Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo-ongelma

Vierailija
09.08.2023 |

Lapsemme on alle 1-vuotias. Oman äitini käytös alkaa tuntua todella hankalalta. Hän on aina ollu todella vaativa minua kohtaan eikä koskaan tyytyväinen mihinkään. Välimme ovat olleet kompleksiset jo vuosia. Ajattelin kuitenkin, että lapsella on oikeus mummoon ja mummo saa tavata lasta vapaasti ja puren itse sen aikaa hammasta yhteen. Äitini mielestä teen kuitenkin kaiken väärin. Lista on aivan loputon. Vauvalla on vääränlaiset vaatteet, vaunut ovat vääränlaiset, pilttiä ei saa antaa eikä minulla saisi olla mitään muuta elämää kuin vauva (esim. yhtä harrastusta viikossa).

Tuntuu etten kertakaikkiaan enää jaksa ja pari kertaa olen hermostunut äidilleni vauvan nähden. Tekisi mieli sulkea äiti kokonaan elämästäni pois. Lapsellemme ei kuitenkaan ole muita isovanhempia ja hän on ainut turvaverkkomme ja on vauvavuonna auttanut hieman kotitöissäkin. En tiedä ottaisinko etäisyyttä vai koittaisinko vain kestää. Mitä mielipiteitä herättää?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvenna yhteyksiänne huomattavasti, jos jaksaisit paremmin siten hänen hankalan luonteensa. Tuki on hyvä olla olemassa.

Mutta jos todella pahasti puhuu sinusta, loukkaamalla loukkaa, niin sitten on varmasti parempi olla ilman sellaista "tukea".

Vierailija
22/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi luulee neuvoansa sinua elämän mutkikkailla poluilla. Koita ymmärtää. Sinulla on vain yksi äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi luulee neuvoansa sinua elämän mutkikkailla poluilla. Koita ymmärtää. Sinulla on vain yksi äiti.

Ja sekin on tässä tapauksessa liikaa.

Vierailija
24/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa äidistä tuli tyttärelleen ilmainen piika? Jos olisin ap:n äiti, en tulisi siivoamaan ja tiskaamaan, kuuntelemaan valitusta lapsiperheen kamaluudesta. Mieluummin menisin lenkille tai teatteriin, lapsen saa 9kk iässä hoitoon, joten jos ei tuota aikaa jaksa ilman isovanhempien apua, niin onko ansainnut koko lasta.

Vierailija
25/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pärjätty ilman isovanhempia. Lähinnä koska heillä on ikää jo niin,että ei voi viedä hoitoon tms. Mutta siis,elämä kantaa. Itse en jaksaisi olla jonkun "nuhtelun" kohteena koko ajan..puhuuko myös lasten kuullen niin. Lapsi on toki vielä pieni, mutta aika nopeasti kasvaa ja ymmärtää..

Vierailija
26/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiva keino voi olla ihan vaan ignoroida kritiikki. Vastaat vaan "ok" tai "ei haittaa". Jos valitus jatkuu, toteat, että "olen eri mieltä, mutta en aio keskustella tästä kanssasi". 

Älä käänny pois tai näytä siltä, että kritiikki sattuu, koska sitten valittaja on päässyt tavoitteeseensa: iskemään ja loukkaamaan. Paras kosto kritisoijalle on olla kuin kritiikillä ei olisi mitään väliä.

Vierailija
27/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiva keino voi olla ihan vaan ignoroida kritiikki. Vastaat vaan "ok" tai "ei haittaa". Jos valitus jatkuu, toteat, että "olen eri mieltä, mutta en aio keskustella tästä kanssasi". 

Älä käänny pois tai näytä siltä, että kritiikki sattuu, koska sitten valittaja on päässyt tavoitteeseensa: iskemään ja loukkaamaan. Paras kosto kritisoijalle on olla kuin kritiikillä ei olisi mitään väliä.

Miksi tuollaiseen pitäisi ryhtyä? Siis väkisin olla tekemisissä nälvijän kanssa?

Vierailija
28/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia mutta äitini on juuri tuollainen. Puuttuu joka asiaan ja kaikki on väärin tehty, ainoastaan hänen tapansa on se yksi ja oikea. Rähjää aina. Tuntuu etten jaksa enää. Isäni joi itsensä kuoliaaksi ja nyt veljeni tekee samaa. Pitäiskö munkin alkaa juomaan jos se helpottaisi?

Vierailija
29/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota etäisyyttä ja huomaa, miten rättiväsynyt olet sellaisen puolitoistavuotiaan kanssa, joka ehtii joka paikkaan. Tärkeintä on silti se, että sinä saat haluamasi ja mummo elää omaa elämäänsä. Siinä ei parin vuoden valvomiset paina yhtään, kun tietää, että tällä tavalla minua ei määrää kukaan.

Tällä verukkellako nämä mummot olettavat voivansa käyttäytyä miten huonosti tahansa? Elämä helpottuu, kun siitä poistuu noin kierot ja ilkeät ihmiset

Vierailija
30/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ja kuuntele. Kerro mitä haluat missä sinun rajat ovat.

Äitisi voi tarkoittaa pelkästään hyvää, hän on tietyn ajan kasvatuksen tulos.

Onko hänellä muuta puuhaa elämässä?

Olet lähtenyt pesästä ja sinun ehdoilla teillä mennään. Kerro se äidille napakasti, mutta hyvällä tavalla.

Vierailija
31/31 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu ja kuuntele. Kerro mitä haluat missä sinun rajat ovat.

Äitisi voi tarkoittaa pelkästään hyvää, hän on tietyn ajan kasvatuksen tulos.

Onko hänellä muuta puuhaa elämässä?

Olet lähtenyt pesästä ja sinun ehdoilla teillä mennään. Kerro se äidille napakasti, mutta hyvällä tavalla.

Millä tavalla toisen jatkuva negaativinen arvostelu on hyväntahtoista?