Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on varaa ostaa lapsillenne kaikki ne tavarat?

Vierailija
16.05.2008 |

Lasten kavereilla kun olen joskus käynyt, niin voi hurjuus. Kirjoja on hyllytolkulla, nehän on kalliita. Sitten löytyy leluja pehmoista, legoista, turtleseista, muumitalosta, leikkikeittiöstä, barbeista, bratzeista, prätkähiiristä little petseihin, hienoine isoine lisälaitteineen.

Eikö tuohon kaikkeen mene hillitön määrä rahaa?

Meillä on ne tietyt suht vaatimattomat peruslelut. Tytöillä on nuket ja niille vähän vaatteita joista osan olen itse tehnyt, sitten on palikoita yksi laatikollinen, muoviset keittiötarvikkeet, muovailuvahaa, kyniä ja paperia ja värityskirjat ja muutama kirja hyllyssä. Ei sen kummempaa. Ulkoleluissa löytyy molemmilla ämpärit, kolme lapiota eli yksi on varalappari, yksi sihti ja pari muottia. Esikoisella on polkupyörä, kuopuksella ei vielä.

Videoita meillä on 4 kpl. Monella näkyy olevan lapsillekin iso hyllyllinen erilaisia videoita ja dvd:tä.

Taidetaan olla harvinainen poikkeus nykymaailmassa?

Tytöt ovat 4v ja 2v ikäisiä.

Minulla ei kerta kaikkiaan olisi varaa satsata lasten leluihin ja muihin tarvikkeisiin hirveitä summia! Ja ihan hyvin tuntuvat viihtyvän näinkin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sukulaiset ja muut tutut ovat ostaneet lapsille kaikkea. Aina Jouluna ja syntymäpäivänä varsinkin. Vähempikin riittäisi...

Vierailija
2/33 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä romua on joka paikassa. Kirjoja ostan alesta ja kirppareilta, niitä on paljon ja saa ollakin. Itse ostetaan leluja synttäreinä ja jouluna, eikä sillonkaan mitään lahjavuoria vaan pari lelua. Lisäksi sukulaiset ja ystävät kantaa leluja lahjoiksi, jotenkin niitä vain on kertyntyt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saavat usein leluja joulu/synttärilahjaksi.

meillä paljon kirjoja, osan olen ostanut itse, osa on lahjaksi saatu ja paljon on minun vanhoja lasten kirjoja.

leluja tulee lahjaksi ja niitä on vuosien varrella kertynyt.

dvd:ita ostetaan alennusmyynneistä tai halvalla nettikaupasta tai ulkomailta.

Vierailija
4/33 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut toisilla ylenpalttisen määrän leluja. Meillä yleensä vanhoja lähtee kiertoon tai roskiin sitämukaa kun uusia tulee.

Yhteen isoon arkkuun mahtuu kahden lapsen (2 ja 4v) maallinen omaisuus vaatteita ja kirjoja lukuunottamatta.

Vierailija
5/33 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulut ja synttärit.. Ja joillakin vain on paljon rahaa, kuluttavat muutenkin paljon.

Ja tärkeä asia on kulutustottumuksetkin, lipsuuko raha käsistä kaikkeen pieneen ja "näkymättömään", vai harkitseeko, mitä ostaa. Joillakin ei riitä "mihinkään" se raha, jolla toiset elävät yltäkylläisesti.

Esim. meillä on pienet tulot ja pienet menot. Kaikkiin lasten tavaroihin on hyvin varaa. Alkoholia emme käytä, emmekä tupakoi.

Vierailija
6/33 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja on aika paljon. Suurin osa on ostettu kirpparilta tai ale-kirjoja. Tykkään itse kovasti lukea lapselle kirjoja.

Muumi-talo ja -laiva ostettu kirpparilta. Olen harkinnut niiden myyntiä. koska leikkii niillä vähän.

Uutena ollaan ostettu Fisher Price-maatalo. Tarjouksessa reilu 30 ¬.

Doploja olen ostanut uutena ja kirppikseltä.

Pikkulegoja ostin tolkkuttoman säkin kirppikseltä. Varmaan yli puolet myyn pois, koska niitä on aivan liikaa.

Palapeleistä suurin osa kirppikseltä tai lahjaksi saatuja. Niitä on aivan liikaa.

Kaikki pelit olen ostanut kirppikseltä.

Lahjaksi on saatu nukenvaunut, nukkeja, pirrustusmatto ja sellainen "piirrustuslevy" (turha).

Alesta ostin halpisversiojunaradan. Maksoi n. 15 ¬. Ja on iso. Tähän olen ajatellut ostaa jonkun uuden junan tms.

Pehmoleluja on tolkuttomasti. Kaikki saatu lahjaksi ja melkein kaikki on vintillä käyttämättömänä.

Aikoihin en ole lapselle uusia leluja ostanut, eikä lapsi ole mitään kaivannutkaan.

Vierailija
7/33 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla lapsilla selkeitä leikki kokonaisuuksia joihin satsataan ja niihin pyydetään myös kysyttäessä täydennystä synttäreinä ja jouluna.

tytöllä 5.v on

prinsessa legoja (paljon)

ponit (muutamia ei isoja lisä osia)

barbit + prinssit + hevonen

little pet shopit (ei isoja "taloja")

nukkeleikki 2 nukkea + rattaat + muutama vaate

kotileikki

pojalla 7.v on

lego bionicle

lego ritarilinna tarvikkeineen

perus legoja

pikku autot

keräilykortteja (turhan paljon ja turhaa mutta pojalle tärkeitä)

moottoroitu autorata ja pöytälätkä kellarissa joilla leikitään kausittain

yhteisinä on lautapelejä (toinen kummeista harrastaa lautapelejä joten näitäkin alkaa olemaan paljon kun lapsi on saanut 5 vuotta vähintään 3 peliä vuodessa pelkästään kummilta) , askertelutarvikkeita (paljon), muovailuvahaa ja kirjoja (todella paljon)

itse olen yrittänyt ostaa lapsille kirjoja koska ne ovat tärkeitä ja edistävät paljon kehitystä sekä askartelumateriaaleja (puuhailemme paljon yhdessä)

Lelut on tulleet osa tuliaisina vanhempien matkoilta tai perheen yhteisiltä matkoilta. Synttärinä ja jouluna on molemmat aina saaneet isompia kokonaisuuksia (legon linnat) synttäreinä tulee tietty myös jotain ja itse ostan lapsille leluja n. 3 kertaa vuodessa lähinnä pieniä alle 20¬ juttuja. viimeisin ostos oli pojalle keräilykortteja ja tytölle uusi barbi alennuksesta. Ostan leluja (jos tulee vastaan kiinnostavia täydennyksiä jo olemassa oleviin kokonaisuuksiin) ja etenkin kirjoja aina alennuksista valmiiksi kaappiin ja annan sitten sieltä tarpeen ja tilanteen mukaan (joulu, synttärit).

Meillä on lapset samassa huoneessa ja hyvin mahtuu tavaroidensa kanssa kun mitään ei ole rajattomasti.

Vierailija
8/33 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotihoidontuella, mutta fiksuna ihmisenä katson tarkkaan mistä ostan ja mitä. Ensinnäkin, käyn joskus kirppareilla ja sieltä tarttuu mukaan mm. Muumi-videoita eurolla kappale ja Pupu Tupunaa nivaska samaan hintaan. Lelut ovat halpoja, meillä on Etola lähellä ja sieltä olen hankkinut alennuksesta vaikka mitä kivaa :).

Kirjoja meillä on paljon, ihan jo siksi että tykkäämme lukea ja lapsi onkin kirjakerhossa, josta tulee kuukausittain 2-4 kirjaa parinkympin hintaan.

Vierailija
9/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta saa leluja, kirjoja ja dvd-elokuvia halvalla. Hyväkuntoisiakin.

Vierailija
11/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku käy töissä, sieltä saa rahaa.

Vierailija
12/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään töissä molemmat...siitä sitä rahaa tulee.

Vierailija
13/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aloittaja sun rahat menee? Kuulostaa hyvin vähältä määrältä leluja. Tavarapaljous ei hyväksi aina olekaan mutta turha ihmetellä muiden tavaraa jos on kitsas. Kirppareilta löytyy edullisesti jos vaan kiinnostaa kierrellä. Mittarien mukaan ollaan pienituloinen perhe mutta muksujen leluista ei tingitä. Kyllä leluja pystyy ostamaan, kun miettii mitä ostaa. Kerran kuussa tai laittaa sivuun joka kuu pienenkin summan säästöön. Osasyynä oma kurja lapsuus mitä en halua lapsilleni. Kaikkea ei hankita mitä vingutaan mutta ne aidot toiveet ja synttärit, joulu ja alennusmyynnit hyviä hetkiä hankkia leluja.

