantajan kanssa on sovittu, että suru ei ole sairaus vaan tervekin ihminen tuntee tässä tilanteessa surua. Jouduin suuntaamaan suoraan töihin!

Sitten menikin melkein kolme viikkoa aika sumussa töissä hautajaisia valmistellen. Onneksi kesäloma koitti ja pääsin käymään tätä läpi.

Kaiken huipuksi työnantaja otti palkasta "aiheettomaan" työterveyskäyntiin kuluneen ajan.

Kyseessä pieni työnantaja. Saako isoissa työpaikoissa näissä tilanteissa sairaslomaa?

Kommentit (842)

Vierailija
841/842 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suru pahimmillaan voi viedä työkyvyn. Sitä paitsi työpaikalla ei välttämättä edes jakseta katsella sellaista työntekijää, joka purskahtaa vähän väliä hysteeriseen itkuun.

Vierailija
842/842 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hel...

Mun mies kuoli yllättäin nuorena. Jäi minä alle keski-ikäinen nainen ja kaksi alaikäistä lasta ilman isää. Olen sairaanhoitajana. Sain onneksi sairaslomaa muutaman viikon (akuutista stressireaktiosta) kun menin sitä pyytämään. En nukkunut, jousuin syömään alkuun rauhoittavaa, että sain hetken nukuttua.. syötyä ja juotua. Pää särki, itkin ja tärisin.. Koitin huolehtia lapsista. Töihin olis pitänyt vielä heti mennä.. just..

Palasin kyllä töihin muutaman viikon kuluttua ja työ tavallaan auttoikin, mutta olin aivan puhki työpäivien jälkeen kun piti surra ja järjestää uutta elämäänsä ilman puolisoa ja lohtua yksin lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi