Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla aina elämä ja koti järjestyksessä! Kuinka teet sen?

Vierailija
09.08.2023 |

Olen viimeistä viikkoa kesälomalla ja ahdistaa!! Asuntovaunu reissun jäljiltä siivoamatta, kukkapenkit kitkemättä, pihassa vaikka kuinka tekemistä! Pyykkivuori kasvaa. Vene pitäisi saada pestyä ja talviteloille. Koti suht siisti, mutta kokoajan pitää tehdä jotain! Tulen hulluksi! Pitäisi rentoutua ja nauttia lomasta.

Oltiin pariviikkoa reissussa, siitäkö tämä kaaos syntyi? Miten te muut pärjäätte elämässä?
Ainiin lapsen harrastukset ja koulu alkoi myös.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti teillä tehdään paljon erilaisia asioita jolloin tuollaisia tehtäviä on paljon kuten asuntovaunun siivous ja veneen hoito jne. Mikäs siinä jos asutaan vaikka kerrostalossa ja harrastuksena on postimerkkien keräily niin ei siinä paljoa sotkua ym tekemistä tule.

Tämä on totta! Harrastetaan paljon. Mies oli lomalla kaksi viikkoa, ja koko se aika reissattiin asuntovaunulla.

Sanomattakin on selvää että jos vetää lonkkaa pari viikkoa,nii. Tottakai työvuorta kertyy. Just oltiin viikko pois, ja kotiin tullessa oli 2 koneellista pyykkiä pestävänä, sekä ruoho leikattavana ja kukat hoidettavana. Talo oli siivottu ennen lähtöä joten muuta ei tarvinnut tehdä pl kaupassa käynti.

Kukat ovat pihalla ruukuissa, joten mitään rikkaruohoja niistä ei tarvi kitkeä.

Vierailija
42/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen koko ajan pois, jolloin sotku ja epäjärjestys tms ei kasaannu.

Nytkin tultiin matkalta kotiin, ja kone saman tien pyörimään, laukut tyhjiksi, tavarat paikoilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa heti häiritsemään jos on vähänkin sotkua. Onneksi etätöissä voi välillä tehdä kotitöitä. 

Vierailija
44/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sairastan masennusta. Oon siis eläkkeellä. En jaksa joka päivä edes siivota ja sen näköistä kyllä. Mies ja lapset ei tee mitään. Miestäkin saa monta kertaa sanoa että tekee. Mä en tiedä mikä auttaisi asiaan. Oon puhunut kyllä psyk.hoitajalle tästä. Mutta ei koskaan tuomitse tai anna neuvoja. Välillä saan inspiraation siivota esim pesuhuone en mutta sitten jää siihen ja en jaksa rutiineja.

Herrajjumala sentään! Siivoaako joku oikeasti joka päivä? Ja joku toinen potee huonoa omaatuntoa, kun ei jaksa joka ikinen päivä siivota?

Olen järkyttynyt.

Vierailija
45/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi lapsi, yksi kissa, kerrostalokolmio ja kokopäivätyö. Lapsi harrastaa 3x viikossa ja minä kerran. Eli ei todella ole mitenkään hirveästi tekemistä ja superaktiivista elämää.

Silti kotona on koko ajan epäjärjestystä ja sotkua. Pyykit kertyy, lattialla on hiekkaa, kissa oksentaa, tavaroita lojuu, peileissä on tahroja, roskat viemättä, lakanat vaihtamatta. Siis oikeasti meillä on kohtuullisen siistiä, mutta noita pieniä kohteita on loputtomasti. Koskaan ei ole oikeasti joka paikka puhdas. Kodin ylläpitäminen olisi kokopäivätyö. Joka päivä pitäisi imuroida ja aina olla hinkkaamassa jotain kaapinovia puhtaaksi.

Vierailija
46/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ajatukset on selkeät, sekamelska ei hirveästi haittaa. Toki perussiisteys on hyvästä, mutta siinä vaiheessa kun kahvikupin väärä paikka ahdistaa, kannattaa miettiä elämänsä tarkoitusta. Monilla tiedeihmisillä on sekainen työpöytä ja koti eli mihin sen energiansa käyttää.

No, suurin osa meistä on kuitenkin ihan tavan tallaajia, jotka haluaa viihtyisän selkeän kodin.

Vierailija
47/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sairastan masennusta. Oon siis eläkkeellä. En jaksa joka päivä edes siivota ja sen näköistä kyllä. Mies ja lapset ei tee mitään. Miestäkin saa monta kertaa sanoa että tekee. Mä en tiedä mikä auttaisi asiaan. Oon puhunut kyllä psyk.hoitajalle tästä. Mutta ei koskaan tuomitse tai anna neuvoja. Välillä saan inspiraation siivota esim pesuhuone en mutta sitten jää siihen ja en jaksa rutiineja.

Herrajjumala sentään! Siivoaako joku oikeasti joka päivä? Ja joku toinen potee huonoa omaatuntoa, kun ei jaksa joka ikinen päivä siivota?

Olen järkyttynyt.

Meillä ainakin pitää tai pitäisi joka päivä pyyhkiä keittiön tasot ja lattia, lavuaarin reunat, pedata sängyt ja mielellään lakaista eteisen lattia. Muutaman kerran viikossa saa viedä roskat ym. Kyllä mä lasken nuo siivoamiseksi.

Vierailija
48/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja ketjussa. Työnjako, palvelujen ostaminen, ylimääräisistä tavaroista ja harrastuksista luopuminen.

Vierailija
49/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minä olen tekoäly eikä minulla ole fyysistä elämää tai kotia, voin tarjota sinulle muutamia vinkkejä, jotka voivat auttaa sinua ylläpitämään elämää ja kotia järjestyksessä:

Suunnittele ja aikatauluta: Laadi päivittäinen, viikoittainen ja kuukausittainen aikataulu tehtävistäsi. Kirjaa ylös tärkeät deadlinet, sitoumukset ja kotityöt. Tämä auttaa sinua hahmottamaan, mitä tarvitsee tehdä ja milloin.

Priorisoi tehtävät: Jaa tehtävät tärkeysjärjestykseen. Aloita päiväsi tärkeimmillä tehtävillä ja siirry vähemmän kiireellisiin asioihin sen jälkeen. Tämä auttaa sinua keskittymään olennaiseen.

Järjestä tilasi: Pidä kotisi järjestyksessä pitämällä tavarat omilla paikoillaan. Karsi tarpeettomat tavarat ja pidä säännöllisesti huolta siitä, että tavarat eivät keräänny hallitsemattomasti ympäriinsä.

Säännöllinen siivous: Aseta päivä viikossa tai kuukaudessa, jolloin omistaudut kodin siistimiselle ja puhdistukselle. Pienet säännölliset ponnistelut auttavat välttämään suurta sotkua.

Hyödynnä teknologiaa: Käytä kalenterisovelluksia, muistutussovelluksia ja muita digitaalisia työkaluja auttamaan aikataulujen hallinnassa ja muistuttamaan tärkeistä tehtävistä.

Opettele delegoimaan: Et voi tehdä kaikkea yksin. Jos mahdollista, jaa tehtäviä perheenjäsenten, kämppisten tai työkavereiden kanssa. Delegoiminen voi auttaa keventämään kuormaa.

Rentoudu ja pidä taukoja: Liiallinen stressi voi haitata tehokkuutta ja järjestyksen ylläpitoa. Muista ottaa taukoja, harrastaa rentouttavia aktiviteetteja ja huolehtia omasta hyvinvoinnistasi.

Ole armollinen itsellesi: Kaikki eivät päivät suju suunnitelmien mukaan, ja se on ok. Ole armollinen itsellesi ja sopeuta suunnitelmia tarpeen mukaan.

Muista, että jokainen on yksilöllinen, joten saatat joutua kokeilemaan erilaisia lähestymistapoja löytääksesi sen, mikä toimii parhaiten sinulle. Järjestys ja tehokkuus ovat jatkuvaa tasapainoilua, ja pienet parannukset voivat ajan myötä johtaa suuriin tuloksiin.

Vierailija
50/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ennen kuin lähden reissuun, edes vanhemmilleni viikonlopuksi käymään, pesen pyykkikorin tyhjäksi ja siivoan kodin tip-top. Laskut maksan heti kun tulevat ja muutenkin hoidan asiat heti, en jätä roikkumaan.

Vierailija
51/51 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän