Raejuustoa saa syödä 200g päivässä. Mitään syytä tähän ei ole. T. Asiantuntija
"Suomalaisille yleisiä ravitsemushaasteita on liika suolan käyttö sekä kovien rasvojen syöminen. Raejuusto ei kuulu kumpaankaan kategoriaan, joten siinä mielessä raejuuston syömistä ei tarvitse juurikaan rajoittaa.
Hyvä nyrkkisääntö kuitenkin on, että raejuustoa voi syödä karkeasti noin purkin päivässä (200g), esimerkiksi puolipurkkia aamupalalla ja puolipurkkia välipalaksi tai treenin jälkeen. Tällaisessa tapauksessa aterioille mahtuu muitakin ruoka-aineita. Toki määrään vaikuttaa esimerkiksi ihmisen energiankulutus."
Niin miksi just 200 grammaa? Mikä tämän jutun idea oli? Tuotteessa ei ole mitään vikaa, mutta koska olen ravitsemusterapeutti Englund, niin mä nyt vaan päätin, että purkillinen riittää.
'En taas tiedä itkiskö vai nauraisko.
https://www.iltalehti.fi/ravinto/a/da1ab6e3-5200-48b5-869a-a3e93648a34b
Mä rupeen kanssa ravintomestariksi. Olis hauskaa keksiä näitä juttuja. "Punajuuriviipaleita saa syödä päivässä vain viisi". Eikä mun tarvitsis perustella asiaa mitenkään.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raejuustossa on huono fosforin ja kalsiumin suhde. Aiheuttaa luukatoa ja lisää sydäntautikuolleisuutta. Suomalaiset saavat liikaa fosforia.
Lähde? Kuulen tästä ekaa kertaa.
Olen myös aikoinani lukenut, että fosforin määrän takia raejuusto ei ole hyvä kalsiumin lähde.
Sama täällä.
Kirjaimellisesti suositellaan, että päivän kasvisvalikoima olisi monipuolisempi. Ei siis vain tomaattia, kurkkua ja jäävuorisalaattia, koska ruokavalio jää silloin yksipuoliseksi. Kiihdy seuraavaksi vaikka tulevasta lihansyöntisuosituksesta: punainen liha lisää suolistosyöpäriskiä ja on pahaksi ilmastolle. Kuitenkin myös broilerille tulee suositus, jossa sen suositus on ympäristösyistä matalampi kuin terveyssyistä olisi tarpeen. Myös perunapainotteisuuteen kehotetaan, koska peruna on Suomessa halpaa. Ei sulle kotiin tule ruokapoliisia tarkistamaan lautaselta, että keitithän kuorinperunat ja jätit raejuuston pois, kun söit hulttio sitä jo lounaallakin.