Vierailija
14/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki on lasten työtä, sanottiin ennen. Meiiä ei tingitä lasten leluista, mutta aikuisten kyllä. Leluja tarvitaan erilaisia eri ikävaiheissa. Palapelejä, lautapelejä, muistipelejä, rakennuspalikoita. Lastenkirppiksiltä kannattaa etsiä. Samoin kirjoja. Meillä on panostettu Legoihon, joita hankitaan edelleen, vaikka lasten iät alkavat ykkösellä.

Kun lapsenne kasvavat, he saavat kavereilta lahjoja, ja silloin näet, mikä on pinnalla. Petshopit ja mondterit ovat nykyajan nukkeja. Muosta myös vastavuoroisuus: pääset vielä ostamaan kymmeniä lahjoja lasten kavereille vuosien mittaan.

Kaikkia leluja ei tarvitse ostaa. Roolileikit ovat lapsen kehitykselle tärkeitä. Joku prinsessatiara ja palomiehen kypärä on helpompi ostaa (kirppis), mutta supermiehen viitan ja keijumekon voi ommella itse.

Vierailija
15/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne lelut sinne yhdessä yössä ilmesty? Ei kenelläkään varmaan ole varaa ostaa sitä kaikkea kamaa kerralla (tai no okei, olisi varaa, mutta eihän siinä olisi mitään järkeä).
Mihin sun rahat menee?
Itse olen yh, mutta lapsillani on kyllä leluja runsaasti. Mun täytyy myöntää, että vain jouluna ja synttäreinä huomaan, että leluihin menee rahaa. Usein ei lapseni leluja saa, mutta ei siellä ostoskorissa normi perjantaina yksi kymmenen euron kirja tai dvd nyt paljoa paina.
Meillä on kirjoja hyllytolkulla, mutta niistä on ehkä 10 ostettu uutena. Samoin osa dubloista on vanhoja (osa jopa mun ja sisarusteni vanhoja). Brion junarata on ostettu esikoiselle uutena, mutta sitäkin siis kerätty pikkuhiljaa. Nyt on jo paloja runsaasti. Pikkuhiljaa tuo lelumäärä ainakin meille on kertynyt. Olen panostanut sellaisiin leluihin, jotka ei hajoa kertakosketuksella. Lapseni myös tietävät että kirjoja luetaan nätisti ja dvd:t laitetaan AINA koteloihin, etteivät naarmuunnu.

Vierailija
16/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan osapäivätöisssä nettona 1000 e kuussa, joilla ostelen kaikkea kivaa ja mies tienaa 5000 e nettona jolla sitten maksaa kaiken muun..meillä yksi lapsi.
Vaikka rahaa onkin ostaa, niin kaikkea ei silti pidä saada

Vierailija
17/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset laahaavat meille omista nurkistaan kaikki heidän lapsiltaan jääneet lelut (joo kiitos vaan ihan v*sti). Lisäksi sukulaiset ostavat lapselle lahjoja (krääsää pyytämättä, kiitti taas). Meillä on vain yksi lapsi, joten pystymme kyllä ostamaan hänelle ihan niin paljon kamaa kuin itse haluamme.

Vierailija
18/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä kertyy, ajan mittaan. Meillä paljon sukulaisia ja ystäviä jotka antavat lahjoja. Itsekin ollaan vähän turhan avokätisiä lahjojen suhteen. Lisäksi esim. kirjoja, pehmoleluja, pikkuautoja, legoja yms. on hirveät määrät jo meidän lapsuudesta (isovanhemmat ovat nyt ilomielin tyhjentäneet varastojaan työntämällä meille kaiken). Kirjoja, elokuvia, legoja, pet shoppeja ja muita leluja ollaan myös osteltu kirppareilta.

Vierailija
19/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin iso osa on tutuilta saatuja, just legoja, junaradan osia, nukkekoti tavaroineen jne. Eli kun heidän lapset ei ole niillä enää leikkineet. Dvd-levyjä on lapsilla paljon, tosin useimmat niistä on meidän vanhempien itsellemme hommaamia, jotka nyt on siirtyneet lasten hyllyyn.

Vierailija
20/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on mun omia 70-luvulta...esim legot ja kirjoja, barbeja 80-luvulta, kummipojan vanhoja 90-luvulta....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän